- Hirdetés -

Ezt kell tudni a titkosításról

|

Egy kis- vagy középvállalkozás életében számos adatvédelmi problémára megoldást jelenthet a megfelelő titkosítás alkalmazása. Amellett, hogy megelőzik az érzékeny információkhoz való jogosulatlan hozzáférést, a felhasználói adatok lehetséges kiszivárgásából fakadó kockázatokat is minimálisra csökkentik, továbbá egy ilyen technológia bevezetésével a vállalatok egy jókora lépést tehetnek a felé, hogy megfeleljenek az egyre vészesebben közelgő GDPR (EU Általános Adatvédelmi Rendelet) előírásainak.

 

Biztos megoldás azonban nem létezik, ha kiberbiztonságról van szó. Pontosabban egyetlen termék vagy szolgáltatás sem képes maradéktalanul kiszűrni minden egyes potenciális veszélyforrást. És ez igaz a titkosításra is. Számos előnyös tulajdonsáságnak ellenére a titkosításnak is megvannak a maga korlátai. Mielőtt bármilyen terméket választanánk, érdemes megfontolnunk az alábbiakat.

 

 

Fontos, hogy felhasználóbarát legyen

 

A titkosításhoz mindig is szükség lesz felhasználói beavatkozásra. Ha ez szakértői tudást is igényel, ráadásul, ha a termék nem éppen felhasználóbarát, az alkalmazottak egész biztosan megtalálják a kiutat, hogy ne kelljen semmilyen komplikált biztonsági teendőt végrehajtaniuk. Egy egyszerű, könnyen kezelhető megoldással viszont ez elkerülhető. A Ponemon Institute adatvédelmi incidensekről végzett legutóbbi felmérése szerint a kártevők után az adatszivárgások második leggyakoribb okozója az emberi mulasztás volt.

 

 

Könnyen kezelhető?

 

Egy, az ESET megbízásából végzett IDC felmérés kimutatta, hogy a vállalkozások két fő szempont szerint választanak titkosítási megoldást: legyen könnyen kezelhető és képes legyen visszaállítani az elveszett biztonsági kulcsokat. Az olyan esetek megelőzésére, amikor a felhasználó a kulcsszó elfelejtésével blokkolja az adatokhoz való hozzáférést, érdemes inkább megosztott titkosítási kulcsokat használni, amiket a helyi rendszergazdák menedzselhetnek. A megosztott titkosítási kulcsok előnye továbbá, hogy gyorsabb, egyszerűbb és sok esetben a felhasználó számára átláthatóbb hozzáférést biztosít a titkosított adatokhoz.

 

 

Skálázható, rugalmas, könnyen adaptálható

 

A skálázható megoldások lehetővé teszik, hogy fejlettebb funkciókat adhassunk az eszközünkhöz, ha szükséges. A flexibilis megoldások segítségével lehetőség nyílik a már érvényesített vállalati policyk és a kulcsok távolról történő módosítására, ezáltal egy erős alapbeállítást tartható fent. Emellett előnyös olyan terméket választani, ami a frissítésekhez és megújításokhoz nem igényel újratelepítést.

Azt sem szabad elfelejteni, hogy ha egy titkosítási megoldás előfizetői vagy határozatlan idejű licenccel rendelkezik – amely magába foglalja az éves karbantartást és támogatást-, jobban, rugalmasabban kezelhetők a költségek.

 

 

Fontos, hogy kiben bízunk!

 

Érdemes megbízható megoldást választani, amely az iparági sztenderdeknek megfelelő titkosítási algoritmust használ, illetve fejlett kulcsmegosztási rendszert, amellyel a felhasználók biztonságosan cserélhetnek információkat egymás között.

Érdemes ellenőrizni, hogy az adott titkosítási megoldást jóváhagyta-e a Nemzeti Szabványügyi és Technológiai Intézet (NIST) és megfelel-e a szigorú FIPS-140-2 szabványnak! Bizonyosodjunk meg róla, hogy a piaci kulcsszereplők is hitelesítették-e, illetve, hogy jól szerepelt-e független felmérésekben!

 

 

Olyan nincs, hogy rossz kérdés, ha adatbiztonságról van szó

 

Ahhoz, hogy körültekintően alakítsuk ki az adatvédelmi stratégiánk, és megfelelő titkosítási megoldást válasszunk, tisztában kell lennünk azzal, hogy az adott termék megfelel-e az igényeinknek, hogyan használható, milyen tulajdonságokkal rendelkezik. Egyértelműnek tűnik, mégis fontos ezekre rákérdezni. Meglepően sok titkosítási megoldás van a piacon, ami csak az alapokra koncentrál.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...