- Hirdetés -

Ezért működnek a fővárosban a köztéri hirdetések

|

Átlag feletti népszerűségnek örvendenek az interaktív, valamint a full branding kültéri megoldások a legfiatalabb fővárosi felnőttek körében, akik általában is nagyobb affinitást mutatnak az out-of-home reklámok iránt – erősítették meg a JCD Hungary hiánypótló reprezentatív kutatásának eredményei a korábbi tapasztalatokat. A budapestiek közlekedési és közlekedés közbeni reklámfogyasztási szokásaira fókuszáló felmérésből az is kiderül, hogy egy átlagos fővárosi lakos naponta egy órát szán a tömegközlekedésre, és csak nagyon kevesen idegenkednek az útjuk során eléjük kerülő reklámoktól.

(fotó: JCDecaux)

Népszerű a tömegközlekedés a budapestiek körében – állapította meg a JCD Hungary friss, reprezentatív kutatása, amelyhez a cég saját kutatási paneljét, a keresdagalambot.hu-t is felhasználta. Eszerint a fővárosban élők 69 százaléka rendszeresen használja a metrót, a buszokat és a villamosokat, míg a fiatalok, a 18 és 29 év közöttiek esetében ez az arány még magasabb, 79 százalék. Egy átlagos budapesti tömegközlekedő naponta 60 percet van úton, míg az összes megkérdezett 40 százaléka egy óránál is több időt tölt tömegközlekedéssel.

„Ez elég hosszú idő ahhoz, hogy a fővárosi fiatalokhoz el lehessen juttatni az üzeneteket jól célzott, kellően figyelemfelkeltő, és lehetőség szerint interaktív köztéri hirdetésekkel” – véli Samu Tímea, a JCDecaux Hungary vezérigazgatója, aki emlékeztet rá: számos korábbi felmérés igazolta, hogy ez a célcsoport, amelyik egyébként az online és a hagyományos platformokon jellemzően elzárkózik a reklámoktól, out-of-home eszközökkel hatékonyan érhető el.

A mostani kutatásból is megállapítható, hogy a 18 és 29 év közötti budapestiek általában fogékonyak az outdoor reklámokra és annak jelenlétét a mindennapi életükhöz tartozónak ítélik. Ebből a korosztályból a megkérdezettek közül 10-ből 8-an azt nyilatkozták, hogy néha vagy gyakran figyelnek fel a közlekedés közbeni hirdetésekre, miközben a teljes mintán 61 százalék volt ezek aránya. A felmérés arra is rávilágított, hogy a budapestiek többnyire pozitív véleménnyel vannak a közlekedés közbeni reklámokról. Minden második válaszadó szerint ezek színesítik a város képét, és csak alig egy harmaduk tartja ezeket zavarónak. Sőt, ez a korosztály kifejezetten kedveli a full branding és interaktív reklámokat, minden második megkérdezett előnyben részesíti ezeket a megoldásokat.

Minden második budapesti értékelné, ha a tömegközlekedéssel és a várakozással eltöltött időt szórakoztatóbbá, érdekesebbé tennék a számára. A legtöbben (50-50%) színes, informatív plakátokat, illetőleg fotó vagy plakátkiállítást látnának legszívesebben a felületeken, míg a második helyen a zene szerepelt 49 százalékkal. Ettől csak 4 százalékponttal maradt el az olvasnivalók kategóriája, ami a JCDecaux Hungary vezérigazgatója szerint tökéletes visszaigazolása a kültéri reklámokkal foglalkozó cég immár többéves hagyományokra visszanyúló, az „Álljunk meg egy novellára!” címet viselő irodalmi pályázatának. Samu Tímea úgy fogalmazott: „a kutatás megállapításaiból kiolvasható, hogy a fővárosiak, különösen a mobilis, fiatal felnőttek mennyire fogékonyak az újszerű, innovatív megoldásokra, műfaji kötöttségektől mentesen”.

A hiánypótló felmérésből az is kiderül, hogy a fővárosiak akkor érzik jól magukat a városukban, ha tisztaság van és könnyen eljutnak bárhová, Budapest legfőbb vonzerejének ugyanakkor azt tartják, hogy minden van, minden elérhető és jó a tömegközlekedés. Utóbbit – a szolgáltatások és az emberek sokszínűségével egyetemben – a város élhetőségében is meghatározó jelentőségűnek ítélik. Nem maradtak adósak a kritikai észrevételekkel sem: leginkább a kosszal, a tömeggel, a rossz levegővel és az emberek magatartásával szemben fogalmaztak meg ellenérzéseket.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...