- Hirdetés -

Ezek a jó felsővezető legfontosabb tulajdonságai

|

- Hirdetés -

A munkavállalók a jövő munkahelyének szükségleteihez igazodó emberközpontú, empatikus vezetési stílust igényelnek. A vezető hitelessége, érzelmi intelligenciája (EQ) és a munkavállalók által igényelt autonómia megadása minden eddiginél fontosabb szemponttá váltak.

Külön kutatást szentelt a világjárvány következtében kialakult hibrid- és táv munkavégzés, valamint – vezetőkre és munkavállalókra gyakorolt – hatásának vizsgálatára a Capgemini Research Institute.

A Re-learning leadership: Creating the hybrid-workplace leader kutatás szerint markáns a különbség a vezetők és a munkavállalók között annak kapcsán, hogy miként élték meg a hibrid munkavégzésre való átállást. Míg az előbbiek 69 %-a úgy gondolja, hogy szervezetüknél a táv- és hibrid munkavégzésre történő átállás zökkenőmentesen valósult meg, mindössze a munkavállalók fele (49 %) ért ezzel egyet. Mindezek mellett a járvány árnyékában felértékelődtek a jövő vezetőinek egyes tulajdonságai, képességei: a hitelesség, az érzelmi intelligencia (EQ), a nyitottság a változásra és a képesség, hogy olyan bizalmi kultúrát hozzanak létre, amelyben a munkavállalók nemcsak jól érzik magukat, de ők maguk is döntést hozhatnak egyes kérdésekben.

 

Ezek a hibrid világ vezetőinek legfontosabb tulajdonságai

A kutatás egyértelműen rámutat, hogy a hibrid munka világában új, empatikus és emberközpontú vezetői stílusok szükségesek. Ebben a változásban központi szerepet játszik a bizalom. A munkavállalók túlnyomó többsége (84 %) úgy gondolja, hogy a vezetők azon képessége, amellyel képesek megteremteni a bizalmi légkört kulcsfontosságú, ezt a vezetőknek fejleszteniük kell. Ennek ellenére a legtöbb szervezetben hiányoznak a megfelelő intézkedések a bizalom kultúrájának előmozdítására. A szervezeteknek csak 34 %-a alkalmaz olyan programot, amely azon képességek fejlesztését célozza meg, amelyek szükségesek a bizalmi kultúra kialakításához.

Ugyanakkor nemcsak a bizalom, de az érzelmi intelligencia is fontos vezetői tulajdonsággá lépett elő az utóbbi időben. A munkavállalók 75 %-a szerint ez is nélkülözhetetlen, azonban csak 47%-uk látja úgy, hogy a vezetők professzionálisak ezen a területen. A statisztika javításáért nem sokat tesznek a vállalatok: mindössze 27 %-uk alkalmazza aktívan az EQ-val kapcsolatos vezetői-fejlesztési programokat.

Empatikus vezetés, dolgozói autonómiával

A Capgemini kutatása arra is rávilágít, hogy a vezetők irányt mutathatnak és inspirálhatják a munkavállalókat, ha - az érzelmi intelligencia (EQ) mellett - olyan személyiségjegyeket és hozzáállást tudnak felmutatni, mint a hitelesség és a munkavállalók által igényelt autonómia megadása. Ennek ellenére a munkavállalóknak mindössze 37 %-a számolt be arról, hogy szervezetük tevőlegesen felhatalmazza csapatait saját döntéseik meghozatalára és kevesebb, mint felük (47 %) érezte úgy, hogy szervezetük számított rájuk, meghallgatta őket a világjárvány alatt. Még nagyobb a kontraszt abban a szegmensben, amely a munkavállalók fizikai és mentális jólétét vizsgálta, a világjárvány alatti munkavégzés periódusában. Míg a vezetők 72 %-a szerint szervezetük képes volt megőrizni munkavállalóik fizikai és mentális jólétét, a munkavállalóknak csak 49 %-a érezte ugyanezt. Ezen túlmenően a munkavállalóknak mindössze 34 %-a számol be arról, hogy szervezetük aktívan küzd az alkalmazottak kiégése ellen.

Paradigmaváltás előtt a HR

Az új vezetői tulajdonságok fontosságának felismerése csak a jéghegy csúcsa. Kulcsfontosságú, ám ez csak egy része annak, amire szükség van. A kutatás eredményeit elnézve a vezetők felvételére és teljesítményük értékelésére vonatkozó folyamatok, keretrendszerek újratervezése is éppolyan fontos. Az eredményekből az is kiderül, hogy a szervezetek erre a területre még kevésbé fókuszálnak. A HR vezetőknek mindössze 33 %-a számolt be arról, hogy szervezetük felülvizsgálta felvételi gyakorlatait olyan vezetők felvétele céljából, akiket tulajdonságaik és hozzáállásuk képessé tesznek arra, hogy a szervezeteket a hibrid jövő felé vezessék. Továbbá mindössze 36 %-uk számolt be olyan folyamatok bevezetéséről a kompenzáció és a juttatások terén, amelyek jutalmazzák az ezen tulajdonságokat felmutató vezetőket.

„Jelentésünk számos szervezetben egyértelmű törést mutat a felsővezetők és a munkavállalók véleménye között. Míg a technológia lehetővé tette a hibrid munkavégzésre való gyors átállást, a menedzsment és a vezetési gyakorlatok sok esetben nem tartottak lépést ezzel. Világos, hogy a jövő hibrid munkahelyéhez meg kell újítanunk a vezetésről alkotott elképzeléseinket. Ennek megvalósításához a szervezeteknek képessé kell tenniük a vezetőket arra, hogy szemléletükben empatikusak és hitelesek legyenek, továbbá be kell fektetniük a szükséges vezetőfejlesztési infrastruktúra kiépítésébe - irányítási folyamatokkal és vezetési gyakorlatokkal kell támogatniuk a szükséges vezetői hozzáállást” – mondta Claudia Crummenerl, a Capgemini Invent Global Practice Lead and Managing igazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Szuperzöld épületekkel tizedére csökkenhet az energiafelhasználás

A globális CO2-kibocsátás közel feléért az épített környezetünk felel, ezért kulcsfontosságú, hogy minél energiahatékonyabb legyen az épületeink üzemeltetése. A Schneider Electric grenoble-i IntenCity létesítményének példája azt mutatja, hogy intelligens rendszerekkel akár tizedére is csökkenthető...

Szárnyal az infláció, borús jövőt jósolnak a szakértők

2022. júliusban a fogyasztói árak átlagosan 13,7 százalékkal meghaladták az egy évvel korábbit. Az elmúlt egy évben az élelmiszerek és a tartós fogyasztási cikkek ára emelkedett a leginkább.A fogyasztói árak egy hónap alatt átlagosan...

Növekedhet a bérfeszültséget és a fluktuáció

Könnyebbé vált harmadik országbeli állampolgárok, így akár az ázsiai térségből érkező munkavállalók minősített munkaerő-kölcsönzőkön keresztüli alkalmazása. Azon túl, hogy egyes szektorok munkaerőhiánya, valamint a bizonytalan gazdasági kilátások miatt a munkáltatók számára egyre előnyösebb munkaerőt...

Viszaesett az Erste Bank nyeresége

Az Erste Banknál 18 százalékkal nőtt az új finanszírozás volumene az idei első félévben, míg az ügyfélhitelek és kötvények állománya 11 százalékkal bővült egy év alatt. A működési bevételeket 9,4 százalékkal sikerült növelni, az...

Játékos kihívásokkal ünnepel a 90 éves LEGO

A LEGO Csoport idén augusztus 10-én ünnepli 90. születésnapját, és egyben azt az elköteleződést is, amelynek eredményeképpen immár kilenc évtizede sikeresen járul hozzá a gyerekek készségeinek és a LEGO rajongók kreativitásának kibontakoztatásához világszerte. Ebből...

Nagyot nőtt az európai turizmus

Az év első öt hónapjában Európa turistaforgalma 350 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi szintet az ENSZ Turisztikai Világszervezete (UNWTO) legfrissebb adatai szerint. Sem a gazdasági problémák, sem a repülőtereken tapasztalható káosz, sem...

Feltornázták a híroldalak látogatottságát a gazdasági nehézségek

Jelentősen nőtt júliusban a híroldalak napi átlagos látogatószáma az előző hónaphoz képest a DKT friss elemzése szerint, amelyben tüzetesebben megvizsgálták, hogyan hatnak ezekre a site-okra a gazdasági nehézségek és az azokkal kapcsolatos kormányzati intézkedések....

Már forgatják a Hunyadi című sorozatot

Számos magyar és más, közép-európai országból származó színész, producer közreműködésével megkezdődött a Hunyadi című, tízórás történelmi sorozat forgatása. A rendező az Oscar-jelölt és Emmy-díjas Robert Dornhelm, valamint Nagypál Orsi és Szász Attila. A július...

Együttműködik a WWF és a Coca-Cola

A WWF – világszerte és Magyarországon is – többek között azért dolgozik, hogy megóvja a folyókat és a vizesélőhelyeket. A Duna forrásától a deltáig a folyó mentén élő emberekkel együttműködve tesznek konkrét lépéseket a...

Nemzetközi felvásárlást jelentett be a UPS Healthcare

A UPS felvásárolja a Bomi Groupot, mely egyike a világ vezető, multinacionális egészségügyi logisztika szolgáltatóinak. A tranzakció révén 14 országban található hőmérséklet-szabályozott létesítményekkel és a Bomi Group közel 3000 magasan képzett munkatársával bővül a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Felpöröghetnek a magyar webshopok

Az árfolyamváltozás miatt már egyre kevesebb esetben éri meg euróban vagy dollárban külföldről rendelni, így még több vásárló fordul a hazai internetes áruházak irányába. A hazai webshopokon erősödő igény jelentkezik az önfenntartó életmóddal kapcsolatos...

Szuperzöld épületekkel tizedére csökkenhet az energiafelhasználás

A globális CO2-kibocsátás közel feléért az épített környezetünk felel, ezért kulcsfontosságú, hogy minél energiahatékonyabb legyen az épületeink üzemeltetése. A Schneider Electric grenoble-i IntenCity létesítményének példája azt mutatja, hogy intelligens rendszerekkel akár tizedére is csökkenthető...

Szárnyal az infláció, borús jövőt jósolnak a szakértők

2022. júliusban a fogyasztói árak átlagosan 13,7 százalékkal meghaladták az egy évvel korábbit. Az elmúlt egy évben az élelmiszerek és a tartós fogyasztási cikkek ára emelkedett a leginkább.A fogyasztói árak egy hónap alatt átlagosan...

Növekedhet a bérfeszültséget és a fluktuáció

Könnyebbé vált harmadik országbeli állampolgárok, így akár az ázsiai térségből érkező munkavállalók minősített munkaerő-kölcsönzőkön keresztüli alkalmazása. Azon túl, hogy egyes szektorok munkaerőhiánya, valamint a bizonytalan gazdasági kilátások miatt a munkáltatók számára egyre előnyösebb munkaerőt...

Viszaesett az Erste Bank nyeresége

Az Erste Banknál 18 százalékkal nőtt az új finanszírozás volumene az idei első félévben, míg az ügyfélhitelek és kötvények állománya 11 százalékkal bővült egy év alatt. A működési bevételeket 9,4 százalékkal sikerült növelni, az...
- Hirdetés -

Don't Miss

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...

Az UX az új arany

A járvány hihetetlenül felpörgette a digitalizációt, a szolgáltatóknak pedig önbizalmat adott. Egyre fontosabb a fel használói élmény tervezése, ám a Z generáció a korábbiakhoz képest sokkal „puritánabb” szolgáltatási portfóliót igényel – mondta el Mondovics...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Együttműködik a WWF és a Coca-Cola

A WWF – világszerte és Magyarországon is – többek között azért dolgozik, hogy megóvja a folyókat és a vizesélőhelyeket. A Duna forrásától a deltáig a folyó mentén élő emberekkel együttműködve tesznek konkrét lépéseket a...

Hatalmas zöld projektben a Toyota

Fukusima prefektúra és a Toyota hidrogénre, mint új energiaforrásra helyezi a hangsúlyt. 2021 júniusa óta tárgyalnak a projekt konkrét kezdeményezéseiről különböző partnerekkel, hogy olyan megvalósítási modellt hozzanak létre, amely a Japánra jellemző, 300.000 körüli...

Litkai Gergellyel indított Zöld podcastot a Bookline

Augusztus harmadikán elindult a Bookline havonta jelentkező podcast-sorozata, a Bookline Zöld. A Könyves Magazinon és a nagyobb streamingszolgáltatón elérhető műsorban Litkai Gergely és vendégei nemcsak a fenntarthatósággal és a környezetvédelemmel kapcsolatos tévhiteket igyekeznek helyre...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....