- Hirdetés -

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

|

- Hirdetés -

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem csak nagyvállalatok kapnak szerepet, hanem mindenki, aki alumínium dobozos italt választ az üzletek polcairól.

Tény, hogy a világon túlkínálat és túlfogyasztás van egyszerre, és ez alól nem jelentenek kivételt az üdítőitalok, jegeskávék, energiaitalok, alkoholos italok termékcsoportjai sem. Azonban fogyasztóként ma már nem csak azt dönthetjük el, hogy mit választunk, mikor, melyik márkát és melyik italt vesszük le a polcról, hanem azt is, hogy miből isszuk azt – mert van jó és jobb döntés is.

Az alumínium, a ma ismert csomagolóanyagok közül újrahasznosíthatósága miatt kiemelkedő

Az alumínium, az egyik legértékesebb nyersanyag, amely egyre nagyobb szerepet kap az élelmiszeriparban és a kiskereskedelmi piacokon is. Nem véletlenül, hiszen végtelenszer és energiatakarékosan újrahasznosítható úgy, hogy nem veszít tulajdonságaiból. Ennek köszönhetően, olyan nyersanyag van az emberek birtokában, ami nagyon sok termék esetén felválthatja például az egyszer használatos műanyag csomagolást. Megdöbbentő adat, hogy az Európai Unióban a tengerparti hulladékszámlálás alapján a tengeri hulladék 80-85%-a műanyag, ebből az egyszer használatos műanyag tételek aránya 50% (forrás: Országos Hulladékgazdálkodási terv). A műanyagmentesítésre való törekvésre már az Európai Unió is megfogalmazta irányelveit (Európai Bizottság a Műanyag Stratégia, SUP (EU) 904/2019 irányelv) és pozitív tendencia mutatkozik a megvalósításra a vállalatok részéről is. A legnagyobb italgyártó vállalatok is egyre inkább a 100%-ban újrahasznosítható alumínium dobozokat részesítik előnyben, kiváltva ezzel a PET palackok használatát. A folyamatnak azonban egy fontos szegmense a fogyasztói magatartás- és szemléletváltozás is: annak érdekében, hogy a ma forgalomban lévő alumínium 100 százalékban a körforgásban maradjon, szükség van a tudatos fogyasztókra és arra, hogy felhasználás után ne a háztartási hulladék közé dobják az aludobozokat.

Egy aludobozzal 3 órát adhatunk egy laptopnak!

Az alumínium dobozok újrahasznosítása segít mérsékelni a lakosság által megtermelt hulladék mennyiséget és a környezeti terhelést, illetve javítja a nyersanyagok hatékony felhasználását is, amely hozzájárul a költségek csökkentéséhez.

Az újrahasznosított alumínium dobozok előállítása kevesebb erőforrás-felhasználással jár: ismételt előállításuk 95 százalékkal kevesebb energiába kerül, mint egy új doboz létrehozása. Ez azt jelenti, ha a fogyasztás után a megfelelő gyűjtőkonténerbe juttatjuk vissza az aludobozt, akár egyetlen egy darab újrafeldolgozásával egy laptop 3 órányi működéséhez szükséges energiát spórolhatunk meg. Ez pedig végső soron visszafogja az ipar által kibocsátott széndioxid mennyiségét, ami hozzájárul a klímaváltozás elleni küzdelemhez.

Csak 3% a csomagolás!

Van még egy érv, ami miatt érdemes az alumínium mellett voksolni: az alumíniumból készült italosdobozok könnyűek, ami a gazdaságos és fenntartható szállítást is támogatja. Egy átlagos teherautó lényegesen több italt tud szállítani aludobozban, mint például műanyag palackban, ami alacsonyabb üzemanyagköltséget és kevesebb károsanyag-kibocsátást is jelent.

„A kidobásra ítélt hulladékok legnagyobb része újra felhasználható lenne. Az alumínium is értékes hulladékként van jelen a háztartásokban, amelynek újrahasznosításával rengeteg energiát spórolhatunk meg, támogathatjuk a fenntarthatóbb ipart és kereskedelmet, ezáltal a környezetet is kíméljük. A világon 20 országban van jelen kezdeményezésünk és szeretnénk mindenkiben – a vállalati szereplőkben és a lakosság köreiben – tudatosítani: felelősek vagyunk a megtermelt hulladékok sorsáért, az aludobozok külön gyűjtésével és visszaváltásával segíthetjük a fenntartható körforgást. A Minden Doboz Visszajár is csatlakozik az Every Can Counts idei, International Recycling Tour 2023 nevű programjához, amely a Környezetvédelmi világnapon, 2023. június 5-én – 20 tagországában – erre a felelősségre hívja fel a figyelmet” – hangsúlyozta Vida Péter, a Minden Doboz Visszajár magyarországi képviselője, a Returpack Kft. operatív vezetője.

Dobd és legyen jobb!

Magyarországon jelenleg 200 Minden Doboz Visszajár gyűjtőautomatába lehet elhelyezni az üres alumíniumdobozokat. A kihelyezett automaták óriási előnye, hogy az itt összegyűjtött dobozok nem keverednek más hulladékkal, ezért válogatás nélkül, időt megtakarítva azonnal bekerülhetnek az újrahasznosítás folyamatába. Akár gyűrve is bedobhatóak az üres dobozok, és az értük járó összeg levásárolható a kijelölt nagyobb hiper-, és szupermarketekben.

Fotó: Minden Doboz Visszajár

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Izgalmas dolgok derültek ki a gamerekről

A gamerek száma évről évre emelkedik Magyarországon, ami marketing szempontból jelentős lehetőségeket kínál a nem gaming szektorok számára is a fiatalok megszólításában. A YouTube, a TikTok, az Instagram és a Twitch népszerűsége növekszik, miközben...

Újabb részletek az RTL-es BL-közvetítésekről

192 meccs magyar kommentárral, melyek mindegyike visszanézhető, hazánkban eddig nem látott képminőség - az RTL Magyarország nagyszabású sajtótájékoztató keretében jelentette be az UEFA Bajnokok Ligája-közvetítések minden fontos elemét, mely az RTL+ platformon előfizetés után...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

A Best Ever lett a Kékszalag kommunikációs partnere

A Best Ever ügynökséget választotta a Magyar Vitorlás Szövetség az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj kommunikációs feladatainak ellátására. Július 18-án indul Magyarország legnagyobb presztízsű, legnagyobb múlttal rendelkező, egyben Európa leghosszabb tókerülő vitorlás eseménye, az 56....

Szolid kreatív növekedés

A legnagyobb hazai full service és kreatívügyökségek együttes árbevétele ugyan nőtt 2023-ban, de nem érte el az infláció szintjét. Az összesített számokat jelentősen befolyásolták a három legnagyobb szereplőnél látható változások. Utóbbiak az árbevétel terén...

Dübörög a nyár a horvát tengerparton

A horvát turizmus pozitív trendekkel és a turistaforgalom eredményeivel lép be az idei év turisztikai főszezonba. Ezt mutatják az eVisitor rendszer adatai, amelyek szerint januártól június végéig több mint 7,2 millió érkezés és 28,1...

Egyre többen kötnek mobilon utasbiztosítást

Jelentős, két számjegyű növekedés látható az utasbiztosításoknál az idén - közölte a K&H. A pénzintézet az egy évvel korábbinál 11 százalékkal több szerződést kötött január és június közepe között. Egyre többen a mobilbankon keresztül...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Problémás Netflix műsor, plusz 7 év a Csaba Rádiónak

A holland társhatósághoz fordul a Netflix egyik műsorszámának nem megfelelő korhatári besorolása miatt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). A Médiatanács július 9-i ülésén döntött egy helyi rádió médiaszolgáltatási jogosultságának megújításáról, valamint vizsgálta...

Amerikai magazinműsorokkal bővül a MATCH4 NASCAR-kínálata

Két új amerikai magazinműsorral lepi meg a NASCAR hazai rajongóit a Network4 Media Group – július 11-én magyar szinkronnal érkezik a MATCH4-re az Around the Track és az Inside the Race. A hetente jelentkező...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így kaphatunk kártérítést a repülőjáratok késése miatt

Annyira gyakorivá váltak a repülőjáratok sok órás késései, hogy már a biztosítók is tapasztalják az ilyen kárbejelentések megugrását. A külföldre készülőknek érdemes eleve erre való utasbiztosítást kötni, mert ez fedezheti például a sürgősségi kiadásokat....

Izgalmas dolgok derültek ki a gamerekről

A gamerek száma évről évre emelkedik Magyarországon, ami marketing szempontból jelentős lehetőségeket kínál a nem gaming szektorok számára is a fiatalok megszólításában. A YouTube, a TikTok, az Instagram és a Twitch népszerűsége növekszik, miközben...

Újabb részletek az RTL-es BL-közvetítésekről

192 meccs magyar kommentárral, melyek mindegyike visszanézhető, hazánkban eddig nem látott képminőség - az RTL Magyarország nagyszabású sajtótájékoztató keretében jelentette be az UEFA Bajnokok Ligája-közvetítések minden fontos elemét, mely az RTL+ platformon előfizetés után...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

A Best Ever lett a Kékszalag kommunikációs partnere

A Best Ever ügynökséget választotta a Magyar Vitorlás Szövetség az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj kommunikációs feladatainak ellátására. Július 18-án indul Magyarország legnagyobb presztízsű, legnagyobb múlttal rendelkező, egyben Európa leghosszabb tókerülő vitorlás eseménye, az 56....

Don't Miss

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Kaliszky András váltja Foltányi Tamást az Ersténél

Kaliszky András lesz 2025 januártól az Erste Bank Hungary Zrt. informatikai és operációs területért felelős igazgatósági tagja – jelentette be a pénzintézet. A pozíciót Foltányi Tamás 2024 végéig tölti be, az idén 65 éves...

Új vezetővel erősít a PwC Magyarország

A PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának új vezetője 2024. július 1-jétől Farkas Gábor. A pozíciót Deák Lászlótól veszi át, aki a továbbiakban a közvetett adókért felelős területet vezeti és mellette az ESG...

Új ügyfelek a Próbakőnél

Hazai és nemzetközi ügyfelekkel bővült a nemrég 4 PREXA díjat nyert Próbakő Kommunikáció portfóliója. Az ügynökség megbízást kapott a gyógyszeripar, a technológia és a kiberbiztonság területéről, valamint egy e-kereskedelmi projekt kommunikációs feladatait is rábízták. Az...