Régóta nem tapasztalt növekedést hozott a második negyedév az Egyesült Államokban a közterületi hirdetések piacán. A szegmens közel 8 százalékkal bővült éves összevetésben, amire 2007 óta nem volt példa.
Az Out of Home Advertising Association of America (OAAA) nevű szervezet adatai szerint a hirdetők 2,69 milliárd dollárt költöttek köterületi reklámra az Egyesült Államokban a második negyedévben, ami 7,7 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. Az első félév is stabil fejlődést hozott, a január-júniusi időszakot vizsgálva 7 százalékos bővülést mértek.
A leggyorsabban a különböző digitális megoldások piaca bővül, itt 31 százalékos növekedést mért a szervezet. De az óriásplakátokon, utcabútorokon, valamint a tömegközlekedési eszközökön elhelyezett reklámok esetében is erős fejlődés volt tapasztalható.
A megoldás iránti növekvő érdeklődést mutatja, hogy a kültéri reklámra legtöbbet költő hirdetők 70 százaléka növelte az erre a platformra szánt összeget a második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest, negyedük pedig több mint kétszer annyit költött.
A legnagyobb amerikai közterületi hirdetők toplistáján olyan cégek találhatók, mint a McDonald’s, az Apple, az Amazon, a Facebook vagy éppen az HBO. A technológiai cégek érdekes módon ebben a szegmensben is dominánsak, a száz legnagyobb kültéri hirdető negyede ebből a szektorból érkezett.
A második negyedéves adatok bemutatásakor az OAAA szemléletes példát hozott arra is, hogy miért éri meg közterületi reklámra költeni. A Nielsen felmérése szerint az amerikai utazók 66 százaléka jelezte, hogy kültéri hirdetés hatására utánanézett a reklámozott termékkel, márkával vagy céggel kapcsolatos információknak az okostelefonján.
A WARC előrejelzése szerint az amerikai közterületi reklámpiac jövőre átlépheti a 8 milliárd dolláros határt, ami új rekord lenne.