- Hirdetés -

Ezekre érdemes figyelniük az induló webshopoknak

|

Magyarországon az aktív webáruházak száma harmada a szlovákiainak és tizede a csehországinak. Tehát van tér, sok lehetőséggel kecsegtet a magyar online piac. Ezt a lehetőséget felismerve egyre többen vágnak bele saját webshop indításába. Azonban van néhány tévhit, amelybe a friss webáruház tulajdonosok hajlamosak belefutni és emiatt a kezdeti lelkesedést hamar kudarc követheti. Ezeket a hibákat érdemes elkerülni.

„Az online áruház indítása nagy lépés egy vállalkozásnak, hiszen a fizikai tér határait elhagyva végtelen lehetőség áll a webshoptulajdonosok előtt. Azonban az online térben azok tudnak valóban sikereket elérni, akik kellő türelemmel, felkészültséggel és munícióval kezdenek bele a vállalkozásba. Fontos, hogy egy minőségi webshoppal induljunk el, miközben odafigyelünk a részletekre is” – osztotta meg tapasztalatait Rédey Iván, a Shoptet magyarországi country managere.

Mindegy, milyen rendszerben fut a webáruház, mert mind egyforma

Ma már sokkal könnyebb elindítani egy webshopot, mint néhány évvel ezelőtt, hiszen akár fejlesztők nélkül is beüzemelhetjük saját online boltunkat. Viszont nagyon fontos, hogy körültekintően válasszuk meg, hogy melyik webshop platformot fogjuk használni. Érdemes a rugalmas, modulárisan bővíthető, már jól bevált rendszerek közül választani. Fontos szempont, hogy legyen magyar nyelvű ügyfélszolgálat, hogy kérdések esetén legyen hová fordulni.

Gyorsan beüzemelem, holnaptól már hozza is a pénzt!

Általános tévhit, hogy az egyszeri, gyors előkészületek után hosszú távon magától termeli majd a bevételt a webáruház. Ez részben igaz, ám hasonlóan egy hagyományos bolt működtetéséhez, az online áruház esetében is folyamatosan követni kell a vevői igényeket, folyamatosan fejleszteni a felületet. Közel sem egy rövid távú projektről van tehát szó. Aki a gyors meggazdagodásban bízik, nagy eséllyel csalódni fog. Éppen ezért reális elvárásokat érdemes támasztani a bolt felfutását illetően.

Nem költök reklámra, majd a közösségi média felkapja

Való igaz, hogy 7,09 millió magyar használja a közösségi médiát, de hirdetések nélkül nem lehet elérni őket. A legutolsó adatok szerint egy magyar internetező évente átlagosan 17 alkalommal vásárol az internetről. Viszont fontos tisztán látni, hogy az aktív online vásárlók 38 %-át Budapest és Pest megye lakossága teszi ki. A többi megye fogyasztása egyenként 2-5% közé tehető. Tehát egy frissen induló vállalkozásnak, ha rendelkezik is saját bolttal, érdemes figyelembe vennie, hogy honnan vásárolnak a legtöbben online, és tudatos kommunikációval elérni a potenciális vásárlókat.

Nem költök profi termékfotókra, lefotózom telefonnal

A termékek megfelelő bemutatására sosem lehet elég nagy hangsúlyt fektetni, hiszen az online vásárlásnál részletes leírásokkal, fotókkal, videókkal és egyéb információkkal kell kárpótolni a személyes vásárlás élményét. Tehát nem érdemes spórolni a profi termékfotókon, a kreatív szövegeken. A legújabb trend pedig a 360 fokos termékbemutató, így minden szögben interaktív módon tekinthetik meg a termékeket a vásárlók.

Vannak profi termékfotóim, most már adhatom extra drágán a termékeket

Az e-kereskedelem óriási előnye a fogyasztók szempontjából, hogy egyszerűbben összehasonlíthatóak az ajánlatok, így egyre tudatosabbak a fogyasztók. A magyarok árérzékenyek és ezt érdemes figyelembe venni az árpolitika kialakításánál. A 2020-as adatok alapján az egy lakosra jutó online forgalom 209 euró, míg ugyanez Csehországban 1037 euró volt. Tehát a webshop tulajdonosoknak törekedniük kell a kellemes vásárlói élmény nyújtására, hogy növelni tudják a vásárlói kosár értékét és a vásárlói kedvet.

„Tapasztalataink szerint azok a vállalkozók tudnak sikeresek lenni az online térben, akik kellő türelemmel és felkészültséggel, a fenti tanácsokat is figyelembe véve kezdik meg a működésüket. Közben pedig nem feledkeznek meg a legfontosabbról, hogy a vevők igényeit szem előtt tartva kereskedjenek” – tette hozzá Rédey Iván.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...