Erre készülnek a magyar cégek a CeBIT-en

Az idei hannoveri CeBIT kiállításon 21 magyar cég mutatkozik be. Magyarország a jövőben partnerországa szeretne lenni Európa legnagyobb digitális szakkiállításának.

 

A magyar pavilon kreatív koncepcióját kidolgozó Design Terminal szerint a sikeres megjelenés befektetőket hozhat a tudás- és technológiaigényes iparágakba, segítheti a magyar cégek nemzetközi terjeszkedését és erősítheti a magyar-német gazdasági kapcsolatokat – írja az MTI a társaság közlése alapján. A magyar kiállítókat állami cégek intézmények és civil szervezetek, magyar és külföldi tulajdonú vállalatok összefogása segíti. A különleges magyar megjelenést a Digitális Jólét Program koordinálja, a kiállítótér koncepcióját a riói olimpián fölállított Magyar Ház alkotói dolgozták ki.

 

A DT tájékoztatása szerint a 400 négyzetméteres magyar pavilon – nevének megfelelően („Hungary – Home for Innovation”) – a jövő mindennapjainak magyar fejlesztéseit egy elképzelt otthon tereiben mutatja be, ahol a látogatók működés közben próbálhatják ki azokat.

 

A kiállító cégek többek között az interaktív vásárlás, adatfeldolgozás, készpénzmentes fizetési rendszer, útvonaltervezés, autóflotta-kezelés, innovatív világítás, ipari formatervezés terén kínálnak megoldásokat, de bemutatják többek között a Mercedes Magyarországon gyártott CLA-modelljét vagy a 35 milliárd forintból megépülő, önvezető autók számára is alkalmas zalaegerszegi tesztpályát is.

 

A DT tájékoztatása szerint Magyarország a jövőben szeretne a CeBIT partnerországa lenni és ezáltal témát adni, valamint részt venni a rendezvény előkészületeiben.

 

A CeBIT idei kiállítását március 20-24. között rendezik Hannoverben. Az 1970-ben alapított nemzetközi digitális expón tavaly több mint 300 ezren vettek részt. A rendezvény idei partnerországa Japán, kiemelt témája az önvezető autózás lesz.