Az elmúlt évtizedben a mobil marketing szektor jelentős fejlődésen ment keresztül a technológiai újításoknak és a fogyasztói magatartás változásának köszönhetően. Napjainkban már tevékenységek széles skáláját öleli fel, a hagyományos SMS marketingtől kezdve az olyan kifinomultabb megoldásokig, mint a helyalapú hirdetések, és az üzenetküldő alkalmazásokon belüli marketing. Ahhoz, hogy a lehető legtöbbet lehessen kihozni a mobil marketing új lehetőségeiből, a vállalkozásoknak érdemes megismerni azok képességeit és a háttérben álló trendeket is.
1. A mobileszközök mint az internethez való elsődleges hozzáférési mód, alapvetően megváltoztatja a fogyasztók és a vállalkozások közötti interakciót
A fogyasztói magatartásban bekövetkezett változás arra kényszeríti a márkákat, hogy marketing és értékesítési stratégiáikat a célcsoport igényeihez igazítsák. Lehet, hogy ez 2022-ben nem hangzik akkora újdonságnak, azonban számos vállalkozás még mindig nem rendelkezik mobilbarát weboldallal vagy alkalmazással, így hátrányba kerülnek, mivel olyan potenciális ügyfelekről maradnak le, akik a hordozható eszközeiket használják vásárlásra.
Érdemes meggyőződni tehát arról, hogy a vállalat webhelye reszponzív és kis képernyőn is könnyen használható legyen. Mindezek mellett megfontolandó egy mobilalkalmazás fejlesztése, ami által még lebilincselőbb élményt lehet nyújtani az ügyfeleknek. Fontos továbbá, hogy a marketing- és reklámkampányokat úgy érdemes megtervezni, hogy a mobilos felhasználókat is szem előtt tartsuk. Ha pedig valaki még nem használja az üzenetküldő alkalmazásokat, akkori az ügyfelekkel való kapcsolattartás egyik leghatékonyabb csatornájának lehetőségeit hagyja ki.
2. A mobilinternet térnyerésével a márkáknak új módszereket érdemes alkalmazni a kreatív tartalomgyártáshoz
Mivel egyre jobban támaszkodnak az emberek a mobileszközökre az internet eléréséhez, a vállalkozások alkalmazkodnak a trendhez, és egyre inkább mobil platformon népszerűsítik a termékeket és a szolgáltatásokat. A márkák már nem támaszkodhatnak kizárólag a számítógépes asztali kampányokra – ott kell elérniük a célcsoportot, ahol annak tagjai aktívak. Ez azt jelenti, hogy a kisebb képernyőkre optimalizált hirdetéseket szükséges készíteniük, viszont ez kihívást jelenthet. Megéri viszont az erőfeszítést, mivel a mobilinternetet használók száma nem csak növekszik, hanem több időt is töltenek az interneten, illetve minden eddiginél többet használják az eszközeiket.
Érdemes tehát olyan mobilbarát tartalmat készíteni, amely könnyen olvasható és irányítható. Mivel egyre több ember használja okostelefonját az internet elérésére, fontos, hogy a márkák gondoskodjanak a megfelelően elérhető tartalmakról.
Tippek:
rövid, tömör mondatok használata;
felsorolások alkalmazása a könnyebb olvashatóság érdekében;
hosszabb szövegek használatának elkerülése;
képek és videók mérsékelt megosztása.
3. A mobil vásárlás és a mobil kereskedelem növekedése
Manapság mindenki az okostelefonját és a tabletjét használja arra, hogy termékek és szolgáltatások után kutasson, ajánlatokat és kuponokat találjon, valamint online vásároljon. Emellett a márkák egyre több időt és pénzt fordítanak a mobilos kereskedelemre, chatbotokat hoznak létre, vagy üzenetküldő alkalmazásokat használnak a termékeik népszerűsítésére. A számos lehetőséggel rendelkező kommunikációs platform használata lehetőséget nyújt a márkáknak arra, hogy kényelmesen és hatékonyan elégítsék ki ügyfeleik igényeit. A Viber például lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy a marketingút különböző szakaszaiban egyaránt találkozzanak az ügyfelekkel: a figyelemfelkeltéstől kezdve a hirdetési megoldásokon keresztül a konverzió és az értékesítés ösztönzéséig – sőt, a beszélgetéseken keresztül a márkahűség ápolásáig.
A mobilos vásárlás és a kereskedelem népszerűségének köszönhetően egyre nagyobb a vállalatok növekedési lehetősége. A kényelemre épülő funkcióknak hála az ügyfelek gyakorlatilag bárhol és bármikor vásárolhatnak. A vásárlók könnyed élményre vágynak a mobilos vásárlások alkalmával, a vállalatok számára pedig elengedhetetlen, hogy megfeleljenek ezeknek az elvárásoknak.
4. Az üzenetküldő alkalmazások térhódítása a fogyasztók elérésében
Először is – az üzenetküldő alkalmazásokon folytatott marketing kiemelkedően hatékony. Másodszor, ezek az applikációk megfizethetőek: a költségek gyakran sokkal alacsonyabbak, mint az olyan hagyományos marketingcsatornákon, mint a televízió és a nyomtatott sajtó. Végül pedig, nagyon egyszerűen kezelhetőek. Kis erőfeszítéssel szinte bárki létrehozhat és kezelhet egy üzenetküldő alkalmazáskampányt. Ha tehát valaki azt keresi, hogyan érhet el hatékonyan több ügyfelet, a közösségi média eszközei és az üzenetküldő alkalmazások használata mindenképpen megfontolandóak.
Az üzenetküldő alkalmazások kampányba való bevonása lehetővé teszi, hogy egy márka közvetlenül kommunikáljon az ügyfelekkel, időben küldjön frissítéseket és bejelentéseket, valamint ügyfélszolgálatot biztosítson, illetve promóciós kampányokat futtasson.
5. A mobilos hirdetések növekedése
A mobilos marketing egyre inkább személyre szabottá válik, a hirdetések a fogyasztók egyéni érdeklődési köre és a viselkedése alapján kiválóan megcélozhatók. Ez a megoldás biztosítja, hogy a marketingüzenetek releváns, érdekes és vonzó tartalommal szolgáljanak a fogyasztók számára, illetve magasabb konverziós arányt eredményezzenek. Ennek köszönhetően a márkák hatékonyabb reklámkampányokat hozhatnak létre, amelyek nagyobb valószínűséggel eredményeznek elégedett, visszatérő vásárlókat.
A Viber például lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy remekül célzott, személyre szabott reklámüzeneteket küldjenek, ezáltal kapcsolatot teremtsenek a meglévő közönséggel, növeljék a felhasználói lojalitást, valamint új célcsoportokat érjenek el.
A marketing világa folyamatosan fejlődik. Ami működött tegnap, nem biztos, hogy működni fog ma. Ami pedig ma működik, nem garantált, hogy sikeres lesz holnap. Éppen ezért fontos, hogy mindig tisztában legyünk a legutóbbi trendekkel és fejlesztésekkel, ami által versenyelőnybe kerülhetünk. A legújabb iparági trendek ismeretében megbizonyosodhatunk arról, hogy a leghatékonyabb stratégiákat használjuk a célközönség eléréséhez.