- Hirdetés -

Több mint félmilliárd forintot kapnak a filmkészítők

|

- Hirdetés -

Újabb hat dokumentumfilm és két tévéfilm gyártását támogatta a Nemzeti Filmintézet (NFI) összesen 568,2 millió forinttal. Hamarosan megkezdődik Dávid Attila és Vékes Csaba új alkotásainak forgatása, dokumentumfilm készül a 30 éves Károli Gáspár Református Egyetemről, az ikonikus Bozsik Yvette Társulatról, a Zalaszentgyörgyi Művésztelepről és portréfilmek mutatják be Vásáry Tamás zongoraművész-karmester, Pajor Tamás énekes-dalszerző és Nyisztor Ilona népdalénekes kivételes munkásságát.

Egy kisvárosi szektorlabda klub tündökléséről és bukásáról szól Vékes Csaba új rendezése. Csak nem pont ebben a sorrendben. A Lepattanó című tévéfilm főszerepében: a gombfoci. Mellette még Scherer Péter, Derzsi Dezső, Waskovics Andrea és Rába Roland is nagy szerepekben lesz látható. A sportvígjáték rendezője Vékes Csaba, a Hetedik alabárdos, Korai Menyegző és a Szia Életem! alkotója, a film producere Roskó Péter. Az NFI 322,4 millió forintos támogatást ad a filmhez.

Az Inkubátor Programban készül Dávid Attila Távolság című alkotása, amely egy gyermekét elvesztő pár darabjaira hulló házasságának történetét meséli el. Egy váratlan fordulat következtében azonban a tét már nem csak a kapcsolat megmentése, hanem az egyik fél életben tartása is. Az alkotás 120 millió forintos támogatást nyert el.

Bozsik Yvette 1993-ban hozta létre saját társulatát, amely kiváló táncosokkal, színészekkel vagy amatőr színészekkel együtt dolgozva professzionális és színházi nyelvet újító előadásokat hoz létre azóta is. A BYT:30 látványos és zeneileg gazdag portréfilm, amely bemutatja a Bozsik Yvette Társulat fontosabb előadásait és a meghatározó táncosokat az elmúlt harminc évből. A filmet Iványi Marcell rendezi, aki Szél című rövidfilmjével Arany Pálma díjat nyert a cannes-i fesztiválon 1996-ban. A dokumentumfilm elkészítését 25 millió forinttal támogatják.

A Károli Gáspár Református Egyetem 2023-ban ünnepli megalapításának 30 éves évfordulóját. A jubileumi emlékév során életre hívott rendezvények fókuszában az elmúlt három évtized, illetve az ezt megelőző időszak, a református felsőoktatás gyökerei, az intézményt létrehívó lelkület és küldetéstudat áll. Az eseménysorozathoz kapcsolódóan készülő dokumentumfilm központi kérdése: milyen helye van ma egy egyházi intézménynek a felsőoktatásban. A film rendezője Mester Ákos, az alkotók 20 millió forintos támogatást kapnak az NFI-től.

Portré-, és kordokumentumfilm Nyisztor Ilonáról címmel készíti legújabb alkotását Maksay Ágnes. A film az alkotók által „csángó madonnaként” jellemzett népdalénekesről szól, aki egy személyben hozza a csillogó, globalizált élet, és az archaikus moldvai hétköznapok, az önfeladás és a megmaradás kontrasztját. Az NFI 34,8 millió forintos támogatást biztosít a dokumentumfilmhez.

Pajor Tamás a 80-as évek budapesti underground-alternatív művészeti életének meghatározó alakja volt, zenei pályafutását a Neurotic együttesben kezdte, majd megtérését követően az Ámen együttesben folytatta. A pályafutását bemutató dokumentumfilm A metafizikai munkás címmel készül, rendezője Jesse Dóra, a forgatáshoz 16,8 millió forintos támogatást kapnak.

Vásáry Tamás zongoraművész, karmester idén tölti be 90. életévét. A világhírű művész mögött kalandos életút áll, amelyet A zenén túl című alkotás mutat be, felidézve gyermekkorát, próbatételekkel teli életét, az 1956-os forradalom utáni emigrációban eltöltött évek nehézségeit. Sándor György alkotása tanulságos történet küzdelemről, önzetlenségről és hazaszeretetről, amely megmutatja, hogyan sikerült a hányatatott sorsú művésznek állhatatossága eredményeként világkarriert felépítenie. A produkció 24,9 millió forintos támogatást nyert el.

Máshogy, mint mások címmel dokumentumfilm készül a Zalaszentgyörgyi Művésztelepről Szigeti Éva rendezésében. A könnyed alkotás korábbi és friss felvételek, valamint a főszervező és a résztvevő művészek elmondása alapján ad képet a művésztelep mindennapjairól. A dokumentumfilm alkotói 4,3 millió forintos támogatást kapnak az NFI-től.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A bankok már készen állnak az ingatlanhitelezésre

A nagy pénzügyi válság óta a leggyengébb évét zárja Közép-Kelet Európa ingatlanpiaca. A KPMG 10 országot felölelő kutatása szerint 2023 első három negyedévében a tranzakciók értéke mindössze a 2022-es forgalom 30 százalékát érte el....

Limitált kiadású ízzel csábít a Coca-Cola

J.Y. Park, a Stray Kids, az ITZY és az NMIXX is megjelenik majd az új Coca-Cola Creations, a K-Wave Zero kampányában, amellyel az italgyártó a K-Pop rajongóihoz szól világszerteA Coca-Cola ma bemutatta a Coca-Cola...

Szerényebbek a magyar vállalkozónők

A férfi vállalkozók nagyobb hajlandóságot mutatnak a nagyobb és merészebb célok kitűzésére, míg a női vállalkozók többsége kevésbé nagyratörő célokkal is megelégszik – derült ki a Szemléletváltó vállalkozóiszemlélet- és készségfejlesztő mentorprogram kutatásából.Mindez azért is...

Hidegrázós sorozattal erősít az HBO Max

Mit érdemel az, aki megaláz egy áldozatot, majd maga is áldozattá válik egy hasonló zaklatási ügyben? Megtalálja az igazságot és vajon odaítélik neki? A Gyilkos típus című krimisorozatban egy ügyvédnő története elevenedik meg, aki...

Sztárcsapatok csapnak össze a Network4-en

A Network4 közvetíti vasárnap élőben a Chelsea - Liverpool Ligakupa-döntőt a Wembley Stadionból. A szurkolók kizárólag a MATCH4 műsorán és a NET4+ streamingszolgáltatón láthatják a két sztárcsapat összecsapását. A Network4 stábja már Londonban van,...

Digitális fronton erősít a hazai McDonald’s

A hazai McDonald’s célul tűzte ki, hogy az elmúlt években lerakott digitális alapokra építve olyan vezető omnichannel márkává váljon, amely hatékonyan köti össze a digitális és a fizikai világot, vendégei számára mindkét valóságban megteremtve...

Tovább növelte eladásait a Hisense

Több mint 25,9 millió eladott készülékkel, 2023-ban is a második helyet foglalta el a Hisense a legtöbb tévét értékesítő gyártók globális listáján. A vállalat a magyar piacon is jelentős bővüléssel zárta a tavalyi évet:...

A Vaterán is jól pörögnek a tévében látott kincsek

Néhány hete műkincsekkel és gyűjtői ritkaságokkal foglalkozó tévéműsorral jelentkezik az egyik hazai tévécsatorna minden hétköznap este: ennek adásaiban olyan régi tárgyakra licitálnak régiségszakértők és műtárgykereskedők, amelyekhez hasonló relikviák a Vaterán is elérhetők. A piactér...

Új vezetővel erősít a Prohuman

Februártól munkaerőkölcsönzési üzletágvezetőként folytatja munkáját a Prohuman csapatában Izsó Balázs. Az új vezető érkezésével a piacvezető magyar HR szolgáltató célja továbbra is az, hogy ahol csak lehet, a magyar munkaerőtartalék aktivizálásával kínáljon megoldást a...

Hosszabbított a Telekom Rékasi Tiborral

A Magyar Telekom Igazgatósága a 2024. február 22-i ülésén döntött Rékasi Tibor vezérigazgatói szerződésének meghosszabbításáról. Rékasi Tibort 2018. júliusában nevezték ki a Magyar Telekom vezérigazgatójának, mely megbízatást 2020. év végén további 3 évre meghosszabbították....
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Áremelkedés jöhet a klímapiacon

Tucatnyi hajó megtámadása elég volt a konténerhajózás költéségének megháromszorozására, ami jelentősen megnöveli a klímaberendezések szállítási költségét.Tavaly novemberben 700 dollár körüli áron lehetett egy tengeri egységkonténernyi árut Sanghajból Rotterdamba szállítani. Idén januárban már 3 ezer...

A bankok már készen állnak az ingatlanhitelezésre

A nagy pénzügyi válság óta a leggyengébb évét zárja Közép-Kelet Európa ingatlanpiaca. A KPMG 10 országot felölelő kutatása szerint 2023 első három negyedévében a tranzakciók értéke mindössze a 2022-es forgalom 30 százalékát érte el....

Limitált kiadású ízzel csábít a Coca-Cola

J.Y. Park, a Stray Kids, az ITZY és az NMIXX is megjelenik majd az új Coca-Cola Creations, a K-Wave Zero kampányában, amellyel az italgyártó a K-Pop rajongóihoz szól világszerteA Coca-Cola ma bemutatta a Coca-Cola...

Szerényebbek a magyar vállalkozónők

A férfi vállalkozók nagyobb hajlandóságot mutatnak a nagyobb és merészebb célok kitűzésére, míg a női vállalkozók többsége kevésbé nagyratörő célokkal is megelégszik – derült ki a Szemléletváltó vállalkozóiszemlélet- és készségfejlesztő mentorprogram kutatásából.Mindez azért is...

Hidegrázós sorozattal erősít az HBO Max

Mit érdemel az, aki megaláz egy áldozatot, majd maga is áldozattá válik egy hasonló zaklatási ügyben? Megtalálja az igazságot és vajon odaítélik neki? A Gyilkos típus című krimisorozatban egy ügyvédnő története elevenedik meg, aki...
- Hirdetés -

Podcast

2023 a nemzetközi trendektől eltérő év volt itthon

Kezdjük jóslással az évet! Milyen trendek várhatóak 2024-ben a médiapiacon, a reklámköltések vonalán és merre tart a rendezvénypiac? A február 14-ei Business Lounge műsorvezetői és meghívottjai - Bacsa Gábor, a Dentsu Magyarország ügyfélkapcsolati vezetője...

A rádió a fantáziát indítja be

A rádió értelméről, jelenéről és jövőjéről folyt a diskurzus a Business Lounge december 19-ei adásának első felében, méghozzá a MiértRádió iparági összefogás vezetője, Nagy Marcell segítségével. Majd pedig Guzsaly Péter, a Skool partnerkapcsolati vezetője...

Az emberek érzik, milyen értékkel bír az élelmiszer

A pazarlás és az adományozás témaköre karácsonykor kéz a kézben jár az élelmiszervállalatoknál, erről mesélt a Business Lounge december 6-ai adásában Kazatsay Eszter, a Penny Magyarország kommunikációs vezetője és Nagygyörgy András, a Magyar Élelmiszerbank...

Don't Miss

Továbbvisszük, amit megálmodtunk

A függetlenné válással együtt szervezetileg is komoly változások történnek a FleishmanHillard Cafénál, többek között új üzletágakat indítanak – mondta el Balaton Anita. A FleishmanHillard régi-új ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy...

Sokba kerülhet a márkaépítés a mesterséges intelligenciával

Ma már szinte a mindennapok része a mesterséges intelligencia (MI), amelyet egyre szélesebb körben alkalmaznak. Ezzel párhuzamosan azonban mind hangosabban kongatják a vészharangokat is, miszerint nem árt vigyázni az új technológiával. Utánajártunk, milyen hátulütői...

Állandó trendkövetési kényszer

A technológiai fejlődéssel és a folyton változó fogyasztói környezettel állandó a trendkövetési kényszer – többek között ez derült ki a hazai és külföldi reklámokhoz és filmekhez gyártási, tervezési és fejlesztési szolgáltatásokat nyújtó 235 Productions...

Nem unatkoztunk egy percet sem

2023 egy igazán kreatív év volt a KNK számára, ami látványos projektekben és jó néhány szakmai díjban, elismerésben is megmutatkozott – mondta el Knapcsek Katalin. A KNK PR&Media ügyvezető igazgatója a Marketing&Media magazinnak adott...

Az idei évünket a dinamizmus fogja meghatározni

A nagy márkáink fejlesztése mellett olyan tartalmi szolgáltatásokat biztosítani partnereinknek és az olvasóknak, amelyek maradandó élményhez juttatják őket - mondta el az idei terveik kapcsán Vági Róbert. A Central Médiacsoport vezérigazgató-helyettese a Marketing&Media magazinnak...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Karbonlábnyom-számlálóval zöldít a Hello Agency

A Hello Agency a jövőben az árak mellett a rendezvények karbonlábnyomát is feltünteti az ajánlataiban, hogy több, fenntarthatóság szempontját is figyelembe vevő alternatívát is tudjon nyújtani ügyfelei számára. A 25 éves rendezvényszervezői múltra visszatekintő...

Új fejlesztés segíthet a karbonlábnyomunk megismerésében

Az innovatív norvég startup, a Carbon Centrum új befektetője, az EIT InnoEnergy égisze alatt folytathatja a CarbonID fejlesztését. A platformot arra hozták létre, hogy az autonóm módon kövesse a vállalati dolgozók CO2 kibocsátását (Scope...

Újabb kihívásokat hoz a hazai cégeknek az Unió rendelete

Alig egy éve maradt a vállalatoknak arra, hogy felkészüljenek az Európai Unió erdőirtás megfékezését célzó rendeletének (EUDR) végrehajtására. A szabályozás új kötelezettségeket ró valamennyi cégre, amelyek egy jól meghatározott termékkörrel, illetve az ezekből az...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....