- Hirdetés -

Topvezetők 2021-ről és 2022-ről: Guttengéber Csaba és Kovács Tibor

|

- Hirdetés -

Sorozatunk következő részéből kiderül, hogyan sikerült az Atmedia számára a 2021-es év, Guttengéber Csaba, a cég vezetője pedig arról is beszél, hogy mi az az évtizedes probléma, amit meg kell oldani. Kovács Tibor, a RAS vezetője a papírár emelkedésének hatásai mellett arról is beszámolt, hogyan hat a cég magyarországi működésére az, hogy változás történt a tulajdonosi szerkezetben.

A rengeteg feladat mindig újabbakkal gyarapodik

Guttengéber Csaba, Atmedia, ügyvezető igazgató

2021

Egyértelműen remek évünk volt, nincs okunk panaszra, megvalósultak az ambiciózus terveink, bizonyos területeken még kicsit túl is teljesítünk. Multimédiás kereskedőházként szinte minden piaci szegmensben érdekeltek vagyunk. A fő üzletágunk, a tévé iránt tovább nőtt a kereslet, a szektor már 2020 utolsó negyedévére ledolgozta a járvány okozta sokkot, az idén pedig már voltak olyan hónapok, amikor túlkereslettel szembesültünk.

Az online üzletágunk egész évben dübörgött, az internethasználat magasabb szinten stabilizálódott és növelte a hirdetési kedvet is. Külön kiemelném a jogtiszta videóindítás és a programmatic iránti igény megugrását. Talán a rádiós piac volt a többihez képest kicsit nehezebb helyzetben, mert kifejezetten rádiós hirdetői ágazatok – rendezvények, fesztiválok – kerültek nehéz helyzetbe, és ezek lassabban térnek vissza, de ott is markáns, két számjegyű növekedést értünk el.

Évtizedes probléma

 

A legnagyobb kihívás egyértelműen a televízió árszínvonalának növelése, amely nem véletlenül volt az őszi szakmai fórumok egyik témája is. Ez évtizedes probléma, miközben van egy általános piaci konszenzus ennek a szükségességéről. De az egyedi tárgyalásokon mégis kemény ellenállásba ütközünk. Ugyanakkor tudjuk, hogy a piac egészéért vállalnunk kell a szükséges lépések megtételét. Emiatt a teljes piacra vonatkozóan, transzparensen a szezonindexek változtatásával kell elérnünk az árszint korrigálását.

A jövő év végi labdarúgóvébé még inkább indokolja a szezonindexek emelését, hiszen ez nagy valószínűséggel jelentős mértékben befolyásolja a rendelkezésünkre álló ratingmennyiséget is, pont abban az időszakban, amikor a legnagyobb a kereslet.

 

Növekedés, mint mindig

A cél hozni az üzleti terveinket, növelni a bevételeinket, megőrizni és lehetőleg tovább bővíteni a tévés, a rádiós és az online portfóliónkat, vagyis az Atmedia stratégiájához híven további növekedés a cél, mint mindig. Növeljük a rádiós piacot, hiszen rengeteg nem rádiózó hirdető van, és ebben óriási potenciált látok. Ha már audio, igyekszünk minél előbb minél előkelőbb pozíciót elfoglalni a podcastpiacon is.

Emellett továbbra is nagy hangsúlyt fektetek a HR-menedzsmentre, hiszen a profi csapatunk megérdemli, hogy minél jobb körülmények között, minél kellemesebb légkörben, minél hatékonyabban tudjon dolgozni. Összességében tehát a rengeteg feladat mindig újabbakkal gyarapodik, és ez inspirál mindannyiunkat az Atmediában.

Kitettség és sokk

Kovács Tibor, RAS, ügyvezető igazgató

Sok feladatot adott nekünk

Ez az év mintha egybefolyt volna 2020-szal, annyi különbséggel, hogy az idén a kiadók Covid-kitettségét felváltotta a papírár-emelés okozta sokk, valamint a mi esetünkben a napilapterjesztési rendszer átalakulása, amely sok feladatot adott nekünk az első fél évben. A RAS számára színezte az évet az anyacégeink, a svájci Ringier Csoport és a német Axel Springer nyári bejelentése arról, hogy a Ringier átveszi az Axel Springer részvényeit Kelet-Közép-Európában.

Ezt a bejelentést egy nagyon intenzív stratégiai tervezési időszak követte a második fél évben, és már fordulunk is a kivitelezési szakaszba a fejlesztéseinkkel. Azt látom tehát, hogy ez a tulajdonosi változás nemhogy hátrányosan nem érinti a kiadónkat, sőt inkább kedvező lehetőségeket tartogat, és a digitális fejlesztéseinkre is jó hatással lesz.

Kihívások

 

Ami a printlapkiadást illeti, az emelkedő nyersanyag- és energiaárak különösen megnehezíthetik majd 2022-t. A digitálismédia-megoldások terén pedig továbbra is fő cél a felpörgetett termékfejlesztés, a piaci erősödés, amelyben az idén már sikerült nagyot lépnünk előre. Külön projektként kell kezelni az egész szakma számára fontos, digitális szerzői jogi védelmi szabályok érvényesítését is, akár kiadói összefogás révén. És ne feledjük, hogy választási év lesz, annak minden izgalmával és nehézségével!

 

Van okunk büszkeségre

Egész évben folyamatosan erősödött a Blikk.hu teljesítménye a hazai híroldalak versenyében, egészen addig, hogy az egyedi látogatók napi átlagát tekintve novemberre az oldal elvitte a pálmát: megelőzte a legnagyobbakat és fellépett a látogatottsági ranglista első helyére. Pontosan ez a célunk a Blikk online csatornáival hosszú távon.

Az év eleje pedig a Glamour.hu és az EgészségKalauz.hu teljesítménye szempontjából volt különösen jó időszak, hiszen saját szegmensében mindkét szájt vezető pozícióra tett szert. A Glamour-napok mobilapplikációval pedig rekorderedményeket értünk el a digitális fogyasztói bevétel terén.

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Oktatási intézményeket támogat a Telekom

Székesfehérvári, miskolci és budapesti technikummal kezdett együttműködést a Magyar Telekom a távközlési szakma népszerűsítése, a szakirányú képzés támogatása, valamint saját szakemberutánpótlásának érdekében. Az intézmények most több száz eszközt kapnak a távközlési vállalattól oktatási célokra....

Kevesebb adót kell fizetni a kriptovaluták után

Napjaink egyik állandó beszédtémája a kriptovalutákkal való kereskedés, az azokkal kapcsolatos ügyletek és az abból származó bevétel. Nemrég pedig megérkezett a törvénymódosítás, amely a kriptovaluták adózását szabályozza Magyarországon. A Process Solutions Kft. (PS) hazánk...
tőzsde

Kivárnak a cégek a részvénykibocsátásokkal

Világszinten rekorderedményeket értek el tavaly a tőzsdei bevezetések (IPO). Magyarországon is jelentős növekedés mutatott a nyilvános piac 2021-ben. A kiszámíthatatlan piaci körülmények miatt azonban az idei év első negyedévében már kevesebb volt az IPO...

Magyar közösségi piactér indul

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és...

Így változtak online vásárlási szokásaink

Az online vásárolható szolgáltatások terén megváltoztak a szokásaink az elmúlt két évben: óvatosabban döntünk, átalakult a keresett szolgáltatások köre, miközben a döntés ideje egyre inkább az utolsó pillanatra tolódik, így előtérbe kerültek a last...

Egyre többet kérnek a munkavállalók

2020 óta évről évre 12 százalékot emelkedtek átlagosan a munkavállalói nettó bérigények Magyarországon. Ezzel párhuzamosan a cégek többsége is dolgozik a bérfejlesztéseiken a munkavállalóik megtartása érdekében, lekövetve az inflációt – derül ki a Profession.hu...

Közel félmilliárddal nő a streaming előfizetések száma

A 2021 és 2027 közötti időszakban közel félmilliárddal nő a streaming előfizetések száma a Digital TV Research friss előrejelzése szerint. A vizsgált időszak végére a Disney+ megelőzi a Netflixet. A prognózis szerint 2027-re 1,69...

Hosszú szünet után visszatér a Főzdefeszt

Még 2011-ben, a Mikszáth téren rendezték meg az első Főzdefesztet, az esemény is szerepet játszott abban, hogy beindult itthon a kézműves sörök forradalma. Hat év szünet után idén visszatér a rendezvény, június közepén a...

Minden patika! – Így kampányol Istenes Bence a Rossmannak

Új kampányt indított a Rossmann, amelynek gyártója és főszereplője Istenes Bence. A Rossmann futár-kampánnyal a cég azt a szolgáltatást népszerűsíti, amellyel az online felületükön vásárlók 5 órán belül hozzájuthatnak a megrendelt árukhoz Budapesten és...

Rekordáron kelt el két Star Wars plakát Budapesten

Hazai viszonylatban rekordáron kelt el a Falra fel! 7.0 plakátaukcióján több tétel is egy budapesti árverésen. Star Wars poszterért magyarországi teremárverésen ennyit korábban még senki sem fizetett: a kalapács egymillió-kétszázezer, valamint egymillió forintnál csapott...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Különleges dartsközvetítésre készül a Sport TV

Nagy fába vágja a fejszéjét a Sport TV és az Antenna Hungária kedd este a Hungarian Darts Show-n az MVM Arenában, hiszen olyan sportközvetítést láthat majd a közönség, amelyet magyar stáb még nem készített...

Oktatási intézményeket támogat a Telekom

Székesfehérvári, miskolci és budapesti technikummal kezdett együttműködést a Magyar Telekom a távközlési szakma népszerűsítése, a szakirányú képzés támogatása, valamint saját szakemberutánpótlásának érdekében. Az intézmények most több száz eszközt kapnak a távközlési vállalattól oktatási célokra....

Kevesebb adót kell fizetni a kriptovaluták után

Napjaink egyik állandó beszédtémája a kriptovalutákkal való kereskedés, az azokkal kapcsolatos ügyletek és az abból származó bevétel. Nemrég pedig megérkezett a törvénymódosítás, amely a kriptovaluták adózását szabályozza Magyarországon. A Process Solutions Kft. (PS) hazánk...
tőzsde

Kivárnak a cégek a részvénykibocsátásokkal

Világszinten rekorderedményeket értek el tavaly a tőzsdei bevezetések (IPO). Magyarországon is jelentős növekedés mutatott a nyilvános piac 2021-ben. A kiszámíthatatlan piaci körülmények miatt azonban az idei év első negyedévében már kevesebb volt az IPO...

Magyar közösségi piactér indul

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...

A napi pénzügyeket régóta mobilról intézem

Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketingigazgatója   - Februárban indult el az új sárga ajtós kampányotok, milyenek az eddigi visszajelzések, hogyan fogadta a piac, a fogyasztók? - Nagyon hittünk ebben a kampányban, és jól tettük. Az eddig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb Auchan áruházakban lehet majd használt ruhát venni

Éppen két hónapja vágott bele az Auchan Magyarország a jó minőségű, átválogatott, fertőtlenített használt ruhák forgalmazásába, ami olyan népszerű lett, hogy az eddigi hét áruház mellé ma újabb hat csatlakozik. Ezentúl Budakalászon, Óbudán, Fóton,...

Ökotudatos sorsjegyekkel rukkolt elő a Szerencsjáték Zrt.

Új, 100 százalékban újrahasznosított papír alapanyagból gyártott, környezetbarát sorsjegyeket vezetett be a Szerencsejáték Zrt., amelyre Magyarországon eddig még nem volt példa. Az Ökokaland sorsjegypár főnyereménye 50, illetve 75 millió forint.A Szerencsejáték Zrt. stratégiai céljaival...

Izgalmas ötletekkel tennék fenntarthatóbbá a jövőt a fiatalok

A program utolsó fázisára készülnek a Samsung x EdisonKids Megoldások a holnapért kihívás résztvevői, a zsűri tagjai szerint pedig idén is ígéretes ötleteket hoztak magukkal a fiatalok. Több mint 300 diák és tanár vett...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....