- Hirdetés -

Felhőre költenek a vállalatok

|

Tíz vállalatból több mint nyolc fektet a felhőbe, de csak minden ötödik képes hatékonyan használni a technológiát – derül ki a Magyarországon is aktív globális IT vállalat, a Unisys friss kutatásából. A több mint kétezer cég megkérdezésével készült tanulmány szerint a gazdasági nyomás dacára a cégek fokozzák a befektetéseket az új technológiákba, de a szakemberhiány és a mesterséges intelligenciával (MI) kapcsolatos etikai aggályok miatt nem mindegyik tudja kiaknázni a digitalizációban rejlő potenciált.

A Unisys tegnap közzétette friss felmérését, amely öt ország több mint 2200 döntéshozójának válaszai alapján ad képet a vállalati szféra új digitális technológiákhoz való hozzáállásáról. A Unisys Cloud Insights 2023 – Akadályoktól az áttörésekig című tanulmány egyik fő tanulsága, hogy a világgazdaság lassulása ellenére a cégek továbbra is fontosnak gondolják, hogy a digitalizációba fektessenek.

A felhő immunis a gazdasági nehézségekre

A kutatásból kiderül, hogy a felhőnek továbbra is fontos szerepet szánnak a cégek: 85%-uk vagy már most fokozza a befektetéseket a technológiába, vagy a következő két évben tervezi ezt. A vállatoknak 36%-a ugyanakkor még a tervezési szakaszban vagy a bevezetés legelején tart, és csak minden ötödik érte el a felhő használatának magas szintjét. Az egyik tanulság az, hogy a cégeknek érdemes arra törekedniük, hogy a maximális értéket hozzák ki meglévő felhőinfrastruktúrájukból, hogy megtérüljön a befektetésük.

Szakemberhiány aggasztja a döntéshozókat

Noha a felhőtechnológiák katalizátorként működnek az üzleti növekedésben, a megfelelő kiaknázásukhoz tehetséges és képzett szakemberekre van szükség. A megkérdezett vállalati IT-vezetők 42%-a fejezte ki aggodalmát amiatt, hogy munkatársaik kellően naprakészek-e a felhőátálláshoz szükséges ismeretek és készségek terén. Emiatt sok szervezet tervezi, hogy képzéseket épít munkafolyamataiba. Különösen nagy hiányosságokat érzékelnek a válaszadók a nem IT jellegű kompetenciák terén, például a kommunikációs készségek (34%), valamint az informatikai és üzlet ismeretek együttes megléte (32%).

Mesterséges intelligencia: lehetőségek és aggályok

A versenyképesség megőrzése érdekében ma már elengedhetetlen, hogy a vállalatok felgyorsítsák az MI alkalmazását. A Unisys tanulmányából azonban kiderül, hogy mindeddig csupán 15%-uk integrálta üzletmenetébe az MI-t, így a fennmaradó 85% azt kockáztatja, hogy MI-vel felvértezett kihívók kezdik ki pozícióját. A cégek több mint fele (55%) azt is elismeri, hogy nem tud eleget az MI etikai vonatkozásairól. A legtöbb válaszadó (43%) szerint a legjobb módszer az etikai aggályok kezelésére az, hogy az emberek rendszeresen felülvizsgálják a mesterséges intelligencia modelljeit és eredményeit. Ez a megközelítés garantálja, hogy az emberek aktívan részt vesznek a döntéshozatali folyamatban, erősítve az MI felelős használatának társadalmi elfogadottságát.

Túlélni a kibervihart

A vállalatok zöme szerint a kibertámadások elkerülhetetlenek, 78%-uk úgy véli, hogy számolnia kell behatolási kísérletekkel. Ennek ellenére csak 58%-uk proaktív a biztonsági rések és fenyegetések kezelésében, míg 42%-uk csupán reagál a bekövetkezett incidensekre. A jelentés azt is kiemeli, hogy a cégek mindössze 43%-a alkalmazta a Zero Trust modellt, amely kulcsfontosságú az ellenálló képesség kialakításában. (A Zero Trust lényege, hogy minden hálózati elemet és felhasználót folyamatosan ellenőrizni kell az azonosítás és hozzáférés szempontjából.)

„Minden vállalatot agilisabbá tehet, ha a felhőre kifejlesztett technológiákra összpontosít és középpontba helyezi a digitális átállást, és mindez egyértelműen pozitív hatással lehet növekedési potenciáljára – mondta el a jelentés kapcsán Manju Naglapur, a Unisys felhő-, alkalmazás- és infrastruktúra-megoldásokért felelős alelnöke. – Ha sikerül összehangolni az informatikai döntéshozók és a felsővezetés hozzáállását a modern technológiákhoz, például a mesterséges intelligencia etikus használatához, az jótékony hatással lehet az üzleti eredményekre.”

A Unisys Cloud Insights tanulmány 2023-as kiadása öt országban (Egyesült Államok, Egyesült Királyság, Németország, Ausztrália, Új-Zéland) 2264 felsővezető, IT-vezető és fejlesztő válaszai alapján készült.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...