- Hirdetés -

Felpezsdült a piac

|

Nőtt a háztartások sávszélesség-igénye, az átlagos mobil-adatfogyasztás pedig éves összevetésben közel 30 százalékos növekedést mutat – számolt be a trendekről Rékasi Tibor. A Magyar Telekom vezérigazgatója beszélt a hálózatfejlesztési terveikről és arról is, hogy miért fontos a digitalizáció a vállalkozásoknak.

- Mely területeken történt a legnagyobb előrelépés a digitalizáció kapcsán és hol kellene erősítenünk, hogy versenyképesebb legyen a gazdaságunk?

- A konnektivitás az elmúlt évtizedekben gyökeresen átalakította a környezetünket, a radikális változások soha nem látott sebességgel és léptékkel mennek végbe. Úgy látjuk, hogy a korszerű távközlési infrastruktúra alapvető feltétele annak, hogy a magánemberek, a vállalkozások, a települések sikeres szereplői lehessenek az elkerülhetetlen digitális átalakulásnak. Trendként említhető, hogy nőtt a háztartások sávszélesség iránti igénye, emellett az adatfelhasználás is évről évre intenzíven bővül, az átlagos mobil-adatfogyasztás éves összehasonlításban közel 30 százalékos növekedést mutat, az egy főre jutó havi átlagos mobil-adatforgalom 8,5 GB körül mozog.

- Melyek lehetnek azok a technológiák, amelyek meghatározzák a következő évek digitalizációs folyamatait?

- A jövőben azoknak a cégeknek lesz esélyük sikeresen működni, amelyek gyorsan, rugalmasan tudnak alkalmazkodni a rohamléptekben alakuló piaci környezethez, az ügyfelek folyamatosan változó igényeihez. Mindemellett nem kétséges, hogy az új megatrendek és technológiák (IoT, Big Data, MI, 5G) elterjedésével alaposan megváltozik majd valamennyi iparág az elkövetkező években. Jól látszik az is, hogy a hazai piac is felpezsdült az elmúlt hónapokban, és ennek hatását igazán csak a jövő évben fogjuk látni.

- A Magyar Telekom fejlesztési terveiben mik a fő irányvonalak?

- Hálózatfejlesztéseinkkel kívánunk hozzájárulni az ország digitalizációs céljaihoz. Az idén is tovább folytattuk az elmúlt években megkezdett stratégiánkat, azaz hogy a digitalizáció segítségével mindenki előrébb léphessen az életében. Célunk, hogy minőségi hálózatunkkal és eszközeinkkel mindenkit bekapcsoljunk a lehetőségek világába. A Magyar Telekom az elmúlt hat évben több mint 300 milliárd forintot költött Magyarországon mobil- és vezetékes hálózatainak infrastruktúra-fejlesztésére. Optikai és kábelhálózatunk ma már több mint 3,3 millió otthon és vállalkozás számára kínál gigabites hálózaton szolgáltatást.

- Kitart jövőre is a digitalizációs lendület, vagy a gazdasági nehézségek lassulást hoznak ezen a területen is?

- Ezt a folyamatot nem lehet megállítani, épp ellenkezőleg, a mi dolgunk, hogy segítsük a gazdasági élet szereplőit, hogy magas színvonalú és biztonságos megoldásokhoz jussanak Magyarországon. Meggyőződésünk, hogy a digitalizáció segítségével ütésállóbbá, alkalmazkodóképesebbé válhat minden vállalkozás. 2022-ben készítettünk egy felmérést a hazai kkv-k körében, amely rávilágított arra, hogy az IT-érintett mikro- és kkv-vállalatok közül minden harmadik mondja azt, hogy az IT fejlesztési/kiadási terveiket növelni kell, mert a gyorsuló digitalizáció elősegíti az üzlet fejlődését.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...