- Hirdetés -

A Fal-ügy – megszólalt Kolosi Péter

|

Nagyot szólt A Fal előre hozott premierje, az RTL Klub új vetélkedője vasárnap este 27,6 százalékos közönségarányt ért el a 18-49 évesek körében. A műsor kapcsán izgalmas üzenetváltás alakult ki a két nagy hazai kereskedelmi csatorna között, amivel kapcsolatban Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója az mmonline.hu-nak elmondta, hogy ők nyerték el a jogokat a magyar piacra, azonban olyan információik voltak, hogy a TV2 le akarja másolni a produkciót, ahogyan az korábban a Sztárban sztár esetében történt. Az üggyel kapcsolatban megkérdeztük a TV2-t is, amint reagálnak érdeklődésünkre, frissítjük cikkünket.
Teljes mértékben megegyezik majd a játékstruktúra a múlt vasárnap látott premier előtti adással A Fal esetében, és a műsorvezető is Sebestyén Balázs lesz – mondta el érdelődésünkre Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese. Az új formátum kapcsán a múlt hétvégén a két piacvezető hazai tévécsatorna üzenetváltásának lehettünk tanúi. Ezzel kapcsolatban Kolosi Péter jelezte, hogy több hetes tárgyalássorozat után szerezték meg a produkció magyarországi kizárólagos jogait, és a többkörös versenytárgyaláson a TV2 is versenybe szállt azokért.
A programigazgató hozzátette, hogy az utóbbi hetekben a piacon már voltak olyan információk, hogy a TV2 le akarja másolni az általuk megszerzett formátumot. „Azóta lényegében a saját közleményükkel is elismerték, hogy mi történik. Ezt már egyszer pont így megcsinálták a Sztárban sztár esetében, megnyertük a tendert, aláírtuk a szerződést, a TV2 pedig megcsinálta. Most is meg akartak előzni minket, és az a meggyőződésünk, hogy azért csinálták ezt, hogy a nézők előtt devalválják a formátumot” – fűzte hozzá Kolosi Péter.
Az RTL már építi a magyarországi díszletet, ahogy a közleményükből is kiderült, nagyjából 8 ezer pár jelentkezett már castingra, és képernyőn is bejelentették, hogy indul az új műsor. Kolosi Péter hozzátette, hogy számukra az a lényeges, ami a piacon történik, azonban jelezte, biztos abban, hogy ha a TV2 kijön egy másolattal, akkor a nemzetközi jogok forgalmazója, az Endemol, illetve a formátum tulajdonosa, az NBC megteszi a szükséges jogi lépéseket.
Az RTL Klub programigazgatója arra számít, hogy 2018 egyik legnagyobb sikere lehet A Fal. A nézettségi adatok azt mutatják, hogy 27,6 százalékos közönségarányt hozott a műsor a 18-49 éves korcsoportban, és ugyanekkorát a teljes népességben is, ami közel 1,3 millió nézőt jelent. Ilyen arányt idén a 18-49 évesek körében az X-Faktor is csak néhány alkalommal tudott elérni – fűzte hozzá Kolosi Péter.
A két nagy kereskedelmi csatorna közötti üzenetváltás egyik érdekes része az volt, amiben a TV2 azt vetette fel, hogy az RTL Klub több műsort is másolt korábban. Kolosi Péter ezzel kapcsolatban megjegyezte, hogy a négy említett műsorból – Való Világ, Csillag születik, Szombat esti láz, Konyhafőnök – háromnak a hazai jogai az IKO-nál vannak, ami a TV2 kizárólagos partnere, vagyis saját partneréről állítja ezzel a TV2, hogy másolnak.
Az RTL Klubon tegnap este A Fal premier előtti adását lehetett megnézni, a 100 milliós főnyereményért egy anya-fia páros szállt harcba és végül 11 millió forinttal távoztak. A produkció tavasszal jön majd az RTL Klubon.
A TV2 azt követően, hogy az RTL Klub bejelentette, hogy vasárnap képernyőre kerül a vetélkedő közleményt adott ki, amelyben többek között azt hangsúlyozták, hogy az egyre élesedő nézettségi verseny egyértelmű beismerése, hogy riválisuk híresztelésekre alapozva teszi képernyőre a produkció egy epizódját.
A TV2 közleménye szerint A Fal messze nem olyan egyedülálló formátum, ahogy erre indulásakor az amerikai sajtó is rámutatott, ugyanis legmeghatározóbb eleme vélemények szerint csak egy high-tech változata az évtizedek óta látható The Price is Right című műsor PLINKO játékának. Az Andy Vajna érdekeltségébe tartozó médiacég közleményében az áll, hogyy az RTL Klub az elmúlt években számos olyan műsort tűzött képernyőre, amelyek nagy hasonlóságot mutattak ismert nemzetközi formátumokkal, ilyen volt például a ValóVilág, a Csillag Születik, a Szombat Esti Láz vagy éppen a most futó Konyhafőnök is.
Az ügy kapcsán megkérdeztük a TV2-t is, amint válaszolnak kérdéseinkre frissítjük összeállításunkat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...