- Hirdetés -

Felpörgeti a klímavédelmet a Schneider Electric

|

Látványosan megerősítette elköteleződését a szén-dioxid-semleges működés iránt a Schneider Electric, három új intézkedéssel pörgeti fel a klímavédelmet. A cég öt évvel előbbre hozta saját karbonsemleges működésének megvalósítását, illetve az ellátási láncához tartozó társaságoknál is ösztönzi a károsanyag-kibocsátás nullára csökkentését, valamint erre szólítja fel a világ többi vállalkozását is.

A Schneider Electric a New York-i ENSZ Klímacsúcs alkalmából jelentett be számottevő intézkedéseket a klímavédelem érdekében. A társaság bővebb ökoszisztémájában öt évvel korábbra, 2025-re hozta előre a szén-dioxid-semleges működés elérését. A második intézkedés részeként a cég 2030-ra nullára csökkenti a gyártás során a károsanyag-kibocsátást, míg a harmadik célkitűzés keretében 2050-re a teljes ellátási láncon belül megvalósítja a zéró károsanyag-kibocsátást. Ezek a célok várhatóan hozzájárulnak az Éghajlatváltozással Foglalkozó Kormányközi Testület (IPCC) azon célkitűzéséhez, hogy a globális hőmérséklet-növekedést 1,5 °C-on tartsák. A Schneider Electric más vállalatokat is felszólít a károsanyag-kibocsátás csökkentésére, illetve arra, hogy termékeiken és szolgáltatásaikon keresztül támogassák ügyfeleiket és partnereiket annak érdekében, hogy azok javítsák működési hatékonyságukat.

„Az éghajlatváltozás jelenti a legnagyobb veszélyt társadalmunk egészségére és jólétére. Együtt kell működnünk, hogy csökkentsük a szén-dioxid-kibocsátást és megállítsuk a globális felmelegedést” – hangsúlyozta Jean-Pascal Tricoire, a Schneider Electric elnök-vezérigazgatója. „A Schneider Electricnél a karbonsemlegesség iránti elkötelezettségünk beépül üzleti döntéseinkbe és a vállalat irányításába, de még többet és gyorsabban kell tennünk. Nem elégszünk meg azzal, hogy megerősítjük saját elkötelezettségünket a szén-dioxid-semleges működés mellett és felgyorsítjuk a karbonsemlegesség megvalósítását célzó tervünket, hanem felszólítunk mindenkit, hogy tegyenek az eddiginél is merészebb lépéseket, és hozzanak létre fenntarthatóbb üzleti modelleket, amelyek elősegítik a szén-dioxid-kibocsátás utáni világ megteremtését.”

A karbonsemlegesség felé vezető úton a Schneider Electric több kezdeményezést is elindított annak érdekében, hogy a változás ne érintse negatívan az egyes közösségeket. A társaság Access to Energy programja 2030 több mint 80 millió embernek biztosít majd energiát, és 2025-ig egymillió, hátrányos helyzetű ember oktatását támogatja.

A társaság várakozásai szerint azáltal, hogy befektetéssel segíti az energetikai startupokat, amelyek tevékenysége hozzájárul a tiszta és megfizethető energiához való hozzáféréshez, két távolabbi célt is szolgál. Egyrészt a nehezen megközelíthető, elzárt területeken – jellemzően Afrikában, Indiában és Délkelet-Ázsiában – számottevő mértékben nőhet a villamos hálózathoz csatlakozó háztartások és kis- és középvállalkozások száma, valamint jelentősen csökkenhet Európában az energiaszegénységgel küzdő háztartások száma.

„Az energiához való hozzáférés alapvető emberi jog, de az is kulcsfontosságú, hogy tisztában legyünk az energiafogyasztás környezetre gyakorolt hatásaival” – jelezte Tricoire. „Meg kell találnunk azt a módszert, amivel az energiaszegénységgel küzdő lakosság számára úgy teremtjük meg az energiához való hozzáférés lehetőségét, hogy az egyben a fenntartható fejlődésüket is szolgálja.”

Együttműködés a karbonsemlegesség érdekében

Az elmúlt 15 évben a Schneider Electric elkötelezte magát amellett, hogy innovatív megoldások és stratégiai intézkedések révén megvalósítsa a szén-dioxid-mentes működést saját maga és ügyfelei számára. Ezeknek a kezdeményezéseknek a sikere teszi lehetővé a társaság számára, hogy előrehozza 2025-re karbonsemlegességi célját, és azon dolgozhasson, hogy 2050-ig a teljes ellátási láncban megvalósuljon a károsanyag-kibocsátás mentes működés.

„A karbonsemlegesség iránti elkötelezettség a teljes ellátási láncunkban egy komoly kihívást jelentő vállalkozás, ami megköveteli a cégektől, hogy új működési modelleket fejlesszenek ki, és fokozzák az együttműködést a beszállítókkal, a partnereikkel és az ügyfeleikkel” – mondta el Gilles Vermot Desroches, a Schneider Electric fenntarthatóságért felelős vezérigazgatója. „Az éghajlatváltozást csak innováció és együttműködés útján lehet legyőzni, és a Schneider Electric továbbra is olyan termékekkel és szolgáltatásokkal vezeti majd ezt a küzdelmet, amelyek elősegítik az érdemi előrelépést az ENSZ fenntartható fejlődési céljai felé.”

A Schneider Electric azzal is jelzi elkötelezettségét a klímaváltozás elleni közös fellépés iránt, hogy olyan termékeket, megoldásokat és szolgáltatásokat fejleszt és kínál, amelyeket a fenntartható működés felé vezető út különböző fázisainál tartó vállalatok egyaránt tudnak alkalmazni. A vállalat belső Smart Factory programja például a Schneider EcoStruxure ™ megoldásait alkalmazza a globális ellátási láncban. A program jól érzékelteti, hogy az EcoStruxure az egyik legjobb megoldás a működési és az energiahatékonyság növelésére, míg a Schneider Energia és Fenntarthatósági Szolgáltatások (ESS) a CO2-kibocsátás számszerűsítésében segítenek az ügyfeleknek, akik így nyomon követhetik, hol tartanak céljaik megvalósításában. A társaság a közelmúltban indította el Schneider Electric Exchange kezdeményezését, ami az energetikai ökoszisztéma megújítását célzó innovatív ötletek közösségi platformja.

“Természetesen magyarországi létesítményeinkben is aktívan teszünk a klímaváltozás ellen, így például zalaegerszegi gyárainkban és a szigetszentmiklósi logisztikai központunkban is megvalósítottunk olyan fejlesztéseket, amelyek segítik a karbonsemlegesség elérése kapcsán megfogalmazott céljaink teljesülését. Nagyon fontos számunkra az is, hogy budapesti központunkban egy közel 100 fős ESS csapat dolgozik azon, hogy elsősorban nyugat-európai ügyfeleinknek hatékony segítséget nyújtsanak a károsanyag-kibocsátásuk csökkentéséhez” – hangsúlyozta Veres Zsolt, a Schneider Electric magyarországi cégvezetője.

A Schneider Electric emellett megerősíti hozzájárulását az SDG17-hez, azáltal, hogy csatlakozik a Business Ambition for 1.5°C kezdeményezéséhez és a Global Compact LEAD csoporthoz.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...