- Hirdetés -

Jelentős változások a magyar médiaelitben

|

- Hirdetés -

Az idén a sokéves átlagnál nagyobb változások voltak a Marketing&Media magazin legbefolyásosabb hazai médiapiaci személyiségeket bemutató Top 50 rangsorában. A lista harmadában új neveket láthatunk és a cserélődések az első tíz helyezettet is érintették. A változásokat nagyban befolyásolta a Vodafone–UPC-fúzió és a nagy kiadóvállalatoknál lezajló személyi változások.

Már csak öt szakemberből áll a Top 50 „kemény magja”. Ők azok, akik 2008 óta az eddigi összes kiadványunkban bekerültek a médiaipar 50 legbefolyásosabb szakembere közé. Név szerint, a mostani listán elfoglalt sorrendjükben, Vidus Gabrielláról, Kolosi Péterről, Somlói Zsoltról, Málnay B. Leventéről és Jonathan Cooperről van szó. Egy évvel ezelőtt még hat emberből állt a Top 50 „törzsgárdája”, viszont időközben Bayer József távozott a Ringier Axel Springer (RAS) éléről. Amennyiben marad, akkor neki is biztosan helye lett volna az idei mezőnyben.

Cserélődő élmezőny

Ahhoz képest, hogy 2019 érzésre nem volt viharos év a médiapiacon, a tavalyihoz viszonyítva egész nagy jövés-menést láthatunk az 50-es listánkon. Átlagosan a rangsorban szereplők negyede szokott cserélődni, ehhez képest az idén 30 százalékban újult meg a médiás toplistánk. Volt már ennél nagyobb cserélődés is, hiszen 2016-ban 38, 2013-ban pedig 36 százalékban változott meg a szereplők köre. A legkisebb átrendeződést pedig 2018-ban tapasztaltuk, amikor mindössze 18 százalékban újult meg egyik évről a másikra a médiapiac legbefolyásosabbjainak a köre.

Az idei listánk top 10 szereplőjét is érintették a személyi változások. A már említett Bayer József 2019ben még a nyolcadik helyet foglalta el, rajta kívül szintén távozott a számára médiapiaci befolyást jelentő pozícióból Liszkay Gábor, a Mediaworks Zrt. vezérigazgatója. Új szereplőként bukkant fel a 10-es élbolyban Pavel Stanchev, a TV2 Csoport vezérigazgatója, aki egyből az ötödik helyen kezdett.

Búcsúzó topvezetők

A Vodafone–UPC-fúzió elég sok szereplőt megmozgatott a listánkon, mind a kikerülőket, mind a bekerülőket illetően. A nagyra nőtt távközlési cég vezérigazgatója, Amanda Nelson ennek köszönhetően egész előkelő helyen, a tizenötödikként debütált. Ugyanakkor a Vodafone-tól való távozása miatt kikerült az 50-ből Baráth Péter és Carra Anita is.

Robert Redeleanu egy éve ilyenkor még a UPC Magyarország vezérigazgatója volt. Ő maradt a UPC anyacég Liberty Global kötelékében, de a társaság Magyarországról való kivonulásával már nincs ráhatása az itteni médiapiacra. A listáról kikerült szakemberek jelentős része az elmúlt egy évben távozott a posztjáról, és időközben nem tűntek fel olyan új pozícióban, aminek révén megőrizhették volna a listás helyüket.

Egy éve ilyenkor Mészáros Kinga, a Central Médiacsoport vezérigazgatója a 14. helyen állt, viszont még 2019 nyarán távozott a médiavállalattól. Tavaly május legvégén Lengyel András, az Atmedia akkori kereskedelmi és portfólióigazgatója szintén leköszönt, így az idei a Top 50-ben nem jutott neki hely. A frissebb távozók között van Németh Ottó, aki a közelmúltig a Henkel beauty care üzletágának általános és marketingigazgatójaként dolgozott. Bayer Józseffel együtt távozott a RAS-tól Király Mária operatív ügyvezető, így ő is kikerült a Top 50-ből. Korábban közvetlen médiapiaci érdekeltségei voltak Tombor Andrásnak és Habony Árpádnak, akik emiatt a tavalyi összeállításunkban még helyet kaptak. Jelenleg azonban már nincs tulajdonrészük hazai médiavállalatokban, így a legfrissebb összeállításunkba nem kerültek be.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami elérhető a Digitalstandon is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...

Válságállónak bizonyultak az óriásvállalatok

Bár Közép- és Kelet-Európa 500 (CEE Top 500) legnagyobb vállalatának árbevétele 2020-ban - az előző évhez képest 3,3 százalékkal 667 milliárd euróra csökkent, az érintett cégek jól alkalmazkodtak a járványhelyzethez. Az összesített forgalom...

Ezek lehetnek az idei karácsony slágerei

Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt. A Webshippy által...

Nem kapkodnak a fogyasztók az 5G-ért

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára – derül ki a Deloitte felméréséből. Egyfelől elégedettek aktuális szolgáltatójukkal, másfelől egyelőre várat magára az 5G legizgalmasabb aspektusai és az ezek által tökéletesedő alkalmazási lehetőségek...

Kiderült, melyek a legnépszerűbb reklámok

Míg globális szinten a valós élethelyzeteket bemutató és egészség témájú reklámok, addig a magyar fogyasztók körében a humoros reklámok a legnépszerűbbek, mely egyébként megfelel a kelet- és közép-európai régióban mért átlagnak – derül ki...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...
Fischer Gábor TV2

Több saját gyártású tartalom kábelen

Jelenleg is látható hétköznap esténként a Mintaapák, dolgozunk a Doktor Balaton folytatásán, a Pepe című új sorozatunk forgatását pedig néhány hete fejeztük be – mutatja be Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, hogy jó...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA