- Hirdetés -

Erre számíthatunk idén a digitális reklámpiacon

|

- Hirdetés -

Idén a múlt évhez képest 13 százalékos növekedést várnak a szakértők a hazai digitális reklámpiacon – derül ki az IAB Hungary Adexpect jelentéséből. A megkérdezettek leginkább programmatic, videó és mobil területen számítanak bővülésre, a social media lemaradt a dobogóról.

Az IAB Hungary 2016 óta készíti el az Adexpect jelentést, ami az éves reklámpiaci költések várható alakulásáról ad képet, az év legfontosabb digitális reklámpiaci trendjei alapján. A kérdőív kitöltői az IAB tagvállalatok és az IAB Hirdetői Klub szakértői. Az idei becslés 4 szegmensben (média, ügynökség, hirdetők szolgáltatók) tevékenykedő 67 válaszadó információi alapján készült. A szakértők a hazai szereplőknél 5,3 százalékos bővülést várnak idén.

A legoptimistábbak a hirdetők: ők a teljes digitális piacon 14,2%-os növekedést várnak, a hazai szereplőknél pedig 8,3%-ot. A leginkább visszafogottak a média képviselői: náluk ugyanez a két mutató 12,0% és 4,1%. A hirdetők és a média munkatársai 2016 óta most először számítanak kisebb bővülésre, mint a megelőző évben. Az ügynökségek és szolgáltatók viszont 2017 óta évről évre nagyobb növekedéssel kalkulálnak.

A megkérdezettek leginkább programmatic, videó és mobil területen számítanak bővülésre, a social media lemaradt a dobogóról.

A válaszadó szakemberek szerint a legnagyobb elvárások egyértelműen az adat alapú hirdetési megoldásokhoz kapcsolódnak, minden válaszadói csoport számára ez a leginkább figyelt trend. Kis mértékű pozitív hatásként a brand safety-t, a kampánymérést és viewability mérést említették, és úgy vélik, a social media botrányok nem igazán fogják megrengetni a piacot. A digitális területre leginkább az adblocking gyakorol idén negatív hatást, aminél kisebb a jelentősége a GDRP generálta kérdéseknek.

Az IAB Hungary február 27-én, az Evolution 2019 konferencia keretében számolt be a digitális reklámpiac 2018-as változásairól és mutatta Adexpect 2019 kutatását. 2018-ban a digitális reklámpiac 38,8%-os részt (net-net, DM nélkül) kihasítva a teljes Reklámtortából 90,3 milliárd forintot ért el, ezzel a legnagyobb szegmens immár negyedik éve. A növekedés a három kulcsterületen egyaránt tetten érhető, hiszen a display eszközök 39,1 milliárd, a search 35,2 milliárd, a listing pedig 15,0 milliárd forintot tett ki.

Figyelemre méltó az automatizált piac folyamatos növekedése, amelyen belül a programmatic technológiák közel 50%-os bővülést mutattak, és már megközelítik a 3 milliárd forintot.

Hasonlóan erőteljes piacbővülést mértek a szakértők a mobil eszközök területén, ahol 5 év alatt 32 milliárdosra nőttek a költések. A digitális videót várják a hirdetők a következő hasonló trendnek, mivel 2018-ban itt a bővülés megközelítette a 60%-ot.

A digitális reklámpiac sajátossága a hazai és globális szereplők együttes jelenléte. 2018-ban a globális szereplők részaránya a költésből 55% volt, ami növekedett az előző évhez képest, ugyanakkor a hazai szereplők bevétele is több mint 3 milliárd forinttal nőtt. Ezzel egybecseng, hogy a kizárólag a hazai tulajdonú, elsősorban digitális display médiaeszközök forgalmát mérő IAB Adex NORI mérése szerint a teljes forgalom 15%-kal nőtt az utolsó negyedévben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Oktatási intézményeket támogat a Telekom

Székesfehérvári, miskolci és budapesti technikummal kezdett együttműködést a Magyar Telekom a távközlési szakma népszerűsítése, a szakirányú képzés támogatása, valamint saját szakemberutánpótlásának érdekében. Az intézmények most több száz eszközt kapnak a távközlési vállalattól oktatási célokra....

Kevesebb adót kell fizetni a kriptovaluták után

Napjaink egyik állandó beszédtémája a kriptovalutákkal való kereskedés, az azokkal kapcsolatos ügyletek és az abból származó bevétel. Nemrég pedig megérkezett a törvénymódosítás, amely a kriptovaluták adózását szabályozza Magyarországon. A Process Solutions Kft. (PS) hazánk...
tőzsde

Kivárnak a cégek a részvénykibocsátásokkal

Világszinten rekorderedményeket értek el tavaly a tőzsdei bevezetések (IPO). Magyarországon is jelentős növekedés mutatott a nyilvános piac 2021-ben. A kiszámíthatatlan piaci körülmények miatt azonban az idei év első negyedévében már kevesebb volt az IPO...

Magyar közösségi piactér indul

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és...

Így változtak online vásárlási szokásaink

Az online vásárolható szolgáltatások terén megváltoztak a szokásaink az elmúlt két évben: óvatosabban döntünk, átalakult a keresett szolgáltatások köre, miközben a döntés ideje egyre inkább az utolsó pillanatra tolódik, így előtérbe kerültek a last...

Egyre többet kérnek a munkavállalók

2020 óta évről évre 12 százalékot emelkedtek átlagosan a munkavállalói nettó bérigények Magyarországon. Ezzel párhuzamosan a cégek többsége is dolgozik a bérfejlesztéseiken a munkavállalóik megtartása érdekében, lekövetve az inflációt – derül ki a Profession.hu...

Közel félmilliárddal nő a streaming előfizetések száma

A 2021 és 2027 közötti időszakban közel félmilliárddal nő a streaming előfizetések száma a Digital TV Research friss előrejelzése szerint. A vizsgált időszak végére a Disney+ megelőzi a Netflixet. A prognózis szerint 2027-re 1,69...

Hosszú szünet után visszatér a Főzdefeszt

Még 2011-ben, a Mikszáth téren rendezték meg az első Főzdefesztet, az esemény is szerepet játszott abban, hogy beindult itthon a kézműves sörök forradalma. Hat év szünet után idén visszatér a rendezvény, június közepén a...

Minden patika! – Így kampányol Istenes Bence a Rossmannak

Új kampányt indított a Rossmann, amelynek gyártója és főszereplője Istenes Bence. A Rossmann futár-kampánnyal a cég azt a szolgáltatást népszerűsíti, amellyel az online felületükön vásárlók 5 órán belül hozzájuthatnak a megrendelt árukhoz Budapesten és...

Rekordáron kelt el két Star Wars plakát Budapesten

Hazai viszonylatban rekordáron kelt el a Falra fel! 7.0 plakátaukcióján több tétel is egy budapesti árverésen. Star Wars poszterért magyarországi teremárverésen ennyit korábban még senki sem fizetett: a kalapács egymillió-kétszázezer, valamint egymillió forintnál csapott...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Különleges dartsközvetítésre készül a Sport TV

Nagy fába vágja a fejszéjét a Sport TV és az Antenna Hungária kedd este a Hungarian Darts Show-n az MVM Arenában, hiszen olyan sportközvetítést láthat majd a közönség, amelyet magyar stáb még nem készített...

Oktatási intézményeket támogat a Telekom

Székesfehérvári, miskolci és budapesti technikummal kezdett együttműködést a Magyar Telekom a távközlési szakma népszerűsítése, a szakirányú képzés támogatása, valamint saját szakemberutánpótlásának érdekében. Az intézmények most több száz eszközt kapnak a távközlési vállalattól oktatási célokra....

Kevesebb adót kell fizetni a kriptovaluták után

Napjaink egyik állandó beszédtémája a kriptovalutákkal való kereskedés, az azokkal kapcsolatos ügyletek és az abból származó bevétel. Nemrég pedig megérkezett a törvénymódosítás, amely a kriptovaluták adózását szabályozza Magyarországon. A Process Solutions Kft. (PS) hazánk...
tőzsde

Kivárnak a cégek a részvénykibocsátásokkal

Világszinten rekorderedményeket értek el tavaly a tőzsdei bevezetések (IPO). Magyarországon is jelentős növekedés mutatott a nyilvános piac 2021-ben. A kiszámíthatatlan piaci körülmények miatt azonban az idei év első negyedévében már kevesebb volt az IPO...

Magyar közösségi piactér indul

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...

A napi pénzügyeket régóta mobilról intézem

Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketingigazgatója   - Februárban indult el az új sárga ajtós kampányotok, milyenek az eddigi visszajelzések, hogyan fogadta a piac, a fogyasztók? - Nagyon hittünk ebben a kampányban, és jól tettük. Az eddig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb Auchan áruházakban lehet majd használt ruhát venni

Éppen két hónapja vágott bele az Auchan Magyarország a jó minőségű, átválogatott, fertőtlenített használt ruhák forgalmazásába, ami olyan népszerű lett, hogy az eddigi hét áruház mellé ma újabb hat csatlakozik. Ezentúl Budakalászon, Óbudán, Fóton,...

Ökotudatos sorsjegyekkel rukkolt elő a Szerencsjáték Zrt.

Új, 100 százalékban újrahasznosított papír alapanyagból gyártott, környezetbarát sorsjegyeket vezetett be a Szerencsejáték Zrt., amelyre Magyarországon eddig még nem volt példa. Az Ökokaland sorsjegypár főnyereménye 50, illetve 75 millió forint.A Szerencsejáték Zrt. stratégiai céljaival...

Izgalmas ötletekkel tennék fenntarthatóbbá a jövőt a fiatalok

A program utolsó fázisára készülnek a Samsung x EdisonKids Megoldások a holnapért kihívás résztvevői, a zsűri tagjai szerint pedig idén is ígéretes ötleteket hoztak magukkal a fiatalok. Több mint 300 diák és tanár vett...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....