- Hirdetés -

Ezekre a zenei startupokra érdemes figyelni

|

- Hirdetés -

A zeneipar egy új korszakba lépett, amelyet a digitalizáció, a mesterséges intelligencia, a fejlett streaming platformok és a blokklánc technológia vezérelnek. A változás mozgatórugói azok az innovatív zenei startupok, amelyek a zenészek, zenei szakemberek és/vagy a rajongók igényeire kreatív és formabontó megoldásokat nyújtanak.

A rádiózás felemelkedésétől az MTV berobbanásán keresztül a Spotify-ig, Apple Music-ig és most a TikTokig, az előadók, menedzserek és kiadók kénytelenek alkalmazkodni a legújabb technológiához annak érdekében, hogy lépést tartsanak a fejlődés iramával. Az alábbiakban azokat a zenei technológiai startupokat listáztuk, amelyek ugyan nem annyira ismertek, mint a streaming platformok, de a jövőben érdemes lesz rájuk odafigyelni.

OneOff

A OneOf blokklánc technológiát használ, hogy lehetővé tegye az előadóknak az NFT-k létrehozását – dalok, grafikák, videók és egyéb zenei termékek formájában. A rajongók ezután korlátozott kiadású, hitelesített digitális gyűjteményeket vásárolhatnak maguknak a OneOff által.

A startup célja, hogy megkönnyítse a zenészek és a rajongók közötti közvetlen kapcsolat kialakítását, a közösségépítést és a bevételszerzést.

Riyaz

A Riyaz gépi tanulás segítségével elemzi és pontozza a felhasználók énekhangmagasságát, hangszínét, ritmusérzékét stb, miközben valós idejű visszajelzést kapnak készségeik finomításához. A tanfolyamok végig vezetik a kezdő előadókat az énektanulás minden fázisán.

A Riyaz azért jött létre, hogy a minőségi oktatást és gyakorlatszerzési lehetőséget bármikor és bárhol elérhetővé tegye bárki számára. Az alkalmazás személyre szabott visszajelzései kifejezetten a fejlesztésre szoruló területeket célozzák meg.

Yousician

A Riyazhoz hasonlóan működik a Yousician nevű platform is, amely szintén egy zenetanulási alkalmazás. Célja, hogy megtanítsa a felhasználókat olyan hangszereken játszani, mint a zongora, a gitár és a basszusgitár. A platform „hallgatja” is az adott hangszeren való játékot, és a pontosságot, időzítést is méri „Guitar Hero” stílusú felületén.

A platformnak van egy tanfolyami szekciója is, ahol olyan előadók, mint a Metallica tagjai vagy Jason Mraz, tanítják meg a felhasználóknak, hogyan játsszák le az eredetihez hasonlóan a dalaikat.

Corite

A Corite célja, hogy támogassa a feltörekvő tehetségeket és segítsen a független zenészeknek a közösségépítésben. Az oldal lehetővé teszi, hogy új előadókat fedezzenek fel a felhasználók, majd az előfizetési díjakkal közvetlenül támogassák az alkotókat.

A Corite széleskörű indie zenei katalógust kínál műfajok szerint – a lejátszási listák és az ajánlások által a felhasználók könnyedén rátalálhatnak kedvenceikre, illetve egyszerűen patronálhatják őket.

beatBread

A beatBread online stúdiókörnyezete a zenei koprodukciót segíti elő digitális eszközökkel. A művészek zökkenőmentesen megoszthatják egymással ötleteiket, rögzíthetnek közös dalrészleteket és adhatnak visszajelzést egymásnak a platform segítségével.

A beatBread a munkafolyamatokat helytől függetlenül szinkronizálja – a földrajzi korlátok felszámolásával a startup célja, hogy megkönnyítse az kooperációt a zenealkotás minden szakaszában.

USound

A USound miniatűr hangszórókat és egyéb hangeszközöket tervez, amelyek energiahatékonyságra optimalizáltak. Ultravékony hangszóróik robusztus hangzást biztosítanak 2 mm vastagság alatt.

Az USound hangprocesszorokat és szoftvereket is gyárt a hallgatási élmény fokozása érdekében. Az audio hardver újragondolásával, a mobilitás jegyében a startup gazdag, magával ragadó hangzást kíván biztosítani bárhol, bármikor, bárkinek.

Subtext

A Subtext a közönséggel való közvetlen kommunikációt támogatja szövegeken keresztül. A site-ot elsősorban újságírók, politikusok, művészek és sportolók használják, de a startup ebben az évben a zenei világ felé fordult a Sony Music, az Interscope Records és a Capitol Records társaságokkal való együttműködés révén.

Az eredmény: 26 SMS-kampány olyan előadóktól, mint Maren Morris, Carly Rae Jepsen vagy Maggie Rogers – ők a Subtext segítségével exkluzív tartalmakat és személyre szabott interakciókat kínáltak rajongóiknak, ezzel elősegítve az értékesítést is.

CotoLab

A CotoLab egy tokió startup, amelynek küldetése, hogy a japán zenét digitalizálja és a globális közönség számára online forgalmazza.

A startup számtalan új, digitális marketing eszközt és tanácsadási szolgáltatást kínál a feltörekvő japán tehetségek számára, illetve az országhatáron kívüli zenészeknek is segítséget nyújt abban, hogy betörhessenek arra az egyedülálló piacra, mint amilyen a szigetországé.

Songtradr

A különféle márkák és vállalatok folyamatosan keresik a tökéletes zenét digitális kampányaikhoz, tartalmaikhoz és produkcióikhoz.

A Songtradr új bevételszerzési utakat nyit meg az előadók számára a B2B zenei licencek révén. A zenészek és a jogtulajdonosok bemutathatják és értékesíthetik zenei anyagaikat a potenciális kereskedelmi partnereknek.

KoncertBooking.com

Végül, magyar vizekre evezve, a Tabár Zoltán és Tabár-Halász Mariann által alapított platform küldetése, hogy bárki koncertszervezővé válhasson a világ bármely pontján. A Koncertbooking.com egy olyan digitális koncertszervező asszisztens és zenei piactér, amely a kezdő produkcióknak is hozzáférést ad azokhoz a szakmai felületekhez, amellyel a profik dolgoznak.

Felhasználóbarát módon segít a zeneiparban tevékenykedőknek a minél egyszerűbb, gyorsabb és hatékonyabb fellépés foglalásban az egyedi igényeknek megfelelően. A program direktben köti össze a megrendelőt és az előadót vagy a menedzsert, leegyszerűsítve a szerződéskötés folyamatát is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...