- Hirdetés -

Egyre népszerűbbek az 5G-s mobilok

|

- Hirdetés -

2022 végére a világon eladott minden második okostelefon 5G-s lesz – derül ki a realme és a Counterpoint közös tanulmányából. A frissen megjelent kutatási anyag az 5G-technológia globális elterjedését, a műszaki trendeket és a piaci helyzetet elemezte.

A realme, a világ leggyorsabban növekedő okostelefon-márkája és a Counterpoint Research közös tanulmányt jelentetett meg „Making 5G Global: Accessibility for All” címmel. Az anyag az 5G-s okostelefonok globális elterjedését, a jelenlegi piaci helyzetet, az 5G-evolúció műszaki trendjeit és az 5G elterjedésében élen járó márkákat és régiókat elemzi.

A világszerte eladott 5G-s okostelefonok száma továbbra is meredeken emelkedik, de a piac lassan kezd kettéválni

A tanulmány szerint az 5G elterjedése minden korábbi mobiltelefonos adatátviteli generációénál gyorsabb ütemben zajlik. 2021 első negyedévében, alig egy évvel a világ első kereskedelmi célú 5G-s hálózatának üzembe helyezése után a világon eladott okostelefonok közül csaknem minden harmadik támogatta az 5G-s technológiát. A fejlett országok élen járnak az 5G elterjedésében, azonban e téren változás várható, mivel egyre több feltörekvő ország is kezdi beindítani saját kereskedelmi 5G-s szolgáltatásait.

Az okostelefonok árának zuhanása megkönnyíti a technológia elterjedését

A kutatási anyagból néhány meglepő tényre is fény derült az 5G-s okostelefonok árának alakulásával kapcsolatban: míg a korábbi (2G-, 3G-, 4G-) generációk korai elterjedésében hagyományosan a prémium szegmensbe tartozó készülékek játszották a főszerepet, az 5G átformálta a piaci dinamikát. 2020-ban az összes eladott 5G-s okostelefonnak csaknem 40%-a az alsó és a középkategóriából került ki. Ahogy az átlagos eladási ár a jövőben várhatóan továbbra is kétszámjegyű mértékben csökken majd, arra lehet számítani, hogy 2022 végére a világon eladott minden második okostelefon támogatni fogja az 5G technológiát.

A formaterv és a teljesítmény kulcsszerepet játszik abban, hogy a fiatal felhasználók megvásárolják első 5G-s készüléküket

A realme, egy általa végzett közvélemény-kutatás eredményeivel, valamint a fiatalok készülékhasználati szokásaival és az 5G-s készülékekkel szemben támasztott elvárásaival kapcsolatos megfigyeléseivel járult hozzá a jelentéshez. Kiderült, hogy bár a kedvező ár is fontos, a fiatal felhasználók a formatervvel és a teljesítménnyel kapcsolatban sem szívesen kötnek kompromisszumot. Azt igénylik, hogy az 5G-s telefonok mutassák meg, milyen gyökeres fejlődést jelent az 5G technológia a régebbihez képest, de ez nyilvánuljon meg az egyedi kivitelben és a szolgáltatásokban is. A fiatal felhasználók vékonyabb, könnyebb és tetszetősebb kivitelű okostelefonokra, emellett a korábbinál fejlettebb műszaki tartalomra, például jobb kijelzőkre és nagyobb kapacitású akkumulátorra vágynak.

A realme csatlakozik a piacvezető 5G-s okostelefon-gyártókhoz

A kutatási anyag az 5G-s okostelefonok piacának 2020-as állapotát is feltérképezte, és a realme-t a világ leggyorsabban növekvő piaci szereplőjének nevezte, mely 2020-ban az előző évi teljesítményéhez képest 65%-os növekedést ért el. A realme először 2020 első negyedévében szerepelt a világ öt legnagyobb 5G-s okostelefon-értékesítő vállalata között – ennek hátterében a cég erős online jelenléte és a teljes középkategóriát lefedő, stabil termékpalettája állt. A rendkívül kiélezett árversennyel jellemezhető 100-199 USA-dolláros átlagos ársávban a realme a harmadik helyet foglalta el a gyártók között, miközben a 200-299 USA-dolláros, felső-középkategóriás kategóriában is egyre jelentősebb piaci részesedést szerzett.

Sky Li, a realme elnök-vezérigazgatója így nyilatkozott: „Biztató hír, hogy az 5G-technológia egyre gyorsabb ütemben hódítja meg a világot. A fejlett piacokon 80%-90% között van az elterjedtsége, de növekedésének következő szakaszában már fontos szerep jut majd a feltörekvő országoknak. A realme elkötelezetten dolgozik az 5G népszerűsítéséért, és globális – de főleg feltörekvő piaci − jelenlétének, a fiatal és igényes fogyasztókkal ápolt különlegesen jó kapcsolatának, a termékek kutatás-fejlesztésébe eszközölt jelentős befektetéseinek és az 5G-s készülékeink változatos portfóliójának köszönhetően ehhez minden feltétel adott is számára.”

„A realme úgy véli, hogy az 5G-s okostelefonok fejlődése a második szakaszába lépett, és a mind teljesebb 5G-s felhasználói élmény fokozatosan új alapelvárássá válik. A jövőben tovább javítjuk 5G-s kínálatunkat, és egyre meggyőzőbb 5G-s mobil felhasználói élményt kívánunk nyújtani, méghozzá nem csupán a prémium termékjellemzők, hanem az innovatívabb külső megjelenés révén is. Termékpalettánkat úgy fejlesztjük tovább, hogy abban minőségi, kompromisszumok nélküli, de kedvező árú készülékek és technológiai újításokra inspiráló, prémium kategóriás csúcsmodellek egyaránt megtalálhatóak legyenek”, tette hozzá MadhavSheth, a realme alelnöke, a realme India és Europe elnök-vezérigazgatója.

Peter Richardson, a Counterpoint Research alelnöke és társalapítója a következőket írta a két cég közös tanulmányában: „A mobiltelefonos technológia minden generációjának elterjedésében más és más piaci szereplőknek jutott a főszerep. A 3G esetében ez a Nokia volt, a 4G-nél pedig a Samsung. Előre tekintve a szereplők köre egyre változatosabb lesz – a realme az 5G-korszak leggyorsabb ütemben fejlődő brandje, ami annak köszönhető, hogy nagy népszerűségnek örvend az 5G-s piac egyik legfontosabb szegmensének számító fiatal felhasználók körében.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A neten is hódítanak az e-autók

Egyre népszerűbbek hazánkban az elektromos autók, köszönhető ez a növekvő környezettudatosságnak, állami támogatásoknak és az egyre nagyobb töltő hálózatnak is. A SentiOne e-autó Social Indexe szerint idén eddig 114 000 alkalommal beszélgettek az internetezők...

Idén újra megrendezik a közösségi média fesztivált

Az év közösségi média eseményén és díjátadóján idén már YouTubberek, Insta sztárok és Twitch gamerek is képviseltetik magukat a TikTokkerek mellett. A mintegy 60 közönségtalálkozón, valamint a koncerteken és szórakoztató programokon túl az is...

450 milliárd forint tűnt el a marketingágazatból

A koronavírus-járvány a gazdaság egészére, így a marketing- és kreatívszektorra, az ezen a területen működő vállalkozásokra is hatással volt. A szektorban és a kiegészítő területein 2020-ban összesen több mint 13 ezer állás szűnt meg...

Csúcsot döntött a műszaki cikkek piaca

A műszaki elektronikai cikkek (TCG) globális piacának értéke - Észak-Amerika nélkül - rekordot jelentő 26 százalékkal, 433 milliárd dollárra nőtt 2021 első félévében az előző év azonos időszakához képest. A 2020 második félévében elért...

Csatlakozott a Mastercard programjához az OTP

A magyar bankok közül elsőként az OTP Bank csatlakozott a Mastercard Priceless Planet Koalícióhoz, egy olyan globális kezdeményezéshez, melynek célja, hogy öt év alatt 100 millió fa ültetésével járuljon hozzá a klímaváltozás elleni küzdelemhez....

Példátlan helyzetet hozott az átigazolási szezon

A futballtörténelem során még sosem történt olyan, mint az idei nyári átigazolási szezonban, hogy a világ két legjobb és legértékesebb játékosa, Messi és Cristiano Ronaldo egyszerre váltson klubot. Ráadásul az argentin világsztár ingyen költözött...

Többezer program lesz a Kutatók éjszakáján

Országszerte csaknem 50 városban 112 intézmény több mint 2100 programot - mások mellett szórakoztató előadásokat, kísérleteket, bemutatókat, laborbejárásokat - kínál pénteken és szombaton a Kutatók éjszakáján. A Kutatók éjszakája idén először nem nyert EU-s támogatást,...

A Republic Grouppal kampányol a Blikk

A Blikk új őszi kampányában, amit a Republic Group készített, milliókat nyerhetünk, ha a megfelelő pénzfürtöt kaparjuk le. Az ügynökség feladata a kreatív koncepció megtervezése és egy különleges kollázsfilm elkészítése volt, melyben valós fotókból...

Tovább nőtt az Oracle bevétele

A teljes negyedéves bevétel az előző évhez képest 4 százalékkal, 9,7 milliárd dollárra nőtt. A felhőszolgáltatásokból és licenctámogatásból származó bevételek 6 százalékkal 7,4 milliárd dollárra emelkedtek. A felhős és telepített új licenc értékesítés 8...

Leginkább itthon kalandoznának a magyarok

A NatGeo kutatásából kiderült, hogy a magyarok elsősorban a belföldi utazást kedvelik, és nem gondolják, hogy az „igazi felfedezés” élményéhez külföldre kellene utazni. Az utazás elsődleges célja a természetben való kirándulás, pihenés; a vágyott...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Szakmai videósorozatot indított az Uniomedia

A kedden és csütörtökönként jelentkező adásokban az ügynökség munkatársai a saját területüket érintő tanácsaikat, tapasztalataikat és tippjeiket osztják meg az érdeklődőkkel. Az Uniomedia első, saját gyártású szakmai videósorozatának első epizódja szeptember 21-én debütált a világ...

A neten is hódítanak az e-autók

Egyre népszerűbbek hazánkban az elektromos autók, köszönhető ez a növekvő környezettudatosságnak, állami támogatásoknak és az egyre nagyobb töltő hálózatnak is. A SentiOne e-autó Social Indexe szerint idén eddig 114 000 alkalommal beszélgettek az internetezők...

Idén újra megrendezik a közösségi média fesztivált

Az év közösségi média eseményén és díjátadóján idén már YouTubberek, Insta sztárok és Twitch gamerek is képviseltetik magukat a TikTokkerek mellett. A mintegy 60 közönségtalálkozón, valamint a koncerteken és szórakoztató programokon túl az is...

450 milliárd forint tűnt el a marketingágazatból

A koronavírus-járvány a gazdaság egészére, így a marketing- és kreatívszektorra, az ezen a területen működő vállalkozásokra is hatással volt. A szektorban és a kiegészítő területein 2020-ban összesen több mint 13 ezer állás szűnt meg...

Csúcsot döntött a műszaki cikkek piaca

A műszaki elektronikai cikkek (TCG) globális piacának értéke - Észak-Amerika nélkül - rekordot jelentő 26 százalékkal, 433 milliárd dollárra nőtt 2021 első félévében az előző év azonos időszakához képest. A 2020 második félévében elért...
- Hirdetés -

CMO

Emberi értékek és egymásra figyelés

Bánhegyi Zsófia Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató   - Mi az a 3 dolog, amit ajánlana most egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva? - Mindenképpen próbálja ki magát és...
Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...