- Hirdetés -

Felpörgette a járvány a mobilnetezést

|

- Hirdetés -

Közel 60 százalékkal többet mobilnetezek a magyarok idén nyáron, mint a covid előtt, 2019 nyarán. Elkészült a Telenor nyárzáró hálózati riportja: idén nyáron több mint 67 millió gigabájt a hálózaton mért adatforgalom, a beszélt percek mennyisége meghaladta az 1,5 milliárdot.

A koronavírus miatti korlátozások – vagy azok feloldása – és a sokakat lázban tartó élő sportesemények hatással vannak arra is, hogy hogyan használjuk mobiltelefonunkat. A Telenor idei nyári hálózati riportja alapján a mobilinternet-használat évről-évre tapasztalható növekedése töretlen, a hanghívások száma nagyságrendileg stagnál, miközben a beszélt percek száma nő. A 2-es és 3-as roaming zóna a 2020-as hatalmas esés után idén nyáron már a korábbi évek szintjének kétharmadára kapaszkodott vissza.

Már hagyomány, hogy a Telenor időszakos elemzést ad ki a hálózatán mért forgalmi adatokból. A riport aggregált adatok alapján a Hipernet-hálózaton mért mobilnet-forgalomat, a hanghívások számát és átlagos hosszát valamit a roaming-forgalom alakulását elemzi.

Hasít a mobilnet

A mobiltelefonokat egyre több online tevékenységre használjuk, legyen szó tartalomfogyasztásról vagy tartalom-előállításról. A Telenor mobilnet-hálózatán évről évre növekedési trend figyelhető meg, ami idén nyáron is folytatódott: 2021-ben a nyári hónapok összforgalma az előző évhez képest 16%-kal, 2019-hez viszonyítva 58%-kal több mint másfélszeresére nőtt. A hálózaton forgalmazott adatmennyiség meghaladta a 67 millió gigabájtot az idei nyár 3 hónapja alatt.

Hosszú csörgések nyara

A hangforgalom vizsgálatának fő megállapításai szerint az idei nyáron az indított hanghívások száma nem változott jelentősen az előző évekhez viszonyítva, a beszélt percek száma viszont növekedést mutat, azaz összességében hosszabb telefonhívásokat folytattak a Telenor ügyfelei. Ennek hátterében az állhat, hogy egyre többen választják a korlátlan hanghívást biztosító tarifákat, így nem fontos ügyelni az indított hívás hosszára annak lehetséges extra költségei miatt.

Idén nyáron ez a szabadság több mint 1,5 milliárd beszélt percet jelentett a Telenor hálózatán, ami közel 15%-os emelkedés a koronavírus előtti, 2019-es nyárhoz képest.

Ha nyár, akkor utazás – és roaming adatkapcsolat a digitális svájci bicskához!

Roaming adatforgalomnál érdemes megkülönböztetni az EU/1-es díjzónát, illetve a 2-es, 3-as díjzónákat. Míg az EU/1-es díjzónában többségében a hazai tarifának megfelelő feltételekkel használhatják előfizetésüket az ügyfelek, addig a jellemzően távolabbi, egzotikus országokat jelentő 2-es és 3-as díjzónában a mobilhasználatot plusz költség terheli.

Az EU/1-es díjzónában a 2020-as koronavírus korlátozások kisebb visszaesést okoztak, az amúgy évről-évre megfigyelhető növekedési trend elmaradt. Idén nyáron ebben a díjzónában az ügyfelek „pótolták a kimaradást”, a 2021 nyarán mért roaming adatforgalom ebben 45%-kal meghaladta a koronavírus előtti, 2019-es nyár forgalmát. Ez összeköthető a bátrabban vállalt külföldi utazásokon bonyolított adatforgalommal és vélhetően az EU-n belül dolgozó, hazai Telenor tarifát használó ügyfelek által generált mobilnet-forgalommal.

A 2-es és 3-as díjzónában mért adatforgalmi adatok alapján a koronavírussal kapcsolatos utazási korlátozások nagy vesztesei a távoli országok. 2019-ről 2020-ra nagyságrendileg 80%kal esett ebben a díjzónában a Telenor hálózatán mért roaming-forgalom. 2021-ben, a nyárra lazuló utazási korlátozások az előző évnél lényegesen több embert sarkalltak távoli országba szóló vagy egzotikus utazásra – a 2-es és 3-as díjzónában májustól jól látható emelkedésbe kezdett a mobilnet-forgalom, augusztusra elérte a koronavírus előtti nyár forgalmának kétharmadát.

A Telenor 2021-es nyárzáró hálózati riportjából látható tehát, hogy a koronavírussal kapcsolatos korlátozások mely szolgáltatási területekre milyen hatást gyakoroltak a vizsgált nyári időszakokban: a belföldi mobilnethasználat az éves trendet meghaladó ütemben növekedett, a hívások számának stagnálása mellett a beszédpercek azaz a hívások hossza nőtt; roaming terén pedig a 2020-nyáron a 2-es és 3-as roaming zóna adatforgalma szinte teljesen elapadt, ám ez 2021-ben ígéretes mértékben visszakapaszkodott, azaz számos Telenor ügyfél idén már távoli utazást is megengedett magának.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újabb témákkal érkezik a Made In Gyetván Csabával

A Made In Gyetván Csabával hetedik évada hoz el izgalmas témákat nézőinek a Discovery Channel képernyőire. A vadonatúj, hetedik évadban – amely szeptember 25-én, 19:00 órakor debütál a csatornán – újabb gyártási titkokra derül...

Dr. Fazekas Ildikó kapta az MMSZ Életműdíját

Az elmúlt esztendők során összesen öten kapták meg a rangos elismerést, amelyet minden évben a Marketing Summit-on, a szakma csúcstalálkozóján adnak át ünnepélyes keretek között. Ebben az évben, a sorban hatodikként Dr. Fazekas Ildikó,...

Új trend a napelemeknél

Az energiaválság hatására a napenergia hasznosítása minden eddiginél kiemelkedőbb figyelmet kap napjainkban. Sokan már ellátási gondoktól is tartanak, ezért érdemes élni a korszerű, jövőbe mutató technológiával és függetleníteni magunkat a szolgáltatótól. Ugyanakkor a fogyasztók...

David Beckhamről készít sorozatot a Disney+

A Disney+ bejelentette, hogy a „Példaképünk, Beckham” (Save Our Squad with David Beckham) című brit originals (saját gyártású) sorozat premierje november 9-én, szerdán lesz a Disney+-on.A sorozat a BAFTA- és RTS-díjas Twenty Twenty produkciós...

Díjazták a közösségi média hazai sztárjait

Hatodik alkalommal díjazták a hazai közösségi média legnagyobb sztárjait. A JOY Social Media Award gálán a legismertebb véleményvezérek mellett számos híresség is tiszteletét tette, hogy együtt ünnepeljék meg a közönség kedvenceit. Díjat kapott többek...

Átalakulóban a luxusingatlanok piaca

A prémium ingatlanok szegmensében is elkezdődött a piaci átrendeződés. A járványidőszaktól kezdődően csökkent a külföldi befektetők aránya a fővárosban és az agglomerációban, azonban a balatoni luxusingatlanok még mindig vonzóak a határon túli vásárlók körében....

Marketplace-t indít a Decathlon

Magyarország piacvezető sportszerkereskedője a sportszektorban elsőként marketplace-ként működteti tovább webshopját. A bővülő termékkínálattal a vásárlói elégedettséget szeretnék növelni, céljuk ezenfelül új vásárlók megszólítása és egy új értékesítési csatorna megnyitása. A COVID az elmúlt években...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Megnyílt a World Press Photo kiállítás

Csaknem 140 felvételt mutat be a világ minden tájáról a World Press Photo kiállítás péntektől a Magyar Nemzeti Múzeumban (MNM). Marika Cukrowsky, az idei kiállítás kurátora elmondta: a World Press Photo csaknem hét évtizedes történetének...

Prémium kávémárkával erősít a Coca-Cola

Minden második magyar eszpresszóval kezdi a reggelt – derült ki a Coca-Cola HBC Magyarország és a GKID közös, mintegy 2500 fő megkérdezésével készült kutatásából. A kávé töretlen és egyre növekvő népszerűsége az egyik oka...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új vezető a Central Médiacsoportnál

A Central Médiacsoport évek óta nagy hangsúlyt fektet a digitalizáció nyújtotta lehetőségek kiaknázására, illetve a szervezeten belüli digitális kompetenciák erősítésére és összehangolására. Ennek érdekében hazánk egyik vezető médiavállalata egy olyan saját, digitális tudásközpontot hoz...

Újabb témákkal érkezik a Made In Gyetván Csabával

A Made In Gyetván Csabával hetedik évada hoz el izgalmas témákat nézőinek a Discovery Channel képernyőire. A vadonatúj, hetedik évadban – amely szeptember 25-én, 19:00 órakor debütál a csatornán – újabb gyártási titkokra derül...

Dr. Fazekas Ildikó kapta az MMSZ Életműdíját

Az elmúlt esztendők során összesen öten kapták meg a rangos elismerést, amelyet minden évben a Marketing Summit-on, a szakma csúcstalálkozóján adnak át ünnepélyes keretek között. Ebben az évben, a sorban hatodikként Dr. Fazekas Ildikó,...

Új trend a napelemeknél

Az energiaválság hatására a napenergia hasznosítása minden eddiginél kiemelkedőbb figyelmet kap napjainkban. Sokan már ellátási gondoktól is tartanak, ezért érdemes élni a korszerű, jövőbe mutató technológiával és függetleníteni magunkat a szolgáltatótól. Ugyanakkor a fogyasztók...

David Beckhamről készít sorozatot a Disney+

A Disney+ bejelentette, hogy a „Példaképünk, Beckham” (Save Our Squad with David Beckham) című brit originals (saját gyártású) sorozat premierje november 9-én, szerdán lesz a Disney+-on.A sorozat a BAFTA- és RTS-díjas Twenty Twenty produkciós...
- Hirdetés -

Don't Miss

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...

Bátornak, belemenősnek és nyitottnak kell lennünk

Melyek a legforróbb témák a marketingszakmában, mire kellene nagyobb figyelmet fordítaniuk a területtel foglalkozóknak – többek között erről beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Horváth Tibor (HT), a Salesforce felhőmarketingért felelős vezetője és Siegler Bálint...

Már nem csak a helyi témák meghatározóak

A fogyasztók, ügyfelek még soha ennyire nem keresték azt, hogy legyen mihez kötődni – véli Török Szabolcs, a Magyar Posta marketingkommunikációs igazgatója. A szakember az mmonlie.hu-nak beszélt arról is, hogy milyen kihívást jelent az,...

A gazdaság motorjaként is hivatkozhatunk a marketingre

Már nem szabad csak egy jól csengő üzenetként gondolni a fenntarthatóságra, elérkezett az idő, hogy a „green washing” helyét valódi tettek vegyék át – állítja Sándor Gabriella, a Libri-Bookline Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója....
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldül a ŠKODA

Töretlenül folytatja a ŠKODA AUTO a vállalat szén-dioxid-mentesítését, amit „NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030” koncepciója keretében holisztikus cselekvési tervvel is támogat. Az elektromobilitási átállás felgyorsítása mellett az akkumulátorhajtású elektromos járművek hosszú távon fenntartható...

Faültetési akcióban a K&H

A klímaváltozás már nem csak a jövő fenyegetése, egyre többször saját bőrünkön is megtapasztalhatjuk a felmelegedés hatásait, legyen szó forró nyárról vagy a nemrég véget érő aszályról. A globális felmelegedéshez vezető egyik ok a...

Így hat a klímaváltozás a gazdaságra

A klímaváltozás ma már nem kérdés, hanem tény, ami feladatok sokasága elé állítja a gazdasági szereplőket. A vállalatok működésére és teljesítményére már jelenleg is, de a jövőben még inkább hatással lesz az éghajlatváltozás. A...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....