- Hirdetés -

Ezek most a slágertermékek

|

Kenyérsütő, hajvágó és kerti szerszámok – úgy tűnik, ezeket kezdték el hiányolni háztartásukból a magyarok, amikor berendezkedtek a karanténéletre. Mint a MediaMarkt friss forgalmi adataiból kitűnik, némely ilyen slágertermék iránt hirtelen egy átlagos hónap forgalmához képest megötszöröződött a kereslet a járvány következtében. Sokan ugyanakkor továbbra is betérnek az áruházakba az otthoni munkavégzéshez, vagy éppen a kávészünethez szükséges eszközökért.

Az utóbbi hetekben hirtelen megugrott azoknak a kisebb értékű műszaki cikkeknek az online forgalma, amelyekért az emberek eddig inkább betértek valamelyik MediaMarkt áruházba. Érezhetően hatott a „Maradj otthon!” felszólítás, ugyanakkor sokan szembesülhettek azzal, hogy a családjuknak nincs meg minden szükséges eszköze a karanténélethez.

Azon kisebb értékű termékek online forgalma, melyekért eddig kényelmesen beugrottunk a legközelebbi áruházba, váratlanul elkezdett növekedni. Ezek közé tartoznak az olyan háztartási kisgépek, melyek szerepe felértékelődött az utóbbi időszakban: a gofri- és szendvicssütők tripláztak, kenyérsütőből öt és félszer annyit rendeltek online a MediaMarkt webáruházában, otthoni hajvágó készülékből pedig hasonlóan sok fogyott – a megszokott forgalomhoz képest.

Karantén sütöde és szépségszalon

A konyhai sütésben fent említett háztartási eszközök és hajvágók mellett az epilátorok felfutó népszerűsége mind azt igazolja, hogy az otthoni életre kényszerült emberek próbálják pótolni az eddig, háztartáson kívül igénybe vett szolgáltatásokat.

Az otthon eltöltött családi idő most felértékelődött, ide tartozik a közös étkezés is. A mindennapi kenyér megsütése kiegészül a melegszendviccsel, gofrival – a közös kenyérsütés mellett pedig ezek önálló konyhai tevékenységnek is megfelelnek, akiknek pedig eddig erre nem jutott ideje, most szívesen élnek a lehetőséggel.

Az üzletek és szépségszalonok bezárásával előkerülnek az otthoni praktikák, a hajvágók és epilátorok pedig segítségre lehetnek. A hajvágó készülékek sikerét a több, mint ötszörös eladás bizonyítja a MediaMarkt webáruházi adatai szerint. Talán a magas lázzal járó tünetegyüttes miatt is, de hasonló módon megugrott a lázmérők forgalma is a MediaMarkt webáruházában.

A kerti munka nem várhat

A jó idő beköszöntével egyébként is sokan kertészkednek, ráadásul felér egy legális sétával és napfényfogyasztással a kijárási korlátozás alatt. Az elmúlt hetekben két és félszer annyi kerti szerszámot és kisgépet adtak el a MediaMarkt webáruházában tavaly áprilishoz képest.

A szórakoztató elektronika most is tarol

A vírushelyzet miatti otthoni munkavégzés és az online tanulás miatt egy átlagos hónap többszörösére növekedett a kamerák, egerek és billentyűzetek online eladása is, hasonlóan a konzolokhoz és a videojátékok kiegészítőihez.

A koronavírus sok más terület mellett nagyon komoly hatással van a sportra is, a legtöbb idénre tervezett jelentős sporteseményt törölték vagy jövő évre halasztották. A vírus ezzel új helyzetet teremtett a televíziók piacán nemcsak a gyártók számára, akik új modellekkel készültek az idei évre, de a kiskereskedők, így a MediaMarkt számára is. A műszaki áruházlánc, érték alapon piacvezetőként ebben a kategóriában, a vírushelyzet előtt a nagyobb sportesemények (főként futball események) idejére 10-20 %-os forgalomnövekedésre számított. A koronavírus azonban egy folyamatosan változó környezetet teremtett, és annak ellenére, hogy a sportesemények elmaradnak, már az elmúlt hetekben nem várt módon megemelkedett a televíziók eladása. Mi több, a vásárlók most kifejezetten a nagyobb értékű és tudású televíziókat keresik. Okoskészülék, Netflix alkalmazás, HDMI csatlakozó, 4K, és lehetőleg keret nélküli, mert jobban mutat a nappaliban – ezek az elvárások a karanténkészülékek iránt az áruház tapasztalatai alapján.

A televíziókat ráadásul eddig hagyományosan inkább az áruházban vették meg a vásárlók, hiszen ott személyesen megtekinthették a kiszemelt készüléket, vagy egy szaktanácsadó segítségével kiválaszthatták a számukra megfelelőt. Ez most a MediaMarkt tapasztalata szerint az online vásárlás felé tolódott és a vevők jellemzően internetes forrásokból tájékozódnak a vágyott termékről.

Ami miatt még mindig bemennek az áruházba

Maradtak olyan termékek ugyanakkor, melyekért a kijárási korlátozás alatt is, jellemzően betérnek a vásárlók a legközelebbi áruházba. Mindezt céltudatosan, sokan kesztyűvel és szájmaszkkal felszerelve teszik, és tartva az előírt másfél méteres távolságot.

Jelen időszak beköszöntével az alapvetőnek számító elektronikai cikkek, telefonok, laptopok, valamint hajvágók mellett jellemzően a „fogd és vidd” típusú termékek (pl. fülhallgatók, tintapatronok, elemek) továbbra is mennek a MediaMarkt áruházaiban. Hasonlóan népszerűek a fizikai áruházakban a kávézáshoz kapcsolódó termékek, ami egyrészt valószínűleg köszönhető annak, hogy a vásárlók az otthoni kávézás minőségéből sem adnak alább, másrészt, mert ezt továbbra is szeretik egy szélesebb kínálatból kiválasztani, hiszen például a műszaki áruházlánc nagyobb üzleteiben több mint 50 féle márkát árusítanak csak kávéból.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...