- Hirdetés -

Félig kint vagyunk a vízből – interjú Palocsay Gézával

|

- Hirdetés -

Komoly befolyással lehet a gazdasági helyzet alakulására, hogy megrendezik-e az idei két nagy sporteseményt, az olimpiát és a foci Eb-t, és ha igen, akkor milyen formában – állítja Palocsay Géza. Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt a cég tavalyi évéről és az idei tervekről, kitért arra, hogy lehet-e létjogosultsága egy újabb iparági szervezetnek az e-kereskedelemben, valamint elárulta azt is, hogy az idén milyen szintidőt szeretne elérni a féltávú Ironmanen.

– Az elmúlt év nagyon különleges volt, lényegében minden a koronavírus-járványról, a védekezésről és a pandémia gazdasági, társadalmi hatásairól szólt. Véleményed szerint a Covid mennyire fogja meghatározni még az idei évet? Vakcina már van, elkezdődött az oltás is – mikorra rendeződhet a piaci helyzet?

– Az idei év gazdasági eredményei nagyban függnek attól, hogy mi lesz a tavaly elhalasztott sportesemények és nemzetközi zenei fesztiválok sorsa. Az egyre több lemondott zenei rendezvénnyel, az olimpiával, illetve a nálunk is megrendezendő Eb-vel kapcsolatos aktuális hírek sajnos nem annyira kedvező irányba tolják a várakozásaimat. Ezek elmaradása gazdaságilag és kulturálisan is óriási károkat okozhat, és itt nemcsak a televíziós jogdíjak, hirdetési vagy szponzori pénzek csökkenésére gondolok, hanem a szervezésben és a felkészítésben résztvevő hatalmas stábok munkahelyeire is. Ugyanakkor félig már kint vagyunk a vízből. Egyre több vakcina érhető el, és azt látom, hogy az összes kormányzat arra törekszik, hogy lehetőség szerint minél gyorsabban be tudja oltani a lakosságot, hogy a leginkább érintett ágazatok is újraindulhassanak. Ha minden jól megy, akkor a tavalyi nyárhoz hasonlóan, vagy még nagyobb mértékben kinyílhatnak a lehetőségek, az emberek pedig szabadon mozoghatnak, elutazhatnak nyaralni. Világszintű javulást szerintem onnantól várhatunk, ha a nemzetközi mozgáshoz szükséges feltételek a tömegek számára is adottak lesznek.

 

 

– Üzleti szempontból hogyan sikerült az Adevinta 2020-as éve? Sok helyen kellett átmenetileg csökkenteni a béreket, vagy elbocsátani munkatársakat, nálatok is szükség volt ilyen lépésekre?

– Rendkívül fontosnak tartom kiemelni, hogy nem küldtünk el senkit és a béreket sem csökkentettük. Annak ellenére, hogy 2020 üzleti szempontból elképesztő kihívásokat hozott, nagyon komolyan invesztáltunk a csapatba: év elején 106-an voltunk, az év végére pedig 128 főre bővültünk. Ha pedig a pénzügyi eredményeket nézzük, a múlt évet 4,1 milliárd forintos bevétellel zártuk, ami 10 százalékos csökkenés az egy évvel korábbihoz képest. Míg 2019-ben 26, addig tavaly 22 százalék volt a forgalomhoz képest az EBITDA-eredményünk, ami 940 millió forintot jelentett.

– Az elmúlt években folyamatosan jelentek meg nálatok az új szolgáltatások. Tavaly is tudtátok folytatni az ilyen jellegű üzletfejlesztést?

Igen, a vírushelyzetre reagálva a Háztól Házig szolgáltatásnál például elérhetővé vált a bankkártyás fizetés a GLS-futároknál. Emellett pedig ötezer adásvételhez biztosítottunk ingyenes házhoz szállítást, hogy segítsük a felhasználóinkat. Bővítettük a szállítási szolgáltatók körét és a megrendeléshez kapcsolódó lehetőségeket is: első lépcsőben az eladóknak vált elérhetővé a Foxposttal könnyen megrendelhető hirdetések feladása, hogy az így kínált árucikkeket biztonságosan, az automatánál lehessen kifizetni és átvenni. Ősztől kezdve pedig már a vevők is kezdeményezhetik a csomagautomatás kiszállítás elindulását. A bizalom további növelése érdekében év végén az eladók értékelését is bevezettük a szállítási szolgáltatást igénybe vevő adásvételek esetén. A Használtautónál új kiemelési formával segítettük az érdeklődők tájékoztatását: a hirdetés mellett egyből látható, hogy az adott kereskedés milyen pluszszolgáltatásokat kínál a vásárlóknak a jelenlegi helyzetben, legyen az házhoz szállítás, videotelefonos autóbemutató vagy a vásárló lakhelyéhez közeli tesztvezetési lehetőség. Emellett átalakítottuk a főoldali keresőt, így most már alvázszámra is lehet szűrni, valamint tovább erősítettük az együttműködést azzal a szolgáltatóval, amelynek a támogatásával a felhasználóink a kinézett járművek nemzetközi előéletét is le tudják kérdezni.

– Úgy tudom, meglehetősen home office ellenes vagy. Bejártál végig, vagy „hazarendelted magad” és a többieket is?

Én inkább úgy fogalmaznék, hogy a csapatépítéshez és a csapatmunkához elengedhetetlennek tartom a személyes formában való közös élmények megszerzését. Kétlem, hogy hosszú távon csak virtuális formában fenntartható a hatékony működés, de abban biztos vagyok, hogy a korábban megszokottaktól eltérően kell a munkát megszervezni a járványhelyzet javulásával. Ennek megfelelően kialakítottuk a jövőbeni rugalmas munkavégzéshez szükséges szabályokat és márciusban átépítjük az irodánkat is, hogy az megfeleljen a változó körülményeknek. Tavaly szeptemberben bevezettük a részleges rugalmas munkavégzést, ami azt jelenti, hogy hetente egyszer home office-ban dolgozhatnak a kollégáink. Én egyébként minden munkanapot bent töltöttem.

 

 

– Nagy sportember hírében állsz, régen fociztál, most pedig triatlonozol. Tavaly mennyire koncentráltál az edzésekre?

Rátettem még egy lapáttal, mivel 300 napot sportoltam a 366-ból. Az aktív élet nagyon sokat segített abban, hogy mentálisan egyensúlyban tartsam magam. Mivel eléggé adatalapú ember vagyok, sportolás közben is folyamatosan mérem az adataimat, illetve sokat foglalkozom az egészséges táplálkozással is.

– Milyen sportcélokat tűztél ki erre az évre?

– Nagy vágyam, hogy az összes, tavalyról elmaradt vagy elhalasztott versenyt az idén meg tudják rendezni, és talán nem meglepő, hogy szeretnék javítani a legjobb eredményeimen. Az a tervem az Ironman 70.3-as változatában, amit fél Ironmannek is hívnak (1,9 km úszás, 90 km kerékpározás, félmaraton futás megszakítás nélkül – a szerk.), hogy 5 órán belülre kerülök a jelenlegi 5 óra 10 perchez képest.

– Ugorjunk most vissza bizniszhez! Az Adevintánál üzleti szempontból mik az idei tervek? Folytatódik-e a tavalyi jelentős létszámbővítés?

Úgy látom, hogy 2021 gazdaságilag nehezebb lesz, mint a tavalyi év volt, így egyelőre nagyon konzervatívan terveztünk. Most azzal számolunk, hogy az árbevételeink a 2020-as eredmények alatt maradnak. Negyedévente felülvizsgáljuk az év hátralévő részére vonatkozó várakozásainkat, és bízom benne, hogy végül mégsem zárunk rosszabb esztendőt, mint a tavalyi. Az idén a fejlesztéseinknél és a kommunikációnkban is az applikációk kerülnek előtérbe, és dolgozunk tovább azon, hogy a szolgáltatásainkon keresztül folyó tranzakciók is jelentősen növekedjenek. A csapat fejlesztése szintén folytatódik, jelenleg közel 20 nyitott pozíciónk van, és szeretném, ha az év első felében lezárhatnánk a tavaly indított vezetői szintű szervezeti változásokat, illetve stabilizálhatnánk a cég menedzsmentcsapatát.

 

 

– A hazai e-kereskedelmi piac tavaly a járvány hatására ugrásszerű fejlődésen ment át, és most egy új iparági szervezet formálódik, amelynek a létrehozásában te is közreműködsz. Mi indokolja, hogy az Ecommerce Hungary mellett legyen másik szakmai érdekképviselete a szektornak?

Az új szervezet alapítóinak célja egy diverz összetételű, széles spektrumú, valós piaci súly mentén szerveződő érdekképviselet felépítése, ami ezáltal képes a kereskedelem átalakulásának, fejlődésének hatékony támogatására, valamint a szabályozótestületek munkájának naprakész segítésére. Úgy gondolom, hogy szükség van egy olyan fórumra, ahol a hazai online szakma nagy forgalmat bonyolító képviselői, valamint az internetes értékesítéshez közvetlenül kapcsolódó területeken működő cégek, így például a csomaglogisztikai, fizetési megoldást, piacteret, hirdetési és webshopplatformot szolgáltatók foglalnak helyet, megosztják egymással a tapasztalataikat és együtt keresnek megoldást az iparágat érintő problémákra. Nem az a célunk, hogy az új szervezetben több száz tagunk legyen, inkább az, hogy 20-30, a saját területén meghatározó vállalkozás képviseltesse magát. Jelen pillanatban nem látom, hogy az e-kereskedelem mint iparág kellő hatékonysággal lenne képviselve akár kormányzati, akár nemzetközi színtéren. Nincs szakmai képviselet, egységes hang, amin keresztül törvényhozási folyamatban, szabályozási kérdésekben kifejthetnénk a véleményünket vagy segíthetnénk a kormányzatot. Úgy látom, két területen sokkal aktívabb kommunikációra lenne szükség. Az egyik az adatvédelem és az adatfelhasználás, ezekben a témákban aktívabb párbeszéd kellene a kormányzat és a piaci szereplők között. Nagyon megnőtt az online vásárlók száma, óriási mennyiségű pénz jelent meg az e-kereskedelemben, és ez magával hozta azt a jelenséget, hogy nagyon sok csaló igyekszik megszerezni a felhasználók bankkártyaadatait. A saját tapasztalatom is az, hogy a hatóságok nincsenek felkészülve az ilyen ügyekre, ez pedig megrendítheti a bizalmat, és összességében rossz hatással lehet a piacra – ez lenne a másik terület, ahol sokkal aktívabban kell majd fellépnünk.

 

 

Kalocsai Zoltán

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...

Listázzák a cégek a koronavírusos dolgozókat

A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a munkavállalók egészségi állapotának nyomon követése is kiemelt jelentőségű területté vált. Mára a cégek több...

Kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Évek óta az látszik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa...

Az eMAGról beszéltek legtöbben a neten

Novemberben több mint 27 ezer bejegyzés született a magyar internetezők körében a Black Friday-ről, ezek az online tartalmak 48 milliós elérést generáltak az akciós időszak alatt. A SentiOne november 1-30-ig vizsgálta meg a hazai...

Rácáfolt a chiphiányra a Black Friday

Nem éreztette hatását az elektronikai eszközökhöz nélkülözhetetlen félvezető alkatrészek hiánya a MediaMarkt Black November akciósorozatának eredményein. 2021 akciós időszakának forgalma több mint 10 százalékkal múlta fölül az előző évit. Az idei slágertermék a nagyértékű...

Folyamatosan támadják a vállalkozásokat

A mikro-, kis- és középvállalkozások felét érte már támadás az interneten. Leginkább adathalász levelekkel bombázták őket, de nagyjából minden nyolcadik cégnek törték már fel weboldalát, közösségi média felületét vagy próbálkoztak meg ezzel. Legnagyobb veszélyben...

Harminc milliárd fölött költ tartalomra a Disney

Jövőre jelentősen megnöveli a tartalomra szánt költségvetését a Disney, a társaság majdnem kétszer annyit költ majd, mint legnagyobb riválisa, a Netflix. A vállalat célja, hogy erősítse pozícióját a streaming piacon, és az előrejelzések szerint...

Változásokat jelentett be az LG

Az LG Electronics (LG) bejelentette, hogy William Cho stratégiai igazgatói posztja mellett december 1-jétől a vezérigazgatói teendőket is átveszi. Cho 2019 óta a vállalat legfőbb stratégája, korábban az LG North America elnökeként hat évig...

Díjazták a K&H információbiztonsági csapatát

A digitális forradalom közepette a korábbinál is nagyobb hangsúlyt kap a biztonságos bankolás, amit a K&H információbiztonsági csapata által működtetett robosztus informatikai rendszer biztosít az ügyfeleknek. A K&H most kiemelkedő elismerésben részesült, elnyerte ugyanis...

Kódolatlan csatornával készül az ünnepre a Telekom

A TV2 Séf csatorna decemberben kódolatlanul érhető el a Magyar Telekom kínálatában Telekom TV, IPTV és SAT TV előfizetők számára, így a karácsony előtti időszakban érdemes lesz a 7. csatornahelyre kapcsolni. A december a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az európaiak fele aggódik csak a kiberbiztonság miatt

Az európai uniós állampolgárok mindössze 56 százaléka jelezte az Eurobarométer felmérésében, hogy aggódik a kibertámadások és kiberbűnözés miatt. A megkérdezettek 80 százaléka szerint a digitális eszközök használata ugyanannyi előnnyel jár, mint hátránnyal. Az Európai Unió...

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...

Listázzák a cégek a koronavírusos dolgozókat

A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a munkavállalók egészségi állapotának nyomon követése is kiemelt jelentőségű területté vált. Mára a cégek több...

Kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Évek óta az látszik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa...

Az eMAGról beszéltek legtöbben a neten

Novemberben több mint 27 ezer bejegyzés született a magyar internetezők körében a Black Friday-ről, ezek az online tartalmak 48 milliós elérést generáltak az akciós időszak alatt. A SentiOne november 1-30-ig vizsgálta meg a hazai...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

DATA