Felpörgött a hazai villanyautó-piac

Bő 40 százalékos emelkedéssel zárt tavaly az elektromos autók értékesítése Magyarországon. A zöld autókat jellemzően magánszemélyek vásárolják, de elsősorban nem környezetvédelmi szempontok miatt. Újdonságot jelent továbbá, hogy 2019-ben megjelentek a vidékiek és a családok is a villanyautó-piacon.

A forgalmazók 41 százalékos emelkedés után 1803 darab új elektromos autót értékesítettek tavaly idehaza. A rekordon kívül több érdekes változás következett be az elmúlt évben a villanyautó-piacon – derül ki a Vezess friss összeállításából, amely darabszámokkal, piaci részesedéssel közli az elektromosok top 15-ös listáját is.

Az importőröktől kapott információkból kiderül, hogy itthon jellemzően magánszemélyek vesznek újonnan elektromos személyautót, a hivatalosan cégnévre kötött szerződések mögött is gyakran egyautós vásárlások állnak. Változás a korábbi évek gyakorlatához képest, hogy 2019-ben a vevőknek már nem a környezet védelme a legfontosabb motivációja, hanem az összességében a milliós állami és önkormányzati kedvezmények.

Szintén újdonságnak számít, hogy a forgalmazók tapasztalatai szerint egyre több vidéki lakos jelent meg a vásárlók között, ez nagyban köszönhető a hatótávok növekedésének. Új jelenségnek mondják egyes forgalmazók azt is, hogy egyre többen családi autónak veszik a tisztán elektromos hajtású személygépkocsikat.