- Hirdetés -

Ezzel támadják a mobilosokat

|

- Hirdetés -

Tavaly a mobiltulajdonosok 25,4 százalékát felnőtt tartalommal rendelkező weboldalakon keresztül támadták meg, több mint 1,2 millió felhasználóról van szó világszerte – derül ki a Kaspersky Lab legújabb vizsgálatából. A pornóvideónak álcázott banki trójai vírus a legelterjedtebb típusú malware.

A szex könnyen eladja magát, tartják a reklámosok, de a virtuális világban nemcsak értékesítésben van szerepe, hanem rosszindulatú programok terjesztésére is. Ez akkor vált nyilvánvalóvá, amikor a Kaspersky Lab szakértői megvizsgálták, hogyan használják a kiberbűnözők a felnőtt tartalmakat céljaik elérésére. Kiderült, hogy a pornó igencsak aktív téma a mobilfenyegetések világában. A kutatás során a szakértők összesen 23 olyan malware családot azonosítottak, amelyek pornót használtak valódi funkcióik elrejtésére.

A felmérések azt mutatják, hogy amikor a felhasználók ismeretlen pornó-alkalmazást töltenek le, akkor a legnagyobb kockázata az ún. clicker fertőzéseknek van. Ez azt jelenti, hogy a malware a fertőzés hatásaként átirányítja az embert hirdetésekre vagy megpróbál előfizetni WAP[1] szolgáltatásokra azért, hogy kihasználja a mobilunk hitelkártya adatait.

A pornóvideónak álcázott banki trójai vírus a legelterjedtebb típusú malware. Ezt követi a rooting malware valamint a zsarolóvírusok. Az utóbbiak gyakran jelennek meg ismert, legális pornó oldalak applikációnak formájában. Sok esetben a zsarolóvírusok scareware[2] taktikát használnak: zárolják a készülék képernyőjét mondván illegális tartalmat (általában gyerekpornót) észleltek az eszközön, ezért le is zárja a készüléket. Ahhoz, hogy feloldjuk a készülék képernyőjét, váltságdíjat kell fizetnünk. Ez az üzenet többnyire valós gyerekpornó tartalom esetében jelenik meg.

„Habár nem mondhatjuk, hogy a pornó tematikájú mobil alkalmazások technikailag nagyon különböznének más applikációktól, de van néhány sajátosságuk, amelyet kihasználnak a pornó-alapú rosszindulatú programok. Az áldozatok például kétszer is meggondolják, hogy jelezzék a támadást a megfelelő szervek felé, egyszerűen azért, mert még mindig sokan kritikusan tekintenek az ilyen tartalmakra. Ezért a támadók szemszögéből egy ilyen személy sokkal kényelmesebb áldozat. Ez az egyik oka annak, hogy ilyen sok pornó alapú támadást tapasztalhatunk. A másik ok sokkal egyszerűbb: az emberek egyre több tartalmat fogyasztanak mobilkészülékeken keresztül. Többek között felnőtt tartalmat is.” – mondta Roman Unuchek, a Kaspersky Lab biztonsági szakértője.

Azért, hogy megakadályozza a rosszindulatú programok támadását vagy a számítógépes visszaéléseket felnőtt tartalmat közzétevő honlapok látogatásakor, az alábbiakat javasoljuk a felhasználóknak:

· Használjon megbízható tartalom szolgáltatót. Kiberbűnözők rendszeresen készítenek hamis pornó oldalakat csupán azzal a céllal, hogy terjesszék rosszindulatú programjaikat.

· Ne telepítsen ismeretlen forrásból származó alkalmazást, még akkor sem, ha remek ajánlatnak tűnik. Használja inkább a hivatalos alkalmazás-áruházakat.

· Ne használjon lopott fiókot pornó oldalakhoz. Egyrészt illegális, másrészt a legtöbb esetben blokkolják az ilyen fiókokat.

· Használjon megbízható internetes biztonsági megoldást, amely képes megvédeni minden készüléket bármilyen típusú kiberfenyegetéstől.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az igazi álommeló: utazgatás egész nyáron

A Z generáció felnőtt tagjai inkább dolgoznának népszerű nyári nyaralóhelyen, mint az Y generációsok; az Y-ok pedig jobban élveznék az önkénteskedést. Közel minden 5. magyar fiatal attól lenne boldog, ha lustálkodhatna a nyáron –...

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Reménykedhetnek a lakásfelújítók

A júniusra bejelentett otthonfelújítási program csúszása sokaknak adhatja vissza az esélyt, hogy megragadják e lehetőséget, hiszen a becslések szerint több, mint egymillió olyan régi családi ház akad az országban, aminek az energetikai korszerűsítésére felhasználható...

EB: ilyen eredményeket jósolnak a magyar válogatottnak

A Szerencsejáték Zrt. kutatása alapján az Európa-bajnokság eseményeit a felnőtt magyarok közel fele fogja figyelemmel követni. A felmérés szerint főleg a férfiak körében nagyobb (60%) az érdeklődés a sportesemény iránt. A válaszadók ötöde gondolja...

Új termékcsaláddal erősít az IKEA

Az irodabútor-kollekciót a világszerte változó munkatrendek hívták életre. A 85 irodabútorból álló termékcsalád többek között hangszigetelő panelekkel és természet által inspirált elemekkel teremt kellemes munkahelyi környezetet. A MITTZON hangszigetelő paravánoknál használt először az IKEA...

Ettől is függ, hogy mennyi pénzt kapnak a diákok

Idén június 21-én lesz az utolsó tanítási nap, ezt követően diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon. A munka világával való ismerkedést részben anyagi megfontolás, részben szakmai gyakorlatszerzés iránti érdeklődés határozza meg. A diákok többsége...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nemzetközi tulajdonoshoz kerülhet a Foxpost

Nemzetközi tulajdonossal folytathatja a további dinamikus növekedést a Foxpost, miután a csomagautomata vállalatot értékesítette a Wallis Csoport és a Trueway. A vevő a cseh Packetát is tulajdonló befektetői konzorcium, amely minden zárási feltétel teljesülése...

Az igazi álommeló: utazgatás egész nyáron

A Z generáció felnőtt tagjai inkább dolgoznának népszerű nyári nyaralóhelyen, mint az Y generációsok; az Y-ok pedig jobban élveznék az önkénteskedést. Közel minden 5. magyar fiatal attól lenne boldog, ha lustálkodhatna a nyáron –...

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...