- Hirdetés -

Felpörgette a járvány a mobilnetezést

|

- Hirdetés -

Közel 60 százalékkal többet mobilnetezek a magyarok idén nyáron, mint a covid előtt, 2019 nyarán. Elkészült a Telenor nyárzáró hálózati riportja: idén nyáron több mint 67 millió gigabájt a hálózaton mért adatforgalom, a beszélt percek mennyisége meghaladta az 1,5 milliárdot.

A koronavírus miatti korlátozások – vagy azok feloldása – és a sokakat lázban tartó élő sportesemények hatással vannak arra is, hogy hogyan használjuk mobiltelefonunkat. A Telenor idei nyári hálózati riportja alapján a mobilinternet-használat évről-évre tapasztalható növekedése töretlen, a hanghívások száma nagyságrendileg stagnál, miközben a beszélt percek száma nő. A 2-es és 3-as roaming zóna a 2020-as hatalmas esés után idén nyáron már a korábbi évek szintjének kétharmadára kapaszkodott vissza.

Már hagyomány, hogy a Telenor időszakos elemzést ad ki a hálózatán mért forgalmi adatokból. A riport aggregált adatok alapján a Hipernet-hálózaton mért mobilnet-forgalomat, a hanghívások számát és átlagos hosszát valamit a roaming-forgalom alakulását elemzi.

Hasít a mobilnet

A mobiltelefonokat egyre több online tevékenységre használjuk, legyen szó tartalomfogyasztásról vagy tartalom-előállításról. A Telenor mobilnet-hálózatán évről évre növekedési trend figyelhető meg, ami idén nyáron is folytatódott: 2021-ben a nyári hónapok összforgalma az előző évhez képest 16%-kal, 2019-hez viszonyítva 58%-kal több mint másfélszeresére nőtt. A hálózaton forgalmazott adatmennyiség meghaladta a 67 millió gigabájtot az idei nyár 3 hónapja alatt.

Hosszú csörgések nyara

A hangforgalom vizsgálatának fő megállapításai szerint az idei nyáron az indított hanghívások száma nem változott jelentősen az előző évekhez viszonyítva, a beszélt percek száma viszont növekedést mutat, azaz összességében hosszabb telefonhívásokat folytattak a Telenor ügyfelei. Ennek hátterében az állhat, hogy egyre többen választják a korlátlan hanghívást biztosító tarifákat, így nem fontos ügyelni az indított hívás hosszára annak lehetséges extra költségei miatt.

Idén nyáron ez a szabadság több mint 1,5 milliárd beszélt percet jelentett a Telenor hálózatán, ami közel 15%-os emelkedés a koronavírus előtti, 2019-es nyárhoz képest.

Ha nyár, akkor utazás – és roaming adatkapcsolat a digitális svájci bicskához!

Roaming adatforgalomnál érdemes megkülönböztetni az EU/1-es díjzónát, illetve a 2-es, 3-as díjzónákat. Míg az EU/1-es díjzónában többségében a hazai tarifának megfelelő feltételekkel használhatják előfizetésüket az ügyfelek, addig a jellemzően távolabbi, egzotikus országokat jelentő 2-es és 3-as díjzónában a mobilhasználatot plusz költség terheli.

Az EU/1-es díjzónában a 2020-as koronavírus korlátozások kisebb visszaesést okoztak, az amúgy évről-évre megfigyelhető növekedési trend elmaradt. Idén nyáron ebben a díjzónában az ügyfelek „pótolták a kimaradást”, a 2021 nyarán mért roaming adatforgalom ebben 45%-kal meghaladta a koronavírus előtti, 2019-es nyár forgalmát. Ez összeköthető a bátrabban vállalt külföldi utazásokon bonyolított adatforgalommal és vélhetően az EU-n belül dolgozó, hazai Telenor tarifát használó ügyfelek által generált mobilnet-forgalommal.

A 2-es és 3-as díjzónában mért adatforgalmi adatok alapján a koronavírussal kapcsolatos utazási korlátozások nagy vesztesei a távoli országok. 2019-ről 2020-ra nagyságrendileg 80%kal esett ebben a díjzónában a Telenor hálózatán mért roaming-forgalom. 2021-ben, a nyárra lazuló utazási korlátozások az előző évnél lényegesen több embert sarkalltak távoli országba szóló vagy egzotikus utazásra – a 2-es és 3-as díjzónában májustól jól látható emelkedésbe kezdett a mobilnet-forgalom, augusztusra elérte a koronavírus előtti nyár forgalmának kétharmadát.

A Telenor 2021-es nyárzáró hálózati riportjából látható tehát, hogy a koronavírussal kapcsolatos korlátozások mely szolgáltatási területekre milyen hatást gyakoroltak a vizsgált nyári időszakokban: a belföldi mobilnethasználat az éves trendet meghaladó ütemben növekedett, a hívások számának stagnálása mellett a beszédpercek azaz a hívások hossza nőtt; roaming terén pedig a 2020-nyáron a 2-es és 3-as roaming zóna adatforgalma szinte teljesen elapadt, ám ez 2021-ben ígéretes mértékben visszakapaszkodott, azaz számos Telenor ügyfél idén már távoli utazást is megengedett magának.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Twitch-en debütál a Riot Games tévésorozata

A Riot Games első animációs tévésorozata, az Arcane világpremierjére magyar idő szerint november 7-én, vasárnap, 03:00 órakor kerül sor a Netflixen. Az első epizódot a Twitch-en lehet majd társ-stream, azaz a co-streaming keretein belül...

Vállalkozóknak kedvez a Telekom új szolgáltatásaival

A digitális átállást előmozdító pandémia rámutatott arra, hogy akiknek fontos vállalkozásuk folyamatos fejlődése és válságtűrővé tétele, azoknak folytatniuk kell online jelenlétük erősítését. A Telekom most ehhez nyújt segítséget a KKV-knak: a Digitális Office...

Egy hétig dübörög az MTV Music Week

Nagyszabású zenei eseménysorozat vezeti fel országszerte több nagyvárosban a 2021-es MTV EMA popkulturális díjátadó show-t, amelyet ezúttal Magyarországról közvetítenek világszerte november 14-én. A november 5-től startoló MTV Music Week keretében országszerte közönségkedvenc hazai és...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

Visszatér a TV2 gasztro-realityje

November 1-jén új részekkel visszatér a képernyőre a Hal a tortán. Az egyik legismertebb gasztro-reality új háziasszonnyal, új szereplőkkel, új csatornán várja a nézőket. November első napjától Gáspár Bea segítségével és fortélyaival, meg persze...

Fenntarható startupokat és innovátorokat keresnek

A vállalkozók a változás motorjai. Ezen filozófia mentén indít az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT), valamint az Intézet 5 tematikus innovációs közössége új programot, hogy elősegítse az új európai Bauhaus kezdeményezés sikerét és...

Járvány előtti szinte a cégvezetők optimizmusa

A COVID-járvány előtti szintre emelkedett a világgazdaság növekedésébe vetett hit a vezérigazgatók körében – derül ki a KPMG „2021 CEO OUTLOOK” felméréséből. A legnagyobb globális cégek vezetői közül tízből nyolc tervez felvásárlásokat a következő...
Netflix távkapcsoló

A vártnál több új felhasználó a Netflixnél

A harmadik negyedévben tovább növelte bevételét és előfizetői számát is a Netflix, azonban érezhetően lassul a bővülés üteme, ahogy a streaming szolgáltatások piaca egyre inkább telítődik. Összesen 4,4 millió új előfizető csatlakozott a Netflix táborához...

Közel 13 milliárddal többet kap jövőre az MTVA

Jövőre 130,141 milliárd forintból gazdálkodhat a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) a Költségvetési Bizottság által a parlamentnek benyújtott javaslat szerint. Az NMHH majdnem 49 milliárd, míg a Médiatanács közel 700 millió forintot kaphat. Az NMHH...

Közösen kampányol a Da Vinci Media és a Telekom

Az okos netezéshez elengedhetetlen tippekkel és a tudatos tartalomfogyasztást segítő tanácsokkal jelentkezik friss edukációs kampányában a Magyar Telekom és a Da Vinci. A digitális edukációs tartalmak mellett a tanárok számára óravázlatok, a családok részére...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, kik a hazai közösségi média kedvencei

Átadták az idei JOY Social Media Award (JOY SMA) díjait. Tíz kategória negyven jelöltje egy hónapon át tartó kampányban buzdította szavazásra a követőit, a díj története alatt egymillióan voksoltak kedvenceikre. Díjat kapott többek között...

A Twitch-en debütál a Riot Games tévésorozata

A Riot Games első animációs tévésorozata, az Arcane világpremierjére magyar idő szerint november 7-én, vasárnap, 03:00 órakor kerül sor a Netflixen. Az első epizódot a Twitch-en lehet majd társ-stream, azaz a co-streaming keretein belül...

Vállalkozóknak kedvez a Telekom új szolgáltatásaival

A digitális átállást előmozdító pandémia rámutatott arra, hogy akiknek fontos vállalkozásuk folyamatos fejlődése és válságtűrővé tétele, azoknak folytatniuk kell online jelenlétük erősítését. A Telekom most ehhez nyújt segítséget a KKV-knak: a Digitális Office...

Egy hétig dübörög az MTV Music Week

Nagyszabású zenei eseménysorozat vezeti fel országszerte több nagyvárosban a 2021-es MTV EMA popkulturális díjátadó show-t, amelyet ezúttal Magyarországról közvetítenek világszerte november 14-én. A november 5-től startoló MTV Music Week keretében országszerte közönségkedvenc hazai és...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...
- Hirdetés -

CMO

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

Új eszköz segíti a karbonlábnyom csökkentését

Mostantól a teljes értékláncukon belül megvalósuló, felhőhasználattal kapcsolatos károsanyag-kibocsátásról is kaphatnak pontos és megbízható képet a cégek a megújult Microsoft Emission Impact Dashboard segítségével. Havi lebontásban és az adott adatközpontokra vonatkozó információkat is képes...

Környezettudatos SIM kártyával zöldít a Vodafone

Fenntarthatósági stratégiája részeként új, környezettudatos, úgynevezett ecoSIM kártyát tesz elérhetővé ügyfelei számára a Vodafone. Nem ez az első ilyen lépés a szolgáltató részéről: tavaly a műanyag-felhasználás csökkentés jegyében SIM-kártyák méretét felezte le, idén augusztusban...

DATA