- Hirdetés -

Felpörgette a Facebook használatát a járvány

|

A hírek, az élő közvetítések és a chat – ezek azok a funkciók, amikkel tarolt az elmúlt időszakban a Facebook. Gyakrabban és többet facebookoztunk az elmúlt hetekben, mint a megelőző időszakban, és sok esetben a családi kapcsolattartást, a munkahelyi ügyeinket is a Facebookon intéztük – többek között ez derül ki a Be Social közösségi média ügynökség legutóbbi felméréséből.

Azt mondhatjuk, hogy minden közösségi médiafelületet többet és intenzívebben használtunk az elmúlt hónapokban, viszont az adatokból arra lehet következtetni, megváltozott, hogy milyen céllal keressük fel őket. A kérdőív kitöltőinek 43,5%-a mondta azt, hogy többet van a Facebookon a járványhelyzet időszakában, mint korábban. A YouTube-ot 34,54%-uk, az Instagramot 20,38%-uk használja többet.

A veszélyhelyzet egyértelmű nyertese Magyarországon, ahogy más piacokon is, a Facebook. A Facebook hivatalos blogján megjelent adatok szerint több mint 50 százalékkal nőtt a Facebook előtt töltött idő, főleg a csetelés miatt azokban az országokban, ahol a vírus miatt karantént vezettek be. Persze ez nem meglepő, hiszen a Facebook az a közösségi platform, amely egész működését a hírek és külső oldalra mutató hivatkozások megosztására, illetve a tematikus csoportokon belüli kommunikációra alapozza.

A Be Social felmérése szerint a magyar felhasználók között 4%-kal nőtt azok aránya, akik naponta többször is megnézik a Facebookot, és nőtt az aktivitások száma is, hiszen 6%-kal többen vannak azok, akik naponta akár többször is posztolnak. Szintén érdekes, hogy átalakult, miért is használják szívesen az emberek a Facebookot. Míg ez év elején a válaszadók 58,2%-a használta a Facebookot hírforrásként, most azt látjuk, hogy idén tavasszal már 67%-uk kifejezetten a híreket figyelte az oldalon.

Év elején még az volt a Facebook egyik legfőbb vonzereje, hogy az ismerősökről megtudhatunk mindenfélét (56,89%), mostanra ez a szempont kevésbé fontossá vált (48%). Ahogy nem meglepő módon a járványhelyzet alatt a Facebook események sem játszanak olyan fontos szerepet életünkben, mint néhány hónappal korábban – akkor még a válaszadók 58,2%-a jelölte meg ezt a lehetőséget a közösségi oldal egyik fő pozitívumaként, most pedig már csak 37%. Azok, akik otthonról dolgoztak az utóbbi hetekben lényegesen nagyobb arányban válaszolták azt, hogy a munkával kapcsolatos dolgaikat is a Facebookon intézik (28,65%).

A Live lett az új tévé

Vannak dolgok, amelyek épp a koronavírus iránti kíváncsiság és fokozott érdeklődés miatt kerültek előtérbe. Ilyen például az élő közvetítéshez való csatlakozás a Facebookon. Míg korábban csak a válaszadók 4,79%-a mondta azt, hogy gyakran szokott élő közvetítéshez csatlakozni, mostanra ez az arány 14%-ra nőtt. Ugyanígy jóval kevesebben vannak már azok, akik viszont még soha életükben nem láttak Facebook Live-ot: 38,14% helyett mindössze 24%.

A koronavírussal foglalkoztak az elmúlt hetekben sok esetben még a sztárok, ismert emberek is – a válaszolók többsége (62%-a) találkozott is olyan bejegyzéssel, amikor egy ismert ember tett közzé posztot vagy videót a járványhelyzettel kapcsolatban. Tóth Gabi, Kasza Tibi és Orbán Viktor posztjai maradtak különösen emlékezetesek a válaszadók számára. Olyan is előfordult, hogy a koronavírussal kapcsolatban valótlan információval találkoztak a felhasználók – 35%-uk számolt be ilyenről. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy minden negyedik válaszoló úgy nyilatkozott, hogy nem biztos benne, hogy meg tudja állapítani, mi valótlan és mi nem azok közül az információk közül, amiket a Facebookon olvas. Aki felismeri a valótlan tartalmat, az is csak ritkán lép fel ellene: leginkább csak magukban szörnyülködnek (25%), esetleg nyomnak egy dühös fejű ikont (15%), de csak 100-ból heten jelentik a tartalmat a Facebooknak.

A vírus elleni védelem legfontosabb eszközeinek hirdetéseivel tele volt a Facebook, ám a válaszadók közül csak kevesen szánták rá magukat, hogy ezek hatására vásároljanak: 7%-uk vett így szájmaszkot, 3,6%-uk kézfertőtlenítőt. Ellenben csaknem minden 5. válaszadó (18%) vélte úgy, hogy többet vásárolt online a járványidőszakban, mint korábban.

„A Facebook sikere megmutatta, hogy miért is hasznos, ha egy közösségi felület sokrétű funkciókat kínál a felhasználói számára” – értékelte a felmérést Joanelli Tamás, a Be Social ügyvezető-tulajdonosa, aki szerint a Facebook azért tudott jobban nőni, mint a konkurencia, mert elsőszámú hírforrássá tudott válni a magyar netezők számára. Emellett a Facebook Live nemcsak a hírtévék szerepének jelentős részét vette át a nagy magyar hírportálok segítségével, de tulajdonképpen kiváltotta a közszolgálati televíziót is a hivatalos kormányzati kommunikációban.

„A Facebook Live platformon számtalan profi és amatőr beszélgetős műsor indult el a karanténidőszakban, ezzel olyan tartalmi pezsgés, sőt túlkínálat alakult ki a közösségi oldalon, ami akár csak egy éve is elképzelhetetlen lett volna” – tette hozzá Joanelli. Szerinte azt sem szabad elfelejteni, hogy a Facebook jelenlegi sikerében fontos tényező az is, hogy integrált, de teljes értékű chatapplikációt is kínál, miközben a konkurensek, a Snapchat, a Twitter, a Tiktok, vagy a cégen belüli ellenlábas, az Instagram, legfeljebb kiegészítő szolgáltatásként tekintenek erre a funkcióra.

„Bevált a Facebook most már szinte egyedülálló stratégiája, amely alapján nyitottak maradtak az internet más részei felé, ellentétben a többi konkurensükkel. Amíg kihívóik zárt rendszereket hoznak létre, amikben gyakran még egy külső hivatkozás, link megnyitása sem magától értetődő, addig a Facebook azzal tudott sikeres lenni a veszélyhelyzetben, hogy összegyűjti az internet legjavát, és így tulajdonképpen a böngészés kiindulópontjává válik” –- összegezte a Facebook sikerét Joanelli Tamás.

Több mint 4700-an töltötték ki a Be Social kérdőívét, amely a hamarosan nyilvánossá váló 2020-as Nagy Facebook Körkép kiegészítéseként az online térben vizsgálta a magyar Facebook-felhasználók járványhelyzetben kialakult szokásait. A járvány kezdete óta beérkezett válaszokat a még az év első heteiben rögzített Nagy Facebook Körkép 2020 eredményeivel vetették össze, így kiderülhetett, milyen hatással volt a magyarok közösségi média használatára a járvány időszaka.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...