- Hirdetés -

Felforgatta-e a nézettségi erőviszonyokat a Ninja Warrior?

|

Amit a Ninja Warrior hétfőn hozott a TV2-nek, azt a hét többi estéjén elvesztették a Vigyázat, gyerekkel vagyok és az 50 milliós játszma miatt. A Sztárban sztár nyerte az elmúlt hetet, szorosan mögöttük lohol az X-Faktor.

Múlt héten az RTL Klub főműsoridős közönségaránya 0,8 százalékponttal gyengült, a TV2-é ezzel párhuzamosan 0,6 százalékponttal erősödött. Az RTL Klub 17,6 százalékkal, a TV2 12,5 százalékkal zárta a hetet. Nagyon nagy elmozdulás tehát nem történt a két piacvezető csatorna közötti nézettségi versenyben, holott azért benne volt ez is a pakliban.
A TV2 ugyanis a Ninja Warrior révén egy újabb nagyszabású műsort tűzött képernyőre, így sejthető volt, hogy a vasárnap mellett lesz egy további erős estéjük. Korábban az tűnt valószínűnek, hogy a Ninja Warriort az X-Faktorral párhuzamosan, szombaton adják le. Ám egy szokatlan húzással hétfő este tűzték műsorra. Emiatt pedig a hétköznap esti műsoraik (Vigyázat, gyerekkel vagyok, 50 milliós játszma) szombatra is átcsúsznak.

A furcsa megoldásból az mindenképpen bejött, hogy erősen kezdett a Ninja Warrior, múlt hétfőn nyerte a sávját. Viszont nem vágtak azért durván nagy lyukat az RTL Klub estéjében. Az RTL Klub ugyanis 16,2 százalékkal zárta a hétfő estét, a TV2 pedig 17,7 százalékkal. A Sztárban sztár – ahogy várható volt – ismét nyerte a vasárnap estét (TV2 – 20,2%, RTL Klub – 16%).

Ami viszont nem jött be a TV2-nek, az a hétköznapi műsorok szombatra történő átcsúsztatása volt. A TV2 szombaton semmivel sem ért el jobb eredményt, mint egy héttel korábban, amikor filmet adtak az X-Faktorral szemben. (RTL Klub – 23,3%, TV2 – 8,3%).

42. hét / 41. hét / 40. hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 17,6% / 18,4% / 18%
TV2 – 12,5% / 11,9% / 12,6%

Egyes napi műsorok heti átlagos közönségaránya (42. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét eredményei)
RTL Klub
Híradó – 21,1% (20,8%)
Konyhafőnök VIP – 18,5% (a korábbi héten a Survivor 23,3%-ot ért el).
Éjjel-nappal Budapest – 16,6% (18,1%)
Barátok közt – 15,7% (14,4%)

TV2
Tények – 15,6% (14,7%)
Vigyázat, gyerekkel vagyok – 10,9% (11,9%)
Az 50 milliós játszma – 9,7% (10,2%)
Tények Extra – 6,6% (6%)

A TV2 szempontjából nem jött jól, hogy a Vigyázat, gyerekkel vagyok és az 50 milliós játszma nem teljesített olyan jól, mint az őszi szezon korábbi részében az ezekben a műsorsávokban futó Séfek Séfe és az Áll az alku. Olyannyira nem szerepeltek jól, hogy a csatornaátlagot sem hozták. Miközben korábban az Áll az alku 15 százalékos heti átlagot is elért, az 50 milliós játszma 10 százalék alá csúszott. Amit a Ninja Warrior hozott nekik hétfőn, azt elvesztették a hét többi napján az utóbbi két műsor miatt.

Az RTL Klubon a Konyhafőnök VIP hozta a tőle elvárható, átlagban 18,5 százalékos share-t. Az Éjjel-nappal Budapest szempontjából viszont ez nem volt túl erős hét. Pláne annak fényében, hogy volt már ennél erősebb ellenfelük is ebben a szezonban. A lassan a késő esti sávba átcsúszó Barátok köztnek is voltak már magasabb nézettségű időszakai.

Az elmúlt hét legnézettebb műsora címmel a 18-49 évesek és a teljes lakosság körében is a Sztárban sztár büszkélkedhet. Előbbieknél 389 ezer, utóbbiaknál 1,11 millió nézőt hozott a TV2 műsora. A 18-49 éveseknél második lett az X-Faktor 355 ezer nézővel.

A teljes lakosságnál viszont érdekes módon a vasárnapi RTL Híradó több nézőt (893 ezer) vonzott, mint az X-Faktor (849 ezer). A Ninja Warrior első adása a 18-49-es toplista harmadik helyére futott be a maga 322 ezer nézőjével, a műsor a teljes lakosságnál 825 ezres nézőszámot produkált.

Éppen lecsúszott a 18-49-es toplistáról az M4 Sport vasárnap esti Forma-1 közvetítése, ami a hét 11. legnézettebb műsora volt, miután 181 ezer nézőt ültetett a képernyők elé. A teljes lakosságnál pedig 399 ezren voltak kíváncsiak az autóversenyre. A teljes népességen belül egyébként nem a Forma-1 volt a közmédia legnézettebb műsora, hanem a Duna Tv-n futó Hegyi doktor, a német sorozat több mint félmillió néző vonzott.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

hetitop201742het1849

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
hetitop201742hetteljes

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés

Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...