- Hirdetés -

Ezek a trendek alakítják a mobil marketinget

|

- Hirdetés -

Az elmúlt évtizedben a mobil marketing szektor jelentős fejlődésen ment keresztül a technológiai újításoknak és a fogyasztói magatartás változásának köszönhetően. Napjainkban már tevékenységek széles skáláját öleli fel, a hagyományos SMS marketingtől kezdve az olyan kifinomultabb megoldásokig, mint a helyalapú hirdetések, és az üzenetküldő alkalmazásokon belüli marketing. Ahhoz, hogy a lehető legtöbbet lehessen kihozni a mobil marketing új lehetőségeiből, a vállalkozásoknak érdemes megismerni azok képességeit és a háttérben álló trendeket is.

1. A mobileszközök mint az internethez való elsődleges hozzáférési mód, alapvetően megváltoztatja a fogyasztók és a vállalkozások közötti interakciót

A fogyasztói magatartásban bekövetkezett változás arra kényszeríti a márkákat, hogy marketing és értékesítési stratégiáikat a célcsoport igényeihez igazítsák. Lehet, hogy ez 2022-ben nem hangzik akkora újdonságnak, azonban számos vállalkozás még mindig nem rendelkezik mobilbarát weboldallal vagy alkalmazással, így hátrányba kerülnek, mivel olyan potenciális ügyfelekről maradnak le, akik a hordozható eszközeiket használják vásárlásra.

Érdemes meggyőződni tehát arról, hogy a vállalat webhelye reszponzív és kis képernyőn is könnyen használható legyen. Mindezek mellett megfontolandó egy mobilalkalmazás fejlesztése, ami által még lebilincselőbb élményt lehet nyújtani az ügyfeleknek. Fontos továbbá, hogy a marketing- és reklámkampányokat úgy érdemes megtervezni, hogy a mobilos felhasználókat is szem előtt tartsuk. Ha pedig valaki még nem használja az üzenetküldő alkalmazásokat, akkori az ügyfelekkel való kapcsolattartás egyik leghatékonyabb csatornájának lehetőségeit hagyja ki.

2. A mobilinternet térnyerésével a márkáknak új módszereket érdemes alkalmazni a kreatív tartalomgyártáshoz

Mivel egyre jobban támaszkodnak az emberek a mobileszközökre az internet eléréséhez, a vállalkozások alkalmazkodnak a trendhez, és egyre inkább mobil platformon népszerűsítik a termékeket és a szolgáltatásokat. A márkák már nem támaszkodhatnak kizárólag a számítógépes asztali kampányokra – ott kell elérniük a célcsoportot, ahol annak tagjai aktívak. Ez azt jelenti, hogy a kisebb képernyőkre optimalizált hirdetéseket szükséges készíteniük, viszont ez kihívást jelenthet. Megéri viszont az erőfeszítést, mivel a mobilinternetet használók száma nem csak növekszik, hanem több időt is töltenek az interneten, illetve minden eddiginél többet használják az eszközeiket.

Érdemes tehát olyan mobilbarát tartalmat készíteni, amely könnyen olvasható és irányítható. Mivel egyre több ember használja okostelefonját az internet elérésére, fontos, hogy a márkák gondoskodjanak a megfelelően elérhető tartalmakról.

Tippek:

rövid, tömör mondatok használata;

felsorolások alkalmazása a könnyebb olvashatóság érdekében;

hosszabb szövegek használatának elkerülése;

képek és videók mérsékelt megosztása.

3. A mobil vásárlás és a mobil kereskedelem növekedése

Manapság mindenki az okostelefonját és a tabletjét használja arra, hogy termékek és szolgáltatások után kutasson, ajánlatokat és kuponokat találjon, valamint online vásároljon. Emellett a márkák egyre több időt és pénzt fordítanak a mobilos kereskedelemre, chatbotokat hoznak létre, vagy üzenetküldő alkalmazásokat használnak a termékeik népszerűsítésére. A számos lehetőséggel rendelkező kommunikációs platform használata lehetőséget nyújt a márkáknak arra, hogy kényelmesen és hatékonyan elégítsék ki ügyfeleik igényeit. A Viber például lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy a marketingút különböző szakaszaiban egyaránt találkozzanak az ügyfelekkel: a figyelemfelkeltéstől kezdve a hirdetési megoldásokon keresztül a konverzió és az értékesítés ösztönzéséig – sőt, a beszélgetéseken keresztül a márkahűség ápolásáig.

A mobilos vásárlás és a kereskedelem népszerűségének köszönhetően egyre nagyobb a vállalatok növekedési lehetősége. A kényelemre épülő funkcióknak hála az ügyfelek gyakorlatilag bárhol és bármikor vásárolhatnak. A vásárlók könnyed élményre vágynak a mobilos vásárlások alkalmával, a vállalatok számára pedig elengedhetetlen, hogy megfeleljenek ezeknek az elvárásoknak.

4. Az üzenetküldő alkalmazások térhódítása a fogyasztók elérésében

Először is – az üzenetküldő alkalmazásokon folytatott marketing kiemelkedően hatékony. Másodszor, ezek az applikációk megfizethetőek: a költségek gyakran sokkal alacsonyabbak, mint az olyan hagyományos marketingcsatornákon, mint a televízió és a nyomtatott sajtó. Végül pedig, nagyon egyszerűen kezelhetőek. Kis erőfeszítéssel szinte bárki létrehozhat és kezelhet egy üzenetküldő alkalmazáskampányt. Ha tehát valaki azt keresi, hogyan érhet el hatékonyan több ügyfelet, a közösségi média eszközei és az üzenetküldő alkalmazások használata mindenképpen megfontolandóak.

Az üzenetküldő alkalmazások kampányba való bevonása lehetővé teszi, hogy egy márka közvetlenül kommunikáljon az ügyfelekkel, időben küldjön frissítéseket és bejelentéseket, valamint ügyfélszolgálatot biztosítson, illetve promóciós kampányokat futtasson.

5. A mobilos hirdetések növekedése

A mobilos marketing egyre inkább személyre szabottá válik, a hirdetések a fogyasztók egyéni érdeklődési köre és a viselkedése alapján kiválóan megcélozhatók. Ez a megoldás biztosítja, hogy a marketingüzenetek releváns, érdekes és vonzó tartalommal szolgáljanak a fogyasztók számára, illetve magasabb konverziós arányt eredményezzenek. Ennek köszönhetően a márkák hatékonyabb reklámkampányokat hozhatnak létre, amelyek nagyobb valószínűséggel eredményeznek elégedett, visszatérő vásárlókat.

A Viber például lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy remekül célzott, személyre szabott reklámüzeneteket küldjenek, ezáltal kapcsolatot teremtsenek a meglévő közönséggel, növeljék a felhasználói lojalitást, valamint új célcsoportokat érjenek el.

A marketing világa folyamatosan fejlődik. Ami működött tegnap, nem biztos, hogy működni fog ma. Ami pedig ma működik, nem garantált, hogy sikeres lesz holnap. Éppen ezért fontos, hogy mindig tisztában legyünk a legutóbbi trendekkel és fejlesztésekkel, ami által versenyelőnybe kerülhetünk. A legújabb iparági trendek ismeretében megbizonyosodhatunk arról, hogy a leghatékonyabb stratégiákat használjuk a célközönség eléréséhez.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kevesebb túlórázásra buzdít a Heineken

„Az alvás a gyengéknek való!” „Ha el akarod érni a céljaidat, dolgozz, amíg mások buliznak!” „Azért tartok itt, mert én soha nem pihenek!” Ismerősek ezek a mondatok? A hustle culture, vagyis a túlórákat és...

Hullámzó érdeklődés a balatoni ingatlanpiacon

Az erős évkezdést követően március végétől a választások és a háborús helyzet bizonytalansága vetette vissza a vásárlási kedvet, majd a nyári szezonális fellendülést követően augusztus végével a rezsisokk mérsékelte az érdeklődést. A hiteles ügyletek...

Fék nélkül száguld az áremelkedés

Az infláció novemberben tovább emelkedett, ráadásul a vártnál is gyorsabb ütemben. Októberhez képest a fogyasztói árak 1,8 százalékkal nőttek, az éves infláció így 22,5 százalékra gyorsult az októberben közzétett 21,1 százalékról. A tényadat ismét...

Így erősíthető a munkavállalók lojalitása

A SZÉP kártya mellett a céges programok, a telefon vagy laptop, a vállalati autók és a tréningek a legnépszerűbb, sztenderd béren kívüli juttatások a hazai vállalatoknál – derül ki az EY Adókonferencia több mint...

2023-as prognózisokkal jön az év utolsó BrandManiája

Idei utolsó adásához érkezett a BrandMania, a stáb ezúttal jelentős ágazatok képviselőit kérdezte arról, hogy mit várnak 2023-tól és megnézték azt is, hogy a 2022-re vonatkozó jóslatok mennyire váltak be. Már a múlt év végén...

Népszerű magyar sztárokkal jön a STRAND Fesztivál

Számos olyan fellépő kap főszerepet a 2023-as STRAND programjában, akik néhány évvel ezelőtt kevés fesztivál színpadára jutottak el. Azahriah, Beton.Hofi, Carson Coma, Dzsúdló, Valmar közönsége ma már nemcsak a legnagyobb koncerthelyeket, de minden bizonnyal...

Magyar techcég famentő megoldásait díjazták Szingapúrban

Szingapúr környezetvédelmi és fenntarthatósági miniszterétől vett át rangos környezetvédelmi elismerést a magyar hátterű greehill vezetése a városi növényzet digitális eszközökkel történő tervezésében használt úttörő megoldásaiért. A magyar gyökerű, az intelligens városi megoldások globális piacán...

Új ajánlattal rukkolt elő a Vodafone

A Vodafone konvergens szolgáltatóként az elmúlt években folyamatosan azon dolgozott, hogy létrehozza azt az ajánlatot, amely egy csomagban képes azokat az ügyféligényeket kiszolgálni, amelyek igazán fontosak – mindezt különleges kedvezményekkel és egyéb előnyökkel. A...

Hamarosan készpénzmentes lesz a gasztro szektor

Az utóbbi 2-3 év megterhelő időszak volt a vendéglátóiparban dolgozók számára: koronavírus-járvány miatti korlátozások és bezárások, háború folytán fellépő energiaválság, munkaerőhiány, élelmiszerárak emelkedése. Ebben a nehéz helyzetben kellene (több) profitot termelni, nagyobb hatékonysággal működni,...

Játszóházakban kampányol a STABILO

Országszerte 20 játszóházban fut a STABILO kampánya, a szülők és a gyermekek a plakátok mellett termékmintákkal is találkozhatnak. A STABILO játszóházi kampánya december 1-től 31-ig tart. Országosan 20 játszóházban fut, több mint 120 ezer látogatót...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Musical-show-val erősít a Disney+

A Disney Csatorna saját gyártású ifjúsági, latin-amerikai sorozatának, a Violettának a 10. évfordulója alkalmából mától, december 8-ától elérhető Disney+- on a „Csak szerelem és ezer dal” című musical-show, amelyben Martina Stoessel, művésznevén Tini színésznő-énekesnő,...

Kevesebb túlórázásra buzdít a Heineken

„Az alvás a gyengéknek való!” „Ha el akarod érni a céljaidat, dolgozz, amíg mások buliznak!” „Azért tartok itt, mert én soha nem pihenek!” Ismerősek ezek a mondatok? A hustle culture, vagyis a túlórákat és...

Hullámzó érdeklődés a balatoni ingatlanpiacon

Az erős évkezdést követően március végétől a választások és a háborús helyzet bizonytalansága vetette vissza a vásárlási kedvet, majd a nyári szezonális fellendülést követően augusztus végével a rezsisokk mérsékelte az érdeklődést. A hiteles ügyletek...

Fék nélkül száguld az áremelkedés

Az infláció novemberben tovább emelkedett, ráadásul a vártnál is gyorsabb ütemben. Októberhez képest a fogyasztói árak 1,8 százalékkal nőttek, az éves infláció így 22,5 százalékra gyorsult az októberben közzétett 21,1 százalékról. A tényadat ismét...

Így erősíthető a munkavállalók lojalitása

A SZÉP kártya mellett a céges programok, a telefon vagy laptop, a vállalati autók és a tréningek a legnépszerűbb, sztenderd béren kívüli juttatások a hazai vállalatoknál – derül ki az EY Adókonferencia több mint...
- Hirdetés -

Don't Miss

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Magyar techcég famentő megoldásait díjazták Szingapúrban

Szingapúr környezetvédelmi és fenntarthatósági miniszterétől vett át rangos környezetvédelmi elismerést a magyar hátterű greehill vezetése a városi növényzet digitális eszközökkel történő tervezésében használt úttörő megoldásaiért. A magyar gyökerű, az intelligens városi megoldások globális piacán...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....