- Hirdetés -

Fiatal társadalmi vállalkozókat segít az SAP

|

A fenntartható fejlődés megvalósításához globális, teljes társadalmi összefogás szükséges, amelyben jelentős szerepe van azoknak az innovatív fiataloknak, akik össztársadalmi szinten keresik a megoldásokat korunk legégetőbb problémáira. A Social Impact Award program, melynek egyik globális stratégiai partnere az SAP, ezeket az úgynevezett „társadalmi vállalkozókat” fogja össze világszerte, és platformot teremt számukra, hogy több hónapos mentorálást követően bemutathassák megoldásaikat egy-egy fenntarthatósági problémára.

A szeptemberi ENSZ Közgyűlés 78. ülésszakán ismét világossá vált, hogy a fenntartható fejlődési célok 2030-ig való megvalósításának esélye minimális. Az erőfeszítések újbóli felélénkítésében felértékelődik a fiatal társadalmi vállalkozók szerepe, akik Európa-, Ázsia- és Afrika-szerte innovatív üzleti vállalkozásaikkal akarnak változást elérni.

"Egy olyan korszakban, amikor az emberiségnek válságok sokaságával kell egyszerre szembenéznie például az egészségügyet, a társadalmi egyenlőtlenségeket, vagy az éghajlati változásokat illetően, a fiatal társadalmi vállalkozók szerepe stratégiai fontosságú” – mondta Jonas Dinger, a Social Impact Award (SIA) ügyvezető igazgatója. A SIA programja korai fázisban lévő társadalmi vállalkozókat támogat a társadalmi kihívásokat kezelő innovatív üzleti megoldások kidolgozásában és megvalósításában.

A számok a bizonyíték

Az Eurobarométer 2023-as felmérése szerint az EU-ban a 15 és 30 év közötti fiatalok 46%-a szeretne saját vállalkozást indítani, de viszonylag kevesen tesznek konkrét lépéseket ennek érdekében. Továbbá kiderült, hogy a fiataloknak mindössze egyharmada ismeri a társadalmi vállalkozói lét fogalmát. „Ezen változtatnunk kell. A fiatal társadalmi vállalkozók nem csupán innovátorok; ők a változás mozgatórugói, akik a világ legégetőbb kihívásainak megoldására vállalkoznak. Friss perspektíváik, rendíthetetlen elszántságuk és a pozitív hatás elérése iránti elkötelezettségük a globális fejlődés receptjének kulcsfontosságú összetevői” – folytatta Dinger.

Az ENSZ 2023. évi Fenntartható Fejlődési Jelentése hangos ébresztőként szolgál, és egy aggasztó valóságot tár fel; az ENSZ fenntartható fejlődési céljai (SDG) közül a jelenlegi állás szerint egyetlen egy sem fog 2030-ig globális szinten megvalósulni. "A fiatal társadalmi vállalkozói hozzáállás támogatása nem választás kérdése; feltétlenül szükséges az előttünk álló hatalmas kihívások leküzdéséhez" – mondja Claire Gillissen-Duval, az SAP EMEA és MEE CSR-ért felelős vezetője, a SIA globális stratégiai partnere. „Ezek a nehézségek az egyre mélyülő társadalmi megosztottság, a populizmus térnyerése és a COVID-19 világjárvány 2020-as kitörése óta kiéleződött globális konfliktusok hátterében bontakoznak ki, ami csak fokozza a helyzet súlyosságát. Ezek a problémák súlyosan érintik a világ legszegényebb nemzeteit, és ez még inkább megerősíti az innovatív megoldások iránti igényt” – mondja Gillissen-Duval.

A Világbank szerint a világjárvány a globális szegénység folyamatos csökkenését példátlan módon fordította meg, és a szegénység arányának minden eddiginél nagyobb éves növekedését okozta. A 2022/2023-as Globális Vállalkozásfigyelő (GEM) jelentése nem véletlenül kapta az Alkalmazkodás az "új normálishoz" címet. A jelentés szerint a világjárvány legsúlyosabb hatásai a végéhez közelednek, de a gazdasági hatásai még mindig globálisan érezhetőek, és a háztartások jövedelmei továbbra is csökkennek.

Az ifjúsági vállalkozói tevékenység hatása

A SIA programjában a fenntartható fejlődési célok megvalósítása érdekében fiatal vállalkozók Európa-, Ázsia- és Afrika-szerte dolgoznak korunk legsürgetőbb problémáinak megoldásán. Ezek a projektek az ENSZ fenntartható fejlődési céljainak (SDG-k) elérését célzó különböző ágazatokra terjednek ki, többek között a felelős fogyasztásra és termelésre (SDG 12), az egyenlőtlenségek csökkentésére (SDG 10), a fenntartható városok és közösségek kialakítására (SDG 11), a szegénység felszámolására (SDG 1); valamint az ipar, innováció és infrastruktúra (SDG 9) fejlesztésére, a jó egészség és jólét (SDG 3), a megfizethető és tiszta energia (SDG 7) elérésére.

A résztvevő csapatokat világszerte, 182 országban több hónapos inkubációt követően választják ki. A csapatok egy-egy 90 másodperces videóklipet készítenek és a legjobb 45 célorientált megoldást kitaláló csapat részt vesz a chilei WSA Globális Kongresszuson, ahol kihirdetik a végső bajnokokat.

fotó: Social Impact Award

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...