- Hirdetés -

Erre készül a Procter&Gamble

|

- Hirdetés -

A P&G újabb nagymértékű beruházást jelentett be az újrahasznosítás és hasznos újrafelhasználás területén, amelynek eredményeképpen 2020-ra a gyártási- és ipari hulladék-kibocsátás teljes mértékben megszűnik a vállalat termelőüzemeinek globális hálózatában. A hulladékgazdálkodási terv utolsó lépéseinek köszönhetően 650.000 tonna hulladék feldolgozásától mentesülnek a lerakók globálisan. A P&G mindkét magyarországi gyára már most is gyártási- és ipari hulladék termelése nélkül üzemel.

 

Amióta a P&G 2007-ben külön minősítési rendszert vezetett be a gyártási- és ipari hulladék termelés nélkül üzemelő gyárai számára („Zero Manufacturing Wast to Landfill”), azok 56%-a teljesítette az ezzel kapcsolatos elvárásokat, a 2020-as cél elérése érdekében pedig négy éves tervet dolgozott ki a vállalat. Ez a vállalás 650.000 tonna hulladék megszüntetését, újbóli felhasználását jelenti. Ennyi, azaz hozzávetőlegesen 350.000 közepes méretű autó súlyának megfelelő hulladék terhelné a lerakókat a vállalat fenntarthatósági tervei nélkül.

 

„A fenntarthatósággal kapcsolatos elképzeléseink változatlanok. Az ilyen és ehhez hasonló kötelezettségvállalásokkal saját magunkat ösztönözzük, hogy minél többre legyünk képesek és természetesen mindezt kevesebb hulladék-kibocsátással tegyük.” – mondta Shailesh Jejurikar, a vállalati fenntarthatóság vezető támogatója, a textilápolási iparág elnöke. – „2010 óta azon dolgozunk, hogy gyártási, ipari és fogyasztói hulladék termelése nélkül működjünk. Jelenlegi vállalásunkkal és bejelentésünkkel egy újabb nagy lépést teszünk egy hosszú távú terv megvalósítása felé.”

 

A P&G hulladékgazdálkodási céljainak elérése érdekében garantálja, hogy minden beérkező alapanyagot:

  • termékei előállításához használ,

  • a vállalaton belül újrahasznosít, ahol ez lehetséges, vagy

  • partnerein keresztül alternatív módokon használ fel újra.

  • A P&G magyarországi gyárai már eleget tesznek a hulladékgazdálkodás legmagasabb elvárásainak

 

Mindkét magyarországi P&G gyár (a női higiénés termékeket gyártó egység Csömörön és a babaápolási termékeket előállító üzem Gyöngyösön) már elnyerte a „Zero Manufacturing Waste to Landfill” minősítést.

 

„A P&G magyarországi gyárai meghatározó szerepet töltenek be a vállalat globális fenntarthatósági céljainak elérésében. Az ezekből az üzemekből származó ipari hulladékot más, mindennapi termékek előállításához használjuk újra. Csömöri, női higiéniás termékeket gyártó egységünk volt a legelső P&G gyár a világon, amely megkapta a „Zero Manufacturing Waste to Landfill” elismerést már 2007-ben. Napjainkban mindkét magyarországi gyár hulladékát külsős partnerek bevonásával műanyag virágcserepek és vállfák előállításához használjuk fel, a kisebb törmelék hulladék pedig gipszkarton panelek gyártásánál nyer újra szerepet. – mondta Geraldine Huse, a P&G közép-európai régiójának vezérigazgatója.

 

 

Mosószerből üzemanyagot – a hulladékanyagokban rejlő lehetőségek

 

A P&G különös figyelmet fordít az egyedülálló újrahasznosítási lehetőségek kiaknázására. Az ohiói Limában például a Tide és Gain termékekből származó folyékony hulladékot biogáz és egyéb alternatív, a járművek energiaellátását biztosító üzemanyagok előállításához használják fel. Indiában a mandideep-i és banddi üzemeik a nem újrahasznosítható, rétegelt, műanyag hulladékelemeket aprítás után olcsó építő panelekké préselik. Az ilyen típusú, világméretű kezdeményezésekkel a P&G nem csak saját igényeit és céljait szem előtt tartva hasznosít újra, hanem segítve a helyi közösségeket és vállalatokat gyártási hulladékát más termékek és szolgáltatások alapanyagaivá alakítja át.

 

A P&G gyárak több mint fele üzemel jelenleg gyártási és ipari hulladék termelése nélkül. 19 országban (Németország, Egyesült Királyság, Lengyelország, Japán, Mexikó, Spanyolország, Egyiptom, Belgium, Írország, Vietnám, Magyarország, Indonézia, Csehország, Románia, Szingapúr, Korea, Thaiföld, Törökország és Pakisztán) minden gyártási egységük maradéktalanul eleget tesz a hulladék-újrahasznosítással kapcsolatos elvárásoknak, további jelentősen nagy területeken, például Kínában és Indiában pedig nagyon közel állnak kitűzött céljukhoz az ott üzemelő gyáregységek.

 

„Munkatársaink hasonlóan innovatív hozzáállással, a gyártási hulladék-mentes termelés elve alapján végzik munkájukat.” – mondta Yannis Skoufalos, a P&G globális termékellátásának elnöke. – „Kínában például a Head&Shoulders termékekből származó felületaktív anyagok az autómosókban nyernek új funkciót, Kanadában pedig a Tampax termékek lehulló darabkáiból készülnek sürgősségi folyadékszigetelő tartályok és termékek. Ezek a példaértékű partnerségek teszik lehetővé számunkra, hogy a gyártás során keletkezett törmelékekre és hulladékokra ne felesleges anyagokként, hanem valaki más számára potenciális értékekként tekintsünk.”

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Megvan Karas utódja az NMHH-nál

Koltay Andrást nevezte ki Áder János az NMHH elnökének, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) rektora december 4-től 9 éven át irányíthatja a szervezetet. Elődje, Karas Monika októberben mondott le, kevesebb mint egy évvel megbízása...

Budapesti és szolnoki frekvenciák találtak gazdára

Budapesten a Katolikus Rádió Zrt., Szolnokon a Best Radio Kft. nyert újabb frekvenciát a Médiatanács döntése alapján. Az egykor a Klubrádió által használt frekvencia értékesítését is megkezdik. A Médiatanács eredményt hirdetett a Budapest 102,1...

Így hatott a régiós reklámpiacra a járvány

A járvány következtében átalakultak a tartalomfogyasztási szokások, és régiós szinten 1,2 milliárd euróval estek a reklámköltések 2020-ban, a magyar állam azonban 21 százalékkal többet fordított hirdetésekre az egy évvel korábbihoz képest, ennek jelentős részét...

Így találhatnak befektetőt a startupok

Rohamléptekben növekszik a budapesti startup ökoszisztéma, az induló cégek pedig egyre több finanszírozási lehetőség közül választhatnak. A Start it @K&H hazai kockázati tőkebefektetők és angyalbefektetők bevonásával szervezett befektetői napján a legnépszerűbb megoldásokról és a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újra képernyőre kerül a Pénzt vagy éveket!

Visszatér a képernyőre a Pénzt vagy éveket!, a vetélkedő új évadában a sztárpároknak továbbra is csak annyi a dolguk, hogy kitalálják az előttük álló civil emberek életkorát, és ha ügyesen játszanak, akár 10 millió...

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Zöld fogadalmak karácsonyra

Egy újabb csoki fondue a céges karácsonyon, már van egy a szekrényben, sohasem használom. Tetszetős „Boldog Karácsonyt” bögre egy baráttól, de már roskadásig tele a polc bögrékkel. Egy ing a nagynénitől, ami természetesen nem...

Újrahasznosított műanyaggal erősít a TotalEnergies

A TotalEnergies felavatta Synova nevű üzemének normandiai bővítését, mely vezető vállalat az újrahasznosított polipropilén gyártásában. A TotalEnergies ezzel megduplázza az újrahasznosítható műanyagok mechanikai feldolgozására szolgáló termelési kapacitását, hogy kielégítse a fenntartható anyagok iránti növekvő...

DATA