- Hirdetés -

Felpörgeti a műszaki cikkek piacát a turisztikai szektor újraindulása

|

- Hirdetés -

Egyes ágazatok cégei szinte egyáltalán nem vásároltak műszaki cikkeket tavaly a pandémia miatt. Szilágyi Gábor, a MediaMarkt ügyvezető igazgatója szerint a turizmus fellendülésével viszont már most ötödével nőtt az egyes kategóriák forgalma főként e szektor beszerzéseinek köszönhetően.

Az elmúlt egy évben egyes ágazatok cégei teljesen eltűntek a műszaki cikkek vásárlói közül, miután sokuk elhalasztotta beszerzéseit a pandémiát kísérő gazdasági hanyatlás miatt. A legnagyobb visszaesést egyes kereskedelmi területeken, valamint a turizmusban működő vállalatoknál tapasztalta az egyik vezető hazai áruházlánc, a MediaMarkt.

A MediaMarkt adatai szerint a vállalati keresletben tapasztalt visszaesést több kereskedőnél is ellensúlyozta az egészségügynek az előző évihez képest megnövekedett igénye 2020-ban, például az egészségügyben felerősödött az igény a műszaki eszközparkok bővítésére vagy modernizálására. A vállalati ügyfelek kiszolgálásából származó forgalmuk tavalyi 10%-os növekedéséhez ezen kívül, az otthoni munkavégzésre való átállás is nagymértékben hozzájárult. Az irodák kényelmét és tisztaságát biztosító berendezések helyett a biztonságos otthoni munkavégzéshez elengedhetetlen számítástechnikai eszközöket és kiegészítőket vásároltak a cégek munkavállalóik számára.

Szilágyi Gábor, a MediaMarkt ügyvezető igazgatója szerint ezek iránt a termékek iránt megnövekedett igényt nem volt könnyű kielégíteni, hiszen az egész világra kiterjedő időszakos korlátozások miatt volt terület, ahol részlegesen leállt hosszabb-rövidebb időre a gyártás, így bizonytalanná vált a szállítás is, viszont mostanra már a kedvező magyarországi járványadatok miatti korai nyitás érzékelteti hatását a forgalomban. A vállalatoknál, állami intézményekben elkezdték pótolni az elmaradt beszerzéseket, de az ébredező ágazatok közül is kitűnik a szállodai, vendéglátóipari szektor beruházási dinamikája.

„Az elmúlt egy, másfél hónapban nekik köszönhetően erőteljesen nőtt a céges vásárlások száma és értéke a háztartási kis- és nagygépek körében – ismertette Szilágyi. A számok egészen megdöbbentőek: a háztartási kis- és nagygépek, valamint televíziók terén 2019 azonos időszakához – vagyis a járvány előtti évhez – képest is 160%-os átlagos növekedést tapasztalunk. Megjelentek újra vásárlóink között a nagyobb szállodák, fizetővendég-szolgáltatók, üzletek és vendéglátóipari egységek. Úgy tűnik a vendéglátóipar talpon maradt szereplői intenzív és hosszú szezonra készülnek. Első lépésben elavult, elromlott eszközparkjukat cserélik le.”

A MediaMarktból elsősorban hűtőszekrények, mosogatógépek és tűzhelyeket vásárolnak a vendéglátóhelyek és szállodák az elmúlt hónapokban, de hatalmas a forgalomnövekedés vízforralók, porszívók és kávéfőzők területén is. Az ügyvezető 30%-os kosárérték-növekedésről számolt be „Több vállalat vásárol, mint korábban, ráadásul jóval nagyobb összegben. Ennek a hirtelen növekedésnek mind a mértéke, mind a koraisága meglepő.”

A magyarországihoz hasonló korlátozás-feloldások bár még nem jellemzőek világviszonylatban, ám az egyre több országban bejelentett enyhítéseknek köszönhetően az áruszállítás is kezd kiszámíthatóvá, tervezhetővé válni. Ez azt jelenti, a kereskedelem bírni fogja a vásárlási hullámot, a MediaMarkt üzleti forgalma a vállalati ügyfelek körében meg fogja haladni idén az elmúlt 2 év szintjét. A műszaki kiskereskedelem növekedését egy jól sikerült hazai turistaszezon – és a vendéglátás nyári bevételeiből ősszel folytatható eszközbeszerzés – fűtheti tovább.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az Unileverrel bővített a Waberer’s

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége...

Bajban a nyugdíjasok – hiába a jó számok, mégis öregszik a magyar

Habár európai összevetésben a magyar születési ráta különösen 2011-től 2022-ig felettébb kedvezően alakult, mégis fenyeget a társadalom elöregedésének veszélye. Ennek egyik oka a Bankmonitor szakértői szerint az, hogy a szülőképes korú nők száma (a...

A Telekom továbbra is a fenntarthatóságra fókuszál

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. Bár a Magyar Telekom fenntarthatósági törekvéseinek...

Együttműködik az NVIDIA és a Schneider Electric

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként...

Jelentős változások a HVG-nél

Távozik a hvg.hu felelős szerkesztője, Nagy Iván Zsolt, illetve Windisch Judit és Rovó Attila rovatvezetők is elhagyják a portált, a szerkesztőségtől elköszönők között van Dezső András is. A HVG vezetősége a napokban döntött a...

Kiáll a nők mellett a Maltesers

Az ínycsiklandó csokoládégolyóiról híres Maltesers márka idén is megújítja elkötelezettségét a nők támogatására. Büszkén áll azon törekvések előterében, melyek célja a nők társadalmi helyzetének javítása és erősítése. Évek óta kiáll a nők hangjának nemzetközi...

Újra a hazai utakat járják a Google autói

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra. A következő hónapokban az ország számos pontját érintik majd, hogy frissítsék a városok, utak és autópályák nézetét a Google Térképen. A Google Utcaképnek köszönhetően...

Cannes – animációs filmstúdió kap tiszteletbeli Arany Pálma-díjat

Tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap az Oscar-díjas japán animációs filmrendező, forgatókönyvíró Hajao Mijazaki által alapított Ghibli amimációs filmstúdió a 77. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon májusban. A japán rendező az 1979-ben bemutatott Cagliostro vára című egészestés animációs filmmel...

Digitalizáció: nincs érdemi változás a kkv-szektorban

A Digiméter idén már negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét. A főindex értéke százas skálán mérve 40 lett – ugyanez az érték 2020-ban és 2021-ben is 40 volt,...

5G-s újdonságok Barcelonából és videós trendek a BrandManiában

Elrajtol ma az RTL-en a BrandMania 24. évada, a 314. adásban az 5G-s fejlesztések kerülnek terítékre. A stáb Barcelonában, az MWC-n járt utána, hogy hol tartunk most és mit hoz a jövő a mobilhálózatok...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Óriási sportolói csapattal ünnepel a Samsung

Kevesebb mint 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44...

Az Unileverrel bővített a Waberer’s

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége...

Bajban a nyugdíjasok – hiába a jó számok, mégis öregszik a magyar

Habár európai összevetésben a magyar születési ráta különösen 2011-től 2022-ig felettébb kedvezően alakult, mégis fenyeget a társadalom elöregedésének veszélye. Ennek egyik oka a Bankmonitor szakértői szerint az, hogy a szülőképes korú nők száma (a...

A Telekom továbbra is a fenntarthatóságra fókuszál

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. Bár a Magyar Telekom fenntarthatósági törekvéseinek...

Együttműködik az NVIDIA és a Schneider Electric

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...