- Hirdetés -

Erre számíthatnak az európai szállodák

|

Bevételnövekedést ér el az európai nagyvárosok többsége 2017-ben, és 2018-ban is további növekedésre számíthatnak – derül ki a PwC előrejelzéséből.

 

A PwC európai városokra vonatkozó hatodik szállodaipari előrejelzése (European Cities Hotel Forecast) 17 európai város – nemzeti fővárosok, illetve regionális pénzügyi, üzleti és kulturális központok – 2016-os teljesítményét és 2017–2018-ra vonatkozó kilátásait vizsgálta. Az előrejelzés szerint az egy kiadható szobára jutó bevétel (RevPAR) alapján készülő 2017-es rangsort 14,8%-os növekedéssel Porto vezeti, sorrendben Dublin, Budapest, Madrid, Lisszabon, Prága, Barcelona, Frankfurt és Párizs előtt.

 

Az előrejelzés szerint a szállodák bevételeit és kihasználtságát 2017-ben várhatóan az európai gazdaságok rugalmassága, a mediterrán szabadidős desztinációk töretlen népszerűsége, és az üzleti utazók által Európának tulajdonított jelentősége határozzák meg.

 

Noha 2016-ban a biztonsági aggályok miatt visszaesett egyes városi desztinációk forgalma, a tavalyi év 12 millióval több látogatóval és összesen 2,8 milliárd vendégéjszakával összességében újabb rekordévnek bizonyult az európai idegenforgalom számára. A szállodaipari tranzakciókat 2017-ben az amerikai és ázsiai turisták beáramlása határozza majd meg; a főbb városi desztinációk többségében várhatóan tovább nő a vendégforgalom.

 

A PwC európai városokra vonatkozó hatodik szállodaipari előrejelzése 17 európai város – nemzeti fővárosok, illetve regionális pénzügyi, üzleti és kulturális központok – 2016-os teljesítményét és 2017–2018-ra vonatkozó kilátásait vizsgálta. A teljesítmény-értékelés megállapításai alapján 2017-ben a városok többsége – Genf és Zürich kivételével – bevételnövekedést ér el, és 2018-ban – ismét Zürich kivételével – további növekedésre számíthat. Az egy kiadható szobára jutó bevétel (RevPAR) növekedésére vonatkozó előrejelzés alapján a 2017-es rangsort 14,8%-os növekedéssel Porto vezeti, Dublin (8,7%), Budapest (6,8%), Madrid (5,9%), Lisszabon (5,6%), Prága (5,5), Barcelona (5,4%), Frankfurt (4,5%) és Párizs (3,6%) előtt.

 

2018-ra előretekintve, Porto várhatóan továbbra is kétszámjegyű – 12,8%-os – bevétel-növekedést ér el, a rangsorban pedig Budapest (9,9%), Madrid (8,2%), Dublin (7,4%), Lisszabon (6,8%), Párizs (5,8%), Barcelona (5,2%), Berlin (3,1%) és Frankfurt (3%) követi majd.

 

A bevételnövekedést a folytatódó gazdasági növekedés és a növekvő utazási kereslet táplálja: az ENSZ Idegenforgalmi Világszervezete 2017-re a globális turizmus 2-3%-os növekedését prognosztizálja.

 

„A 2017-es év túlnyomórészt pozitív lesz az európai szállodák számára. Az elmúlt időszakban számos befektetés valósult meg az idegenforgalmi szolgáltatások minőségének javítását és promócióját célozva, a turizmus idei fellendülése pedig sok város számára jelentős növekedést hoz majd. Ez az első alkalom, hogy Budapest is bekerült a szállodaipar fő trendjeit, kihívásait elemző tanulmányba, és a szállodák átlagos szobafoglaltsága alapján jelenleg a középmezőnyben van az európai versenytársakhoz képest” – mondta Osztovits Ádám, a PwC Magyarország üzleti tanácsadás üzletágának vezető partnere.

 

 

Kihasználtsági rangsor

 

Az európai kihasználtsági rangsort mind a 2016-os tényszámok, mind az előre jelzett adatok alapján Dublin vezeti. 2017-ben a kihasználtság várhatóan két városban haladja meg a 80%-ot, Dublinban (83%) és Londonban (82%), ezeket követi Amszterdam (78%). 2018-ban Barcelona várhatóan megelőzi Amszterdamot, így az első három helyen Dublin (84%), London (82%) és Barcelona (80%) áll majd.

 

 

Legmagasabb átlagár (ADR (euró))

 

A legdrágább város 2017-ben Genf (300,2 euró), a rangsorban pedig Zürich (244,9 euró), Párizs (229 euró), London (164 euró), Róma (148,2 euró), Barcelona, illetve Dublin (138,1 euró), Milánó (137,9 euró), Amszterdam (137,5 euró) és Frankfurt (127,4 euró) követi. 2018-ban Genf és Zürich kivételével valamennyi városban tovább nő majd az ADR. Az első öt város sorrendje változatlan marad, Amszterdam és Dublin viszont egy-egy helyet lép előre (a 9.-ről a 8.-ra, illetve a 7.-ről a 6.-ra). A rangsor felső és alsó szegmensében elhelyezkedő városok közötti, euróban számított különbség változatlan marad.

 

 

Legmagasabb RevPAR (euró)

 

A RevPAR rangsort 2017-ben Genf vezeti, főként az ADR-nek köszönhetően. A második helyen Zürich áll (180 euró), mögötte pedig Párizs (165 euró), London (134,5 euró), Dublin (114,7 euró), Barcelona (110,4 euró), Amszterdam (107,6 euró), Róma (103,3 euró), Milánó (90,6 euró) és Frankfurt (90,3 euró). 2018-ban az első nyolc helyen nem várható változás, Frankfurt (93 euró) azonban várhatóan megelőzi Milánót (92,1 euró).

 

 

A szállodaipari befektetésekre és tranzakciókra vonatkozó kilátások

 

Az európai szállodaipari tranzakciók összértéke a 2015-ös 21 milliárd eurós rekordszintről 2016-ban mintegy 10%-kal, 19 milliárd euróra esett vissza, ez azonban még mindig a valaha mért második legmagasabb érték. A visszaesést főként az egyesült királyságbeli tranzakciók volumenének 60%-ot meghaladó csökkenése okozta, mely a Brexit-szavazást övező bizonytalanságból eredt. Németországban ugyanakkor rekordszintre emelkedtek a szállodaipari befektetések, melyek 2016-ban a teljes európai tranzakció-volumen 27%-át tették ki, megelőzve az egyesült királyságbeli (25%), a spanyolországi (11%) és a franciaországi (8%) tranzakciókat.

A befektetési kedvet azonban befolyásolhatják a 2017-es franciaországi, hollandiai és németországi általános választások. A PwC előrejelzése szerint a szállodaipari tranzakciók volumene 2017-ben is a tavalyihoz hasonlóan alakul, az utóbbi hónapok vártnál kedvezőbb egyesült királyságbeli és európai gazdasági adatai, illetve a szállodák, mint alternatív ingatlaneszközök iránti növekvő befektetői étvágy nyomán.

 

„A szállodaipari befektetések 2016-ban nem tudták elérni a tavalyi év rekordszintjét, de a 19 milliárd eurós összérték még így is a valaha mért második legmagasabb. Ugyan az átlagos szobafoglaltság alapján Budapest a középmezőnyben helyezkedik el, viszont az átlagos szobaárak, illetve az egy kiadható szobára jutó árbevételek (RevPAR) tekintetében egyelőre az utolsó helyen áll a vizsgált 17 európai nagyváros között. Az alacsony bázisról azonban jelentős növekedési kilátások prognosztizálhatóak a közelgő megaesemények és a tervezett turisztikai fejlesztések következtében” – tette hozzá Csuday Balázs, a PwC Magyarország igazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...