- Hirdetés -

Felpörgeti a műszaki cikkek piacát a turisztikai szektor újraindulása

|

- Hirdetés -

Egyes ágazatok cégei szinte egyáltalán nem vásároltak műszaki cikkeket tavaly a pandémia miatt. Szilágyi Gábor, a MediaMarkt ügyvezető igazgatója szerint a turizmus fellendülésével viszont már most ötödével nőtt az egyes kategóriák forgalma főként e szektor beszerzéseinek köszönhetően.

Az elmúlt egy évben egyes ágazatok cégei teljesen eltűntek a műszaki cikkek vásárlói közül, miután sokuk elhalasztotta beszerzéseit a pandémiát kísérő gazdasági hanyatlás miatt. A legnagyobb visszaesést egyes kereskedelmi területeken, valamint a turizmusban működő vállalatoknál tapasztalta az egyik vezető hazai áruházlánc, a MediaMarkt.

A MediaMarkt adatai szerint a vállalati keresletben tapasztalt visszaesést több kereskedőnél is ellensúlyozta az egészségügynek az előző évihez képest megnövekedett igénye 2020-ban, például az egészségügyben felerősödött az igény a műszaki eszközparkok bővítésére vagy modernizálására. A vállalati ügyfelek kiszolgálásából származó forgalmuk tavalyi 10%-os növekedéséhez ezen kívül, az otthoni munkavégzésre való átállás is nagymértékben hozzájárult. Az irodák kényelmét és tisztaságát biztosító berendezések helyett a biztonságos otthoni munkavégzéshez elengedhetetlen számítástechnikai eszközöket és kiegészítőket vásároltak a cégek munkavállalóik számára.

Szilágyi Gábor, a MediaMarkt ügyvezető igazgatója szerint ezek iránt a termékek iránt megnövekedett igényt nem volt könnyű kielégíteni, hiszen az egész világra kiterjedő időszakos korlátozások miatt volt terület, ahol részlegesen leállt hosszabb-rövidebb időre a gyártás, így bizonytalanná vált a szállítás is, viszont mostanra már a kedvező magyarországi járványadatok miatti korai nyitás érzékelteti hatását a forgalomban. A vállalatoknál, állami intézményekben elkezdték pótolni az elmaradt beszerzéseket, de az ébredező ágazatok közül is kitűnik a szállodai, vendéglátóipari szektor beruházási dinamikája.

„Az elmúlt egy, másfél hónapban nekik köszönhetően erőteljesen nőtt a céges vásárlások száma és értéke a háztartási kis- és nagygépek körében – ismertette Szilágyi. A számok egészen megdöbbentőek: a háztartási kis- és nagygépek, valamint televíziók terén 2019 azonos időszakához – vagyis a járvány előtti évhez – képest is 160%-os átlagos növekedést tapasztalunk. Megjelentek újra vásárlóink között a nagyobb szállodák, fizetővendég-szolgáltatók, üzletek és vendéglátóipari egységek. Úgy tűnik a vendéglátóipar talpon maradt szereplői intenzív és hosszú szezonra készülnek. Első lépésben elavult, elromlott eszközparkjukat cserélik le.”

A MediaMarktból elsősorban hűtőszekrények, mosogatógépek és tűzhelyeket vásárolnak a vendéglátóhelyek és szállodák az elmúlt hónapokban, de hatalmas a forgalomnövekedés vízforralók, porszívók és kávéfőzők területén is. Az ügyvezető 30%-os kosárérték-növekedésről számolt be „Több vállalat vásárol, mint korábban, ráadásul jóval nagyobb összegben. Ennek a hirtelen növekedésnek mind a mértéke, mind a koraisága meglepő.”

A magyarországihoz hasonló korlátozás-feloldások bár még nem jellemzőek világviszonylatban, ám az egyre több országban bejelentett enyhítéseknek köszönhetően az áruszállítás is kezd kiszámíthatóvá, tervezhetővé válni. Ez azt jelenti, a kereskedelem bírni fogja a vásárlási hullámot, a MediaMarkt üzleti forgalma a vállalati ügyfelek körében meg fogja haladni idén az elmúlt 2 év szintjét. A műszaki kiskereskedelem növekedését egy jól sikerült hazai turistaszezon – és a vendéglátás nyári bevételeiből ősszel folytatható eszközbeszerzés – fűtheti tovább.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Nőtt a tévézésre szánt idő a magyarok körében

Az idei harmadik negyedévben öt perccel nőtt a napi tévénézési idő a teljes népesség körében a Nielsen Közönségmérés adatai szerint és elérte a 4 óra 32 percet. A filmek és sorozatok miatt ülünk le...

Techcégek uralják a márkák rangsorát

A 10 legértékesebb márka közül 5 tartozik technológiai cégekhez, de ha az első 20-at nézzük, akkor még nagyobb a szektor fölénye, ebben a körben 11 technológiai brand található az Interbrand legújabb százas toplistáján. Az...

Új évaddal folytatódik a Comedy Club

Újra a nagypályás nevettetőké a terep a Comedy Centralon, október 22-től ugyanis folytatódik a humorcsatorna standupos műsorfolyama, a Comedy Club. Idén ősszel ismét trükkös cselekkel, kíméletlen támadásokkal és védhetetlen poénlabdákkal nyomul a gárda. Elsőként...

Van hova fejlődnünk az energiatakarékosság terén

A hazai fogyasztók körében a szelektív hulladékgyűjtés és az energiatakarékos égők használata számít a leginkább elterjedt otthoni környezetkímélő szokásnak. Miközben a magyar háztartásokban megtalálható hűtők, mosógépek, tévék mintegy fele már energiatakarékosnak számít, e gépek...

Éjjel is látó kamerákkal érkezik a legújabb okosmobil

Különleges éjszakai fotós és videós funkciókkal, 120 Hz-es képfrissítéssel, szupergyors töltéssel érkezik a HUAWEI legújabb okostelefonja. A nova 9 elő- és hátlapi kameráival egyaránt 4K-s felbontású videók készíthetők, a 4300 mAh-s beépített akkumulátor feltöltéséhez...

A vártnál jobban teljesít a lízingpiac

Bár a járvány az idén is bizonytalanná teszi a gazdasági helyzetet, a magyar lízingpiac ennek ellenére a várakozásoknál jobban szerepel – mondta Zs. Nagy István, a Magyar Lízingszövetség elnöke a szervezet csütörtöki konferenciáján. Szerinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...
- Hirdetés -

CMO

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Fenntarthatóságban is jól teljesített a Telekom

A telekommunikációs szektor fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalatai között jelölte meg a Magyar Telekomot az ISS Corporate Solutions a vállalat 2020. évi fenntarthatósági eredményei alapján. Az ISS ESG Corporate Rating éves szinten több, mint 100...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

DATA