A munka és magánélet egyensúlyának felborulása, a vezetői kontroll gyengülése, a dolgozók és vezetők eltérő munkaidő-érzékelése – csak néhány olyan tétel, amely alapjaiban változtatta meg a vállalati működést az elmúlt időszakban és vezetett a dolgozók mentális egyensúlyának megbillenéséhez. A Lounge Group kontrollvesztett helyzeteket bemutató, pszichológiai alapú szimulációt készített, a játékos teszt az Internet Hungary konferencián debütált, több mint 60 résztvevővel. A Munkadinamika projekt célja irányt mutatni a vezetőknek és kulcsot adni a kezükbe, hogy egy esetleges válsághelyzetben (a pandémiától elvonatkoztatva) hogyan tudják megerősíteni és támogatni munkatársaikat, beosztottjaikat.
Különleges szimulációt készített a Lounge Group. A játékos pszichológiai teszt a pandémia időszakának, illetve bármilyen más krízishelyzet bizonytalanságainak hatásait szemlélteti és elemzi. Az ügynökségcsoport „Munkadinamika” projektjének keretében zajló kutatássorozat következő fejezeteként a kontrollszimulátor az Internet Hungary 2021 konferencián debütált, ahol több mint 270 előadó és fórumrésztvevő, illetve közel kétezer látogató volt jelen. A Munkadinamika projekt célja irányt mutatni a vezetőknek és kulcsot adni a kezükbe, hogy egy esetleges válsághelyzetben (a pandémiától elvonatkoztatva) hogyan tudják megerősíteni és támogatni munkatársaikat, beosztottjaikat.
A hirtelen változásokat vizsgáló pszichológiai szimuláció a cégek életében, irányításában felmerülő bizonytalan helyzetek döntésre gyakorolt hatását, illetve az egyes vezetői személyiségtípusok hatékony problémakezelését elemzi, játékos formában. A kontroll változását játékélménybe csomagoló teszt mindösszesen 20-25 perc alatt a normálistól eltérő helyzetekben, a teljes kontrollvesztés állapotában veszi górcső alá a játékosok egyéni viselkedését, az érzékszervek fizikai összezavarása mellett megoldandó feladatokkal.
A korábbiakhoz képest felfordult világot és igazából bármilyen válsághelyzetet imitáló szimulációs játék október közepén debütált, összesen több mint hatvan résztvevővel. A marketing- és kommunikációs vezetők e szimuláció után mondták el véleményüket, hogy munkatársaik hogyan élték meg az elmúlt időszakot, mennyire viselte meg őket a válsághelyzet és ők mit tettek a kontroll megváltozása kapcsán.
A játékosok több mint kétharmada felszabadultan, nevetve, lazán vette az akadályokat, szerény számban voltak olyanok, akik kényelmetlenebbül érezték magukat a feladatok megoldása közben. Jellemző adat, hogy mindössze egy fő adta fel a játékot. A játékosok több mint fele esetében már a feladatok megoldásának megtalálása nélkül elkezdődött a feloldás, további negyedük pedig a feladat megoldása közben került ilyen állapotba. A résztvevők tizedének a feladat során nem volt szüksége feloldásra, mert egyáltalán nem alakult ki benne feszültség.
Íme a szimulációt kipróbáló vezető gazdasági szakemberekkel készített videó.
„A „Munkadinamika” egy hosszú távú projektünk, és a kutatás a már elkészített feltáró kutatásnál nem áll meg, azonban már most felszínre került többek között egy paradigmaváltónak is hívható gondolatunk. Eszerint egy drasztikusan megváltozó környezetben, válsághelyzetben a mentális problémák hátterében a kontroll jellegének, intenzitásának megváltozása áll, illetve az egyén, munkatársak kontrollhoz való viszonyrendszerének ismeretében megalkotható a munkatársak mentális állapotának tartós irányba állítása, a tüneti kezelések rövid hatásai helyett. A szimulációs játékunkban visszaigazolást nyert, hogy mennyire fontos drive, egy válsághelyzetben beálló mentális változás, érzelmi állapot felszínre törésekor magára a kontroll jellegének megváltozására gondolni, hiszen a játékunkban nekünk csak kb. 20 percünk volt a kontrollvesztés eszközével valamilyen érzelmi állapotot, akár sarkosakat is elérni, de ezalatt az idő alatt csupán a játékosok 12%-án nem jelentkezett érzelmi reakció. Gondoljunk bele, mi történik, ha egy válsághelyzetben nem 20 percnyi kontrollváltozást tapasztalunk” – mondta el Hidvégi Krisztina, a kutatást életrehívó Lounge Group médiaigazgatója.