- Hirdetés -

Félig kint vagyunk a vízből – interjú Palocsay Gézával

|

- Hirdetés -

Komoly befolyással lehet a gazdasági helyzet alakulására, hogy megrendezik-e az idei két nagy sporteseményt, az olimpiát és a foci Eb-t, és ha igen, akkor milyen formában – állítja Palocsay Géza. Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt a cég tavalyi évéről és az idei tervekről, kitért arra, hogy lehet-e létjogosultsága egy újabb iparági szervezetnek az e-kereskedelemben, valamint elárulta azt is, hogy az idén milyen szintidőt szeretne elérni a féltávú Ironmanen.

– Az elmúlt év nagyon különleges volt, lényegében minden a koronavírus-járványról, a védekezésről és a pandémia gazdasági, társadalmi hatásairól szólt. Véleményed szerint a Covid mennyire fogja meghatározni még az idei évet? Vakcina már van, elkezdődött az oltás is – mikorra rendeződhet a piaci helyzet?

– Az idei év gazdasági eredményei nagyban függnek attól, hogy mi lesz a tavaly elhalasztott sportesemények és nemzetközi zenei fesztiválok sorsa. Az egyre több lemondott zenei rendezvénnyel, az olimpiával, illetve a nálunk is megrendezendő Eb-vel kapcsolatos aktuális hírek sajnos nem annyira kedvező irányba tolják a várakozásaimat. Ezek elmaradása gazdaságilag és kulturálisan is óriási károkat okozhat, és itt nemcsak a televíziós jogdíjak, hirdetési vagy szponzori pénzek csökkenésére gondolok, hanem a szervezésben és a felkészítésben résztvevő hatalmas stábok munkahelyeire is. Ugyanakkor félig már kint vagyunk a vízből. Egyre több vakcina érhető el, és azt látom, hogy az összes kormányzat arra törekszik, hogy lehetőség szerint minél gyorsabban be tudja oltani a lakosságot, hogy a leginkább érintett ágazatok is újraindulhassanak. Ha minden jól megy, akkor a tavalyi nyárhoz hasonlóan, vagy még nagyobb mértékben kinyílhatnak a lehetőségek, az emberek pedig szabadon mozoghatnak, elutazhatnak nyaralni. Világszintű javulást szerintem onnantól várhatunk, ha a nemzetközi mozgáshoz szükséges feltételek a tömegek számára is adottak lesznek.

 

 

– Üzleti szempontból hogyan sikerült az Adevinta 2020-as éve? Sok helyen kellett átmenetileg csökkenteni a béreket, vagy elbocsátani munkatársakat, nálatok is szükség volt ilyen lépésekre?

– Rendkívül fontosnak tartom kiemelni, hogy nem küldtünk el senkit és a béreket sem csökkentettük. Annak ellenére, hogy 2020 üzleti szempontból elképesztő kihívásokat hozott, nagyon komolyan invesztáltunk a csapatba: év elején 106-an voltunk, az év végére pedig 128 főre bővültünk. Ha pedig a pénzügyi eredményeket nézzük, a múlt évet 4,1 milliárd forintos bevétellel zártuk, ami 10 százalékos csökkenés az egy évvel korábbihoz képest. Míg 2019-ben 26, addig tavaly 22 százalék volt a forgalomhoz képest az EBITDA-eredményünk, ami 940 millió forintot jelentett.

– Az elmúlt években folyamatosan jelentek meg nálatok az új szolgáltatások. Tavaly is tudtátok folytatni az ilyen jellegű üzletfejlesztést?

Igen, a vírushelyzetre reagálva a Háztól Házig szolgáltatásnál például elérhetővé vált a bankkártyás fizetés a GLS-futároknál. Emellett pedig ötezer adásvételhez biztosítottunk ingyenes házhoz szállítást, hogy segítsük a felhasználóinkat. Bővítettük a szállítási szolgáltatók körét és a megrendeléshez kapcsolódó lehetőségeket is: első lépcsőben az eladóknak vált elérhetővé a Foxposttal könnyen megrendelhető hirdetések feladása, hogy az így kínált árucikkeket biztonságosan, az automatánál lehessen kifizetni és átvenni. Ősztől kezdve pedig már a vevők is kezdeményezhetik a csomagautomatás kiszállítás elindulását. A bizalom további növelése érdekében év végén az eladók értékelését is bevezettük a szállítási szolgáltatást igénybe vevő adásvételek esetén. A Használtautónál új kiemelési formával segítettük az érdeklődők tájékoztatását: a hirdetés mellett egyből látható, hogy az adott kereskedés milyen pluszszolgáltatásokat kínál a vásárlóknak a jelenlegi helyzetben, legyen az házhoz szállítás, videotelefonos autóbemutató vagy a vásárló lakhelyéhez közeli tesztvezetési lehetőség. Emellett átalakítottuk a főoldali keresőt, így most már alvázszámra is lehet szűrni, valamint tovább erősítettük az együttműködést azzal a szolgáltatóval, amelynek a támogatásával a felhasználóink a kinézett járművek nemzetközi előéletét is le tudják kérdezni.

– Úgy tudom, meglehetősen home office ellenes vagy. Bejártál végig, vagy „hazarendelted magad” és a többieket is?

Én inkább úgy fogalmaznék, hogy a csapatépítéshez és a csapatmunkához elengedhetetlennek tartom a személyes formában való közös élmények megszerzését. Kétlem, hogy hosszú távon csak virtuális formában fenntartható a hatékony működés, de abban biztos vagyok, hogy a korábban megszokottaktól eltérően kell a munkát megszervezni a járványhelyzet javulásával. Ennek megfelelően kialakítottuk a jövőbeni rugalmas munkavégzéshez szükséges szabályokat és márciusban átépítjük az irodánkat is, hogy az megfeleljen a változó körülményeknek. Tavaly szeptemberben bevezettük a részleges rugalmas munkavégzést, ami azt jelenti, hogy hetente egyszer home office-ban dolgozhatnak a kollégáink. Én egyébként minden munkanapot bent töltöttem.

 

 

– Nagy sportember hírében állsz, régen fociztál, most pedig triatlonozol. Tavaly mennyire koncentráltál az edzésekre?

Rátettem még egy lapáttal, mivel 300 napot sportoltam a 366-ból. Az aktív élet nagyon sokat segített abban, hogy mentálisan egyensúlyban tartsam magam. Mivel eléggé adatalapú ember vagyok, sportolás közben is folyamatosan mérem az adataimat, illetve sokat foglalkozom az egészséges táplálkozással is.

– Milyen sportcélokat tűztél ki erre az évre?

– Nagy vágyam, hogy az összes, tavalyról elmaradt vagy elhalasztott versenyt az idén meg tudják rendezni, és talán nem meglepő, hogy szeretnék javítani a legjobb eredményeimen. Az a tervem az Ironman 70.3-as változatában, amit fél Ironmannek is hívnak (1,9 km úszás, 90 km kerékpározás, félmaraton futás megszakítás nélkül – a szerk.), hogy 5 órán belülre kerülök a jelenlegi 5 óra 10 perchez képest.

– Ugorjunk most vissza bizniszhez! Az Adevintánál üzleti szempontból mik az idei tervek? Folytatódik-e a tavalyi jelentős létszámbővítés?

Úgy látom, hogy 2021 gazdaságilag nehezebb lesz, mint a tavalyi év volt, így egyelőre nagyon konzervatívan terveztünk. Most azzal számolunk, hogy az árbevételeink a 2020-as eredmények alatt maradnak. Negyedévente felülvizsgáljuk az év hátralévő részére vonatkozó várakozásainkat, és bízom benne, hogy végül mégsem zárunk rosszabb esztendőt, mint a tavalyi. Az idén a fejlesztéseinknél és a kommunikációnkban is az applikációk kerülnek előtérbe, és dolgozunk tovább azon, hogy a szolgáltatásainkon keresztül folyó tranzakciók is jelentősen növekedjenek. A csapat fejlesztése szintén folytatódik, jelenleg közel 20 nyitott pozíciónk van, és szeretném, ha az év első felében lezárhatnánk a tavaly indított vezetői szintű szervezeti változásokat, illetve stabilizálhatnánk a cég menedzsmentcsapatát.

 

 

– A hazai e-kereskedelmi piac tavaly a járvány hatására ugrásszerű fejlődésen ment át, és most egy új iparági szervezet formálódik, amelynek a létrehozásában te is közreműködsz. Mi indokolja, hogy az Ecommerce Hungary mellett legyen másik szakmai érdekképviselete a szektornak?

Az új szervezet alapítóinak célja egy diverz összetételű, széles spektrumú, valós piaci súly mentén szerveződő érdekképviselet felépítése, ami ezáltal képes a kereskedelem átalakulásának, fejlődésének hatékony támogatására, valamint a szabályozótestületek munkájának naprakész segítésére. Úgy gondolom, hogy szükség van egy olyan fórumra, ahol a hazai online szakma nagy forgalmat bonyolító képviselői, valamint az internetes értékesítéshez közvetlenül kapcsolódó területeken működő cégek, így például a csomaglogisztikai, fizetési megoldást, piacteret, hirdetési és webshopplatformot szolgáltatók foglalnak helyet, megosztják egymással a tapasztalataikat és együtt keresnek megoldást az iparágat érintő problémákra. Nem az a célunk, hogy az új szervezetben több száz tagunk legyen, inkább az, hogy 20-30, a saját területén meghatározó vállalkozás képviseltesse magát. Jelen pillanatban nem látom, hogy az e-kereskedelem mint iparág kellő hatékonysággal lenne képviselve akár kormányzati, akár nemzetközi színtéren. Nincs szakmai képviselet, egységes hang, amin keresztül törvényhozási folyamatban, szabályozási kérdésekben kifejthetnénk a véleményünket vagy segíthetnénk a kormányzatot. Úgy látom, két területen sokkal aktívabb kommunikációra lenne szükség. Az egyik az adatvédelem és az adatfelhasználás, ezekben a témákban aktívabb párbeszéd kellene a kormányzat és a piaci szereplők között. Nagyon megnőtt az online vásárlók száma, óriási mennyiségű pénz jelent meg az e-kereskedelemben, és ez magával hozta azt a jelenséget, hogy nagyon sok csaló igyekszik megszerezni a felhasználók bankkártyaadatait. A saját tapasztalatom is az, hogy a hatóságok nincsenek felkészülve az ilyen ügyekre, ez pedig megrendítheti a bizalmat, és összességében rossz hatással lehet a piacra – ez lenne a másik terület, ahol sokkal aktívabban kell majd fellépnünk.

 

 

Kalocsai Zoltán

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre többet kérnek a munkavállalók

2020 óta évről évre 12 százalékot emelkedtek átlagosan a munkavállalói nettó bérigények Magyarországon. Ezzel párhuzamosan a cégek többsége is dolgozik a bérfejlesztéseiken a munkavállalóik megtartása érdekében, lekövetve az inflációt – derül ki a Profession.hu...

Közel félmilliárddal nő a streaming előfizetések száma

A 2021 és 2027 közötti időszakban közel félmilliárddal nő a streaming előfizetések száma a Digital TV Research friss előrejelzése szerint. A vizsgált időszak végére a Disney+ megelőzi a Netflixet. A prognózis szerint 2027-re 1,69...

Hosszú szünet után visszatér a Főzdefeszt

Még 2011-ben, a Mikszáth téren rendezték meg az első Főzdefesztet, az esemény is szerepet játszott abban, hogy beindult itthon a kézműves sörök forradalma. Hat év szünet után idén visszatér a rendezvény, június közepén a...

Minden patika! – Így kampányol Istenes Bence a Rossmannak

Új kampányt indított a Rossmann, amelynek gyártója és főszereplője Istenes Bence. A Rossmann futár-kampánnyal a cég azt a szolgáltatást népszerűsíti, amellyel az online felületükön vásárlók 5 órán belül hozzájuthatnak a megrendelt árukhoz Budapesten és...

Rekordáron kelt el két Star Wars plakát Budapesten

Hazai viszonylatban rekordáron kelt el a Falra fel! 7.0 plakátaukcióján több tétel is egy budapesti árverésen. Star Wars poszterért magyarországi teremárverésen ennyit korábban még senki sem fizetett: a kalapács egymillió-kétszázezer, valamint egymillió forintnál csapott...

Elszállhat a nyári táborok ára

Egyre több táborszervező kénytelen megemelni a táborok árait a megnövekedett költségeik miatt, így a vakáció programok díjai is eltérhetnek akár két hét múlva is a mostanitól. A már lefoglalt táborok árait tartják a táboroztatók...

Nagy változás a budapesti plázában

A hazai bevásárlóközpontok közül elsőként a Westend tette lehetővé a teljesen automatizált, okos mobilitási megoldásokkal bővített parkolás lehetőségét. Mostantól nincs szükség sem papíralapú parkolójegyre, sem aprópénzre, csupán indulás előtt egy egyszeri, gyors applikációs regisztrációt...

Fiataloknak kínál munkalehetőséget a Lufthansa

A Lufthansa Systems Hungária feltett szándéka, hogy a jövő IT szakemberei számára vonzó karrierlehetőséget és hosszútávú perspektívát kínáljon egy egyedi területen. A légiközlekedési informatika egyik piacvezető vállalata ennek érdekében idén is elindítja IT Young...
tévé tévézés nézőszám

Nézettség: átok van a balatoni sorozatokon

A kereskedelmi célcsoportnál A mi kis falunk, a teljes lakosságnál pedig a Tények bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának. Az RTL-es Konyhafőnök továbbra is kifejezetten erős nézettséget hozott, a TV2-s Drágám, add az életed...

Új elnökségi tagok a DIMSZ-ben

Megtartotta idei éves tisztújító közgyűlését a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ), ahol több pozíció megerősítése mellett új elnökségi tagokat is választott a tagság.Május elején tartotta rendes éves tisztújító ülését a szövetség, ahol Huszics...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így változtak online vásárlási szokásaink

Az online vásárolható szolgáltatások terén megváltoztak a szokásaink az elmúlt két évben: óvatosabban döntünk, átalakult a keresett szolgáltatások köre, miközben a döntés ideje egyre inkább az utolsó pillanatra tolódik, így előtérbe kerültek a last...

Egyre többet kérnek a munkavállalók

2020 óta évről évre 12 százalékot emelkedtek átlagosan a munkavállalói nettó bérigények Magyarországon. Ezzel párhuzamosan a cégek többsége is dolgozik a bérfejlesztéseiken a munkavállalóik megtartása érdekében, lekövetve az inflációt – derül ki a Profession.hu...

Közel félmilliárddal nő a streaming előfizetések száma

A 2021 és 2027 közötti időszakban közel félmilliárddal nő a streaming előfizetések száma a Digital TV Research friss előrejelzése szerint. A vizsgált időszak végére a Disney+ megelőzi a Netflixet. A prognózis szerint 2027-re 1,69...

Hosszú szünet után visszatér a Főzdefeszt

Még 2011-ben, a Mikszáth téren rendezték meg az első Főzdefesztet, az esemény is szerepet játszott abban, hogy beindult itthon a kézműves sörök forradalma. Hat év szünet után idén visszatér a rendezvény, június közepén a...

Minden patika! – Így kampányol Istenes Bence a Rossmannak

Új kampányt indított a Rossmann, amelynek gyártója és főszereplője Istenes Bence. A Rossmann futár-kampánnyal a cég azt a szolgáltatást népszerűsíti, amellyel az online felületükön vásárlók 5 órán belül hozzájuthatnak a megrendelt árukhoz Budapesten és...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...

A napi pénzügyeket régóta mobilról intézem

Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketingigazgatója   - Februárban indult el az új sárga ajtós kampányotok, milyenek az eddigi visszajelzések, hogyan fogadta a piac, a fogyasztók? - Nagyon hittünk ebben a kampányban, és jól tettük. Az eddig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb Auchan áruházakban lehet majd használt ruhát venni

Éppen két hónapja vágott bele az Auchan Magyarország a jó minőségű, átválogatott, fertőtlenített használt ruhák forgalmazásába, ami olyan népszerű lett, hogy az eddigi hét áruház mellé ma újabb hat csatlakozik. Ezentúl Budakalászon, Óbudán, Fóton,...

Ökotudatos sorsjegyekkel rukkolt elő a Szerencsjáték Zrt.

Új, 100 százalékban újrahasznosított papír alapanyagból gyártott, környezetbarát sorsjegyeket vezetett be a Szerencsejáték Zrt., amelyre Magyarországon eddig még nem volt példa. Az Ökokaland sorsjegypár főnyereménye 50, illetve 75 millió forint.A Szerencsejáték Zrt. stratégiai céljaival...

Izgalmas ötletekkel tennék fenntarthatóbbá a jövőt a fiatalok

A program utolsó fázisára készülnek a Samsung x EdisonKids Megoldások a holnapért kihívás résztvevői, a zsűri tagjai szerint pedig idén is ígéretes ötleteket hoztak magukkal a fiatalok. Több mint 300 diák és tanár vett...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....