- Hirdetés -

Felpörgött a magyar használtautó-piac

|

Az ellátási lánc globális válsága, valamint az Európában tapasztalható pénzügyi bizonytalanság sok vásárló figyelmét irányította a használt gépjárművek felé. A tendencia Magyarországon is megfigyelhető – a piacesprofit.hu szerint 2024 első negyedévében 13 százalékkal nőtt a használt gépjárművek eladása az 2023-as év azonos időszakához képest.

Míg a használt autók iránti kereslet sok országban továbbra is magas, a carVertical autóipari adatszolgáltató cég tavaly 83%-kal – a 2022-ben elért 23,3 millió euróról 2023-ban 42,7 millió euróra – növelte bevételét. Ez a jelentős növekedés a vállalat nyugat-európai piacok irányába történt stratégiai elmozdulásnak, a termékfejlesztésnek és az új felhasználói szegmensek vonzásának közvetlen következménye.

Rokas Medonis, a carVertical vezérigazgatója szerint az idei év első hónapjai azt mutatják, hogy a cég összesített éves bevétele várhatóan meghaladja az 50 millió eurót, és a növekedés később is folytatódik majd.

A bővülés az új piacok és a szélesebb felhasználói szegmens irányába tart

A tavalyi ugrásszerű bevételnövekedés a carVertical üzleti stratégiájában bekövetkezett változás eredménye. A geopolitikai kockázatok miatt 2022-ben a cég úgy döntött, hogy bevételi forrásait Közép-Kelet-Európából Nyugat-Európába helyezi át. Ennek köszönhető, hogy Franciaország, az Egyesült Királyság és Olaszország a vállalat bevételét tekintve a vezető piacok közé került.

A fent említett piacokon a cég bevétele 146%-ról 264%-ra nőtt. Míg a befektetések ezekben az országokban már korábban elkezdődtek, 2023-ban a carVerticalnak végül sikerült exponenciális növekedést elérnie.

„A folyamatos termékfejlesztések révén már nem csak az autók szerelmeseit, hanem a felhasználók szélesebb körét is kiszolgáljuk. Tavaly valamennyi piacunkon megújultunk – javítottuk a brand vizuális megjelenését és kommunikációját, és arra törekszünk, hogy professzionális tanácsadókká váljunk a gépjárművásárlás és -eladás terén” – mondja Medonis.

2023-ban azon adatforrások száma is nőtt, amelyekre a carVertical támaszkodik. Medonis elmondása szerint a cégnek sikerült hozzáférnie olyan adatforrásokhoz, amelyeknek a létezéséről korábban nem tudott. „Az adatok valódi értéke hosszabb távon mutatkozik meg. Azok az adatok, amelyekhez tegnap jutottunk hozzá, csak holnapután mutatják meg tényleges értéküket” – magyarázza Medonis.

Erősödő üzleti tevékenység: új termékek és bővülő csapat

Bár alig 7 éve kezdte meg működését, a carVertical már nem nevezi magát fiatal cégnek. Az alkalmazottak száma egy év alatt 95-ről több mint 150-re nőtt.

A carVertical információbiztonsági irányítási rendszere tavaly megkapta az ISO/IEC 27001:2017 minősítést. A vállalat két egymást követő évben is felkerült a Financial Times Európa 1000 leggyorsabban növekvő vállalatát tartalmazó éves listájára.

A cég a közelmúltban piacra dobott új terméke – a járművezetők számára fejlesztett alkalmazás – egyelőre csak Litvániában érhető el, de a tervek szerint hamarosan más országokban is bevezetésre kerül. Mindez összhangban van a carVertical azon elképzelésével, hogy a vállalat a járműtörténet-ellenőrzésen messze túlmutató ökoszisztémává váljon.

Bár a cég minden területen gyorsan növekszik, a carVertical továbbra is az alapításakor meghatározott munkahelyi kultúra jegyében folytatja tevékenységét: alkalmazottai kivétel nélkül otthonról dolgozhatnak, és korlátlan szabadságot vehetnek ki.

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...