- Hirdetés -

Topvezetők 2021-ről és 2022-ről: Guttengéber Csaba és Kovács Tibor

|

- Hirdetés -

Sorozatunk következő részéből kiderül, hogyan sikerült az Atmedia számára a 2021-es év, Guttengéber Csaba, a cég vezetője pedig arról is beszél, hogy mi az az évtizedes probléma, amit meg kell oldani. Kovács Tibor, a RAS vezetője a papírár emelkedésének hatásai mellett arról is beszámolt, hogyan hat a cég magyarországi működésére az, hogy változás történt a tulajdonosi szerkezetben.

A rengeteg feladat mindig újabbakkal gyarapodik

Guttengéber Csaba, Atmedia, ügyvezető igazgató

2021

Egyértelműen remek évünk volt, nincs okunk panaszra, megvalósultak az ambiciózus terveink, bizonyos területeken még kicsit túl is teljesítünk. Multimédiás kereskedőházként szinte minden piaci szegmensben érdekeltek vagyunk. A fő üzletágunk, a tévé iránt tovább nőtt a kereslet, a szektor már 2020 utolsó negyedévére ledolgozta a járvány okozta sokkot, az idén pedig már voltak olyan hónapok, amikor túlkereslettel szembesültünk.

Az online üzletágunk egész évben dübörgött, az internethasználat magasabb szinten stabilizálódott és növelte a hirdetési kedvet is. Külön kiemelném a jogtiszta videóindítás és a programmatic iránti igény megugrását. Talán a rádiós piac volt a többihez képest kicsit nehezebb helyzetben, mert kifejezetten rádiós hirdetői ágazatok – rendezvények, fesztiválok – kerültek nehéz helyzetbe, és ezek lassabban térnek vissza, de ott is markáns, két számjegyű növekedést értünk el.

Évtizedes probléma

 

A legnagyobb kihívás egyértelműen a televízió árszínvonalának növelése, amely nem véletlenül volt az őszi szakmai fórumok egyik témája is. Ez évtizedes probléma, miközben van egy általános piaci konszenzus ennek a szükségességéről. De az egyedi tárgyalásokon mégis kemény ellenállásba ütközünk. Ugyanakkor tudjuk, hogy a piac egészéért vállalnunk kell a szükséges lépések megtételét. Emiatt a teljes piacra vonatkozóan, transzparensen a szezonindexek változtatásával kell elérnünk az árszint korrigálását.

A jövő év végi labdarúgóvébé még inkább indokolja a szezonindexek emelését, hiszen ez nagy valószínűséggel jelentős mértékben befolyásolja a rendelkezésünkre álló ratingmennyiséget is, pont abban az időszakban, amikor a legnagyobb a kereslet.

 

Növekedés, mint mindig

A cél hozni az üzleti terveinket, növelni a bevételeinket, megőrizni és lehetőleg tovább bővíteni a tévés, a rádiós és az online portfóliónkat, vagyis az Atmedia stratégiájához híven további növekedés a cél, mint mindig. Növeljük a rádiós piacot, hiszen rengeteg nem rádiózó hirdető van, és ebben óriási potenciált látok. Ha már audio, igyekszünk minél előbb minél előkelőbb pozíciót elfoglalni a podcastpiacon is.

Emellett továbbra is nagy hangsúlyt fektetek a HR-menedzsmentre, hiszen a profi csapatunk megérdemli, hogy minél jobb körülmények között, minél kellemesebb légkörben, minél hatékonyabban tudjon dolgozni. Összességében tehát a rengeteg feladat mindig újabbakkal gyarapodik, és ez inspirál mindannyiunkat az Atmediában.

Kitettség és sokk

Kovács Tibor, RAS, ügyvezető igazgató

Sok feladatot adott nekünk

Ez az év mintha egybefolyt volna 2020-szal, annyi különbséggel, hogy az idén a kiadók Covid-kitettségét felváltotta a papírár-emelés okozta sokk, valamint a mi esetünkben a napilapterjesztési rendszer átalakulása, amely sok feladatot adott nekünk az első fél évben. A RAS számára színezte az évet az anyacégeink, a svájci Ringier Csoport és a német Axel Springer nyári bejelentése arról, hogy a Ringier átveszi az Axel Springer részvényeit Kelet-Közép-Európában.

Ezt a bejelentést egy nagyon intenzív stratégiai tervezési időszak követte a második fél évben, és már fordulunk is a kivitelezési szakaszba a fejlesztéseinkkel. Azt látom tehát, hogy ez a tulajdonosi változás nemhogy hátrányosan nem érinti a kiadónkat, sőt inkább kedvező lehetőségeket tartogat, és a digitális fejlesztéseinkre is jó hatással lesz.

Kihívások

 

Ami a printlapkiadást illeti, az emelkedő nyersanyag- és energiaárak különösen megnehezíthetik majd 2022-t. A digitálismédia-megoldások terén pedig továbbra is fő cél a felpörgetett termékfejlesztés, a piaci erősödés, amelyben az idén már sikerült nagyot lépnünk előre. Külön projektként kell kezelni az egész szakma számára fontos, digitális szerzői jogi védelmi szabályok érvényesítését is, akár kiadói összefogás révén. És ne feledjük, hogy választási év lesz, annak minden izgalmával és nehézségével!

 

Van okunk büszkeségre

Egész évben folyamatosan erősödött a Blikk.hu teljesítménye a hazai híroldalak versenyében, egészen addig, hogy az egyedi látogatók napi átlagát tekintve novemberre az oldal elvitte a pálmát: megelőzte a legnagyobbakat és fellépett a látogatottsági ranglista első helyére. Pontosan ez a célunk a Blikk online csatornáival hosszú távon.

Az év eleje pedig a Glamour.hu és az EgészségKalauz.hu teljesítménye szempontjából volt különösen jó időszak, hiszen saját szegmensében mindkét szájt vezető pozícióra tett szert. A Glamour-napok mobilapplikációval pedig rekorderedményeket értünk el a digitális fogyasztói bevétel terén.

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...

Tovább emelkednek a lakásárak, nehéz helyzetben vannak a vevők

A KSH kiadta legfrissebb, keresetekről szóló gyorstájékoztatóját, amely szerint 2022 márciusában a teljes munkaidőben foglalkoztatottak bruttó átlagkeresete meghaladta a félmillió forintot, ami 17,5 százalékos emelkedést jelent. Hogy mire elég ez a mai emelkedő kamatkörnyezetben,...

Behúzták a féket a vállalkozások

A járvány időszakában tapasztalt óvatossághoz hasonlóan, az orosz-ukrán konfliktus kitörése okozta gazdasági bizonytalanság és a fokozódó infláció ismét megfontoltabbá tette a kkv-kat. A K&H kkv bizalmi index 2022 első negyedévi kutatása alapján az előző...

Rekord árbevételről számolt be az AutoWallis

A régió 14 országában jelenlévő AutoWallis Csoport messze a piaci átlagot felülmúló növekedéssel, kiugró hatékonyságjavulással zárta az első negyedévet. Nettó eredménye több mint ötszörösére, 1,9 milliárd forintra, EBITDA-ja több mint a duplájára, 3,1 milliárd...

Politikai reklámok miatt büntették a TV2-t

A megrendelő megnevezésének és a megkülönböztető figyelemfelhívás hiánya miatt rótt ki több mint kétmillió forintos bírságot a TV2 szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület helytelenül közvetített virtuális reklám miatt...

People Group néven folytatja a 1080p Reklám- és médiaügynökség

A 1080p Solution Agency-t 2014-ben alapította az akkor még Urbán Zsolt vezette HD Group és a Kádár Tamáshoz és Dévényi Balázshoz köthető Dynamo Budapest azzal a céllal, hogy ötvözzék a két vállalatban lévő reklámügynökségi...

Szlovéniában terjeszkedik az AutoWallis

Megnyitotta Szlovénia egyetlen Land Rover márkakereskedését az AutoWallis Csoport, így tovább fokozza kiskereskedelmi aktivitását az országban. A lépéssel folytatja nemzetközi terjeszkedését a magyar tőzsde autós vállalata, miután az elmúlt két évben két sikeres akvizíciót...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

További részletek az új különadókról

Mint ismert, a napokban Magyarország Kormánya döntést hozott egy rezsivédelmi és honvédelmi alap létrehozásáról, melynek forrását bizonyos szektorokra kivetett, ún. „extraprofit-különadókból" és további adóintézkedésekből kívánja finanszírozni. A tervezett lépésekről a május 26-i kormányinfón hangzottak...

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...
- Hirdetés -

Don't Miss

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Ezek a járművek lehetnek a zöld autózás új sztárjai

Világszerte egyre több ország tervezi a belső égésű motorral rendelkező autók fokozatos kivezetését a piacról a következő 10-20 évben, és tavaly júliusban az Európai Bizottság is azt javasolta, hogy 2035-ig tiltsák be a belső...

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....