- Hirdetés -

Ez kell az álomfizetéshez

|

- Hirdetés -

Magyarországon is egyre népszerűbbek a jellemzően néhány hónapos, intenzív és gyakorlatorientált képzés keretében szoftverfejlesztő szakmát adó tanfolyamok, az úgynevezett coding bootcampek. Ezek egy része a programozói képzés mellett a végzett hallgatók elhelyezkedését is biztosítja, akár minimum bruttó 350 ezer forintos kezdő fizetésért.

A junior szoftverfejlesztők képzésével foglalkozó PROGmasters azokról a fővárosi, magyar nyelvű bootcampekről készített összehasonlítást, amelyek aktív vállalati partnerkapcsolatokkal rendelkeznek az IT-szektorban, így céljuk, hogy a tanfolyamot követően elhelyezkedési lehetőséget is kínáljanak hallgatóiknak. Következik a 6 legfontosabb szempont azok számára, akik hónapokon belül programozóként szeretnének új karriert kezdeni.

3 év alatt hatszorosára nőtt a bootcampeken végzettek száma Észak-Amerikában

Az első bootcampek 2013-ban indultak Észak-Amerikában, és hallgatóik száma öt éve alig haladta meg a 2 ezer főt. A statisztikák szerint azonban az Egyesült Államokban és Kanadában 2016-ban már csaknem 18 ezren vettek részt az átlagosan 3 hónapig tartó képzéseken.

A gyakorlatorientált, intenzív képzést kínáló bootcampek a 3-5 éves, jelentős részben elméleti hátteret oktató egyetemi képzések alternatívájaként jelentek meg hazánkban, és a felsőoktatási intézményekkel szemben a gyakorlati programozásra helyezik a hangsúlyt.

Az itthoni bootcampek hallgatói alapvetően a munkaerőpiacon már tapasztalatot szerzett, általában 21 és 45 év közötti korosztályból kerülnek ki, s többségük semmilyen szoftverfejlesztői előképzettséggel nem rendelkezik.

Jellemzően 4 hónapos, nappali képzések indulnak

A hazai bootcampek többsége – így a Codecool, a Green Fox, a METU JUMP, a PROGmasters, a [r]eaktorlabs és a Training360 – csak munkaidőben teljesíthető, nappali képzést kínál. Aki munka mellett szeretné szoftverfejlesztővé képezni magát, annak a Braining Hub csinál 6 hónapos, esti és hétvégi képzést.

A programozó tanfolyamok 16-18 hétig tartanak, ettől csak a már említett Braining Hub, valamint a Codecool gyakorlata tér el. Utóbbi képzése ugyanis 18 hónapig tart, amely 1 év oktatást és 6 hónap szakmai gyakorlatot tartalmaz. Ennek ellenére a hallgatói nagyjából ugyanannyi időt töltenek az iskolában, mint a 4 hónapos képzések résztvevői, mivel a Codecoolnál csak minden második héten, 9 és 14 óra között van iskolai oktatás, kéthetente pedig otthon tanulnak a diákok.

Nem könnyű bejutni a hallgatók közé

A hazai bootcampek többsége erős előszűrést végez azok körében, akik szoftverfejlesztést szeretnének tanulni. Az intézmények felmérik a jelentkezők kognitív készségét, személyiségét, motivációit és AC tesztek segítségével kooperációs képességét is, valamint legalább alapfokú, de inkább középszintű angoltudást is elvárnak a diákjaiktól. A PROGmasters ezeken túl – egyedüliként – a leendő hallgatók tanulási és programozási alapképességeit is vizsgálja egy programozási felvételi vizsga keretében (amelyhez ingyenes tananyagot biztosít a Java programozás alapjairól).

„Ennek fényében nem meglepő, hogy például a PROGmasters esetében a jelentkezők csupán 2 százalékából lesz hallgató, ugyanakkor az elmúlt 3 évben valamennyi végzősünknek sikerült fejlesztőként elhelyezkednie” – mondja Filep Szabolcs, az összehasonlítást készítő PROGmasters alapítója.

A tandíj átlagosan 1 millió forint, de van halasztott részletfizetés

A tandíjat tekintve jelentős különbségek vannak a bootcampek között. A képzések díjai az ingyenestől a bruttó 3,5 millió forintig terjednek, ám az oktatási intézmények többsége biztosít a hallgatók számára egy jellemzően 18 hónapos halasztott részletfizetési konstrukciót, amelyet csak az elhelyezkedést követően kell elkezdeni törleszteni.

Így akár nulla forint befizetése mellett is elvégezhetőek a tanfolyamok, ám annak, aki a halasztott fizetést választja, általában 1 éves hűségidőt kell vállalnia leendő munkahelyén. Az előre fizető hallgatók viszont több helyen is jelentős kedvezményt kapnak.

Egyedül a Training360 kínál ingyenes képzést valamennyi hallgatónak, ennek költségeit ugyanis a leendő munkáltató állja. Viszont amennyiben a diák nem végzi el tanfolyamot vagy nem fogadja el a Training360 vagy partnerei által adott állásajánlatot, úgy ki kell fizetnie a nagyjából bruttó 1,9 milliós tandíjat.

Egy bootcampet végzett diák annyit kereshet, mint egy frissdiplomás…

„Sokak számára meglepő lehet, hogy egy 4 hónapos bootcampet végzett munkavállaló kezdő fizetése megegyezhet egy egyetemet végzett, frissdiplomás szoftverfejlesztő keresetével, pedig ez a helyzet manapság Magyarországon.” – összegez Filep Szabolcs.

Az összehasonlításban szereplő szoftverfejlesztő tanfolyamok között ugyanis több olyan is van, amelyik minimum bruttó 350-380 ezres kezdő fizetést ígér a végzett hallgatóknak.

„Statisztikáink alapján ráadásul a nálunk végzettek bruttó 350 és 460 ezer forint közötti kezdő fizetéssel indulnak a pályán, és jövedelmük ezt követően a piaci átlagnak megfelelően emelkedik, azaz 2-5 éven belül elérik a bruttó 620 ezer és 1,2 millió forint közötti bért” – teszi hozzá a PROGmasters alapítója.

Arra viszont érdemes figyelni, hogy jár-e pénzügyi garancia a hallgatóknak

Az itthoni bootcampek gyakorlatilag az összes budapesti IT-céggel kapcsolatban állnak, és az a céljuk, hogy a versenyszférában helyezzék el a végzős diákjaikat.

„Ugyanakkor nagyon fontos tisztában lenni azzal, hogy csak az intézmények egy része ad pénzügyi garanciát is arra, hogy olyan munkahelyet talál majd a végzős hallgatóinak, amely a korábban ígért bruttó fizetést kínálja számukra” – figyelmeztet Filep Szabolcs.

A fővárosi bootcampek közül a METU JUMP és a PROGmasters a tandíj összegének felére szóló pénz-visszafizetési garanciát ad arra az esetre, ha a hallgató a végzést követő 3 hónapon belül mégsem jut szoftverfejlesztői munkához. A Codecool pedig a teljes képzési díjat elengedi annak a hallgatónak, akinek nem tud álláshelyet biztosítani a másfél éves képzés után.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Lemaradtak a magyarok az online marketingben

Megszámoltad már, hogy naponta hányszor pörgeted végig a Facebook – vagy Instagram hírfolyamod? Kétségtelen, hogy a közösségi oldalak mindennapjaink részévé váltak. Valaki innen informálódik, mások szórakozás miatt használják, azonban a social platformokat marketing szempontok...

Évtizedes csúcson az online álláshirdetések

Bár még tart az év, az előrejelzések alapján minden idők legnagyobb növekedése várható a feladott álláshirdetések számában Budapesten december végére az adott időszakot tekintve: az eddigi számokra alapozva ez összesen közel 90 ezer hirdetést...

Év végére 660 millió 5G-s ügyfél lehet

Máig 180 élő 5G hálózatot állítottak üzembe a mobilszolgáltatók, az előfizetők száma pedig 2021 végére eléri a 660 milliót – derül ki az Ericsson legújabb mobilitási jelentéséből. Egy évtized alatt 260-szorosára nőtt a mobil...

A Starbucks is beszállt a faültetésbe

A Starbucks Magyarország szeptemberben indította el legújabb bolygó-pozitív kezdeményezését, amely során országszerte húsz forintot számol fel minden, üzleteiben értékesített, egyszer használatos műanyag-, vagy papírpohár árára, az ebből összegyűlt összeget pedig faültetés céljára adományozza a...

Zöld startupok versenyeztek

A műanyagot villanyárammá alakító Prometheus 42, valamint a tengeri műanyagból alternatív építészeti anyagot készítő Moseanic nyerte el a fődíjat a Klímainnovációs Közösség által meghirdetett Startup Plastic Surgery program záró pitch versenyén. Ez az első...

Dunavarsányban terjeszkedik a Dunapack

Közel 20 milliárd forint értékű beruházással Európa egyik legmodernebb csomagolóanyag gyártó üzemét építi a Dunapack Packaging Dunavarsány határában. Az új gyár a körforgásos gazdasági folyamatok egyik legmodernebb mintaüzeme lesz, hiszen közel 90%-ban újrahasznosított papírból...

Mesterséges intelligencia segíthet az óceánokon

A kutatási ismeretek rendszerezéséhez, illetve feldolgozásához, valamint a fenntartható óceánfejlesztési kezdeményezések támogatásához a mesterséges intelligencia is segítséget nyújthat. A Capgemini új mesterséges intelligencia-modelleket (AI) fejlesztett ki, amelyek hozzájárulnak a Föld klímájának megértéséhez és modellezéséhez,...

Új szolgáltatást tesztel a DoDo a PENNY-vel

A mesterséges intelligencia alapú logisztikai megoldásokat nyújtó cseh DoDo partneri megállapodást kötött a népszerű PENNY üzletlánccal. A Csehországban, Pilzenben egyelőre pilot üzemmódban induló projekt részeként a startup egy teljesen új szolgáltatás bevezetésének előkészítéseként a...

Munkáltatói díjat nyert az SAP Hungary

Az SAP Hungary elnyerte az Inspiring Employers tanácsadó cég legmagasabb és legrangosabb "Elite Shining Star" díját a kiemelkedő munkahelyi körülmények, illetve a munkavállalók számára kialakított kezdeményezései miatt. A magyarországi SAP-t az Inspiring Employers 10...

Rengeteg karácsonyi film készült idén

Rekordszámú, több mint 200 új karácsonyi mozifilm és televíziós produkció készült idén. Az imdb.com nemzetközi filmes adatbázis szerint 2016-ban csupán ennek fele, 2011-ben pedig negyede született. A rengeteg karácsonyi film jórészt annak köszönhető, hogy...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, mennyit költünk karácsonyfára

A fenyőfák árának idei adventre várt 10-20 százalékos emelése nem okoz érdemi változást a vásárlási szokásokban: a vevők 54 százaléka továbbra is nordmann fenyő iránt érdeklődik - derül ki Agroinform.hu felméréséből. A válaszadók 26...

Lemaradtak a magyarok az online marketingben

Megszámoltad már, hogy naponta hányszor pörgeted végig a Facebook – vagy Instagram hírfolyamod? Kétségtelen, hogy a közösségi oldalak mindennapjaink részévé váltak. Valaki innen informálódik, mások szórakozás miatt használják, azonban a social platformokat marketing szempontok...

Évtizedes csúcson az online álláshirdetések

Bár még tart az év, az előrejelzések alapján minden idők legnagyobb növekedése várható a feladott álláshirdetések számában Budapesten december végére az adott időszakot tekintve: az eddigi számokra alapozva ez összesen közel 90 ezer hirdetést...

Év végére 660 millió 5G-s ügyfél lehet

Máig 180 élő 5G hálózatot állítottak üzembe a mobilszolgáltatók, az előfizetők száma pedig 2021 végére eléri a 660 milliót – derül ki az Ericsson legújabb mobilitási jelentéséből. Egy évtized alatt 260-szorosára nőtt a mobil...

A Starbucks is beszállt a faültetésbe

A Starbucks Magyarország szeptemberben indította el legújabb bolygó-pozitív kezdeményezését, amely során országszerte húsz forintot számol fel minden, üzleteiben értékesített, egyszer használatos műanyag-, vagy papírpohár árára, az ebből összegyűlt összeget pedig faültetés céljára adományozza a...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A Starbucks is beszállt a faültetésbe

A Starbucks Magyarország szeptemberben indította el legújabb bolygó-pozitív kezdeményezését, amely során országszerte húsz forintot számol fel minden, üzleteiben értékesített, egyszer használatos műanyag-, vagy papírpohár árára, az ebből összegyűlt összeget pedig faültetés céljára adományozza a...

Zöld startupok versenyeztek

A műanyagot villanyárammá alakító Prometheus 42, valamint a tengeri műanyagból alternatív építészeti anyagot készítő Moseanic nyerte el a fődíjat a Klímainnovációs Közösség által meghirdetett Startup Plastic Surgery program záró pitch versenyén. Ez az első...

Mesterséges intelligencia segíthet az óceánokon

A kutatási ismeretek rendszerezéséhez, illetve feldolgozásához, valamint a fenntartható óceánfejlesztési kezdeményezések támogatásához a mesterséges intelligencia is segítséget nyújthat. A Capgemini új mesterséges intelligencia-modelleket (AI) fejlesztett ki, amelyek hozzájárulnak a Föld klímájának megértéséhez és modellezéséhez,...

DATA