Fékezett a Netflix az év elején

Netflix távkapcsoló

Az előzetesen várt hatmilliónál jóval kevesebb, négymillió új előfizetővel bővült a Netflix tábora az idei első negyedévben. A streaming szolgáltató árbevétele és nyeresége is jelentős mértékben nőtt.

Az idei első negyedévben 7,2 milliárd dolláros bevételt ért el a Netflix, ez 24 százalékos bővülést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. A társaság üzleti eredménye közel kétmilliárd dollár volt, vagyis a duplája a 2020 első negyedévesnek, míg az adózott eredmény 1,7 milliárd dollár lett, ami közel 2,5-szerese az egy évvel ezelőttinek.

A vállalat előfizetőinek száma ugyanakkor az előzetesen vártnál kisebb mértékben nőtt, mindössze 3,98 millióval, így az időszak végén 207,6 millió felhasználónál tartottak. Ez egyébként 13,6 százalékkal múlta felül a 2020. márciusit, ugyanakkor a tavalyi növekedési eredményeket meg sem tudta közelíteni.

A múlt évben a COVID-járvány kirobbanása miatt ugrásszerűen megnőtt az érdeklődés a streaming platformok iránt, aminek a Netflix volt az egyik nagy nyertese. A tavalyi első negyedévben például 15,7, míg a másodikban 10,9 millióval nőtt az előfizetőik száma.

A társaság tájékoztatása szerint az idei első negyedéves, vártnál gyengébb előfizetői szám növekedésben szintén szerepet játszott a pandémia. A múlt évben ugyanis számos produkciójuk esetében megakasztotta a forgatást a járvány, így az idei első félévben nem olyan kínálattal tudnak megjelenni, mint eredetileg tervezték. A hivatalos közlés szerint a tartalmak gyártása már helyreállt, így a második félévben számos újdonsággal készülnek – érkezik többek között a Vaják című sorozat új évada -, és idén összesen 17 milliárd dollárt fordítanak majd tartalmakra.