- Hirdetés -

Ezekre a zenei startupokra érdemes figyelni

|

A zeneipar egy új korszakba lépett, amelyet a digitalizáció, a mesterséges intelligencia, a fejlett streaming platformok és a blokklánc technológia vezérelnek. A változás mozgatórugói azok az innovatív zenei startupok, amelyek a zenészek, zenei szakemberek és/vagy a rajongók igényeire kreatív és formabontó megoldásokat nyújtanak.

A rádiózás felemelkedésétől az MTV berobbanásán keresztül a Spotify-ig, Apple Music-ig és most a TikTokig, az előadók, menedzserek és kiadók kénytelenek alkalmazkodni a legújabb technológiához annak érdekében, hogy lépést tartsanak a fejlődés iramával. Az alábbiakban azokat a zenei technológiai startupokat listáztuk, amelyek ugyan nem annyira ismertek, mint a streaming platformok, de a jövőben érdemes lesz rájuk odafigyelni.

OneOff

A OneOf blokklánc technológiát használ, hogy lehetővé tegye az előadóknak az NFT-k létrehozását – dalok, grafikák, videók és egyéb zenei termékek formájában. A rajongók ezután korlátozott kiadású, hitelesített digitális gyűjteményeket vásárolhatnak maguknak a OneOff által.

A startup célja, hogy megkönnyítse a zenészek és a rajongók közötti közvetlen kapcsolat kialakítását, a közösségépítést és a bevételszerzést.

Riyaz

A Riyaz gépi tanulás segítségével elemzi és pontozza a felhasználók énekhangmagasságát, hangszínét, ritmusérzékét stb, miközben valós idejű visszajelzést kapnak készségeik finomításához. A tanfolyamok végig vezetik a kezdő előadókat az énektanulás minden fázisán.

A Riyaz azért jött létre, hogy a minőségi oktatást és gyakorlatszerzési lehetőséget bármikor és bárhol elérhetővé tegye bárki számára. Az alkalmazás személyre szabott visszajelzései kifejezetten a fejlesztésre szoruló területeket célozzák meg.

Yousician

A Riyazhoz hasonlóan működik a Yousician nevű platform is, amely szintén egy zenetanulási alkalmazás. Célja, hogy megtanítsa a felhasználókat olyan hangszereken játszani, mint a zongora, a gitár és a basszusgitár. A platform „hallgatja” is az adott hangszeren való játékot, és a pontosságot, időzítést is méri „Guitar Hero” stílusú felületén.

A platformnak van egy tanfolyami szekciója is, ahol olyan előadók, mint a Metallica tagjai vagy Jason Mraz, tanítják meg a felhasználóknak, hogyan játsszák le az eredetihez hasonlóan a dalaikat.

Corite

A Corite célja, hogy támogassa a feltörekvő tehetségeket és segítsen a független zenészeknek a közösségépítésben. Az oldal lehetővé teszi, hogy új előadókat fedezzenek fel a felhasználók, majd az előfizetési díjakkal közvetlenül támogassák az alkotókat.

A Corite széleskörű indie zenei katalógust kínál műfajok szerint – a lejátszási listák és az ajánlások által a felhasználók könnyedén rátalálhatnak kedvenceikre, illetve egyszerűen patronálhatják őket.

beatBread

A beatBread online stúdiókörnyezete a zenei koprodukciót segíti elő digitális eszközökkel. A művészek zökkenőmentesen megoszthatják egymással ötleteiket, rögzíthetnek közös dalrészleteket és adhatnak visszajelzést egymásnak a platform segítségével.

A beatBread a munkafolyamatokat helytől függetlenül szinkronizálja – a földrajzi korlátok felszámolásával a startup célja, hogy megkönnyítse az kooperációt a zenealkotás minden szakaszában.

USound

A USound miniatűr hangszórókat és egyéb hangeszközöket tervez, amelyek energiahatékonyságra optimalizáltak. Ultravékony hangszóróik robusztus hangzást biztosítanak 2 mm vastagság alatt.

Az USound hangprocesszorokat és szoftvereket is gyárt a hallgatási élmény fokozása érdekében. Az audio hardver újragondolásával, a mobilitás jegyében a startup gazdag, magával ragadó hangzást kíván biztosítani bárhol, bármikor, bárkinek.

Subtext

A Subtext a közönséggel való közvetlen kommunikációt támogatja szövegeken keresztül. A site-ot elsősorban újságírók, politikusok, művészek és sportolók használják, de a startup ebben az évben a zenei világ felé fordult a Sony Music, az Interscope Records és a Capitol Records társaságokkal való együttműködés révén.

Az eredmény: 26 SMS-kampány olyan előadóktól, mint Maren Morris, Carly Rae Jepsen vagy Maggie Rogers – ők a Subtext segítségével exkluzív tartalmakat és személyre szabott interakciókat kínáltak rajongóiknak, ezzel elősegítve az értékesítést is.

CotoLab

A CotoLab egy tokió startup, amelynek küldetése, hogy a japán zenét digitalizálja és a globális közönség számára online forgalmazza.

A startup számtalan új, digitális marketing eszközt és tanácsadási szolgáltatást kínál a feltörekvő japán tehetségek számára, illetve az országhatáron kívüli zenészeknek is segítséget nyújt abban, hogy betörhessenek arra az egyedülálló piacra, mint amilyen a szigetországé.

Songtradr

A különféle márkák és vállalatok folyamatosan keresik a tökéletes zenét digitális kampányaikhoz, tartalmaikhoz és produkcióikhoz.

A Songtradr új bevételszerzési utakat nyit meg az előadók számára a B2B zenei licencek révén. A zenészek és a jogtulajdonosok bemutathatják és értékesíthetik zenei anyagaikat a potenciális kereskedelmi partnereknek.

KoncertBooking.com

Végül, magyar vizekre evezve, a Tabár Zoltán és Tabár-Halász Mariann által alapított platform küldetése, hogy bárki koncertszervezővé válhasson a világ bármely pontján. A Koncertbooking.com egy olyan digitális koncertszervező asszisztens és zenei piactér, amely a kezdő produkcióknak is hozzáférést ad azokhoz a szakmai felületekhez, amellyel a profik dolgoznak.

Felhasználóbarát módon segít a zeneiparban tevékenykedőknek a minél egyszerűbb, gyorsabb és hatékonyabb fellépés foglalásban az egyedi igényeknek megfelelően. A program direktben köti össze a megrendelőt és az előadót vagy a menedzsert, leegyszerűsítve a szerződéskötés folyamatát is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...