- Hirdetés -

Ezt hozta az egy év vírushelyzet a vállalkozásoknak

|

- Hirdetés -

A hazai vállalkozások egy éve szembesültek azzal, hogy eddigi offline folyamataikat egyik napról a másikra digitális eszközökkel kell megreformálniuk. A Telenor jelentős tapasztalattal indult ezen a téren, de a sikeres működés fenntartásához így is számos új online megoldás bevezetésére, közös gondolkodásra és a vállalkozások hatékony támogatására volt szükség. Digitális szerződés, több mobilnet és kollaborációs eszközök – ezek szerepelnek a digitális átállás toplistáján.

A digitalizáció minden iparágat és a legtöbb üzleti folyamatot eléri, és képes hatékonyabbá tenni azt. Kérdés, hogy ez mikor és milyen formában – a jelenlegi technológiákra alapozva vagy az új, ma még kísérleti megoldások érkezésével – történik meg. Egy éve jelentették be Magyarországon a koronavírus megfékezését célzó kijárási korlátozásokat, aminek hatására minden cégnek reagálnia kellett a működést jelentősen befolyásoló váratlan helyzetre.

A Telenor hálózatán tapasztalható, 30% fölötti mobilinternet forgalomnövekedés mellett a vállalati ügyfeleket kiszolgáló terület az otthoni munkavégzéshez fontos asztali mobilnet és az online kollaborációs eszközök iránti igényben is jelentős növekedést tapasztalt, valamint diadalútjára indult az elektronikus szerződés és aláírás. Az elektronikus szerződés COVID-biztos, gyors és hatékony, költségkímélő, környezetbarát, kiválóan kereshető és rendszerezhető dokumentációt tesz lehetővé. A megoldás nem új – több mint húsz éve elérhető –, ám egy világjárványra volt szükség, hogy a vállalkozások működésében valódi, napi gyakorlattá váljon. A koronavírus elmúlt évében a Telenor üzleti ügyfeleivel digitális szerződésre állt át, mára a szerződések több mint 80%-át így írják alá, már csak egyedi kérésre alkalmaznak papíralapú szerződést. Ennek köszönhetően a vírusbiztonság és az üzleti hatékonyság mellett a szolgáltató partnereivel közösen összesen több mint öt tonna – egy kisebb erdőnyi – papír felhasználását spórolta meg.

A digitális szerződés hivatalos használatát több mint húsz éve engedélyezte a magyar törvényhozás a hazai vállalkozások számára, és ezalatt a technológiában legfőképpen csak kényelmi-funkcionális fejlesztések történtek. A valódi áttörést a koronavírushoz kapcsolható 2020-as kijárási korlátozások bevezetése jelentette. A Telenor is ekkor döntött arról, hogy partnereivel ilyen módon jegyzi a hivatalos dokumentumokat.

„A digitális átalakulás előnyeit első kézből látjuk, és üzleti ügyfeleinknél is szorgalmazzuk, hogy használják ki a számukra különösebb befektetés nélkül elérhető előnyöket. A digitális szerződéskötést kollégáink és partnereink védelmében tettük általánossá az ügyintézésben, és biztos, hogy ez a megoldás velünk marad a COVID utáni időkben is.” – mondta Fülöp Gábor, a Telenor Magyarország üzleti értékesítési és marketing igazgatója.

A toplistán még: azonnal igénybe vehető mobilnet-szolgáltatások és online kollaboráció

A koronavírus okozta munkakultúra-változás hatására az elmúlt évben – különösen a kezdeti időszakban – megnövekedett a forgalom a mobilinternet-hálózaton, a cégek és vállalkozások részéről a korábbinál nagyobb érdeklődés jelentkezett az otthoni szélessávú mobilinternet-hozzáférés iránt (mobil-wifi megoldások), és a körülmények elősegítették az online kollaborációs eszközök – mint a Microsoft O365 – korábbinál jóval dinamikusabb terjedését is.

„Az első jelentős korlátozások bevezetésekor sejteni lehetett, hogy a cégeknél megjelenő új online megoldások hosszú távon is velük maradnak. Tapasztaltuk, hogy a digitálisan felkészültebb vállalkozások hatékonyabban tudtak reagálni a válság hatásaira. A most életbelépett korlátozások idején a digitális munkakultúrát a tavalyinál már jóval több vállalkozás képes rutinszerűen alkalmazni, ami nem csak a túlélésben, de a normalizálódó helyzetre való visszatérésben is a segítségükre lesz.” – tette hozzá Fülöp Gábor.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Lokális tartalmakkal bővül a Viber

A Plus Creative Agency a Viber új együttműködő partnere a Viber mintegy 1 millió tagot számláló hivatalos magyar közösségének helyi tartalmakkal való ellátásában. 2021 áprilisában a Viber és a Plus Creative úgy döntött, hogy szoros...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Hetvenmilliós támogatást kapnak a közösségi tévék és rádiók

Tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió közel 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre a Médiatanács döntésének köszönhetően. A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek összesen 69,78 millió forintot fordíthatnak...

VR szemüveggel segíti a gyermekek gyógyulását a Vodafone

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot:...

Magasra tette a lécet a K&H

Magyarországon az első pénzintézetként idén eléri a karbonsemlegességet a K&H. Mindez összhangban van anyavállalatának, a belga KBC Csoport minden országra kiterjedő, csoportszintű fenntarthatósági stratégiájával. A következő lépés, hogy kialakítsák finanszírozási tevékenységük társadalmi és gazdasági...

Duplázott a lakáspiac

A lakóingatlan-piac számos meglepetést tartogatott az idei évben: míg januárban a legfőbb kérdés az volt, hogy meddig csökkenhetnek az árak, ősszel már ismét azt kellett latolgatni, hogy meddig drágulhatnak még az ingatlanok. A folyamat...

Díjazták a Lidl fenntarthatósági törekvéseit

Fenntarthatóság Szimbóluma díjjal jutalmazták a Lidl Magyarország környezeti és társadalmi fenntarthatósági törekvéseit, valamint fenntartható termékfejlesztéseit. A verseny célja, hogy minden évben bemutassák azokat a programokat, amelyek pozitív példaként állhatnak mind a piaci szereplők, mind...
rádió mikrofon

Újabb rádiós döntéseket hozott a Médiatanács

Székesfehérváron és Kiskőrösön is frekvenciát nyert a Katolikus Rádió, Nyíregyházán és Gyöngyösön pedig újabb pályázatok indulnak. A Médiatanács nyertest hirdetett a Székesfehérvár 96,1 MHz és a Kiskőrös 91,7 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű használatára...

Idén Nyíregyháza lett a Marketing Fővárosa

Nyíregyháza nyerte el a Marketing Fővárosa 2021 címet a Magyar Marketing Szövetség és a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete által idén már hetedik alkalommal meghirdetett Városmarketing Gyémánt Díj pályázaton, amelynek díjátadóját a Marketing...

Rekordot döntött a Hypewriter

Minden eddiginél többen, 38 országból 450-en jelentkeztek az idén harmadik alkalommal meghirdetett Hypewriter nemzetközi sorozatötlet pályázatra. A nyolc legizgalmasabb pályamű alkotója október 5-én pitchfórumon mutathatja be sorozatötletét, a nyertes 10.000 euróval lesz gazdagabb, pályaművéből...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Reklámozás és korhatáros műsorok jelzése miatt vizsgálódik a Médiatanács

Az RTL Klub és a Duna televízió műsorait kifogásoló bejelentések alaptalannak bizonyultak, a Kölcsey TV, a Somony TV és a hatoscsatorna ellen viszont eljárást indított a Médiatanács. Nem indít eljárást a testület egy júliusban a...

Lokális tartalmakkal bővül a Viber

A Plus Creative Agency a Viber új együttműködő partnere a Viber mintegy 1 millió tagot számláló hivatalos magyar közösségének helyi tartalmakkal való ellátásában. 2021 áprilisában a Viber és a Plus Creative úgy döntött, hogy szoros...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Hetvenmilliós támogatást kapnak a közösségi tévék és rádiók

Tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió közel 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre a Médiatanács döntésének köszönhetően. A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek összesen 69,78 millió forintot fordíthatnak...

VR szemüveggel segíti a gyermekek gyógyulását a Vodafone

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot:...
- Hirdetés -

CMO

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Emberi értékek és egymásra figyelés

Bánhegyi Zsófia Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató   - Mi az a 3 dolog, amit ajánlana most egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva? - Mindenképpen próbálja ki magát és...
Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...