- Hirdetés -

Egyre népszerűbbek az 5G-s mobilok

|

- Hirdetés -

2022 végére a világon eladott minden második okostelefon 5G-s lesz – derül ki a realme és a Counterpoint közös tanulmányából. A frissen megjelent kutatási anyag az 5G-technológia globális elterjedését, a műszaki trendeket és a piaci helyzetet elemezte.

A realme, a világ leggyorsabban növekedő okostelefon-márkája és a Counterpoint Research közös tanulmányt jelentetett meg „Making 5G Global: Accessibility for All” címmel. Az anyag az 5G-s okostelefonok globális elterjedését, a jelenlegi piaci helyzetet, az 5G-evolúció műszaki trendjeit és az 5G elterjedésében élen járó márkákat és régiókat elemzi.

A világszerte eladott 5G-s okostelefonok száma továbbra is meredeken emelkedik, de a piac lassan kezd kettéválni

A tanulmány szerint az 5G elterjedése minden korábbi mobiltelefonos adatátviteli generációénál gyorsabb ütemben zajlik. 2021 első negyedévében, alig egy évvel a világ első kereskedelmi célú 5G-s hálózatának üzembe helyezése után a világon eladott okostelefonok közül csaknem minden harmadik támogatta az 5G-s technológiát. A fejlett országok élen járnak az 5G elterjedésében, azonban e téren változás várható, mivel egyre több feltörekvő ország is kezdi beindítani saját kereskedelmi 5G-s szolgáltatásait.

Az okostelefonok árának zuhanása megkönnyíti a technológia elterjedését

A kutatási anyagból néhány meglepő tényre is fény derült az 5G-s okostelefonok árának alakulásával kapcsolatban: míg a korábbi (2G-, 3G-, 4G-) generációk korai elterjedésében hagyományosan a prémium szegmensbe tartozó készülékek játszották a főszerepet, az 5G átformálta a piaci dinamikát. 2020-ban az összes eladott 5G-s okostelefonnak csaknem 40%-a az alsó és a középkategóriából került ki. Ahogy az átlagos eladási ár a jövőben várhatóan továbbra is kétszámjegyű mértékben csökken majd, arra lehet számítani, hogy 2022 végére a világon eladott minden második okostelefon támogatni fogja az 5G technológiát.

A formaterv és a teljesítmény kulcsszerepet játszik abban, hogy a fiatal felhasználók megvásárolják első 5G-s készüléküket

A realme, egy általa végzett közvélemény-kutatás eredményeivel, valamint a fiatalok készülékhasználati szokásaival és az 5G-s készülékekkel szemben támasztott elvárásaival kapcsolatos megfigyeléseivel járult hozzá a jelentéshez. Kiderült, hogy bár a kedvező ár is fontos, a fiatal felhasználók a formatervvel és a teljesítménnyel kapcsolatban sem szívesen kötnek kompromisszumot. Azt igénylik, hogy az 5G-s telefonok mutassák meg, milyen gyökeres fejlődést jelent az 5G technológia a régebbihez képest, de ez nyilvánuljon meg az egyedi kivitelben és a szolgáltatásokban is. A fiatal felhasználók vékonyabb, könnyebb és tetszetősebb kivitelű okostelefonokra, emellett a korábbinál fejlettebb műszaki tartalomra, például jobb kijelzőkre és nagyobb kapacitású akkumulátorra vágynak.

A realme csatlakozik a piacvezető 5G-s okostelefon-gyártókhoz

A kutatási anyag az 5G-s okostelefonok piacának 2020-as állapotát is feltérképezte, és a realme-t a világ leggyorsabban növekvő piaci szereplőjének nevezte, mely 2020-ban az előző évi teljesítményéhez képest 65%-os növekedést ért el. A realme először 2020 első negyedévében szerepelt a világ öt legnagyobb 5G-s okostelefon-értékesítő vállalata között – ennek hátterében a cég erős online jelenléte és a teljes középkategóriát lefedő, stabil termékpalettája állt. A rendkívül kiélezett árversennyel jellemezhető 100-199 USA-dolláros átlagos ársávban a realme a harmadik helyet foglalta el a gyártók között, miközben a 200-299 USA-dolláros, felső-középkategóriás kategóriában is egyre jelentősebb piaci részesedést szerzett.

Sky Li, a realme elnök-vezérigazgatója így nyilatkozott: „Biztató hír, hogy az 5G-technológia egyre gyorsabb ütemben hódítja meg a világot. A fejlett piacokon 80%-90% között van az elterjedtsége, de növekedésének következő szakaszában már fontos szerep jut majd a feltörekvő országoknak. A realme elkötelezetten dolgozik az 5G népszerűsítéséért, és globális – de főleg feltörekvő piaci − jelenlétének, a fiatal és igényes fogyasztókkal ápolt különlegesen jó kapcsolatának, a termékek kutatás-fejlesztésébe eszközölt jelentős befektetéseinek és az 5G-s készülékeink változatos portfóliójának köszönhetően ehhez minden feltétel adott is számára.”

„A realme úgy véli, hogy az 5G-s okostelefonok fejlődése a második szakaszába lépett, és a mind teljesebb 5G-s felhasználói élmény fokozatosan új alapelvárássá válik. A jövőben tovább javítjuk 5G-s kínálatunkat, és egyre meggyőzőbb 5G-s mobil felhasználói élményt kívánunk nyújtani, méghozzá nem csupán a prémium termékjellemzők, hanem az innovatívabb külső megjelenés révén is. Termékpalettánkat úgy fejlesztjük tovább, hogy abban minőségi, kompromisszumok nélküli, de kedvező árú készülékek és technológiai újításokra inspiráló, prémium kategóriás csúcsmodellek egyaránt megtalálhatóak legyenek”, tette hozzá MadhavSheth, a realme alelnöke, a realme India és Europe elnök-vezérigazgatója.

Peter Richardson, a Counterpoint Research alelnöke és társalapítója a következőket írta a két cég közös tanulmányában: „A mobiltelefonos technológia minden generációjának elterjedésében más és más piaci szereplőknek jutott a főszerep. A 3G esetében ez a Nokia volt, a 4G-nél pedig a Samsung. Előre tekintve a szereplők köre egyre változatosabb lesz – a realme az 5G-korszak leggyorsabb ütemben fejlődő brandje, ami annak köszönhető, hogy nagy népszerűségnek örvend az 5G-s piac egyik legfontosabb szegmensének számító fiatal felhasználók körében.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...

Elindult a V4 Startup Force őszi szemesztere

A Design Terminal startup ösztöndíjprogramjának aktuális szemeszterében négy csapatnak van lehetősége nagyvállalatokkal üzleti kapcsolatot építeni, ezáltal pedig a visegrádi országok felé terjeszkedni vállalkozásukkal. A virtuális valóság segíthet a stroke-on átesett emberek rehabilitációjában. Otthon és...

Usain Bolttal kampányol az Epson

Az Epson bejelentette, hogy partnerséget kötött Usain Bolttal, a világ leggyorsabb emberével. A nyolcszoros olimpiai aranyérmes, és minden idők legnagyobb sprinterének tartott Usain lesz az arca az Epson patronmentes EcoTank nyomtatóit népszerűsítő, nagyszabású kampányának,...

A sport podcastok hozzák a legtöbb hirdetést

Egyre népszerűbbek világszerte és itthon is a podcastok és ennek megfelelően a hirdetők is kezdik felfedezni maguknak ezt a csatornát. Az Omny Studio most közzétett elemzése szerint a programozott hirdetésekből a sport témájú podcastok...

Genfben lesz az HBO új magyar sorozatának premierje

A november 5-14. között megrendezendő A-kategóriás Genfi Nemzetközi Filmfesztiválon lesz november 7-én az HBO A besúgó című új sorozatának a világpremierje. A nyolc részes sorozat története 1985-ben játszódik és a politikai változások küszöbén álló...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...
- Hirdetés -

CMO

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...

DATA