- Hirdetés -

Ezek a legnépszerűbb autók

|

- Hirdetés -

A maximum 69 kW (92 lóerő) teljesítményű, ferde hátú, kétkerék-meghajtású, benzinüzemű, kézi sebességváltós autók voltak a legkeresettebbek a magyar használtautó-vásárlók körében a tavalyi évben – derült ki az AAA AUTO Csoport 2016-os értékesítési adataiból. Magyarországon a szürke volt a legkedveltebb szín, a ferde hátú modelleket pedig a szedánok követték a népszerűségi listán.

 

A magyarok egyértelműen a kisebb teljesítményű használt gépkocsikat kedvelik. Az AAA AUTO-nál az elmúlt évben a max. 69 kW (92 lóerős) teljesítményű gépkocsik voltak a legkeresettebbek a hazai vásárlók körében (42,72%), megelőzve a 70-85 kW (93-114 lóerős) teljesítménytartományt (29,32%) – ami együtt összesen több mint 71 százalékot tesz ki. Az AAA AUTO eladási adatai szerint ezzel szemben Csehországban csupán a vevők 63 százaléka választott 85 kW-nál kisebb teljesítményű modellt, míg Lengyelországban ez az arány 59 százalék volt. Az AAA AUTO magyarországi vevőinek közel 48 százaléka ferde hátú, 17,7 százaléka pedig szedán modellt választott – ez utóbbi kevésbé volt népszerű az AAA AUTO többi piacán, ahol a vásárlók a kombikat részesítették előnyben a ferde hátú modellek után. Tipikus ferde hátú gépkocsinak számít az Opel Astra, a Suzuki Swift és a Ford Focus. Az AAA AUTO piacai közül Magyarországon kedvelik leginkább a szürke színt, ahol a vevők 28,8 százaléka szürke autót vásárolt tavaly. A hazai vásárlók 94,4 százaléka kétkerék-meghajtású gépkocsit választott, ami az AAA AUTO eladási adatai alapján azt mutatja, hogy nálunk vásárolták a legkevesebb négykerék-meghajtású gépkocsit az AAA AUTO többi piacához képest. A magyar vásárlók – csakúgy, mint 2015-ben – a benzines autókat (66,7%) részesítették előnyben a dízel autókhoz (33,3%) képest. Az AAA AUTO adatai alapján ezzel szemben Csehországban a vevők 53 százaléka vásárolt benzinüzemű gépkocsit, míg Szlovákiában ez az arány 51,1 százalék volt. Továbbá a magyar vevők az esetek túlnyomó többségében (89,1%) a kézi sebességváltós modelleket választották.

 

„Az AAA AUTO értékesítési adatai szerint magyarországi vásárlóink egyértelműen a helyi környezetnek megfelelő gépkocsikat részesítik előnyben, mivel Magyarország túlnyomórészt sík területe ideális a kisebb teljesítményű, kétkerék-meghajtású autók számára. Vevőinknek határozott preferenciáik vannak, melyek ismeretében az AAA AUTO előre tudja jelezni a keresletet a magyar piacon, és igyekszik a legjobban értékesíthető használt autókat kínálni vásárlóinak” – nyilatkozta Karolína Topolová, az AAA AUTO International vezérigazgatója.

 

A magyarországi és kelet-közép-európai értékesítési trendek elemzésénél az AAA AUTO a 2016-os évben, csoportszinten eladott 69 ezer gépkocsi adatait vette alapul. Ez az érték 9,1 százalékkal volt magasabb a társaság által 2015-ben értékesített használt autók darabszámánál. Az AAA AUTO jelenleg közel 1000 autót kínál eladásra Magyarországon naponta. A társaság a jövőben tovább növeli telephelyeinek számát és bővíti az eladásra kínált gépkocsik mennyiségét.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Elképesztő mennyiségű bankszámlája van a magyaroknak

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) legfrissebb adatai alapján Magyarországon 2024. június 30-án 10 036 099 darab bankszámlával rendelkezett a lakosság. Eddig még sosem haladta meg a lakosság által birtokolt számlák száma a 10 milliót...

Bánhegyi és Beke a TOP50-es rangsorok élén

Bánhegyi Zsófia végzett a Marketing&Media magazin legsikeresebb hazai marketingvezetőket bemutató TOP50-es rangsora élén, míg a PR/kommunikációs szakembereket felvonultató TOP50 listát Beke Zsuzsa vezeti. Jelentős változások voltak a múlt évhez képest az idei rangsorokban, a...

Ez a hétvége a bicajosoké

Szeptember 21-22-én harmadik alkalommal rendezi meg a Kerékpárosbarát hétvégét a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ), amely egybe esik az autómentes hétvégével. A program keretén belül országszerte több mint száz biciklisbarát szolgáltató várja kedvezményekkel a...

Streaming platformot indított az Indamedia

Technológiai újítások terén globális szereplőkkel felvenni a versenyt nem a legegyszerűbb feladat, ugyanakkor születhetnek olyan, a lokális kereslet igényeire szabott egyedi megoldások, amelyek felhasználói és hirdetői igényeknek egyaránt megfelelhetnek. Ezzel az alapgondolattal vágott saját...

Két Red Dot díjat nyert a Barna Design

A legrangosabb nemzetközi design díjként számontartott Red Dot Design Award-on 2024-ben két díjat is elnyert a Barna Design, a Balatonic – Signature Edition designjával, valamint a Györgytea Baba termékcsalád csomagolástervével. A nevükhöz fűződik még...

Ettől félnek a repülővel utazók

Járattörlés, elveszett poggyász, információhiány – ezek aggasztják leginkább a fiatal magyar utazókat a Kiwi.com régiós reprezentatív felmérése szerint. A járattörlések miatt hazánk fiataljai különösen aggódnak. Ezzel szemben az online check-in kihagyása miatti esetleges ráfizetés...

Kommunikációs iparági AI kézikönyv készül

A mesterséges intelligencia (AI) rendszerek adta lehetőségek átalakították a tartalom előállításának és terjesztésének módját és új kérdéseket vetettek fel a kommunikációs iparág szakmai folyamataival és az ide kötődő minőségi és etikai kérdések szabályozásával kapcsolatban....

Duplázás ma este: jön a marketinges és PR-es TOP50 rangsor

Néhány óra, és kiderül, hogy kik szerepelnek idén a Marketing&Media magazin által összeállított, a legsikeresebb hazai marketingvezetőket és PR/kommunikációs szakembereket felvonultató TOP50-es rangsorokon. A listát ma este mutatják be, a Marketing Summit keretein belül...

Hogyan kommunikál manapság egy patinás és egy fiatal márka?

Kettő vs hetvenöt év, bankszektor vs telekommunikációs szféra. Mi a közös bennük és miben különböznek, hogyan kommunikál, fejlődik az OTP és a Yettel? A Business Lounge adásában Nagy Zoltán Péter, az OTP Bank marketing...

Hypewriter: kiderült, kik jutottak a döntőbe

Összesen nyolc alkotó és alkotópáros jutott be a Hypewriter nemzetközi sorozatötlet-pályázat döntőjébe, ők lesznek azok, akik az októberi pitch-fórumon személyesen mutatják be pályaművüket. Az idén hatodik alkalommal meghirdetett versenyre a világ minden tájáról, hat...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A játékosok háromnegyede szenved a váratlan áramszünetek miatt

A videójátékot játszók közel háromnegyede szembesült már olyan helyzettel, hogy váratlan áramszünet miatt nem tudta folytatni a játékot, azonban mindössze 8 százalékuk rendelkezik szünetmentes tápegységgel (UPS) – derül ki a Schneider Electric online felméréséből....

Elképesztő mennyiségű bankszámlája van a magyaroknak

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) legfrissebb adatai alapján Magyarországon 2024. június 30-án 10 036 099 darab bankszámlával rendelkezett a lakosság. Eddig még sosem haladta meg a lakosság által birtokolt számlák száma a 10 milliót...

Bánhegyi és Beke a TOP50-es rangsorok élén

Bánhegyi Zsófia végzett a Marketing&Media magazin legsikeresebb hazai marketingvezetőket bemutató TOP50-es rangsora élén, míg a PR/kommunikációs szakembereket felvonultató TOP50 listát Beke Zsuzsa vezeti. Jelentős változások voltak a múlt évhez képest az idei rangsorokban, a...

Ez a hétvége a bicajosoké

Szeptember 21-22-én harmadik alkalommal rendezi meg a Kerékpárosbarát hétvégét a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ), amely egybe esik az autómentes hétvégével. A program keretén belül országszerte több mint száz biciklisbarát szolgáltató várja kedvezményekkel a...

Streaming platformot indított az Indamedia

Technológiai újítások terén globális szereplőkkel felvenni a versenyt nem a legegyszerűbb feladat, ugyanakkor születhetnek olyan, a lokális kereslet igényeire szabott egyedi megoldások, amelyek felhasználói és hirdetői igényeknek egyaránt megfelelhetnek. Ezzel az alapgondolattal vágott saját...

Don't Miss

Két Red Dot díjat nyert a Barna Design

A legrangosabb nemzetközi design díjként számontartott Red Dot Design Award-on 2024-ben két díjat is elnyert a Barna Design, a Balatonic – Signature Edition designjával, valamint a Györgytea Baba termékcsalád csomagolástervével. A nevükhöz fűződik még...

A Lounge Group lett Közép-Európa legjobb rendezvényes ügynöksége

A Lounge Group és a cégcsoporthoz tartozó Visual Europe Group idén kiemelkedő sikereket arattak a ljubljanai Conventa Crossover Best Event Awardon, a közép- és kelet-európai régió legnagyobb presztízsű rendezvényipari versenyén. A Conventa Best Event...

Magyar siker az Employer Brand Management Award londoni díjátadóján

A FERLING a Körber Hungária részére készített projektjével ezüst- és bronzérmet, a Follow The Yellow-val közösen a Tesco megbízásából futtatott kampánnyal pedig egy további ezüstöt nyert.Az Employer Brand Management Award (EBMA) a legjobb európai...

Tapasztalt vezetővel erősít az IndependAds

Nyártól Dobos Krisztián tölti be az IndependAds Head of Programmatic & Data pozícióját, tovább erősítve az ügynökség szakértői bázisát. Több mint tízéves tapasztalatával a programmatic kampányok menedzselésében Krisztián kulcsszerepet játszott számos világmárka sikeres kampányainak...

Ezekre a területekre keresik a legtöbb frissdiplomást

Bár a felsőfokú végzettséggel rendelkező pályakezdők lehetőségei valamelyest szűkültek tavaly augusztushoz képest, mégis számos olyan terület emelkedik ki, ahova tárt karokkal várják a frissdiplomások tömegeit, ráadásul mérnök területen még mindig kiemelkedő bérekkel.A Profession.hu 2022...