- Hirdetés -

Ez kell az álomfizetéshez

|

- Hirdetés -

Magyarországon is egyre népszerűbbek a jellemzően néhány hónapos, intenzív és gyakorlatorientált képzés keretében szoftverfejlesztő szakmát adó tanfolyamok, az úgynevezett coding bootcampek. Ezek egy része a programozói képzés mellett a végzett hallgatók elhelyezkedését is biztosítja, akár minimum bruttó 350 ezer forintos kezdő fizetésért.

A junior szoftverfejlesztők képzésével foglalkozó PROGmasters azokról a fővárosi, magyar nyelvű bootcampekről készített összehasonlítást, amelyek aktív vállalati partnerkapcsolatokkal rendelkeznek az IT-szektorban, így céljuk, hogy a tanfolyamot követően elhelyezkedési lehetőséget is kínáljanak hallgatóiknak. Következik a 6 legfontosabb szempont azok számára, akik hónapokon belül programozóként szeretnének új karriert kezdeni.

3 év alatt hatszorosára nőtt a bootcampeken végzettek száma Észak-Amerikában

Az első bootcampek 2013-ban indultak Észak-Amerikában, és hallgatóik száma öt éve alig haladta meg a 2 ezer főt. A statisztikák szerint azonban az Egyesült Államokban és Kanadában 2016-ban már csaknem 18 ezren vettek részt az átlagosan 3 hónapig tartó képzéseken.

A gyakorlatorientált, intenzív képzést kínáló bootcampek a 3-5 éves, jelentős részben elméleti hátteret oktató egyetemi képzések alternatívájaként jelentek meg hazánkban, és a felsőoktatási intézményekkel szemben a gyakorlati programozásra helyezik a hangsúlyt.

Az itthoni bootcampek hallgatói alapvetően a munkaerőpiacon már tapasztalatot szerzett, általában 21 és 45 év közötti korosztályból kerülnek ki, s többségük semmilyen szoftverfejlesztői előképzettséggel nem rendelkezik.

Jellemzően 4 hónapos, nappali képzések indulnak

A hazai bootcampek többsége – így a Codecool, a Green Fox, a METU JUMP, a PROGmasters, a [r]eaktorlabs és a Training360 – csak munkaidőben teljesíthető, nappali képzést kínál. Aki munka mellett szeretné szoftverfejlesztővé képezni magát, annak a Braining Hub csinál 6 hónapos, esti és hétvégi képzést.

A programozó tanfolyamok 16-18 hétig tartanak, ettől csak a már említett Braining Hub, valamint a Codecool gyakorlata tér el. Utóbbi képzése ugyanis 18 hónapig tart, amely 1 év oktatást és 6 hónap szakmai gyakorlatot tartalmaz. Ennek ellenére a hallgatói nagyjából ugyanannyi időt töltenek az iskolában, mint a 4 hónapos képzések résztvevői, mivel a Codecoolnál csak minden második héten, 9 és 14 óra között van iskolai oktatás, kéthetente pedig otthon tanulnak a diákok.

Nem könnyű bejutni a hallgatók közé

A hazai bootcampek többsége erős előszűrést végez azok körében, akik szoftverfejlesztést szeretnének tanulni. Az intézmények felmérik a jelentkezők kognitív készségét, személyiségét, motivációit és AC tesztek segítségével kooperációs képességét is, valamint legalább alapfokú, de inkább középszintű angoltudást is elvárnak a diákjaiktól. A PROGmasters ezeken túl – egyedüliként – a leendő hallgatók tanulási és programozási alapképességeit is vizsgálja egy programozási felvételi vizsga keretében (amelyhez ingyenes tananyagot biztosít a Java programozás alapjairól).

„Ennek fényében nem meglepő, hogy például a PROGmasters esetében a jelentkezők csupán 2 százalékából lesz hallgató, ugyanakkor az elmúlt 3 évben valamennyi végzősünknek sikerült fejlesztőként elhelyezkednie” – mondja Filep Szabolcs, az összehasonlítást készítő PROGmasters alapítója.

A tandíj átlagosan 1 millió forint, de van halasztott részletfizetés

A tandíjat tekintve jelentős különbségek vannak a bootcampek között. A képzések díjai az ingyenestől a bruttó 3,5 millió forintig terjednek, ám az oktatási intézmények többsége biztosít a hallgatók számára egy jellemzően 18 hónapos halasztott részletfizetési konstrukciót, amelyet csak az elhelyezkedést követően kell elkezdeni törleszteni.

Így akár nulla forint befizetése mellett is elvégezhetőek a tanfolyamok, ám annak, aki a halasztott fizetést választja, általában 1 éves hűségidőt kell vállalnia leendő munkahelyén. Az előre fizető hallgatók viszont több helyen is jelentős kedvezményt kapnak.

Egyedül a Training360 kínál ingyenes képzést valamennyi hallgatónak, ennek költségeit ugyanis a leendő munkáltató állja. Viszont amennyiben a diák nem végzi el tanfolyamot vagy nem fogadja el a Training360 vagy partnerei által adott állásajánlatot, úgy ki kell fizetnie a nagyjából bruttó 1,9 milliós tandíjat.

Egy bootcampet végzett diák annyit kereshet, mint egy frissdiplomás…

„Sokak számára meglepő lehet, hogy egy 4 hónapos bootcampet végzett munkavállaló kezdő fizetése megegyezhet egy egyetemet végzett, frissdiplomás szoftverfejlesztő keresetével, pedig ez a helyzet manapság Magyarországon.” – összegez Filep Szabolcs.

Az összehasonlításban szereplő szoftverfejlesztő tanfolyamok között ugyanis több olyan is van, amelyik minimum bruttó 350-380 ezres kezdő fizetést ígér a végzett hallgatóknak.

„Statisztikáink alapján ráadásul a nálunk végzettek bruttó 350 és 460 ezer forint közötti kezdő fizetéssel indulnak a pályán, és jövedelmük ezt követően a piaci átlagnak megfelelően emelkedik, azaz 2-5 éven belül elérik a bruttó 620 ezer és 1,2 millió forint közötti bért” – teszi hozzá a PROGmasters alapítója.

Arra viszont érdemes figyelni, hogy jár-e pénzügyi garancia a hallgatóknak

Az itthoni bootcampek gyakorlatilag az összes budapesti IT-céggel kapcsolatban állnak, és az a céljuk, hogy a versenyszférában helyezzék el a végzős diákjaikat.

„Ugyanakkor nagyon fontos tisztában lenni azzal, hogy csak az intézmények egy része ad pénzügyi garanciát is arra, hogy olyan munkahelyet talál majd a végzős hallgatóinak, amely a korábban ígért bruttó fizetést kínálja számukra” – figyelmeztet Filep Szabolcs.

A fővárosi bootcampek közül a METU JUMP és a PROGmasters a tandíj összegének felére szóló pénz-visszafizetési garanciát ad arra az esetre, ha a hallgató a végzést követő 3 hónapon belül mégsem jut szoftverfejlesztői munkához. A Codecool pedig a teljes képzési díjat elengedi annak a hallgatónak, akinek nem tud álláshelyet biztosítani a másfél éves képzés után.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligencia a hazai magánegészségügyben

Technológiai innovációt vezet be a Doktor24 a betegellátás területén. A magyar-osztrák egészségdigitalizációs startuppal, a XUND-dal közösen fejlesztett egészségügyi asszisztens egy platformon képes tüneteket elemezni és konkrét megbetegedések gyanúját ellenőrizni. Ezzel a megoldással a páciensek...

A magyar vállalkozások háromnegyede megbukna

Az informatika az életünk alapvető eszköze, amely a mindennapjainkban és az üzleti világban is meghatározó szerepet játszik. Ennek tudatában azt gondolhatnánk, hogy az IT menedzsment jelenleg minden vállalkozás életében az egyik legfontosabb prioritás. Ennek...

Fontos ügyért futhatunk a hétvégén

Idén harmadik alkalommal rendezi meg az iRUNmore Futóegyesület és az AVON a Fuss MELLettünk! elnevezésű közösségi futását, amely célja, hogy minél több nő figyelmét felhívja a mellrákszűrések és az önvizsgálat fontosságára. Az ingyenes programon...

Magához tért a használtautó-piac

A DataHouse előzetes adatai szerint a hazai használtautó-piacon 72 500 személygépkocsi cserélt gazdát augusztusban, ami 2,9 százalékkal haladja meg a tavaly augusztusi szintet. Míg 2023 első félévében az adásvételek száma gyakorlatilag végig elmaradt az...

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Kevesebbet költünk, de azért még reménykedünk

Az elmúlt évben tapasztalható kedvezőtlen gazdasági fejlemények egyre több háztartás mindennapjaira és terveire vannak hatással: 10-ből 9 magyar jelentősen visszavett a költekezéseiből és ugyanennyien gondolják úgy, hogy a gazdaság egyhamar nem áll helyre. A...

Hatalmas felmondási hullám jöhet

A válaszadók 62 százaléka tervezi elhagyni munkahelyét a közeljövőben, legtöbben magasabb fizetésért váltanának – derül ki a Work Force HR szolgáltató legfrissebb felméréséből. A cég nem csupán munkavállalói oldalról, de üzleti partnerei között is...

Összefogtak az amerikai streaming szolgáltatók

Streaming Innovation Alliance néven új szervezetet hoztak létre a vezető amerikai streaming szolgáltatók, köztük a Netflix, a Disney, a Comcast, a Warner Bros. Discovery és a Paramount. Az összefogás célja, hogy eredményesebben lobbizzanak a...

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Újabb műsorvezetők csatlakoztak a társkereső show-hoz

Hétfőn 20 órakor indul a taktikai társkereső reality, amit egy élő kibeszélőshow, később pedig egy filter nélküli különkiadás követ.Október 2-án, hétfőn 20 órától indul a VIASAT3 taktikai párkereső műsora, a Szingli vagy svindli. A...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Közösségi közlekedésre buzdít a Westend

Új eszközökkel bővítette mobilitási parkját a város szívében található Westend. A bevásárlóközpont ezzel szeretne még több alternatív lehetőséget biztosítani közönségének. Továbbra is arra bátorítják látogatóikat, érkezzenek a közösségi közlekedés valamelyik kényelmes és fenntartható eszközével,...

Mesterséges intelligencia a hazai magánegészségügyben

Technológiai innovációt vezet be a Doktor24 a betegellátás területén. A magyar-osztrák egészségdigitalizációs startuppal, a XUND-dal közösen fejlesztett egészségügyi asszisztens egy platformon képes tüneteket elemezni és konkrét megbetegedések gyanúját ellenőrizni. Ezzel a megoldással a páciensek...

A magyar vállalkozások háromnegyede megbukna

Az informatika az életünk alapvető eszköze, amely a mindennapjainkban és az üzleti világban is meghatározó szerepet játszik. Ennek tudatában azt gondolhatnánk, hogy az IT menedzsment jelenleg minden vállalkozás életében az egyik legfontosabb prioritás. Ennek...

Fontos ügyért futhatunk a hétvégén

Idén harmadik alkalommal rendezi meg az iRUNmore Futóegyesület és az AVON a Fuss MELLettünk! elnevezésű közösségi futását, amely célja, hogy minél több nő figyelmét felhívja a mellrákszűrések és az önvizsgálat fontosságára. Az ingyenes programon...

Magához tért a használtautó-piac

A DataHouse előzetes adatai szerint a hazai használtautó-piacon 72 500 személygépkocsi cserélt gazdát augusztusban, ami 2,9 százalékkal haladja meg a tavaly augusztusi szintet. Míg 2023 első félévében az adásvételek száma gyakorlatilag végig elmaradt az...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....