- Hirdetés -

Felpörgött a házhozszállítás a harmadik hullám idején

|

- Hirdetés -

A világjárvány a fogyasztói tendenciákban is érezteti hatását, ezt jól mutatja, hogy az idei, márciusi lezárást követően a házhoz szállítások száma több mint duplájára nőtt a megelőző időszakhoz képest. A fogyasztói szokások jelentős változását az e-kereskedelem fellendülése kísérte, amelyet az adatvezérelt, mesterséges intelligencián alapuló házhoz szállítási megoldásokat kínáló cseh startup, a DoDo tavalyi évre vonatkozó statisztikái is megerősítenek.

A McKinsey legfrissebb nemzetközi felmérése szerint itthon az elmúlt évben 2 millió ember használja a korábbinál aktívabban a digitális felületeket, s ezzel Magyarország élen jár a digitalizációban. A DoDo ebben a rendkívüli, a járványkorlátozásokkal és az e-kereskedelem fellendülésével fémjelzett időszakban kezdte meg hazai működését. Az elmúlt egy év összesített adatai alapján a vállalat bemutatja a legérdekesebb magyarországi házhoz szállítási trendeket és statisztikákat.

A járványhelyzet gyökeresen megváltoztatta a fogyasztói szokásokat és a vásárlási trendeket Magyarországon. A weben át rendelt élelmiszerek közül az ásványvizek, a zöldségek, a tej, az üdítők és a tartós élelmiszerek voltak a legnépszerűbbek. A hétvégén leadott rendelések során a zöldségfélék és a húskészítmények voltak inkább kelendőek, míg hétköznapokon fagyasztott, előfőzött vagy félkész élelmiszereket rendeltek a fogyasztók, ami az otthoni munkavégzés elterjedésével magyarázható. A rendelések számát tekintve a szerda számított a legforgalmasabb napnak, átlagosan 100 százalékkal több megrendelést adtak le a vásárlók ezeken a napokon, mint vasárnaponként, ami a hét legkevésbé aktív napjának bizonyult.

2020 márciusában, a kormány által elrendelt korlátozások első pár napjában negyedével nőtt az online megrendelések száma. A vásárlások teljes száma 2020 áprilisában 50 százalékkal emelkedett a pandémiát megelőző időszakhoz képest. A tavaly őszi második lezárás kezdetén harmadával nőtt a házhoz szállítások száma, majd egy további 43 százalékos növekedés volt tapasztalható a 2021 márciusi csúcsot követő hónapban, amikor 125 százalékkal több megrendelést regisztráltak a járvány előtti időszakhoz képest. Ez a tendencia jól mutatja, hogy a vásárlók egyre jobban hozzászoktak ahhoz, hogy a legkülönfélébb termékeket is beszerezhetik online rendelések útján. Érdekes változás, hogy a korábban megszokottnál nagyobb mennyiségek házhoz szállítását igénylik a fogyasztók. A vállalat egy alkalommal 96 palack ásványvizet szállított ki egy vásárlónak, és olyan megrendelést is kézbesítettek, amely 80 kilogrammnyi macskatápot és macskaalmot tartalmazott.

Az adatok alapján a számok jelenleg csökkenő tendenciát mutatnak, ám az első lezárás idején regisztrált értékeknél még most is magasabbak. A teljes képet a szezonalitásból eredő ingadozások is befolyásolhatják.

„Az első lezárás alkalmával azt tapasztaltuk, hogy az emberek pánikszerű vásárlásba kezdtek. Az olyan tartós élelmiszerek, mint a liszt, az olaj és a konzervek, nagyon népszerűek voltak, és sokan rendkívül nagy mennyiséget halmoztak fel ezekből a termékekből. A házhoz szállítások ebben az időszakban mind mennyiségükben, mind gyakoriságukban megduplázódtak. A gyorsan változó fogyasztói igényekkel elsősorban az olyan adatközpontú, mesterséges intelligencia-alapú megoldások képesek lépést tartani, mint amilyet mi is kifejlesztettünk a DoDo-nál” – mondta Sáfár Károly, a vállalat képviselője. „A második és a harmadik lezárás során már más tendenciákat tapasztaltunk. A rendelt mennyiségek nem voltak kiugróan magasak, azonban a rendelési gyakoriság jelentősen emelkedett. Az emberek felismerték, hogy nem kell felhalmozniuk a különböző élelmiszereket, és egyre többen, egyre gyakrabban éltek a házhoz szállítás lehetőségével ahelyett, hogy személyesen keresték volna fel az üzleteket.”

Az ünnepek idején is megugrott a házhoz szállítások száma. Karácsony előtt egy négynapos csúcs volt megfigyelhető, a megrendelések száma hozzávetőlegesen harmadával nőtt. A húsvét előtti rendelésszám 12 százalékos megugrása nem volt kiemelkedő, ebben az időszakban többen részesítették előnyben az élelmiszerüzletekben történő vásárlást.

Korábban kevésbé volt jellemző, hogy az élelmiszereken túl egyéb termékekhez is akár aznapi házhoz szállítással hozzájuthattak volna a fogyasztók, de a korlátozások hatására ez az igény is egyre erőteljesebbé vált. Mivel egyre többen tapasztalták meg a webes vásárlás és a házhoz szállítás előnyeit, a rendelkezésre álló termékek köre is nőtt. A fogyasztók már nemcsak az élelmiszerek, hanem bármely más termék online megvásárlására és minél gyorsabb kiszállítási lehetőségére is igényt tartanak.

A DoDo adatvezérelt logisztikai és utolsó két kilométeres megoldása révén rendkívül hatékony szállítási módot, és különösen gyors, akár fél órás határidőn belüli kézbesítési szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A vállalat futárjai azonban sokszor még ezt is felül tudják múlni, például az átlagos szállítási idő a KFC megrendelések esetén 23 perc 46 másodperc, a leggyorsabb futárfeladat teljesítése pedig 2 perc 34 másodperc volt.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Top FIFA játékosokkal indít a legújabb e-sport csapat

Bemutatta játékosait és jövőbeni terveit Magyarország legújabb e-sport csapata, az LV Esports Team. A frissen alakult klub egyből két meghatározó versenyzőt igazolt a soraiba a magyar profi FIFA mezőnyből: Borkai „Boresz” Ádám és Majorosi...

Új okosmobil érkezik a hazai boltokba

Az OPPO vezető globális okoseszköz-márka bejelentette az új OPPO A16s okostelefon magyarországi értékesítésének kezdődátumát. A polírozott alumínium burkolattal rendelkező készülék elsősorban azok számára lesz vonzó, akik számára fontos a látványos megjelenés, a hosszú akkumulátor...

Online játékokon keresztül segíthetnek a gamerek

2021-es, Egészséges otthoni megoldások (Healthy Home Solutions) elnevezésű kampányának részeként az LG Electronics (LG) arra buzdítja az Animal Crossing the Horizon és a Fortnite játékok rajongóit, hogy virtuálisan próbálják ki legújabb, az egészséget szolgáló...

Biztonságosabbá vált a SIM-kártyák cseréje

Adataink és vagyonunk biztonsága érdekében egy egyszerű meghatalmazás már nem elég, ha a SIM-kártyánk cseréjére készülünk. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a szolgáltatói gyakorlatok ellenőrzése után új eljárások bevezetését kérte a Telekomtól,...

Izgalmas sorozatokkal erősít az Epic Drama

Jön az Ányékvonalak második évada, befejeződik A spanyol hercegnő, és különkiadással érkezik a Murdoch rejtélyei. Árnyékvonalak (shadow lines) 2. évad 10x60 perc, 2021. szeptember 30-ától csütörtökönként 21 órától Mélyebbre merülünk a hidegháborúban, a keleti és nyugati...

Gyakrabban tesszük tönkre okoseszközeinket

A KSH és a Telenor Magyarország adatai alapján is jelentősen nőtt az okoseszközök használatával töltött óráink száma az elmúlt két évben. A mobilok szerepének felértékelődésének és a tudatosabb tervezésnek is köszönhető, hogy egyre többen...

A mobilos videógyártást forradalmasítja egy magyar startup

Manapság már szinte bárkiből lehet hobbivideós, de sokak számára egyben hivatást és megélhetést is jelent az audiovizuális tartalmak készítése. A verseny óriási az online térben, és nem csupán a mennyiség, de a minőség is...

Elrajtolt a 30. Budapesti Őszi Fesztivál

A Jancsó Miklós születésének 100. évfordulóját ünneplő Jancsó100! című esttel vette kezdetét vasárnap este a Városmajori Szabadtéri színpadon a 30. Budapesti Őszi Fesztivál, amely több mint 150 programmal és megújult formában várja a közönséget...

A többség a hagyományos tévézésre szavaz

Az emberek naponta 1-3 órát tévéznek, és egyre népszerűbbek a streaming és az online tartalmak – derül ki a Direct One TV szolgáltató idén augusztusban készült felméréséből. A kutatás során kiderült, hogy a válaszadók...

A nőkért kampányolnak a hazai sztárok

Néhány hazai híresség, influenszer összefogott és a női egyenjogúság mellett felemelve szavukat, az otthoni munka, a család körüli feladatok kapcsán hívják fel mindenki figyelmét arra, hogy a házimunka nem kizárólag a nők dolga. Ez...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Sztárban sztár leszek TV2 nézettség

Egy estével hetet nyert a TV2

A Sztárban sztár leszek bizonyult az elmúlt hét legnézettebb műsorának, de még a hétköznap esti ismétlései is erős nézettséget hoztak. Az RTL Klub legnézettebbje A mi kis falunk volt és az előválasztási vita is...

Top FIFA játékosokkal indít a legújabb e-sport csapat

Bemutatta játékosait és jövőbeni terveit Magyarország legújabb e-sport csapata, az LV Esports Team. A frissen alakult klub egyből két meghatározó versenyzőt igazolt a soraiba a magyar profi FIFA mezőnyből: Borkai „Boresz” Ádám és Majorosi...

Új okosmobil érkezik a hazai boltokba

Az OPPO vezető globális okoseszköz-márka bejelentette az új OPPO A16s okostelefon magyarországi értékesítésének kezdődátumát. A polírozott alumínium burkolattal rendelkező készülék elsősorban azok számára lesz vonzó, akik számára fontos a látványos megjelenés, a hosszú akkumulátor...

Online játékokon keresztül segíthetnek a gamerek

2021-es, Egészséges otthoni megoldások (Healthy Home Solutions) elnevezésű kampányának részeként az LG Electronics (LG) arra buzdítja az Animal Crossing the Horizon és a Fortnite játékok rajongóit, hogy virtuálisan próbálják ki legújabb, az egészséget szolgáló...

Biztonságosabbá vált a SIM-kártyák cseréje

Adataink és vagyonunk biztonsága érdekében egy egyszerű meghatalmazás már nem elég, ha a SIM-kártyánk cseréjére készülünk. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a szolgáltatói gyakorlatok ellenőrzése után új eljárások bevezetését kérte a Telekomtól,...
- Hirdetés -

CMO

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Emberi értékek és egymásra figyelés

Bánhegyi Zsófia Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató   - Mi az a 3 dolog, amit ajánlana most egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva? - Mindenképpen próbálja ki magát és...
Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...