- Hirdetés -

Ezek lesznek 2022 szépségápolási trendjei

|

- Hirdetés -

Az évek óta húzódó Covid 19 járvány az egész világra nagy hatást gyakorolt minden tekintetben. Az elmúlt időszakban világunk sokszor összedőlni látszott, majd újra életre kapott, amely hullámok merőben megváltoztatták az élethez való hozzáállásunkat, átgondolásra és priorizálásra ösztönöztek bennünket elveinkkel és nézeteinkkel kapcsolatban. A világ megváltozása életünk minden területét, így a szépségápolásról alkotott képünket is befolyásolja, amely a szépségipari trendek alakulására is kihat. Az AVON szakértői összegyűjtötték nekünk, milyen változások történtek a szépségápolási trendeket illetően, mik lesznek az idei év meghatározó irányzatai, amelyek talán a pandémia utáni életünkbe is elkísérhetnek bennünket.

A bezártság és a bizonytalanság időszaka fenekestül felfordította szépségápolási szokásainkat. Az elengedett hajfestés, az otthon kotyvasztott pakolások, sminkrutinunk minimalizálása és bőrápolási rutinunk egyszerűsítése mind a pandémiás időszakban született szépségtrendek, amelyek alapvetően önmagunk elfogadását és szeretetét erősítették. De vajon ezek az új szokások megmaradnak a járványhelyzet után is? Nézzük sorjában, milyen szépségápolási trendek várhatók 2022-ben.

Szépségszalon a fürdőszobánkban

Az elmúlt években fürdőszobánk igazi szépségszalonná alakult. A pandémia kezdete óta ugrásszerűen megnövekedett az arctisztítók, a fürdő- és masszázstermékek eladása, hiszen a szépségszalonok, kozmetikák és wellness központok bezárása házi kezelésekre kényszerítettek bennünket. Az AVON szakemberei szerint a szalonok újranyitásával a professzionális kezelések terén rövid távú kiugrás és "bosszúköltés" figyelhető meg, de a fogyasztói ismeretek bővülésének, a magánszemélyek által is beszerezhető kozmetikai termékek minőségjavulásának és a megnövekedett kísérletezési kedvnek köszönhetően, az otthoni luxuskezelések beillesztése a jövőben is szépségrutinunk része maradhat.

Skinimalizmus” elterjedése

Az elmúlt évtizedekben elterjedni látszottak a több, egyfunkciós terméket használó bonyolult szépségrutinok, amelyek térhódítását a pandémia felerősítette. A világ újranyitásával azonban ezek a trendek hanyatlani látszanak, az AVON szakemberei szerint új trend alakul, amelynek hosszú jövőt jósolnak. A szakemberek kutatásából kiderül, hogy manapság a nők csupán 10%-a használ naponta ötnél több bőrápoló terméket, 64%-uk pedig legfeljebb hármat. Az összetett, időigényes – nem mellesleg, jóval költségesebb – több terméket rétegező rutinok helyett visszatérnek a többfunkciós termékek használatához, elterjedni látszik a „skinimalizmus” trendje.

A tudományba vetett bizalom erősödése

Mivel a világ egészségének jövőjét folyamatosan fenyegeti a Covid járvány, a hatékony vakcinák kifejlesztésének nyomán a tudósok igazi hősökké váltak. A tudósok és kutatók iránti bizalom hatalmasat nőtt az elmúlt időszakban, a lakosság 64%-a megbízik tanácsaikban. Ennek nyomán az AVON szakértői joggal feltételezik, hogy fellendülés várható azon bőrápolási termékek piacán, amelyek tudományos bizonyítékokon alapuló hatékonyságot mutatnak és kifejlesztésük középpontjában a tudomány áll. Ezek közé sorolhatjuk a vállalat egyik legújabb innovációját is, az Avon Anew regeneráló szérumot, amely az AVON tudósai által feltalált Protinol™ technológiával segít két kollagéntípus termelődését serkenteni bőrünkben.

Az öregedés újragondolása

Az AVON kutatása szerint az 55 év feletti nők közül ötből kettő már nem sorolja a ráncokat és a finom vonalakat legjelentősebb bőrhibái közé. A világjárvány felerősítette az élet törékenységének tudatosságát, melynek következtében az öregedéshez való hozzáállás jelentősen megváltozott. Az emberek most jobban értékelik az életet, mint valaha, úgy gondolják, az öregedés egy ajándék, és ennek megfelelően változott az öregedéshez, mint szépségproblémához való hozzáállásuk is. Sok éven keresztül a fiatalság volt a szépség legfőbb forrása, de manapság az autentikus öregedés a legújabb szépségideál. Azok a termékek, amelyek azt állítják, hogy megőrzik, utánozzák vagy visszahozzák a fiatalságot, már nem ugyanúgy szólítják meg a vásárlókat. Napjainkban egyre nagyobb az igény arra, hogy az öregedést elfogadják ahelyett, hogy menekülnének előle, a bőrápoláson túl pedig a szépségápolásban is elmozdulás tapasztalható, például egyre több nő szeretné letenni a hajfestéket és elfogadni haja természetes őszülését is.

Az öregedés felértékelődésével párhuzamosan az aktuális trendek is hozzájárultak ahhoz, hogy a narratíva olyan irányba változzon, ahol a szűrő nélküli hitelességet a látszólagos tökéletesség elé helyezik. Ezt jól alátámasztja például a TikTok közösségi médiaóriás felemelkedése is, amely globális platformot adott az "igazi" embereknek, és ezzel ellentrendet hozott az Instagram nagyon csiszolt világával szemben, amely oly sokáig dominált.

Végeredményképpen, a trendváltozás a bőrápolás és a szépségápolás szempontjából nem az öregedés elleni küzdelem megszűnéséről szól, hanem a hiteles öregedés felértékelődéséről és elfogadásáról. Megértjük a bőrünket és meg akarjuk adni neki, amire szüksége van ahhoz, hogy egészséges, erős és ragyogó legyen, bármilyen életszakaszban is vagyunk. Saját magunkból szeretnénk kihozni a maximumot, nem pedig mások ideáljainak megfelelni.

Digitális fejlődés

A digitális átalakulás nem új fogalom a szépségipar számára, de mostanra prioritássá vált. Megnövekedett a szépségápolási termékek online beszerzése, így a legtöbb szépségipari vállalat mára üzemeltet webshopot, amelyek tekintetében törekednek hasonló vásárlói élményt nyújtani, mint a személyes értékesítés során. Mivel a nők 44%-a állítja, hogy sminktermék vásárlásakor nehezen találja meg a számára legmegfelelőbb árnyalatot, - amely problémát az üzletek bezárása tovább fokozott - az iparág digitális környezetben újraalkotta a színek próbálgatásának élményét. Egyre elterjedtebbek a megfelelő smink és kozmetikum árnyalatok kiválasztását segítő online programok, és úgy tűnik, hogy a fogyasztók ugyanolyan lelkesen kísérleteznek és játszanak online, mint személyesen.

Visszatérnek az élénk színek

A járvány előtti- és alatti időszakban a sminkelési trendek polarizálódása nyilvánvaló volt. Mivel világszerte jellemző volt a kötelező maszkviselés, 2020-ban a rúzsok eladása jelentősen visszaesett. Az AVON kutatásában résztvevő nők 67%-a mondta azt, hogy a világjárvány lehetővé tette számára, hogy természetesebb megjelenést válasszon, azonban a jelentésből az is kiderül, hogy a nők vágynak arra, hogy újra kiöltözhessenek, újra szép és feltűnő sminkeket használhassanak, így a pandémia lecsengése után várhatóan előkerülnek az élénk árnyalatok, hódítani fognak a színes szemhéjak és vibráló rúzsok.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre több tölcséres és pálcikás jégkrémet vesznek a budapestiek

Az online élelmiszer vásárlás népszerűségének növekedése a szezonális termékeket sem kerüli el. Különösen igaz ez a kánikulai időszakban, amikor a hőségben már a fagyizóig is megterhelő lenne elmenni, vagy esetleg amikor a munka nem...

Kemény döntést hozott az HBO Max tulajdonosa

Beszünteti a helyi tartalmak készítését Európa jelentős részén az HBO Max tulajdonosa, a Warner Bros. Discovery (WBD). A lépés egy nagyobb átszervezés része, és ennek az intézkedéscsomagnak tudható be az is, hogy váratlanul elérhetetlenné...

Bizonytalannak látják a következő évet a kereskedelmi cégek

Tovább mérséklődött a kkv-k következő egy évre vonatkozó várakozása a K&H kkv bizalmi index 2022 második negyedéves eredményei alapján. A mutató jelenleg 3 ponton áll, mivel újabb 2 pontot süllyedt az előző negyedévben látott...

Új PR menedzser a Porsche Hungariánál

PR szakembert igazolt a Porsche Hungaria kommunikációs igazgatósága: június közepétől Uzoni Eszter csatlakozott az importőr PR kommunikációs csapatához. Eszter a Volkswagen, AUDI, SEAT, CUPRA, Skoda, Volkswagen Haszonjárművek, Das WeltAuto, MOON márkák, valamint a Porsche...

Zenés műsorral érkezik Budapestre a hollywoodi sztár

A kétszeres Oscar-díjra jelölt amerikai színművész október 2-án A zenekritikus című zenés stand-up nagyzenekari változatával áll az Erkel Színház színpadára. A formabontó előadás során a klasszikus zene legikonikusabb darabjait szedi ízekre a Malkovich által...

Nem befolyásolta az euró árfolyama a használtautó importot

A 400 forint körüli euró árfolyam ellenére továbbra is népszerűek az import használt autók, 2022 első félévében közel 70 ezer személyautó érkezett hazánkba. De keresettek voltak a kishaszonjárművek is, összesen 6.196 jármű jött ebben...

Szülinapi partival ünnepelt a Paprika Studios

15 éves a Paprika Studios. Kelet-Közép-Európa legnagyobb televíziós műsorgyártója június 28-án születésnapi partin ünnepelte az alapítás óta eltelt időszak sikereit.  Az ünnepi eseményen a hazai, valamint a nemzetközi média- és televíziós szakma képviseltette magát....

Annyit költünk nyaralásra, mint a járvány előtt

Az egy évvel korábbinál jóval többen mennének nyaralni belföldre vagy külföldre 2022-ben. Az idén közel 250 ezer forintot költenének a vakációra átlagosan a nyaralást tervezők - derül ki a K&H biztos jövő felméréséből. Ez...

Változás az E.ON Hungáriánál

Július 1-től Guntram Würzberg váltja Kiss Attilát az E.ON Hungária Csoport élén. A szakember több mint 25 éve dolgozik a nemzetközi E.ON csoportnál, számos vezető pozíciót töltött be, legutóbb a cégcsoport legfelsőbb szintű jogi...

Új szerepben tűnik fel a népszerű sorozatszínész

A magyar közönség szívébe leginkább Doc Martin szerepével lopta be magát az angol színész, Martin Clunes, aki júliusban egészen más, dokumentumfilmes énjét mutatja be három szigetbarangolós sorozaton keresztül a Spektrumon.  Ha valaki már járt...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kevesebb innovációt terveznek a hazai vállalkozások

Csökkent az új terméket vagy szolgáltatást tervező magyar cégek aránya, mindössze 27 százalék rukkolna elő ezzel a következő egy évben. A tervezett innovációk közül viszont több az új vagy jelentős mértékben továbbfejlesztett háttérfolyamatban gondolkozó...

Egyre több tölcséres és pálcikás jégkrémet vesznek a budapestiek

Az online élelmiszer vásárlás népszerűségének növekedése a szezonális termékeket sem kerüli el. Különösen igaz ez a kánikulai időszakban, amikor a hőségben már a fagyizóig is megterhelő lenne elmenni, vagy esetleg amikor a munka nem...

Kemény döntést hozott az HBO Max tulajdonosa

Beszünteti a helyi tartalmak készítését Európa jelentős részén az HBO Max tulajdonosa, a Warner Bros. Discovery (WBD). A lépés egy nagyobb átszervezés része, és ennek az intézkedéscsomagnak tudható be az is, hogy váratlanul elérhetetlenné...

Bizonytalannak látják a következő évet a kereskedelmi cégek

Tovább mérséklődött a kkv-k következő egy évre vonatkozó várakozása a K&H kkv bizalmi index 2022 második negyedéves eredményei alapján. A mutató jelenleg 3 ponton áll, mivel újabb 2 pontot süllyedt az előző negyedévben látott...

Új PR menedzser a Porsche Hungariánál

PR szakembert igazolt a Porsche Hungaria kommunikációs igazgatósága: június közepétől Uzoni Eszter csatlakozott az importőr PR kommunikációs csapatához. Eszter a Volkswagen, AUDI, SEAT, CUPRA, Skoda, Volkswagen Haszonjárművek, Das WeltAuto, MOON márkák, valamint a Porsche...
- Hirdetés -

Don't Miss

Van keresnivalónk a nemzetközi porondon is

A nemzetközi terjeszkedés támogatására fordítja a DayOne Capital kockázati tőkealaptól, valamint több, szakmai magánbefektetőtől kapott 3 millió eurós befektetést a Webshippy – mondta el az mmonline.hu-nak Perényi András. A kiszervezett logisztikai szolgáltatásokat nyújtó cég...

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Egyre több vállalat keres fenntarthatósági szakértőt

Egyre nagyobb hangsúlyt kap a fenntarthatóság vállalati szinten is, ami már a munkaerőpiacon is mutatkozik. Itthon is keresnek fenntarthatósági szakértőket és tanácsadókat, a jövőben pedig még több ilyen állás várható. Ez két kihívást is...

Igazán zöld lesz az idei EFOTT

A környezettudatosság napjaink egyik kiemelt közéleti témája – kifejezetten az EFOTT célközönségét jelentő fiatalok életében –, így a fesztivál szervezői arra vállalkoztak, hogy a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) segítségével egy igazán zöld...

Együttműködik a Diageo és a PET Kupa

Évente kb. 10.000 tonna hulladék érkezik Ukrajnából és Romániából a Tiszán, amelynek fő oka a megfelelő hulladékkezelési rendszerek hiánya a felvízi országokban. A hulladékmentesítésben élen járó Tiszai PET Kupa és a Diageo, a világ...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....