Az Aleph egyesítette globális márkáit, a fiatalok felé nyit a K&H, mobilitásban utazik a Westend. És bár megszűnik az egyik ismert magyar márka, Budapest továbbra is bekerült a legnépszerűbb úti célok közé. Az év hazai márkasztorijaiból válogattunk.
Egyesíti globális márkáit az Aleph
Az Aleph Group Inc. elindította One Brand nevű kezdeményezését, amely az egyedülálló márkakínálatát – Httpool by Aleph – az Aleph név alatt egyesítette. A társaság reklámozók ezreit fogyasztók milliárdjaival kapcsolja össze világszerte, és a digitális hirdetések által piacokat teremt a helyi vállalkozások számára a növekedéshez. A csoport több, nagyrészt regionális márkája a Httpool, az IMS Internet Media Services, az Ad Dynamo és a Connect Ads volt, illetve a világ vezető platformjai, hirdetői és ügynökségei számára kiváló reklámtechnológiai partnerként szolgált.
A cég októberben a Httpool by Aleph márkanevet minden piacon, így Magyarországon is Alephre nevezte át, ezzel egy egységes, globális, helyi szakértőkből álló ökoszisztémát hozva létre – a társaság county managere továbbra is Novák Péter maradt. Mindez az Aleph középtávú növekedési stratégiáját is támogatja: a vállalat célja 2026-ra, hogy több mint 60 vezető digitális platformmal legyen partner, amelyeket támogatva innovatív hirdetési megoldásokat kínál az ügyfeleknek több mint 150 országban.
Beszállt a TikTokba a K&H
A bankok közül az elsők között startolt el a K&H hivatalos TikTok-csatornája augusztus közepén, amelyen eleinte a mobilbankban elérhető funkciókat bemutató videók voltak láthatók. A hitelintézet nem véletlenül választotta a TikTok-csatornán megjelenő tartalmak esetén a mobilbanki funkciókat, ugyanis a K&H mobilbankját egyre többen használják. Az applikációjuk olyannyira sikeres, hogy 2020 óta megduplázódott a felhasználóinak száma.
A mobilbank népszerűségéhez hozzájárul az is, hogy a pénzügyek mellett nem banki szolgáltatások is elérhetők az alkalmazásban. A K&H TikTok-csatornáján keresztül megismerhetők a mobilbank, valamint Kate, a digitális mobilbanki asszisztens új funkciói is. A csatorna a TikTok telefonra letöltött alkalmazásában érhető el, a tartalmak pedig megoszthatók az ismerősökkel, rokonokkal, barátokkal, így egyre szélesebb körben kaphatnak aktuális információkat az érintettek. A K&H több hónapos előkészítést követően indította el a csatornát, a tartalmak elkészítésében a Mindshare-rel működik együtt a pénzintézet.
Budapest a turisztikai célpontok között
Budapest is szerepel az amerikai Time magazin World’s Greatest Places 2023 című, 50 turisztikai desztinációt kiemelő összeállításában. A világszerte több mint 50 milliós olvasótáborral büszkélkedő amerikai hetilap a fővárosunkról szóló ajánlásában emlékeztet arra, hogy Budapest az idén ünnepelte egyesítésének 150. évfordulóját.
A Time magazin idei listáján olyan helyek szerepelnek, mint Barcelona, Kiotó, Nápoly és környéke, Sardzsah, Phuket, a Yosemite Nemzeti Park vagy a Francia Polinéziában található Tuamotu-szigetek. A közép-európai régióból a szerkesztők csak Bécset és az Európa Kulturális Fővárosa cím egyik idei kitüntetettjét, Temesvárt válogatták be a világ legjobb 50 turisztikai célpontja közé.
Megszűnik az egyik legismertebb hazai márka
Hazánk legnagyobb baromfi-feldolgozója, a Master Good 2020-ban vásárolta fel a Ságát, Magyarország piacvezető baromfi húskészítmény-gyártó vállalatát, amely olyan márkákat tudhatott magáénak, mint a Selyemsonka, a Dino vagy az idén 25. születésnapját ünneplő Füstli. Az elmúlt három év a technológiai invesztíció jegyében telt, most jött el az idő arra, hogy a Master Good márka a csomagoláson még hangsúlyosabban megjelenjen.
A cég ezzel a lépéssel fokozatosan elbúcsúzik Magyarország egyik legismertebb brandjétől, a Ságától. A fogyasztók egyelőre mindkét márkajelzést látják a termékeken. További változás az utóbbi években az alapanyag beszerzési forrása. A Sága eddig vásárolt alapanyagokból készítette termékeit. Ezentúl a Master Good baromfi-feldolgozó hátterének köszönhetően kizárólag jó minőségű, GMO-mentes termelésből származó csirkealapanyagokat használ.
Baross Gábor
Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.