- Hirdetés -

Fenntarthatóvá tenné a kártyakibocsátást a Mastercard

|

- Hirdetés -

Az emberek háromnegyede nagyon aggódik a környezetszennyezés miatt, és úgy gondolja, a vállalatoknak is tenniük kell valamit bolygónk megóvása érdekében. A vásárlók is igyekeznek egyre többet tenni a klímaváltozás ellen, így sokan elhagyják az egyszer használatos műanyagok használatát. A növekvő aggodalomra reagálva a Mastercard globális iparági szereplőkkel együttműködve fenntartható kártyaprogramot dolgozott ki kártyakibocsátók számára. A fenntartható anyagok és a kártyatermékek gyártóiról készült új regiszter célja, hogy valamennyi pénzügyi intézmény előnyben részesítse a fenntartható megoldásokat és tovább ösztönözze az innovációt.

Mára a Mastercard fenntartható kártya kínálata a világ számos országában elérhető a fogyasztók számára. Több mint 60 pénzügyi szolgáltató bocsát ki olyan kártyát, amely ellenőrzött, újrahasznosítható, bio forrásból származó, klórmentes lebomló anyagból, vagy az óceánokban található műanyag szemét újrahasznosításával készült. A most létrehozott regiszterből a bankok többet megtudhatnak ezekről az alternatívákról, kapcsolatba léphetnek a kártyagyártókkal, és kibővíthetik saját fenntarthatósági kezdeményezéseiket ellátási láncuk rendszerszintű megváltoztatásával.

Ez a kezdeményezés egy újabb fontos mérföldkő azon az úton, melynek célja egy bizonyítottan fenntartható kártyákra vonatkozó globális tanúsítvány rendszer elindítása. Mindez a Mastercard, valamint a Gemalto, a Giesecke + Devrient és az IDEMIA kártyagyártók által 2018-ban létrehozott Greener Payments Partnership (GPP)-re alapozva valósulhat meg. A felek célja, hogy korábban bevált, környezetbarát gyakorlatokat terjesszenek el, és csökkentsék az új PVC-műanyagok használatát a kártyagyártásban. Világszerte éves viszonylatban hatmilliárd fizetési kártyát állítanak elő, mindezt általában PVC-ből. Mivel a kártyákat átlagosan három-négyévente cserélni kell, a régi, használaton kívüli kártyák is a környezetet terhelik.

“A célunk egyszerű: szeretnénk segíteni a bankoknak, hogy környezetbarát kártyákat adhassanak ügyfeleiknek. Ennek érdekében pedig konkrét lépéseket is teszünk, amivel minden fél jól jár: jobb lesz a környezetünknek, jobb lesz a bankoknak és a fogyasztói elvárásoknak is megfelel” – mondta Ajay Bhalla a Mastercard Cyber&Intelligence elnöke.

Legyen szó bármilyen fizetési megoldásról, a Mastercard továbbra is előszeretettel támogat olyan technológiákat és erőforrásokat, melyek új ismereteket és betekintést biztosítanak a piaci szereplők számára a fenntartható megoldásokba. A Mastercard Global DigiSec laboratóriuma nemrég olyan technológiába fektetett be az Egyesült Királyságban, amely az iparági elvárásoknak megfelelően a kártyák anyagminőségét elemzi annak érdekében, hogy az ügyfelek biztosak lehessen abban, hogy az általuk kibocsátott Mastercard kártyák valóban fenntartható anyagból készültek és ezt független értékelések is igazolják. Ezenkívül a laboratórium a meglévő műanyag kártyák környezetbarát újrahasznosításának módszereivel kapcsolatos tudományos kutatásokat is támogatja.

Inspiráló környezettudatos döntések

A Mastercard üzleti modelljében központi szerepet szán a környezeti, társadalmi és irányítási kérdéseknek; a technológia, a partnerek és az emberi erőforrások maximális kiaknázására az úttörő, befogadó és fenntartható növekedés érdekében. A cég nagy tapasztalattal rendelkezik olyan termékek, szolgáltatások, együttműködések és élmények létrehozásában, amelyek lehetővé teszik a fogyasztók számára, hogy olyan fenntartható döntéseket hozzanak, amelyek jobbak a bolygó számára – egyszerűen, intuitív módon.

A Priceless Planet Coalition egy olyan platform, amely egyesíti a vállalatok fenntarthatósági erőfeszítéseit és jelentős beruházásokat hajt végre a környezet megóvása érdekében. Azokkal a partnerekkel közösen, akik osztoznak a jó cselekedetek iránti elkötelezettségben, a koalíció vállalja, hogy öt év alatt 100 millió fát ültet.

A Mastercard elkötelezett egy mindenki számára jól működő, befogadóbb digitális gazdaság felépítése mellett: ez magában foglalja az 1 milliárd ember és 50 millió KKV digitális gazdasághoz való csatlakoztatását 2025-ig, és 25 millió női vállalkozó támogatását vállalkozása bővítésében.

A Mastercard a közelmúltban csatlakozott a RE100-hoz is, megerősítve a megújuló energiával kapcsolatos elkötelezettségét, és vállalta, hogy üvegházhatású gázkibocsátását csökkentve a Science Science Target Initiative (SBTi) által jóváhagyott 1,5 ° C-os közös célt tartja szem előtt.

A Mastercard kimelten kezeli a fenntarthatóság és környezetvédelem ügyét Magyarországon is, ezért a fizetéstechnológiai cég budapesti csapatának munkatársai jelenleg egy lokális program részleteit dolgozzák ki a témában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újdonságokkal rukkolt elő a Samsung

A Samsung a milánói EuroCucina 2024 szakkiállításon az összekapcsolt otthonok jegyében mutatja be új, prémium konyhai eszközeit és az életstílust, amit a készülékek kínálhatnak. A Rho Fiera Milano területén, 2024. április 16. és 21....

Kiderült, miért rendeződik át a munkaerőpiac

Miközben több mint 70 ezer állás betöltetlen ma Magyarországon, csaknem 100 ezer külföldi munkavállaló dolgozik az országban és több mint 200 ezer ember inaktív. Az elvándorlás és a külföldi munkavállalás évtizedes jelenség és a...

Olimpia: egyetlen pillanatról sem kell lemaradnunk

A Warner Bros. Discovery (WBD) teljes portfólióját és hálózatát kihasználva Európa-szerte a lehető legteljesebb élményt nyújtja majd a nézőknek. A Eurosport mellett a május 21-én induló Max platformon az olimpia minden pillanata megtekinthető lesz.A...

Különleges interjú Szoboszlai Dominikkal

Szombat este 20:25-kor tűzi műsorára a Spíler 1 a legsikeresebb magyar focista, a Liverpoolban játszó Szoboszlai Dominikkal készült exkluzív interjúját. Baumstark Tibor nem csak a magyar válogatott csapatkapitányával beszélgetett, végig járta azokat a helyszíneket,...

Még nem lélegezhetnek fel a vállalatok

Országos szinten számottevően csökkent a munkavállalói fluktuáció, 28 százalékra mérséklődött tavaly, az egy évvel korábbi 33 százalékról. Azonban a vállalatok nem lélegezhetnek fel, mert ez az érték még mindig kétszerese az elfogadhatónak. A csökkenés...

Érdekes adatok jöttek a fővárosi ingatlanpiacról

Az ingatlanvásárlók ötöde szerződött 2024 első negyedévében első otthonára a Duna House értékesítési adatai alapján. Zömében (29%) a fővárosi lokációt választották az ügyfelek, de Pest és Bács-Kiskun vármegye is vonzotta az első lakást szerzőket....

Tévézésben az éllovasok között vagyunk

A televíziózás továbbra is meghatározó napi szabadidős tevékenység hazánkban annak ellenére, hogy Európa legtöbb országában, de a világ számos táján is csökken a televízió népszerűsége. A Föld népessége napi szinten 2 óra 25 percet...

Május elején rajtol a ValóVilág12

Május 5-én ismét megnyílik a ValóVilág Villa kapuja, amelyet mindenre elszánt játékosok lépnek át. Mindennapjaikat a nézők 24 órában követhetik nyomon az RTL+ streaming platformon, ahol a felhasználók teljes mértékben részesei lehetnek az eseményeknek. Tizenkettedik...

Berki Krisztiánnal keresi a tehetséges sportolókat a Szentkirályi

Ötödik alkalommal indul útjára a Szentkirályi Tehetségprogram, amely a Magyar Olimpiai Bizottság szakmai támogatásával, és a program nagykövetével, az olimpiai bajnok tornász Berki Krisztiánnal közösen keresi a legtehetségesebb hazai utánpótlás-sportolókat, hogy elősegítse sportkarrierjük kiteljesedését....

Ők döntik el, kik a Csodanők

A 2024-es Carrie Csodanő Díj zsűrije ismét közismert tagokból áll. A díjat azért hozta létre 2023-ban a Carrie Magazin, hogy minden olyan nő-anya elismerést kaphasson, aki nem feltétlenül tűnik ki mindenhol, de rendkívül lényeges...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csavar egyet közönségkedvenc szendvicsén a McDonald’s

A tavalyi nagy sikert követően új Erős Pistás szendvicsekkel várja vendégeit a hazai McDonald’s. A fogyasztók visszajelzéseit meghallgatva idén az eddiginél még „pistásabb” formában érkeznek a burgerek.A két márka kollaborációja – a mekis szendvicsek...

Újdonságokkal rukkolt elő a Samsung

A Samsung a milánói EuroCucina 2024 szakkiállításon az összekapcsolt otthonok jegyében mutatja be új, prémium konyhai eszközeit és az életstílust, amit a készülékek kínálhatnak. A Rho Fiera Milano területén, 2024. április 16. és 21....

Kiderült, miért rendeződik át a munkaerőpiac

Miközben több mint 70 ezer állás betöltetlen ma Magyarországon, csaknem 100 ezer külföldi munkavállaló dolgozik az országban és több mint 200 ezer ember inaktív. Az elvándorlás és a külföldi munkavállalás évtizedes jelenség és a...

Olimpia: egyetlen pillanatról sem kell lemaradnunk

A Warner Bros. Discovery (WBD) teljes portfólióját és hálózatát kihasználva Európa-szerte a lehető legteljesebb élményt nyújtja majd a nézőknek. A Eurosport mellett a május 21-én induló Max platformon az olimpia minden pillanata megtekinthető lesz.A...

Különleges interjú Szoboszlai Dominikkal

Szombat este 20:25-kor tűzi műsorára a Spíler 1 a legsikeresebb magyar focista, a Liverpoolban játszó Szoboszlai Dominikkal készült exkluzív interjúját. Baumstark Tibor nem csak a magyar válogatott csapatkapitányával beszélgetett, végig járta azokat a helyszíneket,...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...