Több mint 16 millió tonna szén-dioxid kibocsátását kerülték el a Schibsted Media Group-hoz tartozó szolgáltatásokat használók azzal, hogy használt dolgokat vásároltak az interneten keresztül. A Jófogást és Használtautó.hu-t is üzemeltető cég nyolc különböző országban, a cégcsoporton belüli apróhirdetési portálok elemzésével készített kutatást.
Az elemzésből kiderült, a közreműködő országok felhasználói csak azzal, hogy másodkézből vásároltak, 2016-ban összesen annyi káros gáztól védték meg a bolygót, mint amennyit egy repülő bocsájt ki, ha 1440-szer körbe repüli a Földet.
A Jófogás hazai felméréséből, 1137 felhasználó megkérdezését követően kiderült, bár az emberek 64%-a fontos ügynek tartja a környezetvédelmet, a mindennapokban tudatosan csak 24%-uk tesz ennek érdekében. A legnagyobb apróhirdetési portál a túlfogyasztás napján külön megköszönte felhasználóinak, hogy könnyítik a bolygóra nehezedő nyomást, és a WWF Magyarországgal karöltve mindennapi tippekkel edukált, hogyan lehet kis odafigyeléssel napi szinten tenni a környezetért.
Csak a Jófogáson történt vásárlások 2016-ban összesen 200 000 tonnával csökkentették az ország szén-dioxid kibocsátását, ami felér 0,7 millió új ülőgarnitúra előállításának szén-dioxid termelődésével, de ennyivel kímélnénk meg a környezetet akkor is, ha a Budapesten 31 napra leállna a teljes közlekedés. A nyolc ország összesen 16,3 millió tonna felesleges szén-dioxidot spórolt meg.