- Hirdetés -

Felpörgeti a hazai divatipart a Hiventures

|

- Hirdetés -

Olyan nagy növekedési potenciállal rendelkező, divat- és design szektorba tartozó vállalkozások finanszírozását kezdte meg a Hiventures, amelyek a tőkebefektetésnek köszönhetően ötleteik megvalósításával, márkaépítéssel innovatív terméket, szolgáltatást hozhatnak létre, vezethetnek be a nemzetközi piacra. A magyarországi divat- és design ipari ágazat fellendítésében a Hiventures szakmai partnere a Magyar Divat & Design ügynökség.

A Hiventures által kezelt 5 milliárd forint keretösszegű Divat & Design Tőkealap a hagyományos, több éve működő márkák mellett a technológiai újításokat is tartalmazó startupok forráshoz jutását egyaránt célozza. A Tőkealap befektetési fókuszában ennek megfelelően a kreatív iparági szektorban tevékenykedő fejlődőképes, itthon már több éves tapasztalattal bíró, stabilan működő, de az érett fázist még nem elérő, valamint az induló, illetve fiatal kis- és középvállalatok egyaránt megtalálhatóak.

„A magyar GDP közel 4%-át adó kreatív iparág – még a mostani gazdasági válságban elszenvedett visszaesése ellenére is – egyre markánsabban látható itthon és külföldön is. A divat, a design, a divat technológia, a design technológia mind olyan szakágazat, ahol a hozzáadott érték Magyarországon belül termelődik meg, hazai munkavállalókkal és javarészt helyi beszállítókkal, hozzájárulva a gazdaságfejlesztési elképzelésekhez. A kreatív ipari cégek a hagyományos banki eszközökkel nehezen finanszírozhatóak, és az sem várható, hogy jelentős mértékű hazai, vagy külföldi magántőke jelenne esetükben meg, különösen nem a korai fázisú vállalkozások finanszírozására. Ezen vállalkozások termékeinek megvalósításához, a nemzetközi piacokon történő megjelenésükhöz az állami szerepvállalás különösen indokolt. Az általunk kezelt tőkealap a piacon megjelent új lehetőségként tőkeági finanszírozással járul hozzá a divat- és designipar stabilitásához és fejlődéséhez. Célunk pénzügyi partnerként hosszú távon finanszírozást biztosítani az új vagy korai fázisú kreatív ipari vállalkozások növekedéséhez, valamint a korábban jól működő, de a járvány okozta krízisben nehéz helyzetbe került cégeknek mentőövet nyújtani” – mondta el Katona Bence, a Hiventures Zrt. vezérigazgatója a kreatív ipar jelentőségét kiemelve.

A divat és designiparágban – amelyen a fashiontech cégektől a designbútorok gyártásáig nagyon sok mindent értünk – egyre inkább teret nyerő innovatív megoldások megmutatkozhatnak például a textíliák, ruházati cikkek, egyéb divatcikkek vagy bútorok tervezésében és gyártásában, az automatizálásban, de egyre több esetben találkozhatunk 3D modellezéssel és tervezéssel, alternatív és fenntartható alapanyagokkal, a személyre szabást segítő szoftverrel vagy mesterséges intelligencia segítségével végzett munkafolyamattal.

A hazai divat- és designipari vállalkozások innovatív kezdeményezéseinek támogatásában a Hiventures szakmai partnere a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ). Együttműködésük fontos eleme a tudástranszfer, melynek keretében a Hiventures üzleti szakembereket delegál a MDDÜ vállalkozásokat érintő mentorprogramjaira, eseményeire, akik előadásokkal és üzletviteli tanácsokkal segítik a jelölteket. Emellett az MDDÜ divat- és designipari szakértelmével véleményezi a Hiventureshöz beérkező iparágspecifikus projekteket, segíti a Hiventures iparági befektetési folyamatát, továbbá az alapítók márka- és piacépítési törekvéseit. A HFDA Startup Program keretébe pedig a Hiventures és az MDDÜ közös egyetemi „startup képzéseket” indít, mely a divat- és designipart érintő innovatív ötlettel rendelkező csapatok sikeres vállalkozás indítását célozza és melynek végén a kiválasztott projektek a Hiventures 15 millió forintos inkubációs befektetésében, valamint az MDDÜ szakmai támogatásában részesülhetnek.

„Az iparág integratív, koordinatív szervezeteként a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) folyamatosan keresi az olyan együttműködéseket hazai, illetve nemzetközi szakmai partnerekkel, amelyek hozzájárulnak a magyar divat- és designipar versenyképességének növeléséhez. A nemzetközi piacokon való helytállás viszont tőkeigényes folyamat, ezért a hazai stabilitáshoz és a külföldi sikerhez a megszerezett tudás mellett elengedhetetlen, hogy a márkák befektetői támogatásban is részesüljenek. Ebben segít a Divat & Design Tőkealap, amely újabb lendületet ad a kreatív szektornak, hiszen a Hiventures a hazai iparági szereplők számára is elérhető, nagymértékű forrásbevonási lehetőséget nyújt, az MDDÜ pedig szakmai partnerként az iparági rálátást biztosítja számukra, miközben ösztönzi a vállalkozásokat üzleti modelljeik megújítására és értékesítési csatornáik újragondolására” – mondta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezetője a szakmai partnerségről és a tőkebefektetések fontosságáról.

A Hiventures Zrt. által kezelt Divat & Design Tőkealap 2020 őszén 3 tőkebefektetésről szóló szerződést írt alá: a Vetlényi Alma tervező nevével fémjelzett Timeless Design Kft-vel, a Zsigmond Dóra tervező nevéhez köthető Zsigmond International Kft-vel, illetve a Cukovy Europe Kft-vel. A tőkealap és a tervezők által közösen alapított vállalkozások mindhárom esetében a tőkebefektetés mellett tagi kölcsönben is részesültek.

Vetlényi Alma tervező a befektetést az alapító márka ismertségének növelésére, az értékesítés támogatására és a márkaépítés megalapozására költi. A befektető elvárása, hogy a korai fázis ellenére már a következő hónapokban elinduljon az árbevétel növekedés és a cég 2021 közepére alkalmassá váljon további tőkebevonásra.

A “ZSIGMOND DORA menswear” hiánypótló férfi divatmárka a hazai piacon. Célja a magyar paraszti kultúra elemeinek modern kontextusba való átültetése, szezonális kollekciókon keresztül. A befektetést többek között márkaépítésre, a piaci ismertségének megerősítésére és a gyártási folyamatok fejlesztésére szeretné fordítani az alapító.

A Cukovy Europe Kft. 2020 januárjában jött létre prémium minőségű női/unisex tollkabátok tervezése, gyártása és értékesítése céljából. Magyar viszonylatban a CUKOVY kíván az első prémium tollkabát márkává válni, a tervek szerint a befektetést a CUKOVY márka ismertségének megerősítésére és a gyártási költségek finanszírozására fogják fordítani.

A Tőkealap 2020 folyamán több alapítóval tervez befektetési szerződést kötni, célja, hogy 2021-re a legnagyobb kreatív ipari portfóliót építse fel Magyarországon.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...

Elindult a V4 Startup Force őszi szemesztere

A Design Terminal startup ösztöndíjprogramjának aktuális szemeszterében négy csapatnak van lehetősége nagyvállalatokkal üzleti kapcsolatot építeni, ezáltal pedig a visegrádi országok felé terjeszkedni vállalkozásukkal. A virtuális valóság segíthet a stroke-on átesett emberek rehabilitációjában. Otthon és...

Usain Bolttal kampányol az Epson

Az Epson bejelentette, hogy partnerséget kötött Usain Bolttal, a világ leggyorsabb emberével. A nyolcszoros olimpiai aranyérmes, és minden idők legnagyobb sprinterének tartott Usain lesz az arca az Epson patronmentes EcoTank nyomtatóit népszerűsítő, nagyszabású kampányának,...

A sport podcastok hozzák a legtöbb hirdetést

Egyre népszerűbbek világszerte és itthon is a podcastok és ennek megfelelően a hirdetők is kezdik felfedezni maguknak ezt a csatornát. Az Omny Studio most közzétett elemzése szerint a programozott hirdetésekből a sport témájú podcastok...

Genfben lesz az HBO új magyar sorozatának premierje

A november 5-14. között megrendezendő A-kategóriás Genfi Nemzetközi Filmfesztiválon lesz november 7-én az HBO A besúgó című új sorozatának a világpremierje. A nyolc részes sorozat története 1985-ben játszódik és a politikai változások küszöbén álló...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...
- Hirdetés -

CMO

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...

DATA