- Hirdetés -

Ez a cég 24 órán belül megvenné az ingatlanodat

|

- Hirdetés -

Az Amerikai Egyesült Államok leggyorsabban növekvő ingatlanportálja évek óta vásárol fel ingatlanokat mesterséges intelligencián alapuló értékbecslők segítségével. A Zillow nevű cég 5-10 százalékkal a becsült piaci ár alatt veszi meg a lakásokat úgy, hogy az eladónak egy napon belül kifizetik a teljes összeget. Az innováció előszele már megcsapta Magyarországot, 1-2 éven belül a magyar ingatlanközvetítő cég, a Livlia is erre a modellre fog berendezkedni.

Ahogy minden más szektor, úgy az ingatlanpiac is elképesztő ütemben digitalizálódik napjainkban. Erre élő példa a Zillow, a legjelentősebb és leghatékonyabbnak tartott amerikai ingatlanközvetítő vállalat, amelynek saját fejlesztésű mesterséges intelligenciája tesz ajánlatot a rendszerbe bekerülő ingatlanokért, miután a megadott paraméterek alapján pontosan felmérte az adott ingatlan értékét.

Ercsey-Orbán Péter, a Livlia ügyvezető igazgatója elmondta, a Zillow által kínált technológia legnagyobb előnye, hogy 24 órán belül nemcsak ajánlatot tesz, de fizet is az eladásra szánt ingatlanokért.

„Az összeg jellemzően 5-10 százalékkal a piaci ár alatt van, cserében szinte azonnal megérkezik a tulajdonos számlájára. Ez abban az esetben ideális, ha valakinek sürgős az ingatlan eladása, így egy napon belül túladhat rajta. A Zillow ezt követően felújítja az ingatlanokat, majd továbbértékesítik azokat. Így néhány százalékos haszonra tesznek szert, ami egy nagy volumenű ingatlanállománynál már hatalmas nyereséget jelent” – mondta Péter, majd hozzátette: a leggyorsabban növekvő amerikai ingatlanközvetítőnek jelenleg 18-20 ezer ingatlan van a tulajdonában, ami óriási szám.

Péter beszélt arról is, a modell rendkívül vonzó, de rengeteg adat kell a működéséhez.

Példaként említette, hogy Amerikában publikusan hozzáférhetőek az ingatlanok paraméterei, lekérhető a tulajdonos háttere, de még az is, hogy van-e adott esetben közüzemi tartozás. Egy ekkora adathalmazból a mesterséges intelligencia már valós értékbecslést tud adni.

Megjegyezte, Magyarországon és a régióban ennek megvalósítása jóval nehezebb feladat, de a Livlia igyekszik kitaposni ezt a rögös utat a magyar ingatlanpiacon.

„Felületünkön már elérhető az online értékbecslő, ahol bárki ingyen megnézheti, mennyit ér az ingatlana. Ehhez csupán négy adatot kell megadni: az ingatlan lokációját, becsült irányárát, négyzetméteradatát és a minőségét, azaz az állapotát. Ezek alapján igen erős becslést tudunk adni az ingatlan piaci áráról, de az érdeklődő láthatja azt is, milyen hasonló paraméterű ingatlanok találhatóak a környéken” – meséli a szakértő.

A Livlia ügyvezető igazgatója szerint ez jó kiindulási alap számukra ahhoz, hogy a Zillow nyomába lépjenek. A fejlesztésnek Magyarországon is lenne létjogosultsága, mert egyelőre jellemzően hónapokat kell várni, mire egy adás-vétel lezárul, a 24 órás időkorlát pedig egy teljesen új szint lehet, ami kedvezne a keresleti és a kínálati oldalnak egyaránt.

A Livlia.com Magyarországon elsőként digitalizálja az ingatlanközvetítést. Az általuk fejlesztett rendszerben minden adminisztratív és hirdetési folyamatot algoritmusok végeznek, így a tanácsadóiknak több ideje marad az ügyfelekkel foglalkozni. Minden, ami a folyamatban automatizálható és digitálisan lebonyolítható, azt a Livlia lefejlesztette, és egy igényes köntösbe csomagolva nyújtja át a felhasználók számára.

Az ügyfelek online követhetik nyomon, hogy milyen árstratégiát javasol számukra a Livlia rendszere, és azt is, hogy kik érdeklődnek az ingatlanuk iránt. Az automatizált működésnek köszönhetően a nagy ingatlanközvetítő hálózatok sikerdíjának kevesebb, mint a feléért végeznek ingatlanközvetítést.

Nem véletlen, hogy egyre nagyobb teret nyer a digitális ingatlanértékesítés, a legtöbbek számára ugyanis egyértelművé vált, hogy az ingatlanközvetítés is – ahogy sok más iparág – átültethető egy kényelmesebb (és lényegesen olcsóbb) online környezetbe.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Megvan Karas utódja az NMHH-nál

Koltay Andrást nevezte ki Áder János az NMHH elnökének, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) rektora december 4-től 9 éven át irányíthatja a szervezetet. Elődje, Karas Monika októberben mondott le, kevesebb mint egy évvel megbízása...

Budapesti és szolnoki frekvenciák találtak gazdára

Budapesten a Katolikus Rádió Zrt., Szolnokon a Best Radio Kft. nyert újabb frekvenciát a Médiatanács döntése alapján. Az egykor a Klubrádió által használt frekvencia értékesítését is megkezdik. A Médiatanács eredményt hirdetett a Budapest 102,1...

Így hatott a régiós reklámpiacra a járvány

A járvány következtében átalakultak a tartalomfogyasztási szokások, és régiós szinten 1,2 milliárd euróval estek a reklámköltések 2020-ban, a magyar állam azonban 21 százalékkal többet fordított hirdetésekre az egy évvel korábbihoz képest, ennek jelentős részét...

Így találhatnak befektetőt a startupok

Rohamléptekben növekszik a budapesti startup ökoszisztéma, az induló cégek pedig egyre több finanszírozási lehetőség közül választhatnak. A Start it @K&H hazai kockázati tőkebefektetők és angyalbefektetők bevonásával szervezett befektetői napján a legnépszerűbb megoldásokról és a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újra képernyőre kerül a Pénzt vagy éveket!

Visszatér a képernyőre a Pénzt vagy éveket!, a vetélkedő új évadában a sztárpároknak továbbra is csak annyi a dolguk, hogy kitalálják az előttük álló civil emberek életkorát, és ha ügyesen játszanak, akár 10 millió...

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Zöld fogadalmak karácsonyra

Egy újabb csoki fondue a céges karácsonyon, már van egy a szekrényben, sohasem használom. Tetszetős „Boldog Karácsonyt” bögre egy baráttól, de már roskadásig tele a polc bögrékkel. Egy ing a nagynénitől, ami természetesen nem...

Újrahasznosított műanyaggal erősít a TotalEnergies

A TotalEnergies felavatta Synova nevű üzemének normandiai bővítését, mely vezető vállalat az újrahasznosított polipropilén gyártásában. A TotalEnergies ezzel megduplázza az újrahasznosítható műanyagok mechanikai feldolgozására szolgáló termelési kapacitását, hogy kielégítse a fenntartható anyagok iránti növekvő...

DATA