- Hirdetés -

Felszáll a podcast-expresszre az UniCredit Bank is

|

- Hirdetés -

Az üzleti fenntarthatóságról indított podcast-sorozatot az UniCredit Bank „Pénzügyekről, nyakkendő nélkül” címmel.

Mi a kapocs a ’80-as években mélyszegénységben élő indiai emberek és a bankok 21. századi társadalmi felelősségvállalása között? Milyen hatással volt egy nyékládházi idősotthon működésére az UniCredit Bank? Mi az a SIB, az ESG és az SDG, és ezek a hárombetűs szavak hogyan befolyásolják a bankok és a bankolás jövőjét? Minderre és sok egyéb, aktuális kérdésre kaphatnak választ a hallgatók az UniCredit podcast-sorozatából.

A hatrészes sorozatban Mihálovits András gazdasági újságíró, rádiós műsorvezető az UniCredit szakértőivel beszélget, akik az alapfogalmak ismertetésétől az átfogó, nemzetközi folyamatokig minden olyan témát érintenek, amelyet manapság a fenntarthatóság és a bankok összefüggésében tudni érdemes. Műsorvezető és vendégei pénzügyekről „nyakkendő nélkül” beszélgetnek, így a sorozat nem csak a pénzügyi világ bennfenteseihez, de a globális trendek iránt érdeklődő „átlagemberekhez” is szól.

Az első adásban a hallgatók megismerkedhetnek egy újfajta banki gondolkodással és finanszírozási móddal, a Social Impact Banking-gel. Ezt a programot többek között azok a Fenntartható Fejlődési Célok hívták életre, amelyeket az ENSZ fogadott el 2015-ben. A második adás főszereplői azok a vállalkozások, amelyeknek nem csupán gazdasági, de társadalmi céljaik is vannak. Kiderül az is, hogy mi különbözteti meg ezeket a társadalmi vállalkozásokat a hagyományos, for-profit vállalkozásoktól. A sorozat harmadik része Borsod-Abaúj-Zemplén megyébe, Nyékládházára repíti az érdeklődőket, akik egy társadalmi vállalkozás, egy idősotthon példáján keresztül láthatják, hogy mit is jelent a gyakorlatban, amikor egy bank kedvező kamattal és biztonságos futamidővel finanszíroz egy vállalkozást, amely szociális hasznot hoz a társadalom számára.

A negyedik adás a „befektetések koromszűrőjéről”, az ESG-minősítésről szól. Az ötödik epizódban a mentorálás fontosságáról esik szó. A mentorálással a hazai társadalmi vállalkozások „új szemüveget felvéve” nagyobbra nőhetnek és fejleszthetik a pénzügyi szemléletüket. A sorozat egy rendkívül fontos témával, a mindenkit érintő pénzügyi edukációval zárul. Az utolsó adás áttekinti, hogy a kisiskolásoktól a felnőttekig kinek milyen lehetősége van arra, hogy a pénzügyek terén tudatosabb és magabiztosabb legyen. Ez a tudás ugyanis mindenkit érint: a zsebpénztől a hitelen át egészen a vállalkozás-indításig számos esetben támaszkodunk az ismereteinkre.

„Társadalmi szerepvállalásunk régmúltra tekint vissza, és nem csupán egy feladatkör az UniCreditnél, hanem teljesen áthatja a bank működését, filozófiáját. A méltányosabb és igazságosabb társadalom iránti elkötelezettségünk jegyében hívtuk életre a múltban a pozitív társadalmi hasznosságú vállalkozásokra szabott speciális hiteleinket, valamint pénzügyi edukációs- és mentorprogramunkat. A mostani podcast sorozattal szeretnénk mindezt egy új szintre emelni, hogy a szélesebb társadalom is megismerkedjen az üzleti fenntarthatóságban rejlő lehetőségekkel. Az új kor új ismereteket igényel: a társadalmi problémákat nem lehet megoldani ugyanazzal a szemlélettel, amelyekkel létrehoztuk őket; újfajta megközelítésekre van szükség” – mondta Bolyán Róbert, az UniCredit Social Impact Banking területének vezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Megvan Karas utódja az NMHH-nál

Koltay Andrást nevezte ki Áder János az NMHH elnökének, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) rektora december 4-től 9 éven át irányíthatja a szervezetet. Elődje, Karas Monika októberben mondott le, kevesebb mint egy évvel megbízása...

Budapesti és szolnoki frekvenciák találtak gazdára

Budapesten a Katolikus Rádió Zrt., Szolnokon a Best Radio Kft. nyert újabb frekvenciát a Médiatanács döntése alapján. Az egykor a Klubrádió által használt frekvencia értékesítését is megkezdik. A Médiatanács eredményt hirdetett a Budapest 102,1...

Így hatott a régiós reklámpiacra a járvány

A járvány következtében átalakultak a tartalomfogyasztási szokások, és régiós szinten 1,2 milliárd euróval estek a reklámköltések 2020-ban, a magyar állam azonban 21 százalékkal többet fordított hirdetésekre az egy évvel korábbihoz képest, ennek jelentős részét...

Így találhatnak befektetőt a startupok

Rohamléptekben növekszik a budapesti startup ökoszisztéma, az induló cégek pedig egyre több finanszírozási lehetőség közül választhatnak. A Start it @K&H hazai kockázati tőkebefektetők és angyalbefektetők bevonásával szervezett befektetői napján a legnépszerűbb megoldásokról és a...

Erre érdemes figyelni az ünnepi vásárlásoknál

A karácsonyi akciók és az ajándékbeszerzési láz minden évben vásárlók ezreit csábítják az áruházakba, valamint az online webshopokra. A folyamatos marketingkampányok bűvöletében viszont a spórolás nem kis kihívás. A személyes vagy családi költségvetések védelme...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Zöld fogadalmak karácsonyra

Egy újabb csoki fondue a céges karácsonyon, már van egy a szekrényben, sohasem használom. Tetszetős „Boldog Karácsonyt” bögre egy baráttól, de már roskadásig tele a polc bögrékkel. Egy ing a nagynénitől, ami természetesen nem...

Újrahasznosított műanyaggal erősít a TotalEnergies

A TotalEnergies felavatta Synova nevű üzemének normandiai bővítését, mely vezető vállalat az újrahasznosított polipropilén gyártásában. A TotalEnergies ezzel megduplázza az újrahasznosítható műanyagok mechanikai feldolgozására szolgáló termelési kapacitását, hogy kielégítse a fenntartható anyagok iránti növekvő...

DATA