Kevesebb műanyag hulladék, csak a tiszta aktív hatóanyag – ez lehet a tisztítószerek új, műanyag csomagolást csökkentő generációja. Amire nagy szükség van, mert a műanyag hulladék közel felét a csomagolás teszi ki. Erre a problémára keresett megoldást a Cleanspire, ami a flakonos tisztítószerek újragondolásával nyerte el a K&H az innovációért és fenntarthatóságért díjat. A Cápák között című műsorban szereplő vállalkozás egy mindennapi tevékenységre, a takarításra talált innovatív és egyben környezetkímélő megoldást, papírba csomagolt pezsgőtabletta és por alakú tisztítószerek gyártásával.
Az RTL Cápák között című műsorának pénzügyi tanácsadójaként a K&H idén is díjazta azt a vállalkozást, amely szakmai hozzáértésével, egyediségével és jövőbe mutató, fenntartható gondolkodásmódjával talál megoldást a fogyasztók mindennapi igényeire. „Minden évben olyan vállalkozókat keresünk, akik hozzáértésük mellett, tudatosan terveznek, valódi értéket teremtenek és a fenntarthatóbb jelenhez és jövőhöz is hozzájárulnak, hiszen mind az innováció, mind a fenntarthatóság a saját működésünkben is kulcsfontosságú. Idén a 13 jelöltünk közül a Cleanspire lett a végső győztes, akik a tisztítószerek világát alkották újra, környezetbarát módon. A termék egyedisége mellett a cégvezetők felkészültsége, piacismerete is meggyőző, példaként szolgálhat más vállalkozások számára is, akik a saját elköteleződésükből terveznek céget építeni” – mondta el Rammacher Zoltán, a K&H kkv marketing és értékesítés támogatás vezetője a K&H az innovációért és fenntarthatóságért különdíj nyertesének kiválasztása kapcsán.
Az Eurostat adatai alapján 2018-ban Európában 359 millió tonna műanyag hulladékot termeltünk, aminek legnagyobb hányadát, 40 százalékát a csomagolások tették ki. A Cleanspire ezért kifejlesztett egy olyan termékcsaládot, ami megoldást nyújt a tisztítószerek által termelt műanyaghulladék csökkentésére. A papírba csomagolt, koncentrált, csak az aktív hatóanyagot tartalmazó, majd a felhasználás helyén feloldható pezsgőtablettával vagy por alakú tisztítószerrel történő takarítás során az alapvető szokásainkon nem kell változtatni, miközben a műanyag flakon és a víz vásárlása kiküszöbölhető, a szállítás pedig egyszerűsödik.
A vállalkozás a hazai háztartások és cégek után, pár éven belül a regionális és a nemzetközi piacokat is szeretné meghódítani. A terjeszkedés pénzügyi oldalának megtervezéséhez a K&H két napos, minden különdíj jelölt számára biztosított, pénzügyi tervezés workshopja jó alapot ad majd. A különdíjjal járó 1 millió forint értékű mentorprogramot pedig egy olyan marketingkampány összeállítására tervezik fordítani, amely – a termék megismertetése mellett – országos szinten tudja edukálni a fogyasztókat a hatékony és környezetbarát tisztítószerek környezeti és pénzügyi előnyeiről.
A vállalkozásindítás- vagy fejlesztés iránt érdeklődők a K&H: üzletet ide! weboldalán megismerhetik a K&H az innovációért és fenntarthatóságért különdíj további jelöltjeit és gyűjthetnek inspirációt a sikeres, pénzügyileg is fenntartható cég építéséhez.