- Hirdetés -

Feltámadt printmárkák

|

- Hirdetés -

Autós lapok és női magazinok is visszatértek az idén a lap piacra. Az egyik kiadó elhamarkodott döntésnek tartja a tavalyi meg szüntetést, egy másik lapnál az olvasói és hirdetői igények miatt dobták újra piacra a magazint – derül ki a Marketing&Media magazin összeállításából. Két licenclap kapcsán pedig kisebb kiadók viszik tovább a nyomtatott márkákat.

Tavaly tavasszal a koronavírus-járvány első hulláma több nyomtatott kiadványt hozott nehéz helyzetbe. Az árushelyi értékesítési lehetőségek szűkülését, valamint a reklámköltések – mint utólag kiderült, időleges – megtorpanását látva több printújságmárka is befejezte a működését 2020-ban. Ezek közé tartozott a Sport Auto című magazin, az 1992 óta megjelenő lap kiadója azt közölte, hogy a 2020. március–áprilisi lapszámuk az utolsó.

Év végén a Central Médiacsoport lapjai közül az autóMAGAZIN és az Elle kiadásának megszűnését jelentették be. Ősszel a Marquard Media nem a megszűnésről, hanem a szüneteltetésről döntött az Éva magazin kapcsán, de azt hangsúlyozták, hogy a lapmárkához kapcsolódó weboldalt viszik tovább.

Német licenc

Az autóMAGAZIN első száma 1989-ben jelent meg, később a lap a német Motor Presse Stuttgarthoz került, majd a kiadó magyarországi kivonulását követően az akkori Sanoma, későbbi Central portfóliójában landolt. A Motor Presse régebbi munkatársai közül Szabó-Jilek Ádám még a hivatalos bejelentés előtt megtudta, hogy a Central megszüntetné a magazint, és Kiss Ferenccel, valamint Révai Ákossal kiegészülve már akkor elhatározták, hogy megmentenék a lapot. Ehhez az adott jó alapot, hogy az autóMAGAZIN eladási számaiból és költségszerkezetéből úgy látták, egy kisebb kiadónál még bőven életképes lenne.

Szabó-Jilek Ádám társtulajdonos-ügyvezetőtől megtudtuk, hogy a licenctulajdonos német Motor Presse Stuttgarttal év elején sikerült megállapodniuk a lap kiadásáról, hivatalosan pedig március elsején kerültek át hozzájuk a magyarországi jogok a következő három évre. Március végén pedig már a standokon volt az idei első lapszám. Tavaly az autóMAGAZIN utolsó lapszámai csak kéthavonta jelentek meg, az új kiadó terve viszont a havi megjelenés fenntartása lesz.

A magazin továbbra is 100 oldalas lesz, ezen belül a német fordítások hetvenet tesznek ki. Ez változás a korábbiakhoz képest, mert az utolsó időkben már lényegében teljes egészében fordítások adták a lap tartalmát. Szabó-Jilek Ádám elmondása szerint ennél magasabb sajáttartalom-arányra már nincs mód, hiszen jelentős díjat fizetnek az exkluzív német cikkekért. Viszont ezért a német Auto Motor und Sport és a Youngtimer című lap teljes írott, valamint képanyagához hozzáférnek, és nyomtatásban, valamint a weben is közölhetik azokat.

Megbánt bezárás

„Az igazat megvallva elhamarkodtuk és megbántuk a lap megszüntetését” – mondta el megkeresésünkre Léderer Róbert, a Sport Auto magazin alapítója. Ezt azzal magyarázza, hogy 2020 tavaszán, a járványhelyzet mélyén minden téren nagyon rosszak voltak a kilátások, ráadásul a lapeladások alakulásáról is nagyon kedvezőtlen visszajelzést kaptak a terjesztőtől. Később, a végleges eladási adatokból azonban kiderült, hogy nem is fogyott rosszul a március–áprilisi lapszám. Ez különösen azért volt bosszantó számukra, mert így kiesett a hagyományosan jó eladásokat hozó nyári időszak is.

Ezért már tavaly év közepén elkezdték szervezni a Sport Auto újbóli kiadását. Ennek kapcsán a Facebookon egy kérdőívet is közzétettek, amit több mint ezer olvasójuk töltött ki, és ebből azt látták, hogy továbbra is van igény a magazinra. Végül egy évvel a megszűnés bejelentése után, az idén márciusban került újra piacra a Sport Auto. Az emelkedő nyomdai költségek miatt a lap ára 1495-ről 1995 forintra nőtt, de az említett felmérés szerint az olvasói kemény mag ezt is elfogadhatónak tartja. Továbbra is kéthavi megjelenéssel számolnak, és a lapalapító elmondása szerint egy évet még mindenképpen adnak a magazinnak. Pusztán annyi változás történt, hogy másik német licencpartnertől veszik át a cikkeket és nem fóliázzák a lapot, de alapvetően ugyanazt kapják az olvasók, mint korábban.

Női visszatérés

Márciusban került ki újra a standokra az Éva magazin. „Igazából soha nem is mondtunk le róla, mert az Éva igazi kincs a piacon: minősége, hangvétele, értékteremtő szemlélete teszi különlegessé. A járványhelyzet miatt hoztuk meg azt a döntést, hogy egy időre felfüggesztjük a printkiadvány megjelenését és a figyelmünket a dinamikusan fejlődő evamagazin.hu-ra összpontosítjuk” – tudtuk meg Pastyik Renátától, a Marquard Media kereskedelmi igazgatójától.

Az online fejlesztés egyébként jól sikerült, mert a szájt látogatottsága tavaly 76 százalékkal nőtt. Az olvasói és a hirdetői igények miatt pedig a nyomtatott kiadvány újbóli megjelentetésében is fantáziát láttak, ezért a lap egy 200 oldalas számmal tért vissza. Az újrainduló Éva magazinnal tízezer feletti értékesített példány-számot céloztak meg.

Jön az Elle is

Már tavaly év végén lehetett hallani arról, hogy a 168 Óra és a Pesti Hírlap kiadójaként ismert Milkovics Pál újra kiadná az Elle magazint. Lapunk kérdésére Milkovics megerősítette, hogy a francia Lagardère Grouptól valóban megszerezte a kiadói jogokat, és nem sokkal később megszületett a hivatalos bejelentés is. Ez alapján április 24-én már megjelenik az idei első nyomtatott lapszám és újraindul az elle.hu is. A printkiadványnál a havi megjelenési gyakoriságra augusztustól térnek vissza.

Heszler Róbert

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...

Elindult a V4 Startup Force őszi szemesztere

A Design Terminal startup ösztöndíjprogramjának aktuális szemeszterében négy csapatnak van lehetősége nagyvállalatokkal üzleti kapcsolatot építeni, ezáltal pedig a visegrádi országok felé terjeszkedni vállalkozásukkal. A virtuális valóság segíthet a stroke-on átesett emberek rehabilitációjában. Otthon és...

Usain Bolttal kampányol az Epson

Az Epson bejelentette, hogy partnerséget kötött Usain Bolttal, a világ leggyorsabb emberével. A nyolcszoros olimpiai aranyérmes, és minden idők legnagyobb sprinterének tartott Usain lesz az arca az Epson patronmentes EcoTank nyomtatóit népszerűsítő, nagyszabású kampányának,...

A sport podcastok hozzák a legtöbb hirdetést

Egyre népszerűbbek világszerte és itthon is a podcastok és ennek megfelelően a hirdetők is kezdik felfedezni maguknak ezt a csatornát. Az Omny Studio most közzétett elemzése szerint a programozott hirdetésekből a sport témájú podcastok...

Genfben lesz az HBO új magyar sorozatának premierje

A november 5-14. között megrendezendő A-kategóriás Genfi Nemzetközi Filmfesztiválon lesz november 7-én az HBO A besúgó című új sorozatának a világpremierje. A nyolc részes sorozat története 1985-ben játszódik és a politikai változások küszöbén álló...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...
- Hirdetés -

CMO

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...

DATA