- Hirdetés -

Európában már alap az érintésmentes fizetés

|

Európában az összes fizetési tranzakció 78 százaléka már érintésmentes – jelentette be a Mastercard. A fizetéstechnológiai cég most publikált európai kutatása olyan fogyasztói szokásokra és véleményekre világít rá, amelyek alapján a mostani változások hosszútávon is megmaradhatnak.

Európa az érintésmentes fizetésre való átállásban eddig is a világ többi része előtt járt. A Mastercard 42 országban működött közre a kártyás fizetési limit megemelésében, hogy az emberek mindenhol élvezhessék a fizetés gyors és egyszerű módját.

Európa-szerte a megkérdezettek 89 százaléka számára könnyű volt átállni az érintésmentes fizetés használatára, emellett a koronavírus járvány alatt az emberek közel fele (42%) kevesebb készpénzt is használt. 73% gondolja úgy, a járvány után is érintésmentesen fog majd fizetni, 64% számára pedig ez a preferált fizetési mód bolti vásárlás esetén.

Az érintésmentes fizetések közül a mobiltárcás tranzakciók száma az első negyedévben a duplájára nőtt (4-ről 14 százalékra), de továbbra is a bankkártyák állnak az első helyen (86%). A megkérdezettek 28 százaléka használja mobiltelefonját fizetésre, 4% pedig arra alkalmas egyéb okoseszközével, például órájával fizet érintésmentesen. Összességében a megkérdezettek 17 százaléka már egyáltalán nem használ készpénzt, 40% pedig arra alkalmas kártyára váltott annak érdekében, hogy érintésmentesen vásárolhasson.

„Európában a Mastercard mindig is úttörő munkát végzett az érintésmentes fizetések terén. Szembetűnő azonban, hogy a felhasználók milyen arányban váltottak erre a fizetési módra az elmúlt időszakban és milyen nagy az elkötelezettség a technológia mellett. A biztonságért is sokat tettünk azzal, hogy több ország számára elérhetővé tettük az érintésmentes fizetésekhez kapcsolódó limit emelését. A technológiánk mindig is készen állt arra, hogy utat engedjen a folyamatosan változó fogyasztói magatartásnak, a megfelelő biztonság pedig nyugalmat biztosít a vásárlóknak ebben a folyamatosan fejlődő kereskedelmi környezetben” -mondta Gauder Milán, a Mastercard Europe termékfejlesztésért és innovációért felelős alelnöke.

Az érintésmentes technológiát használók elsősorban a tisztaságot (81%) és a könnyű használatot (85%) emelték ki, amikor arról kérdezték őket, miért ezt a fizetési módot választják mindennapi vásárlásaik során. A legtöbb érintésmentes fizetés az élelmiszerboltokban történik (87%), megelőzve az egyéb kiskereskedelmi üzleteket (48%) és gyógyszertárakat (54%). Miközben a többség (64%) azért váltott érintésmentes fizetésre, mert ezt gondolta biztonságosabbnak, van még teendőnk ezen a téren.

„Európában ritkábban fordulnak elő visszaélések az érintésmentes fizetésekkel kapcsolatosan, mint a hagyományos Chip&PIN technológia esetében, és ez a trend csökkenő. A fizetési limitek emelésével egy időben olyan csalásmegelőző intézkedések kerültek bevezetésre, mint például a kumulatív limitek alkalmazása vagy a korábbinál szigorúbb fraud-monitoring rendszer, így az emberek védve érezhetik magukat – mondta Rigo Van den Broeck, a Mastercard kiber-intelligencia szolgáltatásaiért felelős alelnöke.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...