- Hirdetés -

Ezek a HR legfontosabb területei 2020-ban

|

- Hirdetés -

Manapság már nem szabadna csupán a megérzésekre hallgatva döntéseket hozni a HR (Human Resources – Humánerőforrás) területén. Eleinte a HR leginkább az operatív feladatokra összpontosított, azonban a 2000-es évek óta döntéseik sokkal inkább stratégiai indíttatásúak. Az igazat megvallva az emberek többsége sokszor csupán szükséges rosszként tekint a HR osztályra, akik többnyire akkor bukkannak fel, ha valamilyen rossz hírt kell közölni.

Eljött az ideje egy újabb változásnak, amikor a valós adatokra alapozva hozza meg a döntéseket a HR.

Habár a HR analitikai mutatók használata egyre népszerűbbé válik, számos vállalat még mindig nem használja ki és méri fel a számok mögött rejlő valódi lehetőségeket. A rendelkezésre álló adatok helyes elemzésével a HR támogatni tudja a vállalatot a komoly üzleti döntések meghozatalában is. Ezekre a tényekre alapozva a HR területén dolgozó kollégák képesek tekintélyt szerezni és megerősíteni pozíciójukat a vezetőségben. Ezt a módszert alkalmazva a HR dolgozóinak lehetősége van arra, hogy mérjék saját és a munkavállalók teljesítményét, majd az eredményeket összehasonlítsák a korábbi időszakra vonatkozó adatokkal.

HR analitikai mutatók fontosságát két oldalról közelíthetjük meg. Egyrészről fontos, hogy a HR területen dolgozó vezetők számszerűsíteni tudják saját eredményeiket, hiszen enélkül képtelenek labdába rúgni stratégiai szinten. Másrészről a megfelelő mutatószámokkal a HR vizsgálni tudja a dolgozók jóllétét és teljesítményét, ezáltal válaszokat biztosítva kritikus üzleti kérdésekre.

A Games for Business csapata összegyűjtött néhány olyan területet, amelyek szem előtt tartása hasznos lehet a HR számára a mindennapokban.

Munkavállalói elégedettség

Egy sikeres üzlet kulcsa a megfelelő munkaerő alkalmazásában rejlik. A HR dolgozóinak a feladata, hogy hidat képezzenek a potenciális dolgozók és a vállalat között.

A kiválasztási folyamat, csupán a kezdete a közös útnak, aminek a következő kritikus mérföldköve a munkahelyi beillesztés. Az alkalmazottak első három hónapja meghatározóan hat a későbbi időszakra, ezért kiemelten fontos, hogy állandó visszajelzést kapjunk az új kollégákról.

Kvalitatív módon, egy kérdőív segítségével egyszerűen felmérhetjük dolgozóink elégedettségét, azonban nem szabad elfelejteni, hogy az emberi kapcsolatok ápolásában a személyes kapcsolattartás elkerülhetetlen. Ilyen alkalom lehet például egy jó beszélgetés egy csésze kávé társaságában. Amennyiben a dolgozóink elégedetlenek, a munkahelyi elvándorlás mértéke növekedni fog, ezért fontos, hogy időben cselekedjünk és megelőzzük a tömeges lemorzsolódást.

Dolgozói elkötelezettség

A magas munkavállalói elkötelezettség nagyobb teljesítményt, elégedettebb ügyfeleket, alacsonyabb munkahelyi elvándorlást és sok más releváns és pozitív következményt eredményez.

A Games for Business korábbi projektjei bebizonyították, hogy a szakmai fejlődés lehetősége közvetlenül kapcsolódik az alkalmazottak elköteleződéséhez. Példaként említve elmondhatjuk, hogy miután a PwC bevezette digitális toborzási rendszerünket, a jelöltek 77%-a pozitív módon változtatta meg a vállalatról kialakított véleményét. A CIB Bank dolgozói átlagosan 3 és 1/3 órát töltöttek el önkéntesen a rendszer digitalizációs folyamatainak megismerésével. A Coca-Cola-nál pedig a munkavállalók elkötelezettsége nem csupán a munkaidő keretein belül mutatkozott meg, ugyanis a felhasználói tevékenységek 51%-át a munkaidőn kívül rögzítették. A munkahelyi tréningek részvételi mutatójának segítségével megtudhatjuk, hogy munkavállalóink hány százaléka vesz részt képzéseinken. Ezen felül mérhetjük dolgozóink elkötelezettségének mértékét olyan mérőszámokkal, mint például az “átlagos tanulásra fordított idő” (tanulási rendszerben eltöltött idő / felhasználók száma).

Beilleszkedéshez szükséges idő

A munkavállalói teljesítmény szorosan összefügg az elégedettséggel és dolgozói elkötelezettséggel. A boldog és kiegyensúlyozott dolgozók jobban teljesítenek. A cégek többségénél előre meghatározott és nem túl rugalmas a munkaidő-beosztás. A vállalatok azonban egyre inkább maguk mögött hagyják ezt a tradicionális mentalitást. Manapság már nem az számít, hogy hány órát töltünk a munkahelyünkön, hanem hogy elvégeztük-e a számunkra kijelölt feladatot.

A dolgozói teljesítmény mellett fontos, hogy mérjük azt is, hogy az új dolgozóknak átlagosan mennyi időre van szükségük ahhoz, hogy elérjék az elvárt teljesítményszintet.

Ez a mutató nagyon sokat elárul az adott cég beillesztési folyamatáról. Egy digitális tanulási rendszer birtokában egyszerűen mérhető ez az időtartam, hiszen a rendszer átlátható és egyértelmű célokat határoz meg a dolgozók számára, amelyeket egy meghatározott időn belül kell teljesítenie az új kollégáknak. A kapott egyéni eredményeket vessük össze azzal az idővel, amely átlagosan szükséges egy dolgozónak ahhoz, hogy végigérjen a beillesztési folyamaton.

Tréningek hatékonysága

A képzés hatékonyságának méréséhez fel kell mérni, hogy mi az, amit az alkalmazottaink elsajátítottak. Ez bonyolult lehet abban esetben, ha hagyományos tantermi oktatásról beszélünk. Ezzel szemben egy digitális tanulási platform használatán keresztül sokkal könnyebb kinyerni adatokat és azokról tájékoztatni a vezetőséget.

A képzés előtt alapvető fontosságú egy felmérő teszt lebonyolítása, hogy megismerjük a témához kapcsolódó átlagos tudásszintet. A képzés után pedig elengedhetetlen a megszerzett ismeretek elmélyítése, mérése, majd az eredmények összevetése az előzetesen kitűzött célokkal.

A munkahelyi képzés és fejlesztés tekintetében mérhető a részvételi arány (a képzésen résztvevő dolgozók száma / a képzésre meghívott személyek száma), az egy munkavállalóra jutó költségek mértéke (képzés költsége / résztvevők száma), illetve összehasonlíthatjuk az egyének teljesítményét (egyéni eredmény szembeállítása a dolgozók átlagos teljesítményével).

90 napos lemorzsolódás

Ez az indexszám megmutatja, hogy a dolgozók közül átlagosan hányan döntenek úgy az első három hónapjuk alatt, hogy elvándorolnak a cégtől. Ez az időszak a legtöbb vállalat esetében kritikusnak számít.

A HR feladata, hogy kiválassza a potenciális embereket a kijelölt pozícióra és megfelelően támogassa beillesztésüket a munkahelyi kultúrába.

A beillesztés sikertelensége negatív hatással lesz a cég hatékonyságára. Többek között ez volt az egyik nyomós ok, amiért a Generali Biztosító úgy döntött, hogy bevezet egy olyan digitális tanulási platformot, amely segít az új kollégák megfelelő betanításában és beillesztésében. Az új eszközt alkalmazva a cég kiemelkedő eredményekről számolt be a bevételeket és az értékesítési kollégák teljesítményét tekintve.

Ez a mutató akkor releváns igazán, ha egyéb tényezőket is számításba veszünk. Az elvándorlás mértékét összevetjük különböző csoportok és területek között. Vizsgálhatjuk például az értékesítő kollégákat, az Y generációs kollégákat, a vezetői szintet, vagy akár az alulteljesítőket is. A legnépszerűbb módja, hogy számszerűsítsük azoknak a dolgozóknak a létszámát, akik az első három hónap alatt elvándorolnak a cégtől, ha létszámukat elosztjuk az ugyanabban az időszakban felvételt nyert dolgozók számával.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...

Tovább emelkednek a lakásárak, nehéz helyzetben vannak a vevők

A KSH kiadta legfrissebb, keresetekről szóló gyorstájékoztatóját, amely szerint 2022 márciusában a teljes munkaidőben foglalkoztatottak bruttó átlagkeresete meghaladta a félmillió forintot, ami 17,5 százalékos emelkedést jelent. Hogy mire elég ez a mai emelkedő kamatkörnyezetben,...

Behúzták a féket a vállalkozások

A járvány időszakában tapasztalt óvatossághoz hasonlóan, az orosz-ukrán konfliktus kitörése okozta gazdasági bizonytalanság és a fokozódó infláció ismét megfontoltabbá tette a kkv-kat. A K&H kkv bizalmi index 2022 első negyedévi kutatása alapján az előző...

Rekord árbevételről számolt be az AutoWallis

A régió 14 országában jelenlévő AutoWallis Csoport messze a piaci átlagot felülmúló növekedéssel, kiugró hatékonyságjavulással zárta az első negyedévet. Nettó eredménye több mint ötszörösére, 1,9 milliárd forintra, EBITDA-ja több mint a duplájára, 3,1 milliárd...

Politikai reklámok miatt büntették a TV2-t

A megrendelő megnevezésének és a megkülönböztető figyelemfelhívás hiánya miatt rótt ki több mint kétmillió forintos bírságot a TV2 szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület helytelenül közvetített virtuális reklám miatt...

People Group néven folytatja a 1080p Reklám- és médiaügynökség

A 1080p Solution Agency-t 2014-ben alapította az akkor még Urbán Zsolt vezette HD Group és a Kádár Tamáshoz és Dévényi Balázshoz köthető Dynamo Budapest azzal a céllal, hogy ötvözzék a két vállalatban lévő reklámügynökségi...

Szlovéniában terjeszkedik az AutoWallis

Megnyitotta Szlovénia egyetlen Land Rover márkakereskedését az AutoWallis Csoport, így tovább fokozza kiskereskedelmi aktivitását az országban. A lépéssel folytatja nemzetközi terjeszkedését a magyar tőzsde autós vállalata, miután az elmúlt két évben két sikeres akvizíciót...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

További részletek az új különadókról

Mint ismert, a napokban Magyarország Kormánya döntést hozott egy rezsivédelmi és honvédelmi alap létrehozásáról, melynek forrását bizonyos szektorokra kivetett, ún. „extraprofit-különadókból" és további adóintézkedésekből kívánja finanszírozni. A tervezett lépésekről a május 26-i kormányinfón hangzottak...

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...
- Hirdetés -

Don't Miss

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Ezek a járművek lehetnek a zöld autózás új sztárjai

Világszerte egyre több ország tervezi a belső égésű motorral rendelkező autók fokozatos kivezetését a piacról a következő 10-20 évben, és tavaly júliusban az Európai Bizottság is azt javasolta, hogy 2035-ig tiltsák be a belső...

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....