- Hirdetés -

Ezt várják a fogyasztók a márkáktól

|

Jelentős hatása van a vásárlói magatartásra annak, hogyan viselkednek a márkák a jelenlegi krízishelyzetben – többek között ez derül ki az Edelman Trust Barometer friss jelentésből. A felmérés során a fogyasztók harmada jelezte, hogy azért szüntette be bizonyos termékek vásárlását, mert a brand nem reagált megfelelően a válságra.

A megkérdezett fogyasztók kétharmada jelezte, hogy komoly befolyással bír a vásárlási döntéseire az, hogy a mostani válsághelyzet során hogyan kommunikál egy márka. A nem megfelelően viselkedő brandeket pedig azzal büntetik, hogy nem vásárolják a termékeiket – ezt a vizsgált 12 országban a megkérdezett 12000 fogyasztó egyharmada jelezte. Vannak azonban piacok, ahol különösen kritikusak az emberek és nagyon gyorsan reagálnak, így például Brazíliában a válaszadók 76, míg Indiában 60 százaléka jelezte, hogy a brand nem megfelelő magatartása miatt mondott le termékek vásárlásáról.

A fogyasztók jelentős része úgy látja, a nagy márkáknak is szerepet kell vállalniuk a válság leküzdésében, 62 százalékuk jelezte, hogy az országa nem tud felülkerekedni a mostani krízisen a brandek nélkül, amelyek kritikus szerepet játszhatnak az előttünk álló kihívások kezelésében. A megkérdezettek 55 százaléka szerint a márkák gyorsabban és hatékonyabban reagálnak a jelenlegi helyzetre, mint a kormányok, ugyanakkor 71 százalék értett egyet azzal az állítással is, hogy ha egy brand a profitot az emberek elé helyezné, akkor elveszítené a bizalmukat.

A fogyasztók elvárják a márkáktól, hogy megtegyenek minden tőlük telhetőt a munkavállalóik és a beszállítóik biztonságáért és jólétéért – 90 százalék vélekedik így -, akár még nagyon komoly anyagi veszteségek árán is. A felmérés szerint a megkérdezettek 89 százaléka azt is elvárja, hogy az erőforrásaikat állítsák át olyan termékek gyártására, amelyek segítenek a fogyasztóknak a mostani kihívások leküzdésében, miközben az egészségügyben dolgozóknak, a különösen veszélyeztetetteknek, illetve a munkájukat elvesztőknek alacsonyabb áron, vagy akár ingyen kínálhatnának bizonyos termékeket. A válaszadók 90 százaléka pedig a brandektől várja azt, hogy betöltsék azokat a réseket a védekezés során, amelyeket a kormányok nem tudtak.

A kommunikáció módja szintén fontos tényező, a megkérdezettek 90 százaléka teljes transzparenciát vár el azzal kapcsolatban, hogy mit cselekszik egy adott márka, illetve igény van arra is, hogy teljes körű tájékoztatást adjanak az embereknek. A viccet viszont célszerű kerülni a mostani a helyzetben, a válaszadók 57 százaléka szerint a mostani helyzetben azt preferálná, ha a humort és a könnyedséget mellőznék a reklámjaikban és a kommunikációjukban.

A „2020 Edelman Trust Barometer Special Report: Brand Trust and the Coronavirus Pandemic” felmérést március 23-26. között végezték Brazíliában, Kanadában, Kínában, Franciaországban, Németországban, Indiában, Olaszországban, Japánban, Dél-Afrikában, Dél-Koreában, az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban, összesen 12 ezer ember megkérdezésével.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...