- Hirdetés -

Topvezetők 2021-ről és 2022-ről: Guttengéber Csaba és Kovács Tibor

|

- Hirdetés -

Sorozatunk következő részéből kiderül, hogyan sikerült az Atmedia számára a 2021-es év, Guttengéber Csaba, a cég vezetője pedig arról is beszél, hogy mi az az évtizedes probléma, amit meg kell oldani. Kovács Tibor, a RAS vezetője a papírár emelkedésének hatásai mellett arról is beszámolt, hogyan hat a cég magyarországi működésére az, hogy változás történt a tulajdonosi szerkezetben.

A rengeteg feladat mindig újabbakkal gyarapodik

Guttengéber Csaba, Atmedia, ügyvezető igazgató

2021

Egyértelműen remek évünk volt, nincs okunk panaszra, megvalósultak az ambiciózus terveink, bizonyos területeken még kicsit túl is teljesítünk. Multimédiás kereskedőházként szinte minden piaci szegmensben érdekeltek vagyunk. A fő üzletágunk, a tévé iránt tovább nőtt a kereslet, a szektor már 2020 utolsó negyedévére ledolgozta a járvány okozta sokkot, az idén pedig már voltak olyan hónapok, amikor túlkereslettel szembesültünk.

Az online üzletágunk egész évben dübörgött, az internethasználat magasabb szinten stabilizálódott és növelte a hirdetési kedvet is. Külön kiemelném a jogtiszta videóindítás és a programmatic iránti igény megugrását. Talán a rádiós piac volt a többihez képest kicsit nehezebb helyzetben, mert kifejezetten rádiós hirdetői ágazatok – rendezvények, fesztiválok – kerültek nehéz helyzetbe, és ezek lassabban térnek vissza, de ott is markáns, két számjegyű növekedést értünk el.

Évtizedes probléma

 

A legnagyobb kihívás egyértelműen a televízió árszínvonalának növelése, amely nem véletlenül volt az őszi szakmai fórumok egyik témája is. Ez évtizedes probléma, miközben van egy általános piaci konszenzus ennek a szükségességéről. De az egyedi tárgyalásokon mégis kemény ellenállásba ütközünk. Ugyanakkor tudjuk, hogy a piac egészéért vállalnunk kell a szükséges lépések megtételét. Emiatt a teljes piacra vonatkozóan, transzparensen a szezonindexek változtatásával kell elérnünk az árszint korrigálását.

A jövő év végi labdarúgóvébé még inkább indokolja a szezonindexek emelését, hiszen ez nagy valószínűséggel jelentős mértékben befolyásolja a rendelkezésünkre álló ratingmennyiséget is, pont abban az időszakban, amikor a legnagyobb a kereslet.

 

Növekedés, mint mindig

A cél hozni az üzleti terveinket, növelni a bevételeinket, megőrizni és lehetőleg tovább bővíteni a tévés, a rádiós és az online portfóliónkat, vagyis az Atmedia stratégiájához híven további növekedés a cél, mint mindig. Növeljük a rádiós piacot, hiszen rengeteg nem rádiózó hirdető van, és ebben óriási potenciált látok. Ha már audio, igyekszünk minél előbb minél előkelőbb pozíciót elfoglalni a podcastpiacon is.

Emellett továbbra is nagy hangsúlyt fektetek a HR-menedzsmentre, hiszen a profi csapatunk megérdemli, hogy minél jobb körülmények között, minél kellemesebb légkörben, minél hatékonyabban tudjon dolgozni. Összességében tehát a rengeteg feladat mindig újabbakkal gyarapodik, és ez inspirál mindannyiunkat az Atmediában.

Kitettség és sokk

Kovács Tibor, RAS, ügyvezető igazgató

Sok feladatot adott nekünk

Ez az év mintha egybefolyt volna 2020-szal, annyi különbséggel, hogy az idén a kiadók Covid-kitettségét felváltotta a papírár-emelés okozta sokk, valamint a mi esetünkben a napilapterjesztési rendszer átalakulása, amely sok feladatot adott nekünk az első fél évben. A RAS számára színezte az évet az anyacégeink, a svájci Ringier Csoport és a német Axel Springer nyári bejelentése arról, hogy a Ringier átveszi az Axel Springer részvényeit Kelet-Közép-Európában.

Ezt a bejelentést egy nagyon intenzív stratégiai tervezési időszak követte a második fél évben, és már fordulunk is a kivitelezési szakaszba a fejlesztéseinkkel. Azt látom tehát, hogy ez a tulajdonosi változás nemhogy hátrányosan nem érinti a kiadónkat, sőt inkább kedvező lehetőségeket tartogat, és a digitális fejlesztéseinkre is jó hatással lesz.

Kihívások

 

Ami a printlapkiadást illeti, az emelkedő nyersanyag- és energiaárak különösen megnehezíthetik majd 2022-t. A digitálismédia-megoldások terén pedig továbbra is fő cél a felpörgetett termékfejlesztés, a piaci erősödés, amelyben az idén már sikerült nagyot lépnünk előre. Külön projektként kell kezelni az egész szakma számára fontos, digitális szerzői jogi védelmi szabályok érvényesítését is, akár kiadói összefogás révén. És ne feledjük, hogy választási év lesz, annak minden izgalmával és nehézségével!

 

Van okunk büszkeségre

Egész évben folyamatosan erősödött a Blikk.hu teljesítménye a hazai híroldalak versenyében, egészen addig, hogy az egyedi látogatók napi átlagát tekintve novemberre az oldal elvitte a pálmát: megelőzte a legnagyobbakat és fellépett a látogatottsági ranglista első helyére. Pontosan ez a célunk a Blikk online csatornáival hosszú távon.

Az év eleje pedig a Glamour.hu és az EgészségKalauz.hu teljesítménye szempontjából volt különösen jó időszak, hiszen saját szegmensében mindkét szájt vezető pozícióra tett szert. A Glamour-napok mobilapplikációval pedig rekorderedményeket értünk el a digitális fogyasztói bevétel terén.

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Rajtol a sztárvetélkedő az RTL+-on

Az előző évad sikerét követően, június 9-től, újabb sztárok vetélkednek Sebestyén Balázs nappalijában, kizárólag az RTL+ előfizetői kínálatában. A Gyertek át! - A Sztárvetélkedő hetedik évada sem fogja nélkülözni a pikáns humort, a szókimondó sztárvetélkedőben...

Így lehet kiberbiztos a nyaralás

Felmérések szerint a Földön élő minden emberre legalább 3 hamis személyazonosság jut a kiberbűnözői piacon, mégis mintha továbbra is félvállról vennénk a fenyegetést a hétköznapokban, különösen a lazább nyári időszakban. Hamarosan elözönlik az üzenőfalakat...

Rocklegendák érkeznek Budapestre

Először érkezik Magyarországba Hollywood Vampires és egy felejthetetlen koncerttel szeretnék meglepni a rockzene rajongóit. A legendás banda tagjai között található Johnny Depp, Alice Cooper, Joe Perry (Aerosmith) és Tommy Henriksen.A Hollywood Vampires nem csupán...

Ezek a filmek vonzották a nézőket

Izgalmas és eseménydús hónapokat tudhat maga mögött a Warner Bros. Discovery (WBD). Az Egyesült Államokban nagyszabású kampány keretében bevezették a MAX-ot, a WBD továbbfejlesztett streaming platformját, globálisan megünnepelték a Warner Bros. 100 éves évfordulóját,...

Nyerő lehet az ingatlanbefektetés

A múlt héten bejelentett szigorítások alaposan átrajzolhatják a megtakarítások piacát a pénzügyi szakemberek várakozásai alapján. A kormányzati szándék egyértelműen az állampapírok piacának erősítése, de emellett az ingatlanbefektetések szerepe is tovább erősödhet a Duna House...

A mélypont után ismét nőtt a hazai vállalkozások száma

Ismét emelkedésnek indult a vállalkozások száma Magyarországon, idén megfordult a kisadózó vállalkozások tételes adója (kata) eltörlése nyomán kialakulni látszó tavalyi negatív trend. A legnagyobb arányú emelkedés az építőiparban, a szállítási ágazatban és a szolgáltató...

Újabb segítség a vállalkozásoknak

Az elmúlt 3 év gazdasági eseményei nem kímélték a vállalkozói szektort. A kereskedelem és az ipar különösen nehéz helyzetben van, ami számos boltbezárást és az ipari termelés volumenének csökkenését eredményezte. Ez a kihívásokkal teli...

Olvasásra buzdít a Libri

A történetek, amiket olvasunk, beépülnek a mindennapjainkba, a személyiségünkbe, és stresszcsökkentő hatással bírnak. Magyarország piacvezető könyvkereskedőjeként a Libri legújabb, június 5-én indult, bármikor elkezdhető olvasásnépszerűsítő programjában is az olvasás pozitív élettani hatásaira helyezi hangsúlyt....

Újabb rossz hírek a magyar gazdaságról

Nemcsak a kiskereskedelemben, hanem az ipari termelésben is a vártnál rosszabbul kezdődött a második negyedév. A KSH adatai szerint az ipari termelés volumene éves szinten 5,8 százalékkal csökkent a munkanaphatással igazított adatok szerint. A...

Nyáron sem maradunk új sorozatok nélkül

A következő hónapokban is számos új sorozat lesz látható az HBO Maxon és a Discoveryn, íme néhány ígéretes produkció.A kormányzó ötös (First Five)premier: június 9. HBO MAX, a 3 részes sorozat összes epizódja elérhető...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Saját streaming szolgáltatást indít a Real Madrid

A Real Madrid lett a legújabb futballklub, amely saját streaming szolgáltatást indít. A klub RM Play nevű platformja több mint 700 órányi tartalmat tartalmaz majd, és elérhető lesz mobiltelefonon, táblagépeken és okostévéeszközökön, köztük Apple...

Rajtol a sztárvetélkedő az RTL+-on

Az előző évad sikerét követően, június 9-től, újabb sztárok vetélkednek Sebestyén Balázs nappalijában, kizárólag az RTL+ előfizetői kínálatában. A Gyertek át! - A Sztárvetélkedő hetedik évada sem fogja nélkülözni a pikáns humort, a szókimondó sztárvetélkedőben...

Így lehet kiberbiztos a nyaralás

Felmérések szerint a Földön élő minden emberre legalább 3 hamis személyazonosság jut a kiberbűnözői piacon, mégis mintha továbbra is félvállról vennénk a fenyegetést a hétköznapokban, különösen a lazább nyári időszakban. Hamarosan elözönlik az üzenőfalakat...

Rocklegendák érkeznek Budapestre

Először érkezik Magyarországba Hollywood Vampires és egy felejthetetlen koncerttel szeretnék meglepni a rockzene rajongóit. A legendás banda tagjai között található Johnny Depp, Alice Cooper, Joe Perry (Aerosmith) és Tommy Henriksen.A Hollywood Vampires nem csupán...

Ezek a filmek vonzották a nézőket

Izgalmas és eseménydús hónapokat tudhat maga mögött a Warner Bros. Discovery (WBD). Az Egyesült Államokban nagyszabású kampány keretében bevezették a MAX-ot, a WBD továbbfejlesztett streaming platformját, globálisan megünnepelték a Warner Bros. 100 éves évfordulóját,...

Podcast

Ha eszközként kezeljük, máshogy állunk hozzá

Talán túl sok sci-fi-t néztünk gyerekkorunkban és azért viszonyulunk fenntartásokkal a mesterséges intelligenciához, aminek ma már a számítógépes játékok világától elkezdve az orvosi diagnosztikáig szinte mindenhol hasznát veszik. De tény, hogy kikerülhetetlen, így kérdés,...

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Don't Miss

A bankszektor is kizöldülhet

A piac minden szereplője, így egy pénzintézet is tehet a fenntarthatóságért, jól mutatja ezt a most létrejövő MBH Bank példája. Szege György ESG- és fenntarthatósági vezetőt kérdeztük az MBH Bank céljairól, törekvéseiről és zöldhitel...

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Országos mentőakcióban a Spar

Féléves tesztelést követően mostantól valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházban bekapcsolódhatnak a vevők a tudatos élelmiszermentés folyamatába a Munch-applikációval, amelyen keresztül akár 66 százalékkal olcsóbban, gyorsan és kényelmesen juthatnak hozzá jó minőségű élelmiszerekhez.Sok családban még...

Fenntartható ötleteket díjaztak

Alternatív környezettudatos ötlettel, a chipses zacskók kreatív és praktikus újrafelhasználásásával vihették haza a fődíjat a nyírségi diákok a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A harmadik alkalommal megrendezett versenyen 12-18 éves tanulók...

Évente 19 ezer tonna bútort égetünk el

Évente körülbelül 43-59 ezer tonna fabútorhulladék keletkezik Magyarországon, azonban a kiterjedten működő bútorhulladék-feldolgozó rendszer hiányában ennek a nagy része égetőkben végzi – derül ki az IKEA friss tanulmányából. Igény lenne a már nem használt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....