- Hirdetés -

Feltámadt printmárkák

|

- Hirdetés -

Autós lapok és női magazinok is visszatértek az idén a lap piacra. Az egyik kiadó elhamarkodott döntésnek tartja a tavalyi meg szüntetést, egy másik lapnál az olvasói és hirdetői igények miatt dobták újra piacra a magazint – derül ki a Marketing&Media magazin összeállításából. Két licenclap kapcsán pedig kisebb kiadók viszik tovább a nyomtatott márkákat.

Tavaly tavasszal a koronavírus-járvány első hulláma több nyomtatott kiadványt hozott nehéz helyzetbe. Az árushelyi értékesítési lehetőségek szűkülését, valamint a reklámköltések – mint utólag kiderült, időleges – megtorpanását látva több printújságmárka is befejezte a működését 2020-ban. Ezek közé tartozott a Sport Auto című magazin, az 1992 óta megjelenő lap kiadója azt közölte, hogy a 2020. március–áprilisi lapszámuk az utolsó.

Év végén a Central Médiacsoport lapjai közül az autóMAGAZIN és az Elle kiadásának megszűnését jelentették be. Ősszel a Marquard Media nem a megszűnésről, hanem a szüneteltetésről döntött az Éva magazin kapcsán, de azt hangsúlyozták, hogy a lapmárkához kapcsolódó weboldalt viszik tovább.

Német licenc

Az autóMAGAZIN első száma 1989-ben jelent meg, később a lap a német Motor Presse Stuttgarthoz került, majd a kiadó magyarországi kivonulását követően az akkori Sanoma, későbbi Central portfóliójában landolt. A Motor Presse régebbi munkatársai közül Szabó-Jilek Ádám még a hivatalos bejelentés előtt megtudta, hogy a Central megszüntetné a magazint, és Kiss Ferenccel, valamint Révai Ákossal kiegészülve már akkor elhatározták, hogy megmentenék a lapot. Ehhez az adott jó alapot, hogy az autóMAGAZIN eladási számaiból és költségszerkezetéből úgy látták, egy kisebb kiadónál még bőven életképes lenne.

Szabó-Jilek Ádám társtulajdonos-ügyvezetőtől megtudtuk, hogy a licenctulajdonos német Motor Presse Stuttgarttal év elején sikerült megállapodniuk a lap kiadásáról, hivatalosan pedig március elsején kerültek át hozzájuk a magyarországi jogok a következő három évre. Március végén pedig már a standokon volt az idei első lapszám. Tavaly az autóMAGAZIN utolsó lapszámai csak kéthavonta jelentek meg, az új kiadó terve viszont a havi megjelenés fenntartása lesz.

A magazin továbbra is 100 oldalas lesz, ezen belül a német fordítások hetvenet tesznek ki. Ez változás a korábbiakhoz képest, mert az utolsó időkben már lényegében teljes egészében fordítások adták a lap tartalmát. Szabó-Jilek Ádám elmondása szerint ennél magasabb sajáttartalom-arányra már nincs mód, hiszen jelentős díjat fizetnek az exkluzív német cikkekért. Viszont ezért a német Auto Motor und Sport és a Youngtimer című lap teljes írott, valamint képanyagához hozzáférnek, és nyomtatásban, valamint a weben is közölhetik azokat.

Megbánt bezárás

„Az igazat megvallva elhamarkodtuk és megbántuk a lap megszüntetését” – mondta el megkeresésünkre Léderer Róbert, a Sport Auto magazin alapítója. Ezt azzal magyarázza, hogy 2020 tavaszán, a járványhelyzet mélyén minden téren nagyon rosszak voltak a kilátások, ráadásul a lapeladások alakulásáról is nagyon kedvezőtlen visszajelzést kaptak a terjesztőtől. Később, a végleges eladási adatokból azonban kiderült, hogy nem is fogyott rosszul a március–áprilisi lapszám. Ez különösen azért volt bosszantó számukra, mert így kiesett a hagyományosan jó eladásokat hozó nyári időszak is.

Ezért már tavaly év közepén elkezdték szervezni a Sport Auto újbóli kiadását. Ennek kapcsán a Facebookon egy kérdőívet is közzétettek, amit több mint ezer olvasójuk töltött ki, és ebből azt látták, hogy továbbra is van igény a magazinra. Végül egy évvel a megszűnés bejelentése után, az idén márciusban került újra piacra a Sport Auto. Az emelkedő nyomdai költségek miatt a lap ára 1495-ről 1995 forintra nőtt, de az említett felmérés szerint az olvasói kemény mag ezt is elfogadhatónak tartja. Továbbra is kéthavi megjelenéssel számolnak, és a lapalapító elmondása szerint egy évet még mindenképpen adnak a magazinnak. Pusztán annyi változás történt, hogy másik német licencpartnertől veszik át a cikkeket és nem fóliázzák a lapot, de alapvetően ugyanazt kapják az olvasók, mint korábban.

Női visszatérés

Márciusban került ki újra a standokra az Éva magazin. „Igazából soha nem is mondtunk le róla, mert az Éva igazi kincs a piacon: minősége, hangvétele, értékteremtő szemlélete teszi különlegessé. A járványhelyzet miatt hoztuk meg azt a döntést, hogy egy időre felfüggesztjük a printkiadvány megjelenését és a figyelmünket a dinamikusan fejlődő evamagazin.hu-ra összpontosítjuk” – tudtuk meg Pastyik Renátától, a Marquard Media kereskedelmi igazgatójától.

Az online fejlesztés egyébként jól sikerült, mert a szájt látogatottsága tavaly 76 százalékkal nőtt. Az olvasói és a hirdetői igények miatt pedig a nyomtatott kiadvány újbóli megjelentetésében is fantáziát láttak, ezért a lap egy 200 oldalas számmal tért vissza. Az újrainduló Éva magazinnal tízezer feletti értékesített példány-számot céloztak meg.

Jön az Elle is

Már tavaly év végén lehetett hallani arról, hogy a 168 Óra és a Pesti Hírlap kiadójaként ismert Milkovics Pál újra kiadná az Elle magazint. Lapunk kérdésére Milkovics megerősítette, hogy a francia Lagardère Grouptól valóban megszerezte a kiadói jogokat, és nem sokkal később megszületett a hivatalos bejelentés is. Ez alapján április 24-én már megjelenik az idei első nyomtatott lapszám és újraindul az elle.hu is. A printkiadványnál a havi megjelenési gyakoriságra augusztustól térnek vissza.

Heszler Róbert

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mire használják a legtöbben a mobiljukat

2018-ban még több mint egymilliárd darab SMS-t írtunk meg és küldtünk el a mobilunkkal, de 2021-re 30 százalékos visszaesés történt: tavaly már csak 714 millió SMS-t küldtek ki a lakossági előfizetők. Ugyanakkor a rövid...

Bevásárolt a Siemens

A német vállalat felvásárolta megelőző karbantartási megoldásokat fejlesztő Senseye-t.Tovább erősíti digitális portfólióját a Siemens. A Senseye felvásárlásával a német technológiai vállalat tovább bővíti az innovatív megelőző karbantartáshoz és intelligens eszközkezeléshez kötődő megoldáskínálatát.A brit Senseye...

Kínából kapott elismerést Magyarország

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a járványidőszak alatt sem hagyott fel a turisztikai piacépítéssel. Ennek sikerét igazolja, hogy hazánk idén négy díjat is kapott a kínai turisztikai szakma meghatározó éves eseményén, a National Tourism...

Világhírű festményeken jelenik meg a balatoni szörpmárka

A Folly Arborétum szörpcsaládjának legújabb tagját, a Spring fantázianevet viselő tavaszias, fűszeres ízvilágú szörpöt az egyik legizgalmasabb művészeti forradalom alkotásaival vezették be.A Folly legújabb szörpje, a Spring – palackba zárt tavasz az évszak ízvilágát...

Ötszáznál is több csomagautomatába rendelhetünk egységes áron az eMAG-tól

A dunaharasztin épülő automatizált raktárbázis bejelentése mellett egy másik fontos mérföldkövet ért el az eMAG-Extreme Digital: a vállalat easybox csomag automatáinak száma elérte az 529-et, és néhány napja már jutányos, egységesen 690 forintos áron...

Csoportos leépítés a Life TV-nél, Vaszily tanácsadója lesz Hajdú Péter

Csoportos leépítést hajtanak végre a Life TV-t és az Ozone TV-t működtető Media Vivantis Zrt.-nél a Blikk információi szerint, a lap beszámolójára reagálva a társaság közleményt adott ki, amelyben megerősítették a létszámcsökkentés tényét. A...

Új, fiataloknak szóló márkát hoz a magyar piacra a Central

Megszerezte a Szlovákiában és Csehországban már évek óta sikeresen működő Refresher brand licencét a Central Médacsoport, amely jelentős tulajdonrészt is vásárolt a márkát üzemeltető Refresher S. A.-ben. A fiatalokat megcélzó online márka bevezetését egy,...

Még az idén meglehet az egymilliárd 5G előfizetés

2022 végére eléri az egymilliárdot az 5G előfizetések száma, elsősorban Észak-Amerika és Északkelet-Ázsia gyors növekedésének köszönhetően, miközben az öreg kontinensen lassabban terjed a kommunikációt és gazdaságot átformáló technológia - derül ki az Ericsson tanulmányából....

Hogyan alakítható ki a munka és a magánélet egészséges egyensúlya? (x)

Valljuk be: a rohanó XXI. században nem egyszerű feladat megtalálni egy egészséges munka-magánélet egyensúlyt. Reggeltől estig rohanunk, intézzük az intézendőket, hazavisszük a munkát, a reggeliről általában megfeledkezünk, valahol bedobunk egy gyors ebédet, miközben igyekszünk...

Új videósorozatot indít a WMN

A WMN vadonatúj videósorozatot indít, amellyel egy új korosztály felé nyitnak: a huszonéveseket célozza meg a Korszak című videós podcastszériával. A sorozat koncepcióját a két műsorvezető, a fiatal kora ellenére már veterán WMN-szerzőnek számító...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így készül a fesztiválokra a Dreher

Két éves kihagyás után nyitnak újra Magyarország legnagyobb fesztiváljai. A tizedik jubileumát ünneplő Balaton Sound és a több mint félmillió látogatót váró Sziget hivatalos söre idén is a Dreher lesz. A márka a legkedveltebb...

Kiderült, mire használják a legtöbben a mobiljukat

2018-ban még több mint egymilliárd darab SMS-t írtunk meg és küldtünk el a mobilunkkal, de 2021-re 30 százalékos visszaesés történt: tavaly már csak 714 millió SMS-t küldtek ki a lakossági előfizetők. Ugyanakkor a rövid...

Bevásárolt a Siemens

A német vállalat felvásárolta megelőző karbantartási megoldásokat fejlesztő Senseye-t.Tovább erősíti digitális portfólióját a Siemens. A Senseye felvásárlásával a német technológiai vállalat tovább bővíti az innovatív megelőző karbantartáshoz és intelligens eszközkezeléshez kötődő megoldáskínálatát.A brit Senseye...

Kínából kapott elismerést Magyarország

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a járványidőszak alatt sem hagyott fel a turisztikai piacépítéssel. Ennek sikerét igazolja, hogy hazánk idén négy díjat is kapott a kínai turisztikai szakma meghatározó éves eseményén, a National Tourism...

Világhírű festményeken jelenik meg a balatoni szörpmárka

A Folly Arborétum szörpcsaládjának legújabb tagját, a Spring fantázianevet viselő tavaszias, fűszeres ízvilágú szörpöt az egyik legizgalmasabb művészeti forradalom alkotásaival vezették be.A Folly legújabb szörpje, a Spring – palackba zárt tavasz az évszak ízvilágát...
- Hirdetés -

Don't Miss

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....